Platforma za podršku malim biznisima kompanije Visa nudi besplatnu podršku

Lokalnim biznisima Visa nudi besplatnu edukaciju, marketinšku podršku i održavanje web prodavnice

Početkom jula kompanija Visa je lansirala kampanju #PodržimoLokalno sa namerom da malim i srednjim porodičnim i lokalnim biznisima pomogne u neizvesnim vremenima. Sa Vladimirom Đorđevićem, generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, detaljnije razgovaramo o nastavku i proširenju ove inicijative.

Platforma za podršku malim biznisima pokrenuta je u Srbiji kao deo globalne inicijative #WhereYouShopMatters kompanije Visa, a kako bi se vlasnicima malih i srednjih preduzeća pomoglo u razvoju poslovanja i pružili odgovori na pitanja o tome kako pronaći izvor finansiranja, organizovati troškove pokretanja, odabrati različite vrste plaćanja, ali i kako upravljati finansijama, te online reputacijom i promocijom na digitalnim kanalima.

Ta podrška, objašnjava nam Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu, namenjena je svim lokalnim biznisima – bez obzira na to da li su u ranim fazama i sve što imaju je dobra zamisao, ili su već razvili svoj biznis. Đorđević za Netokraciju ističe da su veoma su zadovoljni prvim reakcijama preduzetnika:

Drago mi je što je veliki broj preduzetnika u Srbiji dobio priliku da na jednom mestu sazna više o potrebnim koracima za razvoj svog malog biznisa, kao i pristup brojnim programima podrške, koji obuhvataju besplatnu edukaciju, konsalting, marketinšku podršku kao i besplatno kreiranje i održavanje web prodavnica, ali i dodatne pogodnosti prilikom plaćanja određenih usluga relevantnim za njihove biznise.

Sa njim, u nastavku teksta, razgovaramo o nastavku i nadogradnji ove inicijative, te edukativnim programima za male i srednje preduzetnike i pokretanju kampanje na društvenim mrežama predvođenu domaćim influenserima.

Tokom leta kampanja #WhereYouShopMatters upotpunjena je novim partnerstvima, među kojima je i ono sa organizacijom EXIT. O čemu je zapravo reč?

EXIT je dugogodišnji partner kompanije Visa sa kojim delimo mnoge vrednosti, a jedna od njih je upravo podrška lokalnoj zajednici. Pred vlasnicima biznisa su brojna pitanja – da li će biti drugog talasa pandemije, šta će to doneti, kolike će finansijske gubike ovoga puta da izazove. Želeli smo da tu neizvesnost donekle umanjimo i omogućimo im da brže i jednostavnije nađu put do potrošača i izgrade lojalnu bazu kupaca. Preduzeli smo više koraka kako bismo im pomogli, uključujući besplatnu medijsku promociju, vidljivost na sajtu binazabiznise.rs koji smo napravili za ovu priliku, kao i objave na društvenim mrežama kompanija Visa i EXIT.

Naša saradnja donosi prednosti i za potrošače. Svako ko kupuje u preduzećima istaknutim na platformi ima popust pri beskontaktnom plaćanju Visa karticama. Drago nam je što su se akciji do sada pridružile male firme iz najrazličitijih oblasti, među kojima su ugostiteljstvo, hrana i piće, fitness i wellness, putovanje, nega i lepota, odeća, obuća, modni dodaci, kao i izdavaštvo.

Visa sarađuje i sa organizacijom ICT Hub sa kojom je pripremljen specijalan #HowYouSellMatters edukativni program. Kakve su reakcije povodom preduzetnika koji su se prijavili?

Veliki broj preduzetnika pokazao je interesovanje čime smo zadovoljni, ali bih da istaknem da me je prijatno iznenadila izuzetna spremnost učesnika da usvoje nova znanja i veštine koje će im omogućiti da uspešno nastave da vode svoje Internet prodavnice. Čak 150 odabranih preduzeća imaće pravo na praktične savete iz oblasti kao što su digitalni marketing, online oglašavanje, mapiranje ciljnih grupa i unapređenje korisničkog iskustva.

#HowYouSellMatters edukativni program deo je globalne Visa inicijative, a cilj nam je da pomognemo predstavnicima lokalnih biznisa da se prilagode novim uslovima poslovanja, jer kupci ubrzano prelaze na digitalnu trgovinu. Potrošači sve više žele da plaćaju beskontaktno, mobilnim uređajem ili da biraju i naručuju proizvode iz svog doma, a na trgovcima je da im to omoguće. Visa im pruža podršku na tom putu i nudi im svoju stručno znanje i iskustvo, kao i pouzdana platna rešenja koja zadovoljavaju potrebe kupaca.

Da li je u planu da ponovite kurs za sve one koji nisu stigli da se prijave za prvu generaciju? Možemo li u budućnosti očekivati i nove kurseve?

U Srbiji posluje više od 100.000 porodičnih firmi, a one prema procenama zapošljavaju više od million ljudi. Pružajući znanja i tehnologije, dajemo im priliku da održe korak sa svetskim firmama, razviju posao, otvore nova radna mesta i lokalnoj zajednici ponude proizvode i usluge na inovativan način.

U budućnosti ćemo i dalje biti posvećeni ovom cilju i trudićemo se da MSP sektoru olakšamo poslovanje kroz stručne savete, poslovna rešenja i druge pogodnosti. Već u oktobru pripremamo edukativni program koji će preduzetnicima omogućiti znanja i veštine koje će im biti od pomoći u novom normalnom.

U sklopu Platforme za podršku malom biznisu sada imamo i novu sekciju ‘Priče iz srca’. Koliko je za kompaniju Visa važno da kroz pričanje preduzetničkih priča podigne svest o lokalnim biznisima?

“Priče iz srca” navode kupce da više razmišljaju o tome gde kupuju i na koji način plaćaju. Kupujući lokalno podržavamo naše komšije i sugrađane koji su vreme i trud uložili u to da stvore kvalitetan i jedinstven proizvod. Na ovaj način, pomažemo i celokupnoj domaćoj privredi, jer mala i srednja preduzeća činje njen izuzetno važan deo.

Pored ovoga, smatram da priče vlasnika malih biznisa podstiču preduzetnički duh i inspirišu ljude da svoje ideje prevedu u dela i predstave ih na tržištu. Visa prepoznaje koliko su mali biznisi važni za lokalnu zajednicu i želi da kroz Instagram konkurs “Srcem uz domaće” motiviše građane da kroz neki lep primer podrže i promovišu omiljenu lokalnu prodavnicu ili mali biznis čije proizvode vole, a pritom mogu da osvoje i neku od nagrada.

Pored platforme, bitnu ulogu u promociji biznisa imale je i saradnja sa domaćim influenserima. Kako ocenjujete ovu kampanju u kojoj su oni pozivali svoje pratioce da kupuju domaće proizvode?

Svako od nas provodi određeni deo dana na Internetu i na društvenim mrežama, pa je saradnja sa influenserima bila, rekao bih, efikasan i dobar način da veliki broj ljudi čuje za kampanju i da se na taj način podigne svest o lokalnim biznisima. Korisnici mreža imaju jedinstvenu priliku da saznaju kakvi su bili prvi preduzetnički koraci pojedinih brendova, te da vide kako izgleda proces osmišljavanja, proizvodnje, pakovanja i dostavljanja proizvoda.

Time smo želeli da motivišemo kupce da se više okrenu lokalnim prodavnicama, našim domaćim proizvodima, porazgovaraju sa vlasnicima biznisa, i postanu deo njihove priče. Ona spaja ljude i omogućava da solidarnost i odgovornost prema zajednici postanu vrednosti koje se cene.

Više informacija o kampanji koju kompanija Visa sprovodi u sklopu podrške malim i srednjim biznisima pronađite na Platformi za podršku malom biznisu u okviru koje možete da ostvarite i posebne pogodnosti ukoliko koristite Visa Business kartice. Zakoračite u svet preduzetništva znajući da na ovom putu niste sami!


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.