Šta bi nam Nikola Tesla poručio u 2016. godini?

Šta bi nam Nikola Tesla poručio u 2016. godini?

Pre samo desetak dana obeležen je rođendan jednog od najvećih izumitelja 20. veka, izumitelja bez kojeg 21. vek kakav znamo danas sigurno ne bi postojao. I baš u godini kada je virtuelna realnost stasala, jedna beogradska ekipa developera i 3D modelara oživela je lik Tesle, te pokušala da njegov život i delo približi običnim građanima. Ovo je priča kako smo doživeli Teslu.

tesla_main

Tačno na 160. rođendan Nikole Tesle, vrata Muzeja Nikole Tesle u Beogradu poželela su dobrodošlicu predstavnicima medija koji su sa nestrpljenjem čekali da isprobaju novu postavku i dožive Teslu na jedan potpuno novi načni, zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Projekat “Doživi Teslu” delo je beogradske ekipe Digital Mind, dok je čitav projekat podržala agencija Direct Media, a postavku kao takvu poklonila muzeju.

“Projekat Doživi Teslu čini pet priča koje obeležavaju njegov život”, započinje razgovor Vitomir Jevremović, osnivač i direktor interaktivne agencije koja je bila zadužena za kreiranje Tesle u virtuelnoj realnosti. Vitomir kaže da se Digital Mind već nekoliko godina bavi razvojem ovih tehnologija, istakavši kako tim na početku projekta nije ni mogao da pretpostavi kako će krajnji rezultat izgledati:

Mi smo kao tim znali sa čime se susrećemo, ali neko ko nikada nije iskusio virtuelnu realnost nema način da zamisli kako će izgledati kada vam se Nikola Tesla lično obrati. Sticaj srećnih okolnosti je to da je tehnologija za VR stasala baš u godini kada obeležavamo 160 godina od Teslinog rođenja i da nam se pružila ta neverovatna prilika da baš sada uradimo jedan od prvih VR muzeja na svetu.

Činjenica da na ovakvom projektu upravo radi ekipa iz Srbije svakako nije zanemarljiva, a Jevremović dodaje da pet pojedinačnih priča prati Teslin život u različitim vremenima. Tako čak četiri priče prate Teslu kroz okruženja u kojima je živeo i stvarao, dok je peta priča rezervisana za njegove vizije budućnosti i izume o kojima je sanjao. Posetioci (da ne kažemo korisnici) Tesline izložbe imaće već od ponedeljka mogućnost da ga sretnu u hidrocentrali na Nijagarinim vodopadima, u njegovoj laboratoriji u Kolorado Springsu, pored njegovog čuvenog tornja na Long Ajlandu, ali i u sobi hotela Njujorker gde je poznati izumitelj doživeo svoje poslednje dane.

tesla2
Prateći život i delo ovog velikog naučnika kroz pet različitih priča, publika se na jedan potpuno nov način upoznaje sa likom Tesle (Izvor: Digital Mind)

„Bavimo se savremenim komunikacijama i stalno smo na izvoru trendova koje smo uvek primenjivali sa smislom“, izjavio je za Netokraciju i direktor Direct Media Srbija, Jovan Stojanović, kada smo ga upitali zbog čega je ova agencija odlučila da podrži jedan ovakav projekat. Kako kaže, poklopilo se to da kompanija proslavlja 15 godina poslovanja u godini Teslinog jubileja, naučnika čija je životna misija bila da od njegovih pronalazaka koristi ima celo čovečanstvo. Virtuelni Tesla možda i najbolje pokazuje domet modernih tehnologija upotrebljenih na pravi način:

tesla_muzej_2
„Retki su muzeji u svetu koji imaju postavke u virtuelnoj realnosti i samim tim virtuelnim Teslom naš muzej dobija jednu ekskluzivnu postavku na kojoj mogu da joj pozavide najveći svetski muzeji.“

Na pitanje kako je tekao proces istraživanja Teslinog lika i dela, te da li su imali podršku ljudi iz Muzeja, Vitomir kaže kako je tim koristio sav materijal do kojeg su uspeli da dođu, ali i da su zahvaljujući kustosima imali pristup velikom broju materijala koji se baštini u muzeju. Ipak, detaljnih fotografija koje prikazuju Teslu je malo, a tim je morao da se snalazi i na Internetu:

Sam proces je bio izuzetno komplikovan jer je foto materijala malo, dok zvučnih i video snimaka Tesle nema, tako da je deo izrade zahtevao i kreativnu interpretaciju istorijskih činjenica. Teslin izgled se razlikuje od priče do priče, gde smo za svaku priliku izradili posebno Teslino odelo, cipele, mašnu, frizuru, kao i izgled samog Teslinog lica u zavisnosti od godina koje je imao u svakoj priči.

Otkrivajući detaljnije kako je tekao proces izrade Teslinog lika sa developerske strane, Jevremović navodi da je rekonstrukcija njegovog lica bila izuzetno komplikovana. 3D model je prvo rađen u visokim detaljima, da bi se posle prebacio na model sa manjim brojem trouglova, gde se onda primenjuju 3D skenovi facijalnih ekspresija glumaca. Ovako finalizovan model potom ulazi u Unity gde se vrše spajanja sa scenografijom, ubacivanjem programirane logike, kao i ubacivanje motion tracking animacija lica i tela. Sam proces bio je odvojen za svih pet priča koje prate Teslu, čineći rad Digital Mind ekipe daleko komplikovanijim, ali i još više vrednim kada se vide prve reakcije sugrađana koji probaju ovo virtuelno iskustvo.

doziviteslu3
Na osnovu materijala koji se čuvaju u muzeju, ali i fotografija dostupnih na Internetu, Digital Mind ekipa kreirala je Teslin 3D lik koju u VR iskustvu ‘oživi’ i publici govori o njegovim dostignućima (Izvor: Digital Mind)

Osvrnuvši se na rad sa Digital Mind ekipom, Stojanović ističe da je ovo odličan način da se za rad naših ljudi čuje i van granica zemlje, dodajući pritom da je na velikim kompanijama odgovornost da podrže mlade i talentovane timove čije ideje pomeraju granice inovativnosti.

I dok je sama izložba “Doživi Teslu” bazirana na HTC Vive-u koji se danas nalazi u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu, ekipa vredno radi i na lansiranju Google Cardboard i Samsung Gear VR aplikacije koja će biti dostupna za preuzimanje korisnicima širom sveta. Paralelno sa tim, Vitomir kaže kako se radi i na verziji za Steam i Oculus store pri čemu bi svetska digitalna pokrivenost projekta trebala da doprinese tome da se Teslino ime spominje u svakoj priči o virtuelnoj realnosti, ali i kao inspiracija mnogim sličnim prezentacijama kulturnog nasleđa – kako u Srbiji, tako i u svetu, produbljujući interesovanje da se ljudi upute u modernizovane muzeje i da pored Pokemona uhvate i po koju mudru reč naših velikana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.