Vlada Srbije pokreće platformu za domaće IT kompanije u borbi protiv COVID-19

Vlada Srbije pokreće platformu za domaće IT kompanije u borbi protiv COVID-19

Novosti iz Vlade povodom želje domaćih tehnoloških kompanija da se uključe u borbu protiv epidemije korona virusa.

Direktor tima za IT i preduzetništvo pri Vladi Republike Srbije, Nenad Paunović, obratio se ključnim licima i organizacijama domaće tehnološke zajednice. U svom dopisu, Paunović je naveo 3 inicijative koje u celosti prenosimo na Netokraciji.

6 miliona dinara po projektu

Inovacioni fond objavio je javni poziv za inovativne projekte koji će pomoći u suzbijanju efekta pandemije COVID-19. Kvalifikovani podnosioci prijave mogu biti mikro, mala i srednja privredna društva registrovana u Srbiji.

Maksimalan iznos finansiranja u okviru ovog javnog poziva je 6 miliona dinara po pojedinačnom projektu, s tim što sufinansiranje od strane Fonda ne može pokriti više od 85% ukupnih troškova projekta. Obaveznih 15% sufinansiranja od strane podnosioca prijave mora biti obezbeđeno iz privatnih izvora (sopstvena sredstva, zajmovi, druge investicije i slično).

Vladina platforma za IT kompanije

Kako je Paunović obrazložio, Vlada Srbije odlučila je da pokrene platformu digitalnasolidarnost.gov.rs na kojoj će se nalaziti servisi koji su otvoreni kako bi se ljudima olakšao život u vreme vanrednog stanja, a po uzoru na servis pokrenut od strane Vlade Italije. Kompanije koje žele da se ukljuce, potrebno je da pošalju sledeće podatke na kancelarija@ite.gov.rs:

  • Naziv servisa
  • Koja je kategorija (rad na daljinu, učenje na daljinu, itd.)
  • Logotip (ili platforme ili kompanije)
  • Naziv kompanije koja je vlasnik servisa
  • Link gde se može pristupiti (read more)
  • Period koliko će biti servis biti besplatan
  • Kratak opis do 500 karaktera čemu služi servis

EU fond vredan €164 miliona za digitalna rešenja

Evropska komisija pokrenula je po hitnom postupku fond koji ima za cilj da uključi mala i srednja preduzeća u borbo protiv epidemije COVID-19. Rok za prijavu je 18. mart 17 časova (CET). Rok jeste kratak, ali se više informacija može pronaći na zvaničnom prijavnom formularu.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?