Platforma za podršku malim biznisima kompanije Visa nudi besplatnu podršku

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Platforma za podršku malim biznisima pokrenuta je u Srbiji kao deo globalne inicijative #WhereYouShopMatters kompanije Visa, a kako bi se vlasnicima malih i srednjih preduzeća pomoglo u razvoju poslovanja i pružili odgovori na pitanja o tome kako pronaći izvor finansiranja, organizovati troškove pokretanja, odabrati različite vrste plaćanja, ali i kako upravljati finansijama, te online reputacijom i promocijom na digitalnim kanalima.

Ta podrška, objašnjava nam Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, namenjena je svim lokalnim biznisima – bez obzira na to da li su u ranim fazama i sve što imaju je dobra zamisao, ili su već razvili svoj biznis. Đorđević za Netokraciju ističe da su veoma su zadovoljni prvim reakcijama preduzetnika:

Drago mi je što je veliki broj preduzetnika u Srbiji dobio priliku da na jednom mestu sazna više o potrebnim koracima za razvoj svog malog biznisa, kao i pristup brojnim programima podrške, koji obuhvataju besplatnu edukaciju, konsalting, marketinšku podršku kao i besplatno kreiranje i održavanje web prodavnica, ali i dodatne pogodnosti prilikom plaćanja određenih usluga relevantnim za njihove biznise.

Sa njim, u nastavku teksta, razgovaramo o nastavku i nadogradnji ove inicijative, te edukativnim programima za male i srednje preduzetnike i pokretanju kampanje na društvenim mrežama predvođenu domaćim influenserima.

Tokom leta kampanja #WhereYouShopMatters upotpunjena je novim partnerstvima, među kojima je i ono sa organizacijom EXIT. O čemu je zapravo reč?

EXIT je dugogodišnji partner kompanije Visa sa kojim delimo mnoge vrednosti, a jedna od njih je upravo podrška lokalnoj zajednici. Pred vlasnicima biznisa su brojna pitanja – da li će biti drugog talasa pandemije, šta će to doneti, kolike će finansijske gubike ovoga puta da izazove. Želeli smo da tu neizvesnost donekle umanjimo i omogućimo im da brže i jednostavnije nađu put do potrošača i izgrade lojalnu bazu kupaca. Preduzeli smo više koraka kako bismo im pomogli, uključujući besplatnu medijsku promociju, vidljivost na sajtu binazabiznise.rs koji smo napravili za ovu priliku, kao i objave na društvenim mrežama kompanija Visa i EXIT.

Naša saradnja donosi prednosti i za potrošače. Svako ko kupuje u preduzećima istaknutim na platformi ima popust pri beskontaktnom plaćanju Visa karticama. Drago nam je što su se akciji do sada pridružile male firme iz najrazličitijih oblasti, među kojima su ugostiteljstvo, hrana i piće, fitness i wellness, putovanje, nega i lepota, odeća, obuća, modni dodaci, kao i izdavaštvo.

Visa sarađuje i sa organizacijom ICT Hub sa kojom je pripremljen specijalan #HowYouSellMatters edukativni program. Kakve su reakcije povodom preduzetnika koji su se prijavili?

Veliki broj preduzetnika pokazao je interesovanje čime smo zadovoljni, ali bih da istaknem da me je prijatno iznenadila izuzetna spremnost učesnika da usvoje nova znanja i veštine koje će im omogućiti da uspešno nastave da vode svoje Internet prodavnice. Čak 150 odabranih preduzeća imaće pravo na praktične savete iz oblasti kao što su digitalni marketing, online oglašavanje, mapiranje ciljnih grupa i unapređenje korisničkog iskustva.

#HowYouSellMatters edukativni program deo je globalne Visa inicijative, a cilj nam je da pomognemo predstavnicima lokalnih biznisa da se prilagode novim uslovima poslovanja, jer kupci ubrzano prelaze na digitalnu trgovinu. Potrošači sve više žele da plaćaju beskontaktno, mobilnim uređajem ili da biraju i naručuju proizvode iz svog doma, a na trgovcima je da im to omoguće. Visa im pruža podršku na tom putu i nudi im svoju stručno znanje i iskustvo, kao i pouzdana platna rešenja koja zadovoljavaju potrebe kupaca.

Da li je u planu da ponovite kurs za sve one koji nisu stigli da se prijave za prvu generaciju? Možemo li u budućnosti očekivati i nove kurseve?

U Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih firmi, a one prema procenama zapošljavaju više od million ljudi. Pružajući znanja i tehnologije, dajemo im priliku da održe korak sa svetskim firmama, razviju posao, otvore nova radna mesta i lokalnoj zajednici ponude proizvode i usluge na inovativan način.

U budućnosti ćemo i dalje biti posvećeni ovom cilju i trudićemo se da MSP sektoru olakšamo poslovanje kroz stručne savete, poslovna rešenja i druge pogodnosti. Već u oktobru pripremamo edukativni program koji će preduzetnicima omogućiti znanja i veštine koje će im biti od pomoći u novom normalnom.

U sklopu Platforme za podršku malom biznisu sada imamo i novu sekciju ‘Priče iz srca’. Koliko je za kompaniju Visa važno da kroz pričanje preduzetničkih priča podigne svest o lokalnim biznisima?

„Priče iz srca“ navode kupce da više razmišljaju o tome gde kupuju i na koji način plaćaju. Kupujući lokalno podržavamo naše komšije i sugrađane koji su vreme i trud uložili u to da stvore kvalitetan i jedinstven proizvod. Na ovaj način, pomažemo i celokupnoj domaćoj privredi, jer mala i srednja preduzeća činje njen izuzetno važan deo.

Pored ovoga, smatram da priče vlasnika malih biznisa podstiču preduzetnički duh i inspirišu ljude da svoje ideje prevedu u dela i predstave ih na tržištu. Visa prepoznaje koliko su mali biznisi važni za lokalnu zajednicu i želi da kroz Instagram konkurs „Srcem uz domaće“ motiviše građane da kroz neki lep primer podrže i promovišu omiljenu lokalnu prodavnicu ili mali biznis čije proizvode vole, a pritom mogu da osvoje i neku od nagrada.

Pored platforme, bitnu ulogu u promociji biznisa imale je i saradnja sa domaćim influenserima. Kako ocenjujete ovu kampanju u kojoj su oni pozivali svoje pratioce da kupuju domaće proizvode?

Svako od nas provodi određeni deo dana na Internetu i na društvenim mrežama, pa je saradnja sa influenserima bila, rekao bih, efikasan i dobar način da veliki broj ljudi čuje za kampanju i da se na taj način podigne svest o lokalnim biznisima. Korisnici mreža imaju jedinstvenu priliku da saznaju kakvi su bili prvi preduzetnički koraci pojedinih brendova, te da vide kako izgleda proces osmišljavanja, proizvodnje, pakovanja i dostavljanja proizvoda.

Time smo želeli da motivišemo kupce da se više okrenu lokalnim prodavnicama, našim domaćim proizvodima, porazgovaraju sa vlasnicima biznisa, i postanu deo njihove priče. Ona spaja ljude i omogućava da solidarnost i odgovornost prema zajednici postanu vrednosti koje se cene.

Više informacija o kampanji koju kompanija Visa sprovodi u sklopu podrške malim i srednjim biznisima pronađite na Platformi za podršku malom biznisu u okviru koje možete da ostvarite i posebne pogodnosti ukoliko koristite Visa Business kartice. Zakoračite u svet preduzetništva znajući da na ovom putu niste sami!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

Regruteri nam otkrivaju koje su trenutno najtraženije pozicije u IT-ju

Kako bismo saznali koji kadrovi su trenutno najpotrebniji domaćoj tehnološkoj industriji kontaktirali smo predstavnike agencija FatCat Coders, ManpowerGroup i Omnes Group. U nastavku teksta slede njihova iskustva.

Startapi i poslovanje

Poreska uprava poziva građane da prijave svoje inostrane prilive – posebno ističu programere i influensere

Poreska uprava Republike Srbije poziva sva fizička lica koja su propustila da podnesu poreske prijave priliva iz inostranstva, da to samoinicijativno urade kako bi izbegli prekršajnu odgovornost.

Kultura 2.0

Stiže nam nova Vlada – koliko će se ona baviti digitalizacijom i IT industrijom u Srbiji?

Mnogo je toga urađeno u protekle četiri godine, mahom zbog kontinuiteta prethodne Vlade sa kojim se one pre nje i ne mogu baš pohvaliti. Analiziramo koje su to stvari koje bi se mogle naći u novom ekspozeu, a koje se tiču digitalizacije i IT industrije u Srbiji.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Pobednici OTP Generator konkursa Zanateria i Your Pet World otkrivaju dalje svoje poslovne planove

Pre nešto više od nedelju dana završen je još jedan Generator Gamechanger konkurs, ovaj put u 'online' izdanju. Žiri je i ove godine izabrao najbolje digitalne projekte, a njihove priče vam otkrivamo u nastavku.

Internet marketing

Budućnost digitalnog marketinga se ‘kladi’ na mlade ljude – i zato pazite kako birate praktikante

Da li zaista mladima više nije toliko sexy raditi u marketing agencijama ili situacija nije toliko tragična kakvom je predstavljaju?

Startapi i poslovanje

Kanadski startap Autoklose sa kancelarijama u Beogradu akviziran od strane kompanije VanillaSoft

Autoklose nastaviće svoje poslovanje kao deo kompanije VanillaSoft, jedne od vodećih 'sales engagement' tehnoloških kompanija na svetu.

Startapi i poslovanje

LearnUpon sa kancelarijama u Beogradu osigurao $56 miliona investicije

LearnUpon, kompanija koja u Beogradu zapošljava preko 40 developera, osigurala je manjinsku investiciju od 56 miliona dolara od kompanije za globalni rast Summit Partners.

Gaming

Gejming studio Miracle Dojo ušao u svet gejmifikacije likova igrom PopStar Adventure – glavni junak je Željko Joksimović

Miracle Dojo, beogradski gejming studio, uspešno je objavio svoju drugu video igru - PopStar Adventure. Ovaj poduhvat realizovan je u saradnji sa producentom i pevačem Željkom Joksimovićem, o čemu smo razgovarali sa osnivačem ovog studija. 

Kultura 2.0

Spotify imenovao Httpool kao ekskluzivnog zastupnika za oglasna rešenja na Balkanu

Ova agencija biće na raspolaganju brendovima iz Srbije, Hrvatske, Slovenije, Severne Makedonije, Crne Gore, Albanije i BiH koji žele da se oglašavaju na platformi Spotify.