Sony dominira VR industrijom - prate ga Facebook i Google

Sony dominira VR industrijom – prate ga Facebook i Google

Virtuelna realnost sve više postaje važan činilac u svetu tehnologije, omogućivši korisnicima širom sveta da zađu u drugačiji digitalni svet. Kako je VR oprema postala sve pristupačnija, tako je tržišna utakmica među kompanijama sve zanimljivija, a sudeći prema poslednjim statistikama, čeonu poziciju drži Sony, dok ga prate giganti poput Facebooka, Gugla i Samsunga.

vr-trzistePlaystation.com

Gledajući procentualno, ove tehnološke kompanije tako čine čak 50% VR tržišta, sudeći prema istraživanju VentureBeat-a koje je obuhvatilo podatke o čak 30 kompanija i čak 40 različtih proizvoda, uzimajući u obzir prihode kao i broj prodatih i upotrebljenih jedinica od strane svakog potrošača. Brojke su tako pokazale da je u 2016. godini na čelu pomenutog tržišta dominirao Sony (30%) sa svojim PSVR uređajem, uzimajući čak trećinu ukupnog udela.

Impozantna statistika japanske kompanije zasniva se na odličnom uspehu prodaje Playstation 4 konzole, a upravo ti korisnici predstavljaju pravu ciljnu grupu koja je spremna da nadogradi svoje gejming iskustvo na stepenicu više, a kao logičan izbor nameće se upravo PSVR. Sa druge strane, zasluga za uspeh Sony-ja može se pripisati odličnom balansu cene i kvaliteta koji nudi njihova VR kaciga.

Listu kompanija dalje nastavljaju Facebook (11%) sa Oculus Rift VR headsetom, kao i Gugl (8%) sa Day Dream i Cardboard uređajima. Razlog zbog koga ove kompanije imaju nešto manje brojke, umnogome se vezuje za slabiji kvalitet VR uređaja u odnosu na Sony, te i dalje imaju veću cenu od sada već glavnog konkurenta. Ono što je svakako interesantno jeste da je Samsung (7%) sa Gear VR naočarama zauzeo četvrto mesto, iako je ovaj uređaj jeftiniji od gore pomenutih konkurenata.

VR igara i aplikacija biće sve više

Možda i najveće iznenađenje predstavlja peta pozicija na kojoj se nalazi HTC sa svojim high-end Vive VR uređajem, koji je među prvima zakoračio na VR tržište. Međutim, oprema koja zahteva veliki prostor i nešto viša cena uticali su da južnokorejska kompanija zauzme svega 6% udela. Ostatak liste uglavnom čine kreatori sadržaja, posebno oni iz gejming industrije.

Poslednji rezultati svakako ukazuju da virtuelna realnost ima prostora za napredak, te da tek treba očekivati veliki broj VR igara i aplikacija, ali ne treba zaboraviti da će sudbina ove grane IT industrije zavisiti od interesovanja korisnika za ovom vrstom sadržaja u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?