Veće investicije za virtuelnu realnost uz novu inicijativu HTC-a

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Veće investicije za virtuelnu realnost uz novu inicijativu HTC-a

Virtuelna realnost polako izlazi iz domena opskurnosti kako i sami uređaji postaju sve više dostupni, no prepreka i dalje ima. Sadržaj tj. manjak istog i dalje predstavlja najveću barijeru omasovljenju VR tehnologije, a HTC je upravo najavio VR Alijansu čiji je zadatak da potpomogne izgradnju ekosistema u kome tehnologija može dalje da se razvija - u saradnji sa nekim od najpoznatijih imena iz 'Venture Capital' sveta.

vita

Virtuelna realnost prešla je daleko otkako je Oculus prvi put zablisao na Kickstarteru. HTC Vive već niže uspehe i osvaja srca gejmera, te sada sa sigurnošću možemo reći da će 2016. godina ostati upamćena kao godina kada je VR izašao iz faze eksperimentalne tehnologije i ušao u domove miliona ljudi širom sveta (uglavnom gejmera i entuzijasta).

Kako je manjak sadržaja ujedno i najveći problem sa kojim se ova tehnologija suočava, tajvanska tehnološka kompanija najpoznatija po mobilnim telefonima rešila je da preuzme inicijativu i tako oformi VR Venture Capital Alliance, organizaciju “tešku” 10 milijardi dolara čiji je zadatak da stvori povoljan ekosistem u kome će virtuelna realnost moći dalje da se razvija i pravi nove korake ka široj grupi potrošača.

‘A-list’ VC firme u pohodu na virtuelnu realnost

Na GSMA Mobile World kongresu koji se ovih dana održava u Šangaju, HTC je predstavio inicijativu čiji je zadatak da usmeri investicije u VR, dok su se alijansi pridružila i poznata imena poput Venture Capital firmi Sequoia CapitalRedpoint Ventures i 500 startups. Sveukupno, više od 27 fondova priključilo se pomenutoj organizaciji koju će predvoditi Vang Grejlin, regionalni predsednik VR-a za kinesko tržište pri HTC-u.

U razgovoru za Netokraciju, osnivač i direktor interaktivne agencije Digital Mind, Vitomir Jevremović, prokomentarisao je novu inicijativu tajvanske kompanije:

HTC strateški jako dobro promoviše virtuelnu realnost. Činjenica je da imaju bolji uređaj od Oculusa, podelili su jako puno uređaja developerima, a sada vidimo da okupljaju i VC fondove kako bi developere povezali sa preko potrebnim investicijama za dalji razvoj njihovih rešenja.

Ovo je izuzetno pametan potez jer smanjuje vreme koje developeri moraju da ulažu u pronalaženje kapitala, HTC je odlučio da okupi one investitore koji su izuzetno zainteresovani za VR. Ovakva inicijativa dodatno će ubrzati penetraciju tehnologije i omogućiti joj da se širi i u drugim okvirima koji nisu nužno vezani samo za video igre.

 

vr3
Bitka za virtuelnu realnost već uveliko je u toku, a izbor je poprilično raznovrstan budući da sve više kompanija ulazi u svet VR-a.

Ukoliko vam pak cifra od 10 milijardi dolara bode oči, treba napomenuti da je u pitanju brojka koja opisuje vrednost ukupnog portfolia VC kompanija koje su pristupile alijansi i njihovog raspoloživog kapitala. Drugim rečima, sama cifra jeste “napumpana”, no sa sigurnošću možemo reći da će određeni procenat tog kapitala biti usmeren ka daljem razvoju virtuelne realnosti.

Pitchevi već uveliko otvoreni

Iz HTC-a ističu kako će se predstavnici VRVCA sastajati jednom u dva meseca u San Francisku i Pekingu kada će se intenzivno raditi na selekciji onih kompanija u čiju tehnologiji investitori žele da investiraju. VR Venture Capital Alliance u ovom trenutku već uveliko prikuplja prijave i deck-ove startapa širom sveta, dok je jedna od ideja napraviti veliki portfolio kojeg čine različite kompanije iz domena virtualne, ali i nadograđene (augmentovane) realnosti.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Sponzorisano

Veljko je više od deset godina Java programer u Mozzartu – otkriva nam izazove IT odeljenja u ‘gambling’ industriji

Ukoliko se baviš programiranjem i tragaš za novim profesionalnim izazovima, kako ti se čini mogućnost da razvijaš vlastiti proizvod i da možeš da vidiš svoj kod u produkciji u rekordno kratkom roku?

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Patrik Kolins: Ako govorimo o izgradnji startap ekosistema, Srbija je na sjajnom putu

Iskusni mentor u radu sa startapima analizirao je srpski ekosistem i dao korisne savete domaćim osnivačima čiji su tehnološki startapi spremni za osvajanje svetskog tržišta.

Kultura 2.0

Može li veštačka inteligencija ubiti kreativnost?

Kada je Jason Allen, inače dizajner video igara, pobedio na Takmičenju likovne umetnosti Državnog sajma Kolorado u kategoriji Digital Arts/Digitally-Manipulated Photography sa delom 'Théâtre D’opéra Spatial', koje je nastalo uz pomoć najpopularnijeg programa veštačke inteligencije Midjourney, povela se polemika o tome šta je umetnost danas, kakva je njena budućnost i da li to ona zapravo 'umire pred našim očima'?

Tehnologija

Brnabić: Izvoz srpske IT industrije preko €2,5 milijardi u 2022. godini

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da će izvoz IT industrije ove godine premašiti 2,5 milijarde evra, od čega će suficit biti preko 1,5 milijarde evra, a da je u proteklih godinu dana svako drugo novo radno mesto bilo u IT sektoru.

Startapi i poslovanje

500 Emerging Europe: Novih €70 miliona za lokalne startape sa globalnim ambicijama

Istanbulski ogranak poznatog VC fonda 500 startups saopštio je da se sa novim fondom još više fokusira na države Centralne i Istočne Evrope, među kojima je i Srbija.

Intervju

Stvaranje i edukacija novih talenata moraju biti u fokusu domaćih ‘game dev’ kompanija

Ulazak u 'game dev' svet često može da krene od različitih interesovanja. Svoju priču o tome kako više od jedne decenije radi u IT industriji i sada u gaming sektoru iako se za to nije stručno edukovao, otkriva nam Dušan Jovanović, Studio Production Manager kompanije Ubisoft u Beogradu.

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.