Šta bi nam Nikola Tesla poručio u 2016. godini?

Šta bi nam Nikola Tesla poručio u 2016. godini?

Pre samo desetak dana obeležen je rođendan jednog od najvećih izumitelja 20. veka, izumitelja bez kojeg 21. vek kakav znamo danas sigurno ne bi postojao. I baš u godini kada je virtuelna realnost stasala, jedna beogradska ekipa developera i 3D modelara oživela je lik Tesle, te pokušala da njegov život i delo približi običnim građanima. Ovo je priča kako smo doživeli Teslu.

tesla_main

Tačno na 160. rođendan Nikole Tesle, vrata Muzeja Nikole Tesle u Beogradu poželela su dobrodošlicu predstavnicima medija koji su sa nestrpljenjem čekali da isprobaju novu postavku i dožive Teslu na jedan potpuno novi načni, zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Projekat “Doživi Teslu” delo je beogradske ekipe Digital Mind, dok je čitav projekat podržala agencija Direct Media, a postavku kao takvu poklonila muzeju.

“Projekat Doživi Teslu čini pet priča koje obeležavaju njegov život”, započinje razgovor Vitomir Jevremović, osnivač i direktor interaktivne agencije koja je bila zadužena za kreiranje Tesle u virtuelnoj realnosti. Vitomir kaže da se Digital Mind već nekoliko godina bavi razvojem ovih tehnologija, istakavši kako tim na početku projekta nije ni mogao da pretpostavi kako će krajnji rezultat izgledati:

Mi smo kao tim znali sa čime se susrećemo, ali neko ko nikada nije iskusio virtuelnu realnost nema način da zamisli kako će izgledati kada vam se Nikola Tesla lično obrati. Sticaj srećnih okolnosti je to da je tehnologija za VR stasala baš u godini kada obeležavamo 160 godina od Teslinog rođenja i da nam se pružila ta neverovatna prilika da baš sada uradimo jedan od prvih VR muzeja na svetu.

Činjenica da na ovakvom projektu upravo radi ekipa iz Srbije svakako nije zanemarljiva, a Jevremović dodaje da pet pojedinačnih priča prati Teslin život u različitim vremenima. Tako čak četiri priče prate Teslu kroz okruženja u kojima je živeo i stvarao, dok je peta priča rezervisana za njegove vizije budućnosti i izume o kojima je sanjao. Posetioci (da ne kažemo korisnici) Tesline izložbe imaće već od ponedeljka mogućnost da ga sretnu u hidrocentrali na Nijagarinim vodopadima, u njegovoj laboratoriji u Kolorado Springsu, pored njegovog čuvenog tornja na Long Ajlandu, ali i u sobi hotela Njujorker gde je poznati izumitelj doživeo svoje poslednje dane.

tesla2
Prateći život i delo ovog velikog naučnika kroz pet različitih priča, publika se na jedan potpuno nov način upoznaje sa likom Tesle (Izvor: Digital Mind)

„Bavimo se savremenim komunikacijama i stalno smo na izvoru trendova koje smo uvek primenjivali sa smislom“, izjavio je za Netokraciju i direktor Direct Media Srbija, Jovan Stojanović, kada smo ga upitali zbog čega je ova agencija odlučila da podrži jedan ovakav projekat. Kako kaže, poklopilo se to da kompanija proslavlja 15 godina poslovanja u godini Teslinog jubileja, naučnika čija je životna misija bila da od njegovih pronalazaka koristi ima celo čovečanstvo. Virtuelni Tesla možda i najbolje pokazuje domet modernih tehnologija upotrebljenih na pravi način:

tesla_muzej_2
„Retki su muzeji u svetu koji imaju postavke u virtuelnoj realnosti i samim tim virtuelnim Teslom naš muzej dobija jednu ekskluzivnu postavku na kojoj mogu da joj pozavide najveći svetski muzeji.“

Na pitanje kako je tekao proces istraživanja Teslinog lika i dela, te da li su imali podršku ljudi iz Muzeja, Vitomir kaže kako je tim koristio sav materijal do kojeg su uspeli da dođu, ali i da su zahvaljujući kustosima imali pristup velikom broju materijala koji se baštini u muzeju. Ipak, detaljnih fotografija koje prikazuju Teslu je malo, a tim je morao da se snalazi i na Internetu:

Sam proces je bio izuzetno komplikovan jer je foto materijala malo, dok zvučnih i video snimaka Tesle nema, tako da je deo izrade zahtevao i kreativnu interpretaciju istorijskih činjenica. Teslin izgled se razlikuje od priče do priče, gde smo za svaku priliku izradili posebno Teslino odelo, cipele, mašnu, frizuru, kao i izgled samog Teslinog lica u zavisnosti od godina koje je imao u svakoj priči.

Otkrivajući detaljnije kako je tekao proces izrade Teslinog lika sa developerske strane, Jevremović navodi da je rekonstrukcija njegovog lica bila izuzetno komplikovana. 3D model je prvo rađen u visokim detaljima, da bi se posle prebacio na model sa manjim brojem trouglova, gde se onda primenjuju 3D skenovi facijalnih ekspresija glumaca. Ovako finalizovan model potom ulazi u Unity gde se vrše spajanja sa scenografijom, ubacivanjem programirane logike, kao i ubacivanje motion tracking animacija lica i tela. Sam proces bio je odvojen za svih pet priča koje prate Teslu, čineći rad Digital Mind ekipe daleko komplikovanijim, ali i još više vrednim kada se vide prve reakcije sugrađana koji probaju ovo virtuelno iskustvo.

doziviteslu3
Na osnovu materijala koji se čuvaju u muzeju, ali i fotografija dostupnih na Internetu, Digital Mind ekipa kreirala je Teslin 3D lik koju u VR iskustvu ‘oživi’ i publici govori o njegovim dostignućima (Izvor: Digital Mind)

Osvrnuvši se na rad sa Digital Mind ekipom, Stojanović ističe da je ovo odličan način da se za rad naših ljudi čuje i van granica zemlje, dodajući pritom da je na velikim kompanijama odgovornost da podrže mlade i talentovane timove čije ideje pomeraju granice inovativnosti.

I dok je sama izložba “Doživi Teslu” bazirana na HTC Vive-u koji se danas nalazi u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu, ekipa vredno radi i na lansiranju Google Cardboard i Samsung Gear VR aplikacije koja će biti dostupna za preuzimanje korisnicima širom sveta. Paralelno sa tim, Vitomir kaže kako se radi i na verziji za Steam i Oculus store pri čemu bi svetska digitalna pokrivenost projekta trebala da doprinese tome da se Teslino ime spominje u svakoj priči o virtuelnoj realnosti, ali i kao inspiracija mnogim sličnim prezentacijama kulturnog nasleđa – kako u Srbiji, tako i u svetu, produbljujući interesovanje da se ljudi upute u modernizovane muzeje i da pored Pokemona uhvate i po koju mudru reč naših velikana.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Propustili ste

Tehnologija

Top 10 ‘Black Friday’ gedžeta koje već sada možete da kupite – prema izboru Netokracije

Sada već tradicionalno donosimo vam spisak nama najinteresantnijih gedžeta iz tehnološkog sveta koje možete nabaviti po sniženim cenama za Black Friday.

Gaming

Facebookov ‘cloud gaming’ ponudiće oglašivačima nove mogućnosti za reklamu

'Cloud' gejming je termin koji je u ovoj dinamičnoj godini isplivao na površinu i zainteresovao mnoge. Iako mu je potrebno još vremena da pokaže svoj pun potencijal, velike kompanije polažu ogromnu nadu u ovu oblast. Nakon kompanija Google i Apple, svoj 'cloud' gejming servis predstavio je i Facebook.

Društvene mreže

1.000.000 pregleda kasnije i domaći Extreme Intimo srušio je Instagram svojim humanim gestom

Ovih dana niste mogli da ne primetite video koji je šerovan širom Instagrama: kampanju #stvarnoželim brenda Extreme Intimo koji je za svako deljenje videa poklanjao novčana sredstva za porodilišta širom Srbije. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima ove kompanije.

Internet marketing

TikTok kampanja ‘Teži Ravnoteži’ za 10 dana ima više od 700.000 pregleda – i interesuje tinejdžere širom Balkana

U okviru nacionalne kampanje 'Teži ravnoteži' pokrenut je i TikTok kanal sa ciljem edukacije đaka i studenata na temu zdravih životnih stilova. U nastavku teksta organizatori nam detaljnije otkrivaju o čemu je reč.

Office Talks Podcast

Država ćuti na zahteve frilensera (gost Miran Pogačar)

23. epizodu Office Talks podkasta obeležila je aktuelna tema oporezivanja frilensera. Naš gost bio je Miran Pogačar, predsednik novoosnovanog Udruženja radnika na Internetu.

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.