
VOZZi na mesečnom nivou duplira broj korisnika – tim otkriva planove za platformu koja povezuje vlasnike automobila i servisere
Osnivač mobilne aplikacije za pomoć na putu govori za Netokraciju o rastu broja korisnika, novim uslugama i izgradnji ekosistema koji ima za cilj da spoji vlasnike automobila, lizing kuće i servisere.
Da li ste i vi širom grada primetili bilborde sa natpisima Crap i Fucking? Ukoliko jeste, zapazili ste novu kampanju domaće aplikacije za pomoć na putu VOZZi koja je lansirana uoči sezone godišnjih odmora.
Iako šaljiva, kampanja govori o istoimenim gradovima u Austriji i Švajcarskoj, i to je bio odličan povod da posle dužeg vremena ponovo posetimo tim koji stoji iza ovog servisa i proćaskamo sa Vladimirom Šijakovićem, osnivačem VOZZi-ja, kojeg smo prvi put upoznali sredinom 2017. godine kada je aplikacija premijerno predstavljena i to po imenu Mile Cvik.
Govoreći o stvarima na kojima je tim radio u proteklom periodu, a bilo ih je dosta, Šijaković započinje razgovor:
U trenutku kada je aplikacija Mile Cvik prerasla svoje okvire i polako krenula da dobija prostor u medijima, interesovanje za samu platformu je poraslo do te mere da je bilo neophodno uozbiljiti priču.
Kako smo mi to predstavili, Mile Cvik je konačno od lokalnog majstora postao ozbiljan servis koja ima novo ime i novi identitet, a sve to zbog lakšeg predstavljanja kako domaćim tako i stranim klijentima.
Broj korisnika i pretplata duplira se na mesečnom nivou
Veliko rebrendiranje tim je sprovodio tokom 2018. godine i time su uvedene nove funkcionalnosti koje se, pre svega, ogledaju ponudom evropskih paketa za pomoć na putu, kao i putnim osiguranjem u saradnji sa osiguravajućom kućom Generali – uvođenje usluge Kasko i osiguranja nekretnine očekuje se uskoro. Samo u proteklih godinu dana tim je značajno povećao broj servisera i šlep službi sa kojima radi – kompanija je potpisala ugovore sa preko 100 firmi i trenutno u svojoj bazi raspolaže sa preko 220 vozila za šlep ili sitne popravke na putevima u okviru Srbije.
Kako Netokracija saznaje, ostvarena su i značajna partnerstva sa evropskim kućama za podršku na putu u zemljama EU i regionu, a sve u cilju povećanja broja servisera koji u datom trenutku mogu da reaguju na poziv u pomoć.

Promene koje je tim sproveo deo su šire strategije za VOZZi. Vladimir kaže da su u pitanju četiri bitna stuba za platformu koji ovaj servis nastoji da kreira: podrška korisnicima, prodaja osiguranja, prodaja članskih paketa i reklamne akcije. Sistem je postavljen tako da podrži širenje na B2B segment u okviru kojeg Šijaković vidi VOZZi kao objedinjenu platformu tj. one-stop-shop za sve aspekte posedovanja automobila – od redovnog servisa, registracije, preko osiguranja i drugih promotivnih akcija koje prodavnice mogu da plasiraju korisnicima koji poseduju određeni tip ili model vozila.
Drugim rečima, primena Big Data u servisnom delu autoindustrije.
Komentarišući strategiju, Šijaković za Netokraciju kaže:
Ova četiri stuba poslovanja se i dalje usavršavaju jer od naših korisnika i poslovnih partnera učimo svakodnevno kako da poboljšamo uslugu. Plan je da se svaki od temelja proširi tako da jednog dana bude povezan i sa aplikacijama u sferi B2B poslovanja, gde VOZZi polako prerasta u nešto daleko veće.
Naravno, tu je i širenje na region, što je poseban projekat za svaku zemlju u koju planiramo da se širimo. Pripreme su već uveliko u toku, ovo je aspekt poslovanja kojim ćemo se baviti u 2020. godini.
Uspešnim primerima pomoći na putu do novih korisnika
Razgovarajući o korisnicima, Vladimir ne skriva da se u proteklom periodu broj mesečno aktivnih korisnika, ali i broj kupljenih paketa, gotovo duplira. Stabilnom rastu u dobroj meri doprineli su i primamljivi paketi pomoći na putu u Srbiji i Evropi pri čemu korisnici mogu da biraju od regionalne, do šire regionalne pokrivenosti, ali i potpune pokrivenosti na nivou kontinentalne Evrope:
Kao što je i očekivano, u sezoni putovanja u turističkim agencijama dominiraju letovališta u Grčkoj i Crnoj Gori, koja su pokrivena našim paketom EU1.
Sa terena dobijamo informacije da se kupuje i mnogo EU2 paketa jer korisnici pored pokrivenosti okolnih zemalja žele da imaju i proširenu ponudu za Evropu, kao i dodatne pogodnosti kao što su još veća teritorijalna pokrivenost, prevoz do kuće, pokriće za rezervne delove i organizacija slanja delova ukoliko je potrebno, smeštaj ili rent-a-car za vreme popravke ili šlepanja automobila.

Ističući važnost izgradnje poverenja kod korisnika, Šijaković navodi da je tim nedavno imao jedno od prvih korišćenja EU2 paketa izvan teritorije Srbije, te da je čitav proces dokumentovan kako bi se postojećim i budućim korisnicima približio proces upotrebe VOZZi pomoći na putu. O čemu je tačno reč?
Ovo je bio prvi slučaj korišćenja VOZZi EU2 paketa. Korisnik je bio u Grčkoj na odmoru sa porodicom kada im se desio kvar na automobilu. Poziv je usledio putem aplikacije i našeg call centra gde je korisnik izrazio želju da završi letovanje, da bi poslednjeg dana porodica i auto bili prebačeni u Srbiju do mesta prebivališta bez bilo kakve dodatne naplate ili skrivenih troškova.
Porodica je bila prezadovoljna uslugom, što se može videti i u video testemonijalu koji je naš tim snimio, a koji je do sada generisao više od 50.000 pregleda. Korisniku smo pružili servis koji je bio pokriven EU2 pretplatom, a to je šlep do kuće – bez sitnih slova u ugovoru kojima se mnogi servisi ograđuju od ovakve usluge, iako je naplaćuju.
Od tada, a samo u ovoj sezoni, tim je zabeležio nekoliko slučajeva auto šlepa od Hrvatske, Crne Gore, Makedonije, pa sve do Grčke uz, kako Vladimir naglašava, pozitivne komentare korisnika kojima je pomoć na putu pružena.
‘White label’ modelom do novih partnerstava, jer ako je mogao i Rimac…
Još od prvog dana kada smo upoznali Vladimira i kada smo razgovarali o digitalizaciji servisnog dela autoindustrije, nije skrivao ogroman potencijal za primenu ovakvih rešenja u B2B segmentu. Kao kompanija koja stoji iza VOZZ-i aplikacije, KOV Technology d.o.o. dobio je nedavno priliku da svoje znanje primeni u izradi brendirane aplikacije za AKS Fleet – lizing kuću koja je sa aplikacijom digitalizovala najveći broj procesa koji su donedavno zahtevali korisnički servis i gomilu papirologije.
Pomišljajući na Matu Rimca koji je otvoreno govorio o prodaji tehnologije drugim proizvođačima automobila i koliko im je to pomoglo da prebrode neke od najtežih perioda u kompaniji, zanimalo nas je kako je došlo do ove saradnje? Šijaković objašnjava za Netokraciju zašto je kompanija ušla u white label model:
Zamislite recimo zakazivanje promene pneumatika iz letnjih u zimske na floti automobila koja prelazi preko 1.000 vozila. To je više hiljada poziva, usklađivanja, zakazivanja, otkazivanja, vremena itd. Ovo je samo jedan od logističkih problema koje smo rešili kreiranjem kompletnog sistema od back-office upravljanja, pa do korisnika i aplikacije na telefonu.
Iz poslovne saradnje sa AKS Fleet-om od ranije, kao i sagledavanja problema u njihovom poslovanju, proaktivnosti i inovacijama prema klijentima, nastala je aplikacija My AFS Car koja će olakšati sa jedne strane poslovanje AKS Fleet-u, a sa druge strane njihovim korisnicima olakšati komunikaciju, zakazivanje servisa, razmenu informacija kako o automobilu koji voze iz flote, tako i o obavezama i pravima koje imaju korišćenjem vozila.

Šijaković dodaje da je My AFS Car aplikacijom olakšano čak i prijavljivanje štete kod nezgoda u vezi sa vozilom. Čitava saradnja sa partnerskom kompanijom trajala je nekoliko meseci dok prva verzija aplikacije nije ugledala svetlost dana, a kako saznajemo, saradnja je nastavljena na obostrano zadovoljstvo sa idejom da se sistem dodatno unapređuje i razvija:
Ovaj B2B segment je otvorio nove puteve i mogućnosti koje VOZZi kao platforma kontinuirano razvija kako za pojedinačne korisnike, tako i za poslovne sisteme i kompanije. Vezano za B2B segment, najavićemo da radimo i na rešenju povezivanja GPS sistema za praćenje u okviru aplikacije za flotno upravljanje u jednu platformu koja može naći primenu od lizing, rent-a-car i drugih kompanija koje se bave upravljanjem velikog broja automobila.
Digitalna servisna knjižica uskoro bi mogla biti deo VOZZi ponude
Kada je već reč o B2B saradnji, naš sagovornik ne krije da postoji nekoliko vertikala koje kompanija ispituje i na kojima radi u ovom trenutku. Jedna od njih je i rad na sistemima kao što je ESB (Electronic Service Book) koji bi bio ponuđen velikoj mreži auto servisa radi uspostavljanja standardizacije unosa i čuvanja podataka o automobilima i njihove servisne istorije na cloud platformama:
Zamislite sledeći scenario: jednog dana kada budete kupovali polovan automobil imaćete njegovu kompletnu istoriju u VOZZi mobilnoj aplikaciji, jer su podaci uneseni preko ESB sistema.
Takođe, povezivanje sa GPS sistemima i podaci o automobilu imaju široku primenu počevši od preventivne dijagnostike, osiguranja, pa sve do sistema bezbednosti putnika. Ovo predstavlja samo jednu od inovacija u kompletnoj servisnoj industriji koja je veoma fragmentisana i koja prosto čeka da neko dođe, digitalizuje je i standardizuje.

Tim spreman na rast, obezbeđene i finansije za narednih godinu dana poslovanja
Ukoliko pitate osnivače koji je najstresniji deo rada na sopstvenom tehnološkom startapu, većina njih će vam reći da je to period rasta i skaliranja operacija, kao i tima. Upravo sa ovim izazovom suočava se i VOZZi tim, te nas je zanimalo kako Šijaković gleda na posao koji očekuje kompletnu ekipu, ali i da li je kompanija u ovom trenutku u potrazi za novim ljudima.
“Rast je krenuo zajedno sa početkom rasta broja korisnika i potrebe za uslugama, tako da i VOZZi zahteva veći broj ljudi za podršku, prodaju, marketing, a pogotovo u sektoru developmenta kako bi se ispratio ovaj ubrzani rast”, kaže naš sagovornik i napominje da se tim preventivno sprema za još brži rast – cilj im je, kako saznajemo, da optimizuju rad platforme sve od nekoliko hiljada, do milion korisnika.
Za kraj, interesovalo nas je i kako tim stoji po pitanju resursa neophodnih za dalji razvoj VOZZi platforme. Vladimir kaže da su prema njegovom mišljenju svakako najveća investicija ljudi, tim koji deli zajedničku viziju gde će VOZZi biti u naredne tri godine, ali ističe da bi od značajnijih investicija istakao i činjenicu da je tim prepoznat od strane Inovacionog fonda krajem 2018. godine čije je sufinansiranje tj. učešće na projektu omogućilo nabavku nove opreme i pokrilo tekuće troškove tima u period od godinu dana.
Od tada, kompanija je još jednom bila za pregovaračkim stolom:
Investicioni ciklus za sledećih 12 meseci je u međuvremenu obezbeđen i ono što nas čeka je širenje van Srbije.
Ističući da je rešenje problema za korisnike ujedno i najbitniji cilj kompanije, Šijaković završava dvočasovni razgovor pozivajući sve čitaoce da i sami preuzmu aplikaciju i upoznaju se sa paketima pomoći na putu, dodajući da VOZZi tim nastavlja da se bori za svoj deo kolača vredan četiri miliona evra u Srbiji koliko se na domaćem tržištu ostvari promet od unajmljivanja šlep službi.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!