Sony dominira VR industrijom - prate ga Facebook i Google

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Sony dominira VR industrijom – prate ga Facebook i Google

Virtuelna realnost sve više postaje važan činilac u svetu tehnologije, omogućivši korisnicima širom sveta da zađu u drugačiji digitalni svet. Kako je VR oprema postala sve pristupačnija, tako je tržišna utakmica među kompanijama sve zanimljivija, a sudeći prema poslednjim statistikama, čeonu poziciju drži Sony, dok ga prate giganti poput Facebooka, Gugla i Samsunga.

vr-trziste
Playstation.com

Gledajući procentualno, ove tehnološke kompanije tako čine čak 50% VR tržišta, sudeći prema istraživanju VentureBeat-a koje je obuhvatilo podatke o čak 30 kompanija i čak 40 različtih proizvoda, uzimajući u obzir prihode kao i broj prodatih i upotrebljenih jedinica od strane svakog potrošača. Brojke su tako pokazale da je u 2016. godini na čelu pomenutog tržišta dominirao Sony (30%) sa svojim PSVR uređajem, uzimajući čak trećinu ukupnog udela.

Impozantna statistika japanske kompanije zasniva se na odličnom uspehu prodaje Playstation 4 konzole, a upravo ti korisnici predstavljaju pravu ciljnu grupu koja je spremna da nadogradi svoje gejming iskustvo na stepenicu više, a kao logičan izbor nameće se upravo PSVR. Sa druge strane, zasluga za uspeh Sony-ja može se pripisati odličnom balansu cene i kvaliteta koji nudi njihova VR kaciga.

Listu kompanija dalje nastavljaju Facebook (11%) sa Oculus Rift VR headsetom, kao i Gugl (8%) sa Day Dream i Cardboard uređajima. Razlog zbog koga ove kompanije imaju nešto manje brojke, umnogome se vezuje za slabiji kvalitet VR uređaja u odnosu na Sony, te i dalje imaju veću cenu od sada već glavnog konkurenta. Ono što je svakako interesantno jeste da je Samsung (7%) sa Gear VR naočarama zauzeo četvrto mesto, iako je ovaj uređaj jeftiniji od gore pomenutih konkurenata.

VR igara i aplikacija biće sve više

Možda i najveće iznenađenje predstavlja peta pozicija na kojoj se nalazi HTC sa svojim high-end Vive VR uređajem, koji je među prvima zakoračio na VR tržište. Međutim, oprema koja zahteva veliki prostor i nešto viša cena uticali su da južnokorejska kompanija zauzme svega 6% udela. Ostatak liste uglavnom čine kreatori sadržaja, posebno oni iz gejming industrije.

Poslednji rezultati svakako ukazuju da virtuelna realnost ima prostora za napredak, te da tek treba očekivati veliki broj VR igara i aplikacija, ali ne treba zaboraviti da će sudbina ove grane IT industrije zavisiti od interesovanja korisnika za ovom vrstom sadržaja u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Gaming

FDU pokrenuo Game Art katedru ― šta to znači za srpsku gejming industriju?

Fakultet dramskih umetnosti, koji je član superklastera Creative Tech Serbia, ove godine prvi put je upisao studente na novi studijski program: Vizuelni efekti, animacija i gejm art. Sve o novom studijskom programu i mogućnostima koje pruža, pročitajte u našem tekstu.

Društvene mreže

Quiet Quitting: Kako je TikTok trend pokrenuo revoluciju na radnom mestu?

Ukoliko ste aktivni na TikTok-u, sigurno vam nije promakao trend o 'tihom otkazu' koji u proteklom periodu preplavljuje svačiji #fyp na ovoj društvenoj mreži.

Mobilno

Mastercard omogućio korišćenje Google Pay servisa u Srbiji – za Android i WearOS korisnike

Trend beskontaktnog plaćanja pametnim telefonima odavno je postao zastupljen u razvijenijim državama Evrope ali i sveta. Sada je zahvaljujući zvaničnom dolasku Google Pay servisa u Srbiju korisnicima Mastercard platnih kartica omogućeno da plaćaju svojim pametnim telefonima ili satovima.

Propustili ste

Tehnologija

Search On 22: SEO relevantniji nego ikada pre

U nameri da privuče generaciju Z, Google je na 'Search On 22' događaju predstavio novitete u pretrazi, koji su rezultat dugogodišnjeg razvijanja AI tehnologija.

Društvene mreže

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Karijere

Nakon 3 godine pauze, DaFED okupljanja ponovo u Novom Sadu!

Novosadska zajednica ima razloga za slavlje - DaFED ekipa ponovo je na okupu. Oslobodite kalendare jer prvi meetup je već zakazan, a mi otkrivamo planove za konferenciju i druge edukacije koje DaFED već uveliko planira.

Novost

LotusFlare otvorio novu kancelariju u Beogradu sa ciljem da proširi programerski tim

Softverska kompanija LotusFlare sa sedištem u Silicijumskoj dolini otvorila je novu kancelariju u Beogradu, dok nastavlja da širi svoj tim u Srbiji i drugim lokacijama širom sveta.

Office Talks Podcast

Marketing za web 3.0 zajednicu

U 111. epizodi Office Talks podkasta ugostili smo Nikolu Jankovića i Nikolu Milinkovića iz kompanije Decenter. Sa njima smo razgovarali o kreiranju efikasnog marketinga u web 3.0 industriji, uz osvrt na važnost izgradnje jake web 3.0 zajednice.

Izveštaj

Kripto vodič: Kako da skalirate Ethereum uz ‘Zero knowledge’ metodologiju?

Na ovogodišnjoj Infobip Shift konferenciji, u okviru predavanja 'Scaling Ethereum with Zero-Knowledge magic' na Web3 stejdžu predstavljena su rešenja koja mogu da pojednostave i ubrzaju skaliranje na Ethereumu.