Uvodimo Srbiju na svetsku eSports scenu

Uvodimo Srbiju na svetsku eSports scenu

Od početka trećeg milenijuma i amaterskih takmičenja, preko profesionalnih igrača i timova, kompanija koje sve više dizajniraju igre posvećene velikim takmičenjima, kao i ogromnog porasta broja ljudi koji prate scenu, eSports igra značajnu ulogu u IT industriji. Velike kompanije polako su počele da prepoznaju uticaj i da ulažu u elektronske sportove - pogotovo u Kini, Koreji, Americi i Zapadnoj Evropi. Zemlje Balkana su u velikom zaostatku, ali udruženjem Virtual Gaming nastojimo da promenimo upravo to.

nemanja_drobnjak_main

Godine 2013, procenjen je broj od 72 miliona ljudi širom sveta koji su pratili takmičenja u igranju video igara. Povećana dostupnost online streaming media platformi, posebno Twitch.tv, je igrala centralnu ulogu u rastu i promociji eSports scene. U septembru 2014-te, Amazon kupuje Twitch za neverovatnih 970 miliona dolara.

Jedan od najvećih događaja, svetsko prvenstvo u video igri „League of Legends“, održano 2014. u Seulu, u Koreji, je preko online stream servisa i televizije zabeležilo astronomsku cifru od 27 miliona gledalaca u finalu. Kao poređenje izdvajamo 2014. World Series (Major League Baseball) sa 15,8 miliona i finale NBA sa 15,5 miliona gledalaca. Vidite o čemu pričam?

eSports u Srbiji: Krenuli smo, hajde da vidimo gde smo

Cela ekipa koja je pokrenula priču je imala ranijih iskustava sa organizovanjem turnira i događaja. Bili smo svesni problema sa kojima se suočavamo, među kojima najveći svakako predstavlja nedostatak svesti o elektronskim sportovima na nasim područjima.

Potrebno je stati pred ljude, i objasniti im zbog čega ovo može da bude i njihova, a ne samo naša budućnost. U narednom periodu planiramo da organizujemo što veći broj turnira, kao i jednu konferenciju sa gostujućim predstavnicima organizacija iz inostranstva kako bi probudili svest i podigli nivo eSports zajednice u Srbiji.

esports
Ulaznice za finale LoL dostizale su i do nekoliko hiljada dolara – skoro kao za boks meč Mayweather – Pacquiao! (Izvor: Gamespot.com)

Udruženje Virtual Gaming trenutno ima „League of Legends“ ekipu koja je u junu ove godine, kao drugoplasirana iz Istočne Evrope, bila u kvalifikacijama za Evropsku ligu (nivo ispod Svetskog prvenstva), ali se nažalost nisu kvalifikovali.

Aleksandar Anokić, menadžer tima i ad hoc coach, je opisao trenutnu situaciju i dalje planove:

Na prvom mestu su uvek igrači. Ovaj sport se zasniva na građenju brenda svakog pojedinačnog igrača i njihove online ličnosti, kao i samog brenda organizacije. Nije dovoljno samo pobeđivati, potrebno je i biti u dnevnom kontaktu sa ljudima koji ih prate i podržavaju. Velika prednost nad tradicionalnim sportovima je mogućnost i nivo dnevne interakcije profesionalnih igrača i njihovih fanova.

Trivijalne stvari kao što su dostupnost optičkog Interneta i geografske udaljenosti svakog igrača predstavljaju svojevrsne probleme koji mnogo utiču kako na građenje njihovih imena tako i na efikasnost treninga i sam timski duh. Nama je cilj da ovim talentovanim momcima sa naših prostora pružimo priliku da nastupaju na svetskoj sceni.

Ekipu čine trenutno najbolji igrači Srbije i Balkana, koji već imaju veliki broj osvojenih nagrada iza sebe. Tim će se potruditi da u narednih par meseci poseti što veći broj turnira i da se pripremi za naredne kvalifikacije koje će održati u januaru 2016.

Vesti i najnovije informacije Virtual Gaming uvuženja možete pratiti putem Facebook stranice kao i na zvaničnom sajtu organizacije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.