Sony dominira VR industrijom - prate ga Facebook i Google

Sony dominira VR industrijom – prate ga Facebook i Google

Virtuelna realnost sve više postaje važan činilac u svetu tehnologije, omogućivši korisnicima širom sveta da zađu u drugačiji digitalni svet. Kako je VR oprema postala sve pristupačnija, tako je tržišna utakmica među kompanijama sve zanimljivija, a sudeći prema poslednjim statistikama, čeonu poziciju drži Sony, dok ga prate giganti poput Facebooka, Gugla i Samsunga.

vr-trzistePlaystation.com

Gledajući procentualno, ove tehnološke kompanije tako čine čak 50% VR tržišta, sudeći prema istraživanju VentureBeat-a koje je obuhvatilo podatke o čak 30 kompanija i čak 40 različtih proizvoda, uzimajući u obzir prihode kao i broj prodatih i upotrebljenih jedinica od strane svakog potrošača. Brojke su tako pokazale da je u 2016. godini na čelu pomenutog tržišta dominirao Sony (30%) sa svojim PSVR uređajem, uzimajući čak trećinu ukupnog udela.

Impozantna statistika japanske kompanije zasniva se na odličnom uspehu prodaje Playstation 4 konzole, a upravo ti korisnici predstavljaju pravu ciljnu grupu koja je spremna da nadogradi svoje gejming iskustvo na stepenicu više, a kao logičan izbor nameće se upravo PSVR. Sa druge strane, zasluga za uspeh Sony-ja može se pripisati odličnom balansu cene i kvaliteta koji nudi njihova VR kaciga.

Listu kompanija dalje nastavljaju Facebook (11%) sa Oculus Rift VR headsetom, kao i Gugl (8%) sa Day Dream i Cardboard uređajima. Razlog zbog koga ove kompanije imaju nešto manje brojke, umnogome se vezuje za slabiji kvalitet VR uređaja u odnosu na Sony, te i dalje imaju veću cenu od sada već glavnog konkurenta. Ono što je svakako interesantno jeste da je Samsung (7%) sa Gear VR naočarama zauzeo četvrto mesto, iako je ovaj uređaj jeftiniji od gore pomenutih konkurenata.

VR igara i aplikacija biće sve više

Možda i najveće iznenađenje predstavlja peta pozicija na kojoj se nalazi HTC sa svojim high-end Vive VR uređajem, koji je među prvima zakoračio na VR tržište. Međutim, oprema koja zahteva veliki prostor i nešto viša cena uticali su da južnokorejska kompanija zauzme svega 6% udela. Ostatak liste uglavnom čine kreatori sadržaja, posebno oni iz gejming industrije.

Poslednji rezultati svakako ukazuju da virtuelna realnost ima prostora za napredak, te da tek treba očekivati veliki broj VR igara i aplikacija, ali ne treba zaboraviti da će sudbina ove grane IT industrije zavisiti od interesovanja korisnika za ovom vrstom sadržaja u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Gaming

Kako objaviti video igru ili aplikaciju na Google Play i AppStore – korak po korak

Imate ideju za video igru na pametnim telefonima, razradili ste biznis plan, krenuli u razvoj, došli do finalne verzije i sledeći korak je plasiranje proizvoda na AppStore i Google Play. U nastavku vam objašnjavamo kako da prevaziđete poslednji izazov i uspešno lansirate svoju igru ili aplikaciju u 'svet'.

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Startapi i poslovanje

Google bi mogao da akvizira Nutanix – šta to znači za Srbiju?

Poslednjih dana u svetskim medijima kruže glasine kako bi kompanija Alphabet koja stoji iza Google-a mogla akvizirati Nutanix kao deo strategije za dalje unapređenje svoje 'cloud' platforme. Da li će se to odraziti na srpski ogranak ove kompanije?

Mobilno

Da li je Apple i dalje inovativan ili mi to samo ne vidimo?

Teatar nazvan po jednom od najvećih tehnoloških genija pre dva dana bio je svedok još jednog Apple događaja - verovatno i najdosadnijeg do sada.

Tehnologija

Gežeti sa platforme Aliexpress koji vam mogu olakšati život, a pristupačni su svima

Škola je počela, od povratka u amfiteatre fakulteta ima još tri nedelje, te je ovo prava prilika da vam predstavimo vodič sa nekoliko pristupačnih Aliexpress gedžeta sa koji vam mogu olakšati svakodnevicu.

Gaming

Nordeus Hub: Počinje sa radom besplatan ‘co-working’ za potrebe gejming zajednice i studente

Danas počinje sa radom Nordeus Hub, besplatan 'co-working' prostor na Novom Beogradu koji je specijalno kreiran za potrebe gejming industrije, a namenjen razvoju indie gejm timova, startapova i osnaživanju talenata sa ciljem unapređenja ekosistema igara u Srbiji.

Internet marketing

Webiz edukacija konačno stiže u Niš i to na temu DIGITALNE EKONOMIJE

Vladimir Kovač za Netokraciju govori o Webiz edukaciji u Nišu i programu koji će se tokom dvodnevnog događaja baviti različitim aspektima digitalne ekonomije.