Sony dominira VR industrijom - prate ga Facebook i Google

Sony dominira VR industrijom – prate ga Facebook i Google

Virtuelna realnost sve više postaje važan činilac u svetu tehnologije, omogućivši korisnicima širom sveta da zađu u drugačiji digitalni svet. Kako je VR oprema postala sve pristupačnija, tako je tržišna utakmica među kompanijama sve zanimljivija, a sudeći prema poslednjim statistikama, čeonu poziciju drži Sony, dok ga prate giganti poput Facebooka, Gugla i Samsunga.

vr-trzistePlaystation.com

Gledajući procentualno, ove tehnološke kompanije tako čine čak 50% VR tržišta, sudeći prema istraživanju VentureBeat-a koje je obuhvatilo podatke o čak 30 kompanija i čak 40 različtih proizvoda, uzimajući u obzir prihode kao i broj prodatih i upotrebljenih jedinica od strane svakog potrošača. Brojke su tako pokazale da je u 2016. godini na čelu pomenutog tržišta dominirao Sony (30%) sa svojim PSVR uređajem, uzimajući čak trećinu ukupnog udela.

Impozantna statistika japanske kompanije zasniva se na odličnom uspehu prodaje Playstation 4 konzole, a upravo ti korisnici predstavljaju pravu ciljnu grupu koja je spremna da nadogradi svoje gejming iskustvo na stepenicu više, a kao logičan izbor nameće se upravo PSVR. Sa druge strane, zasluga za uspeh Sony-ja može se pripisati odličnom balansu cene i kvaliteta koji nudi njihova VR kaciga.

Listu kompanija dalje nastavljaju Facebook (11%) sa Oculus Rift VR headsetom, kao i Gugl (8%) sa Day Dream i Cardboard uređajima. Razlog zbog koga ove kompanije imaju nešto manje brojke, umnogome se vezuje za slabiji kvalitet VR uređaja u odnosu na Sony, te i dalje imaju veću cenu od sada već glavnog konkurenta. Ono što je svakako interesantno jeste da je Samsung (7%) sa Gear VR naočarama zauzeo četvrto mesto, iako je ovaj uređaj jeftiniji od gore pomenutih konkurenata.

VR igara i aplikacija biće sve više

Možda i najveće iznenađenje predstavlja peta pozicija na kojoj se nalazi HTC sa svojim high-end Vive VR uređajem, koji je među prvima zakoračio na VR tržište. Međutim, oprema koja zahteva veliki prostor i nešto viša cena uticali su da južnokorejska kompanija zauzme svega 6% udela. Ostatak liste uglavnom čine kreatori sadržaja, posebno oni iz gejming industrije.

Poslednji rezultati svakako ukazuju da virtuelna realnost ima prostora za napredak, te da tek treba očekivati veliki broj VR igara i aplikacija, ali ne treba zaboraviti da će sudbina ove grane IT industrije zavisiti od interesovanja korisnika za ovom vrstom sadržaja u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Kako Digitalna zajednica vidi efekte zakonskih izmena paušala – i šta predlaže kao rešenje?

Sa Aleksandrom Lugonjom, predsednikom Upravnog odbora Digitalne zajednice, razgovaramo o potencijalnim negativnim efektima koje će izmene paušalnog preduzetništva ostaviti na domaću IT industriju, njihovim saniranjem i budućim planovima ove organizacije.

Gaming

Humanitarni CS:GO turnir obezbediće 1.000.000+ dinara za organizacije koje pomažu medicinske radnike

Kompanija Quantox Technology organizuje online CS:GO humanitarni turnir od 4. do 5. aprila za domaće IT kompanije sa ciljem da se pomogne medicinskim radnicima u borbi protiv pandemije korona virusa.

Mobilno

Potvrđeno: App Store stiže u Srbiju početkom aprila!

Momenat koji smo toliko dugo čekali konačno je tu. Obrativši se iOS developerima, Apple je potvrdio dolazak App Store prodavnice za 20 novih zemalja među kojima je (konačno) i Srbija.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

30.000 korisnika posetilo je novi sajt koji digitalizuje odlazak na pijacu

Novi propisi onemogućili su, između ostalog, i posetu pijacama. Srećom, postoji alternativa u vidu nekoliko 'online' rešenja za nabavku voća i povrća kao što je novoosnovani sajt Ponovo Radi Pijaca.

Startapi i poslovanje

Startap iz Beograda Uradi-zaradi omogućio kupovinu namirnica, šetanje ljubimaca i nabavku lekova

Uradi-zaradi koji povezuje pojedince u potrazi za zaradom sa korisnicima kojima je potrebno da im se neki kućni posao završi, pokrenuo je zaseban projekat pomoći ljudima u izolaciji usled epidemije korona virusa.

Startapi i poslovanje

I pred IT-jem je recesija, ali se posao nastavlja – kao i regrutacija kadrova

Kako u praksi izgleda proces 'online' regrutovanja kadrova u toku pandemije i koliko kompanija je nastavilo da aktivno traži nove zaposlene?

Startapi i poslovanje

Podacima protiv COVID-19: Otvoren poziv za udruživanje data science inicijativa i rešenja

Online meetup 'Podacima protiv Korone' ima za cilj da dodatno podrži i ojača inicijativu iz domaće IT zajednice kako bi se na kraju pronašla rešenja i ideje radi dodatnog suzbijanja epidemije COVID-19 virusa.

Društvene mreže

Twitter: Ukinuli smo više od 8.500 naloga iz Srbije zbog organizovanog promovisanja predsednika Srbije

Pored hiljada korisničkih naloga koje je ova društvena mreža ukinula iz različitih zemalja, nalaze se i oni iz Srbije. Jedan od razloga za ovaj potez jeste promovisanje političkih partija i ličnosti, kao i narušavanje pravila ponašanja.

Startapi i poslovanje

Šta dolazak App Store prodavnice u Srbiju znači za domaće developere i korisnike?

Srbija je, nakon dugog čekanja, konačno dobila svoj App Store, a mi smo odlučili da analiziramo koje konkretne benefite i prednosti ova prodavnica donosi lokalnim developerima.