Microsoft, Nordeus i Ubisoft su najbolji poslodavci u Srbiji u 2021. godini

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Microsoft, Nordeus i Ubisoft su najpoželjniji poslodavci u Srbiji – pokazuje istraživanje koje je sproveo Infostud

Istraživanje je pokazalo ko se na domaćem tržištu percipira kao najpoželjniji poslodavac kao i koje osobine mora da poseduje ukoliko to želi da postane.

Pomenuto istraživanje od 2019. godine sprovode sajtovi Poslovi Infostud i Helloworld.rs, a prema mišljenu 4.960 ovogodišnjih ispitanika prvo mesto osvojila je kompanija Microsoft, drugo Nordeus, a treće Ubisoft. Taj rang najatraktivnijih kompanija koje su u TOP 3 nije se menjao u odnosu na istraživanje sprovedeno pre 18 meseci, što govori u prilog stabilnosti i dugoročnoj atraktivnosti odabranih kompanija.

Inače, u TOP 10 VRH IT poslodavaca zasluženo su ušle i kompanije: Levi 9, Comtrade, 3Lateral, HOOLOOVOO, Continental Automotive, Zuhlke Engineering i Symphony.

U rezultatima ovogodišnjeg istraživanja po prvi put se nalaze i podaci koji se tiču spremnosti kandidata da se presele u drugi grad zbog posla, kao i koji su to najpoželjniji gradovi za IT-jevce – što otkrivamo u nastavku teksta.

Koje osobine mora imati VRH poslodavac?

“Sve kompanije koje su učestvovale u ovom istraživanju su kompanije koje su osvestile da je izuzetno važno da čuju feedback. Mislim da je to jedan i te kako bitan trenutak koji se dešava kod nas na tržištu. Spremniji smo nego ranije da čujemo šta nije dobro, šta je dobro i kako možemo biti bolji, o čemu svedoči i rastuće interesovanje poslodavaca za ovo naše istraživanje”, istakla je Sonja Ćetković, Employment and HR websites direktor u kompaniji Infostud.

Na webinaru u okviru kog su predstavljeni rezultati istraživanja istaknuto je i sledeće:

Kandidati žele da kompanije imaju stabilno finansijsko poslovanje, prijateljsko i prijatno radno okruženje, da imaju lidere koji cene sposobnost i znanje svojih saradnika, da postoji dobar balans privatnog i poslovnog života, mogućnost sticanja dodatnih znanja i jasan i fer sistem nagrađivanja. Ako kandidati imaju osećaj da se konstantno razvijaju u kompanijama i da imaju menadžment koji to podržava, to predstavlja srž atraktivnosti poslodavaca na IT tržištu. Prema rezultatima istraživanja, dve stvari razlikuju VRH poslodavca od celog tržišta – dobra referenca za budućnost i kreativnost.

Kako bi kompanije postale atraktivnije kandidatima treba da se fokusiraju na četiri aspekta:

  • imperativ sigurnosti (održivo poslovanje i bezbedno radno okruženje),
  • hibridni životni stil,
  • pripadanje kao deo identiteta,
  • razvoj kroz uticaj.

Kako se navodi, imperativ sigurnosti postaje sve veći trend i može da se kreira kroz dva aspekta – održivo poslovanje i bezbedno radno okruženje. “Čak 61% ispitanika je reklo da teže kompanijama koje imaju finansijski stabilno poslovanje, dok je 32% glasalo za sigurnost posla što ukazuje da im to nije toliko bitan faktor, jer su svesni da sa svojim veštinama mogu da nađu drugi posao”, pokazuje istraživanje.

Kada je u pitanju bezbednost radnog okruženja, 50% ispitanika je glasalo za funkcionalno radno okruženje (svoj radni kutak i prostor) kao važan faktor atraktivnosti, 48% je istaklo da žele lidere koji cene znanja kod svojih saradnika a 35% njih za lidere koji pružaju slobodu mišljenja. Rezultati pokazuju i sledeće:

Zaposleni žele da poslodavci više brinu o tome kako utiče hibridni rad na njihov život. Kompanije treba da imaju pojačanu brigu o dobrobiti (well-being) zaposlenih kroz razne programe kako bi lakše prevazišli stres a sa druge strane treba da se fokusiraju na dalji razvoj lidera koji dalje uspevaju da upravljaju hibridnim modelom.

Što se tiče fleksibilnosti, 76% ispitanika je reklo da im je važna fleksibilnost i da imaju mogućnost rada od kuće. Za 46% kandidata imperativ je da imaju beneficije koje promovišu zdrav način života, a čak 88% njih da žele privatno zdravstveno osiguranje.

Interesantno je da je uticaj rada u hibridnom okruženju pokazao da su se lideri mnogo lakše prilagodili pandemijskoj situaciji iz razloga što su njihove poslovne aktivnosti koordinisane prirode – niza sastanaka, praćenja rada zaposlenih, obučavanje zaposlenih, te kada se to prenese iz realnog u virtuelno okruženje onda oni neće mnogo trpeti.

Najveći izazov za kompanije može biti kako da se postigne prijatno radno okruženje kada ljudi sve više rade u virtuelnom svetu. Iz tog razloga važnost pripadanja je sve veća u očima kandidata što je potvrdilo 23% anketiranih u odnosu na 12% koliko ih je za ovaj segment glasalo prošle godine.

Većina zaposlenih ne planira da promeni posao ili da se odseli iz IT centara

U okviru istraživanja je postojalo i pitanje u kom periodu zaposleni planiraju da promene posao. “Preko 50% ispitanika ne planira da kratkoročno promeni posao (ne planiraju uopšte ili planiraju u naredne dve godine). Prema ovome zaključujemo da su IT kompanije do sada uspele da izgrade pripadnost u svojim organizacijama ali sa druge strane se postavlja pitanje kako to da nastave”, navode predstavnici Infostuda.

A kada je reč o promeni lokacije zbog posla istraživanje je pokazalo da ne postoji velika spremnost na udaljeno preseljenje pogotovo iz dva najveća IT centra – Beograda i Novog Sada. U tom smislu, kompanije koje u svojim strategijama razmatraju preseljenje, u zavisnosti gde se nalaze, imaće poteškoća da privuku nove kandidate. Distance od 50km do 70km su prihvatljive ali što je udaljenost veća to je i kandidatima teže da se presele.

Za kraj, kada je reč o faktoru atraktivnosti poslodavaca koji se tiče razvoja kroz uticaj, ovaj kriterijum za odabir posla najviše dolazi do izražaja kod Generacije Z. Ta generacija se uvek vodi pitanjem: koliko ja mogu da se razvijem u kompaniji i koliko moj posao utiče na okruženje za šta je glasalo 55% anketiranih, dok se 43% izjasnilo da želi lidere koji podržavaju razvoj svojih saradnika.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.