Uvodimo Srbiju na svetsku eSports scenu

Uvodimo Srbiju na svetsku eSports scenu

Od početka trećeg milenijuma i amaterskih takmičenja, preko profesionalnih igrača i timova, kompanija koje sve više dizajniraju igre posvećene velikim takmičenjima, kao i ogromnog porasta broja ljudi koji prate scenu, eSports igra značajnu ulogu u IT industriji. Velike kompanije polako su počele da prepoznaju uticaj i da ulažu u elektronske sportove - pogotovo u Kini, Koreji, Americi i Zapadnoj Evropi. Zemlje Balkana su u velikom zaostatku, ali udruženjem Virtual Gaming nastojimo da promenimo upravo to.

nemanja_drobnjak_main

Godine 2013, procenjen je broj od 72 miliona ljudi širom sveta koji su pratili takmičenja u igranju video igara. Povećana dostupnost online streaming media platformi, posebno Twitch.tv, je igrala centralnu ulogu u rastu i promociji eSports scene. U septembru 2014-te, Amazon kupuje Twitch za neverovatnih 970 miliona dolara.

Jedan od najvećih događaja, svetsko prvenstvo u video igri “League of Legends”, održano 2014. u Seulu, u Koreji, je preko online stream servisa i televizije zabeležilo astronomsku cifru od 27 miliona gledalaca u finalu. Kao poređenje izdvajamo 2014. World Series (Major League Baseball) sa 15,8 miliona i finale NBA sa 15,5 miliona gledalaca. Vidite o čemu pričam?

eSports u Srbiji: Krenuli smo, hajde da vidimo gde smo

Cela ekipa koja je pokrenula priču je imala ranijih iskustava sa organizovanjem turnira i događaja. Bili smo svesni problema sa kojima se suočavamo, među kojima najveći svakako predstavlja nedostatak svesti o elektronskim sportovima na nasim područjima.

Potrebno je stati pred ljude, i objasniti im zbog čega ovo može da bude i njihova, a ne samo naša budućnost. U narednom periodu planiramo da organizujemo što veći broj turnira, kao i jednu konferenciju sa gostujućim predstavnicima organizacija iz inostranstva kako bi probudili svest i podigli nivo eSports zajednice u Srbiji.

esports
Ulaznice za finale LoL dostizale su i do nekoliko hiljada dolara – skoro kao za boks meč Mayweather – Pacquiao! (Izvor: Gamespot.com)

Udruženje Virtual Gaming trenutno ima “League of Legends” ekipu koja je u junu ove godine, kao drugoplasirana iz Istočne Evrope, bila u kvalifikacijama za Evropsku ligu (nivo ispod Svetskog prvenstva), ali se nažalost nisu kvalifikovali.

Aleksandar Anokić, menadžer tima i ad hoc coach, je opisao trenutnu situaciju i dalje planove:

Na prvom mestu su uvek igrači. Ovaj sport se zasniva na građenju brenda svakog pojedinačnog igrača i njihove online ličnosti, kao i samog brenda organizacije. Nije dovoljno samo pobeđivati, potrebno je i biti u dnevnom kontaktu sa ljudima koji ih prate i podržavaju. Velika prednost nad tradicionalnim sportovima je mogućnost i nivo dnevne interakcije profesionalnih igrača i njihovih fanova.

Trivijalne stvari kao što su dostupnost optičkog Interneta i geografske udaljenosti svakog igrača predstavljaju svojevrsne probleme koji mnogo utiču kako na građenje njihovih imena tako i na efikasnost treninga i sam timski duh. Nama je cilj da ovim talentovanim momcima sa naših prostora pružimo priliku da nastupaju na svetskoj sceni.

Ekipu čine trenutno najbolji igrači Srbije i Balkana, koji već imaju veliki broj osvojenih nagrada iza sebe. Tim će se potruditi da u narednih par meseci poseti što veći broj turnira i da se pripremi za naredne kvalifikacije koje će održati u januaru 2016.

Vesti i najnovije informacije Virtual Gaming uvuženja možete pratiti putem Facebook stranice kao i na zvaničnom sajtu organizacije.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Kako voditi korisničku podršku ako se vaš tim sastoji od samo nekoliko ljudi?

Iako ste mali tim, veoma je bitno obratiti pažnju na 'feedback' koji vam daju korisnici i postarati se da ste zaista tu za njih. Zato je segment korisničke podrške ponekada presudan.

Tehnologija

Srpski HTEC Group podigao $140 miliona za dalje širenje kompanije

Srpska IT kompanija koja radi na razvoju softverskih rešenja HTEC Group, a koja ima sedište u SAD-u, saopštila je da je obezbedila 140 miliona dolara od investicione kompanije Brighton Park Capital u ugovoru o vlasničkom kapitalu kako bi ubrzala svoju globalnu ekspanziju.

Intervju

Symphony organizuje interne tehničke zajednice za razmenu znanja – a uskoro i eksternu konferenciju ‘TechNote’

Ova kompanija je za svoje zaposlene organizovala tehničke zajednice čiji je cilj podela znanja i iskustva među članovima tima (QA, DevOps i Front-End community), a to je preraslo i u eksternu konferenciju 'TechNote' koja startuje od marta.

Tehnologija

Šta je to ‘bear market’ i kako se povezuje sa drastičnim padom kriptovaluta?

U prethodnim danima Bitcoin je doživeo nagli pad vrednosti, spustivši se na ispod 35.000 dolara. Štaviše, kompletno 'crypto' tržište je u padu, smanjujući vrednost gotovo svih kriptovaluta. Šta je uzrok ovom problemu i koji uticaj u svemu tome ima termin 'bear market'?

Office Talks Podcast

Prvi superklasteri u Srbiji i osvrt na Web3

Sa Aleksandrom Popović i Pavlom Batutom razgovarali smo o tome kako se zainteresovani startapi, predstavnici akademske zajednice i privrede mogu ujediniti u prve srpske superklastere.

Kultura 2.0

Inviggo svojim zaposlenima nudi stalnu podršku psihoterapeuta i time demistifikuje psihoterapiju

Kompanija Inviggo svojim zaposlenima omogućila je opciju da, ukoliko žele, mogu imati redovne razgovore sa psihoterapeutom. O tome, ali i značaju mentalnog zdravlja, razgovaramo sa direktorkom ove kompanije.