Sony dominira VR industrijom - prate ga Facebook i Google

Sony dominira VR industrijom – prate ga Facebook i Google

Virtuelna realnost sve više postaje važan činilac u svetu tehnologije, omogućivši korisnicima širom sveta da zađu u drugačiji digitalni svet. Kako je VR oprema postala sve pristupačnija, tako je tržišna utakmica među kompanijama sve zanimljivija, a sudeći prema poslednjim statistikama, čeonu poziciju drži Sony, dok ga prate giganti poput Facebooka, Gugla i Samsunga.

vr-trzistePlaystation.com

Gledajući procentualno, ove tehnološke kompanije tako čine čak 50% VR tržišta, sudeći prema istraživanju VentureBeat-a koje je obuhvatilo podatke o čak 30 kompanija i čak 40 različtih proizvoda, uzimajući u obzir prihode kao i broj prodatih i upotrebljenih jedinica od strane svakog potrošača. Brojke su tako pokazale da je u 2016. godini na čelu pomenutog tržišta dominirao Sony (30%) sa svojim PSVR uređajem, uzimajući čak trećinu ukupnog udela.

Impozantna statistika japanske kompanije zasniva se na odličnom uspehu prodaje Playstation 4 konzole, a upravo ti korisnici predstavljaju pravu ciljnu grupu koja je spremna da nadogradi svoje gejming iskustvo na stepenicu više, a kao logičan izbor nameće se upravo PSVR. Sa druge strane, zasluga za uspeh Sony-ja može se pripisati odličnom balansu cene i kvaliteta koji nudi njihova VR kaciga.

Listu kompanija dalje nastavljaju Facebook (11%) sa Oculus Rift VR headsetom, kao i Gugl (8%) sa Day Dream i Cardboard uređajima. Razlog zbog koga ove kompanije imaju nešto manje brojke, umnogome se vezuje za slabiji kvalitet VR uređaja u odnosu na Sony, te i dalje imaju veću cenu od sada već glavnog konkurenta. Ono što je svakako interesantno jeste da je Samsung (7%) sa Gear VR naočarama zauzeo četvrto mesto, iako je ovaj uređaj jeftiniji od gore pomenutih konkurenata.

VR igara i aplikacija biće sve više

Možda i najveće iznenađenje predstavlja peta pozicija na kojoj se nalazi HTC sa svojim high-end Vive VR uređajem, koji je među prvima zakoračio na VR tržište. Međutim, oprema koja zahteva veliki prostor i nešto viša cena uticali su da južnokorejska kompanija zauzme svega 6% udela. Ostatak liste uglavnom čine kreatori sadržaja, posebno oni iz gejming industrije.

Poslednji rezultati svakako ukazuju da virtuelna realnost ima prostora za napredak, te da tek treba očekivati veliki broj VR igara i aplikacija, ali ne treba zaboraviti da će sudbina ove grane IT industrije zavisiti od interesovanja korisnika za ovom vrstom sadržaja u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.

Karijere

Devojke, želite praksu u agenciji Namics? Prijavite se za programerski hakaton!

Takmičenje namenjeno svim ženama zainteresovanim za programiranje u organizaciji agencije Namics zakazano je za 14. decembar, a na njega se mogu prijaviti i učesnice koje nemaju profesionalno programersko iskustvo.

Kultura 2.0

Tekst koji treba da pročitate pre odlaska u Kinu

Sve je više ljudi koji me u poslednje vreme pitaju kako da se pripreme za (kratki) put u Kinu. Kapiram da me niko to ne bi pitao da pre dva meseca nisam pomislio da je baš sjajna ideja da odem kao novinar na Svetsko prvenstvo u košarci i provedem tri nedelje u nekoliko kineskih gradova.

Startapi i poslovanje

Najbrže rastuća evropska development agencija dolazi u Srbiju – i u startu zapošljava 20 developera

Q, zagrebačka development i dizajn agencija, na čuvenoj Deloitte Technology Fast 500 EMEA listi zauzela je 20. mesto, što je čini najbrže rastućom development agencijom u Evropi. Uskoro otvaraju i kancelariju u Srbiji, povodom toga razgovaramo sa njihovim osnivačem.

Kultura 2.0

Naš digitalni imunitet je narušen. Ko je kriv za to i kako ga izlečiti?

U okviru ovogodišnjeg Foruma Kreativna Evropa 2019, Desk Kreativna Evropa Srbija u saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja organizovao je panel diskusiju na temu 'Kritičko mišljenje i digitalni imunitet' koja je juče održana u Nordeus Habu.