Uvodimo Srbiju na svetsku eSports scenu

Uvodimo Srbiju na svetsku eSports scenu

Od početka trećeg milenijuma i amaterskih takmičenja, preko profesionalnih igrača i timova, kompanija koje sve više dizajniraju igre posvećene velikim takmičenjima, kao i ogromnog porasta broja ljudi koji prate scenu, eSports igra značajnu ulogu u IT industriji. Velike kompanije polako su počele da prepoznaju uticaj i da ulažu u elektronske sportove - pogotovo u Kini, Koreji, Americi i Zapadnoj Evropi. Zemlje Balkana su u velikom zaostatku, ali udruženjem Virtual Gaming nastojimo da promenimo upravo to.

nemanja_drobnjak_main

Godine 2013, procenjen je broj od 72 miliona ljudi širom sveta koji su pratili takmičenja u igranju video igara. Povećana dostupnost online streaming media platformi, posebno Twitch.tv, je igrala centralnu ulogu u rastu i promociji eSports scene. U septembru 2014-te, Amazon kupuje Twitch za neverovatnih 970 miliona dolara.

Jedan od najvećih događaja, svetsko prvenstvo u video igri „League of Legends“, održano 2014. u Seulu, u Koreji, je preko online stream servisa i televizije zabeležilo astronomsku cifru od 27 miliona gledalaca u finalu. Kao poređenje izdvajamo 2014. World Series (Major League Baseball) sa 15,8 miliona i finale NBA sa 15,5 miliona gledalaca. Vidite o čemu pričam?

eSports u Srbiji: Krenuli smo, hajde da vidimo gde smo

Cela ekipa koja je pokrenula priču je imala ranijih iskustava sa organizovanjem turnira i događaja. Bili smo svesni problema sa kojima se suočavamo, među kojima najveći svakako predstavlja nedostatak svesti o elektronskim sportovima na nasim područjima.

Potrebno je stati pred ljude, i objasniti im zbog čega ovo može da bude i njihova, a ne samo naša budućnost. U narednom periodu planiramo da organizujemo što veći broj turnira, kao i jednu konferenciju sa gostujućim predstavnicima organizacija iz inostranstva kako bi probudili svest i podigli nivo eSports zajednice u Srbiji.

esports
Ulaznice za finale LoL dostizale su i do nekoliko hiljada dolara – skoro kao za boks meč Mayweather – Pacquiao! (Izvor: Gamespot.com)

Udruženje Virtual Gaming trenutno ima „League of Legends“ ekipu koja je u junu ove godine, kao drugoplasirana iz Istočne Evrope, bila u kvalifikacijama za Evropsku ligu (nivo ispod Svetskog prvenstva), ali se nažalost nisu kvalifikovali.

Aleksandar Anokić, menadžer tima i ad hoc coach, je opisao trenutnu situaciju i dalje planove:

Na prvom mestu su uvek igrači. Ovaj sport se zasniva na građenju brenda svakog pojedinačnog igrača i njihove online ličnosti, kao i samog brenda organizacije. Nije dovoljno samo pobeđivati, potrebno je i biti u dnevnom kontaktu sa ljudima koji ih prate i podržavaju. Velika prednost nad tradicionalnim sportovima je mogućnost i nivo dnevne interakcije profesionalnih igrača i njihovih fanova.

Trivijalne stvari kao što su dostupnost optičkog Interneta i geografske udaljenosti svakog igrača predstavljaju svojevrsne probleme koji mnogo utiču kako na građenje njihovih imena tako i na efikasnost treninga i sam timski duh. Nama je cilj da ovim talentovanim momcima sa naših prostora pružimo priliku da nastupaju na svetskoj sceni.

Ekipu čine trenutno najbolji igrači Srbije i Balkana, koji već imaju veliki broj osvojenih nagrada iza sebe. Tim će se potruditi da u narednih par meseci poseti što veći broj turnira i da se pripremi za naredne kvalifikacije koje će održati u januaru 2016.

Vesti i najnovije informacije Virtual Gaming uvuženja možete pratiti putem Facebook stranice kao i na zvaničnom sajtu organizacije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Predstavljamo rezultate istraživanja: Koliko srpske IT-jevce košta sedenje za računarom?

Rezultati naše online ankete u kojoj je učestvovalo ravno 700 profesionalaca koji rade u srpskom IT sektoru potvrđuju da dugo sedenje za računarom i savremen stil života ostavljaju posledice po zdravlje. Fokus ankete bio je na ispitivanju uticaja na koštano-mišićni sistem i prikupljanju informacija o najzastupljenijim načinima lečenja, prosečnim troškovima koje lečenje iziskuje, kao i o prevenciji u vidu fizičke aktivnosti.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

E-commerce

Zanateria je nova ‘online’ robna kuća iz Srbije koja okuplja preko 180 zanatlija, malih proizvođača i njihovih unikatnih proizvoda

Domaća scena izrade zanatskih proizvoda je u ekspanziji, pa je sve više manjih proizvođača koji traže svoje mesto na 'online' i 'offline' tržištu. U tome im može pomoći Zanateria - nova Internet robna kuća, čiji su osnivači za Netokraciju podelili svoju poslovnu priču.

Propustili ste

Kultura 2.0

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Tehnologija

Plaćanje QR kodovima uveliko dolazi u Srbiju – koje prednosti donosi i šta treba da znamo o tome?

Uskoro bi u prodavnicama širom zemlje trebao da bude integrisan sistem instant plaćanja, odnosno instrukcija - NBS IPS QR kod. Mi smo analizirali šta to znači za korisnike i trgovce i koje benefite donosi.

Kultura 2.0

Lako je isključiti Slack i mail, ali kako se gase misli o poslu?

Ako ovaj tekst čitate posle radnog vremena, koliko puta ste pogledali na mail, pomislili na svoj posao ili zadatak koji morate da završite sutra? Ni statistika, a bogami ni praksa vam ne idu u prilog, pa ste verovatno to učinili barem jednom, a u nastavku ćete otkrićete kako (i zašto) bi to trebalo smanjiti na minimum.

Mobilno

Da li ste i dalje spremni da za telefon platite 1.000 evra – kada sličan možete naći za duplo manje novca?

Pre nekoliko meseci, svoj telefon star pet godina, zamenio sam novim, prošlogodišnjim modelom. I dok sam tražio adekvatnu zamenu, prvi put sam se zapitao ima li uopšte razlike između današnjih 'flagship' uređaja i da li nas velike kompanije danas više privlače primamljivim reklamama nego inovacijama koje su nam zaista potrebne.

Kultura 2.0

4 poslovne lekcije koje sam naučio iz druge sezone Narcos Mexico

Oni su trgovci narkoticima, nemaju visoko obrazovanje i fensi MBA programe u svojim CV-jevima. Prodaju 'bijelo' za život, odrasli su na ulicama, nemaju stvarni dodir sa poslovnim svijetom i njegovim trendovim. Ili to samo tako izgleda?

Startapi i poslovanje

Nakon 10 godina u advertajzingu odlučili su da pokrenu restoran u Beogradu – zašto?

Tehnologija i hrana danas su nerazdvojni - kao meso i kiseli kupus. U priči koja sledi, otkrivamo kako je jedna beogradska agencija završila u food-tech vodama i upoznajemo vas sa novim konceptom restorana koji preti da u potpunosti promeni ovu industriju.