Šta bi nam Nikola Tesla poručio u 2016. godini?

Šta bi nam Nikola Tesla poručio u 2016. godini?

Pre samo desetak dana obeležen je rođendan jednog od najvećih izumitelja 20. veka, izumitelja bez kojeg 21. vek kakav znamo danas sigurno ne bi postojao. I baš u godini kada je virtuelna realnost stasala, jedna beogradska ekipa developera i 3D modelara oživela je lik Tesle, te pokušala da njegov život i delo približi običnim građanima. Ovo je priča kako smo doživeli Teslu.

tesla_main

Tačno na 160. rođendan Nikole Tesle, vrata Muzeja Nikole Tesle u Beogradu poželela su dobrodošlicu predstavnicima medija koji su sa nestrpljenjem čekali da isprobaju novu postavku i dožive Teslu na jedan potpuno novi načni, zahvaljujući virtuelnoj realnosti. Projekat “Doživi Teslu” delo je beogradske ekipe Digital Mind, dok je čitav projekat podržala agencija Direct Media, a postavku kao takvu poklonila muzeju.

“Projekat Doživi Teslu čini pet priča koje obeležavaju njegov život”, započinje razgovor Vitomir Jevremović, osnivač i direktor interaktivne agencije koja je bila zadužena za kreiranje Tesle u virtuelnoj realnosti. Vitomir kaže da se Digital Mind već nekoliko godina bavi razvojem ovih tehnologija, istakavši kako tim na početku projekta nije ni mogao da pretpostavi kako će krajnji rezultat izgledati:

Mi smo kao tim znali sa čime se susrećemo, ali neko ko nikada nije iskusio virtuelnu realnost nema način da zamisli kako će izgledati kada vam se Nikola Tesla lično obrati. Sticaj srećnih okolnosti je to da je tehnologija za VR stasala baš u godini kada obeležavamo 160 godina od Teslinog rođenja i da nam se pružila ta neverovatna prilika da baš sada uradimo jedan od prvih VR muzeja na svetu.

Činjenica da na ovakvom projektu upravo radi ekipa iz Srbije svakako nije zanemarljiva, a Jevremović dodaje da pet pojedinačnih priča prati Teslin život u različitim vremenima. Tako čak četiri priče prate Teslu kroz okruženja u kojima je živeo i stvarao, dok je peta priča rezervisana za njegove vizije budućnosti i izume o kojima je sanjao. Posetioci (da ne kažemo korisnici) Tesline izložbe imaće već od ponedeljka mogućnost da ga sretnu u hidrocentrali na Nijagarinim vodopadima, u njegovoj laboratoriji u Kolorado Springsu, pored njegovog čuvenog tornja na Long Ajlandu, ali i u sobi hotela Njujorker gde je poznati izumitelj doživeo svoje poslednje dane.

tesla2
Prateći život i delo ovog velikog naučnika kroz pet različitih priča, publika se na jedan potpuno nov način upoznaje sa likom Tesle (Izvor: Digital Mind)

“Bavimo se savremenim komunikacijama i stalno smo na izvoru trendova koje smo uvek primenjivali sa smislom”, izjavio je za Netokraciju i direktor Direct Media Srbija, Jovan Stojanović, kada smo ga upitali zbog čega je ova agencija odlučila da podrži jedan ovakav projekat. Kako kaže, poklopilo se to da kompanija proslavlja 15 godina poslovanja u godini Teslinog jubileja, naučnika čija je životna misija bila da od njegovih pronalazaka koristi ima celo čovečanstvo. Virtuelni Tesla možda i najbolje pokazuje domet modernih tehnologija upotrebljenih na pravi način:

tesla_muzej_2
“Retki su muzeji u svetu koji imaju postavke u virtuelnoj realnosti i samim tim virtuelnim Teslom naš muzej dobija jednu ekskluzivnu postavku na kojoj mogu da joj pozavide najveći svetski muzeji.”

Na pitanje kako je tekao proces istraživanja Teslinog lika i dela, te da li su imali podršku ljudi iz Muzeja, Vitomir kaže kako je tim koristio sav materijal do kojeg su uspeli da dođu, ali i da su zahvaljujući kustosima imali pristup velikom broju materijala koji se baštini u muzeju. Ipak, detaljnih fotografija koje prikazuju Teslu je malo, a tim je morao da se snalazi i na Internetu:

Sam proces je bio izuzetno komplikovan jer je foto materijala malo, dok zvučnih i video snimaka Tesle nema, tako da je deo izrade zahtevao i kreativnu interpretaciju istorijskih činjenica. Teslin izgled se razlikuje od priče do priče, gde smo za svaku priliku izradili posebno Teslino odelo, cipele, mašnu, frizuru, kao i izgled samog Teslinog lica u zavisnosti od godina koje je imao u svakoj priči.

Otkrivajući detaljnije kako je tekao proces izrade Teslinog lika sa developerske strane, Jevremović navodi da je rekonstrukcija njegovog lica bila izuzetno komplikovana. 3D model je prvo rađen u visokim detaljima, da bi se posle prebacio na model sa manjim brojem trouglova, gde se onda primenjuju 3D skenovi facijalnih ekspresija glumaca. Ovako finalizovan model potom ulazi u Unity gde se vrše spajanja sa scenografijom, ubacivanjem programirane logike, kao i ubacivanje motion tracking animacija lica i tela. Sam proces bio je odvojen za svih pet priča koje prate Teslu, čineći rad Digital Mind ekipe daleko komplikovanijim, ali i još više vrednim kada se vide prve reakcije sugrađana koji probaju ovo virtuelno iskustvo.

doziviteslu3
Na osnovu materijala koji se čuvaju u muzeju, ali i fotografija dostupnih na Internetu, Digital Mind ekipa kreirala je Teslin 3D lik koju u VR iskustvu ‘oživi’ i publici govori o njegovim dostignućima (Izvor: Digital Mind)

Osvrnuvši se na rad sa Digital Mind ekipom, Stojanović ističe da je ovo odličan način da se za rad naših ljudi čuje i van granica zemlje, dodajući pritom da je na velikim kompanijama odgovornost da podrže mlade i talentovane timove čije ideje pomeraju granice inovativnosti.

I dok je sama izložba “Doživi Teslu” bazirana na HTC Vive-u koji se danas nalazi u Muzeju Nikole Tesle u Beogradu, ekipa vredno radi i na lansiranju Google Cardboard i Samsung Gear VR aplikacije koja će biti dostupna za preuzimanje korisnicima širom sveta. Paralelno sa tim, Vitomir kaže kako se radi i na verziji za Steam i Oculus store pri čemu bi svetska digitalna pokrivenost projekta trebala da doprinese tome da se Teslino ime spominje u svakoj priči o virtuelnoj realnosti, ali i kao inspiracija mnogim sličnim prezentacijama kulturnog nasleđa – kako u Srbiji, tako i u svetu, produbljujući interesovanje da se ljudi upute u modernizovane muzeje i da pored Pokemona uhvate i po koju mudru reč naših velikana.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Najava

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.