Da li je 'narrowband' zaista budućnost digitalizacije srpskog društva? Posetili smo Vip IoT Challenge kako bismo saznali

Da li je ‘narrowband’ zaista budućnost digitalizacije srpskog društva? Posetili smo Vip IoT Challenge kako bismo saznali

Timovi Kuc-Kuc, YAST i Malci zauzeli su prva tri mesta na takmičenju Vip IoT Challenge. Cilj je bio napraviti IoT rešenje za određeni problem u društvu korišćenjem narrowband tehnologije.

Pred brojnom publikom u finalu, devet timova je prezentovalo je svoja Internet of Things rešenja koja su razvijali i ispitivali za vreme Vip IoT Challenge takmičenja u organizaciji kompanije Vip mobile i ICT Hub-a. Samo takmičenje trajalo je čak pet meseci gde su timovi imali priliku da razvijaju svoja rešenja u laboratorijama – među kojima je i prvi Living Lab u Srbiji za testiranje IoT rešenja u realnim uslovima.

Pre nego što je usledila prezentacija timova pred stručnim žirijem, prisutnima se obratila Natali Delić, tehnički direktor kompanije Vip mobile koja je tom prilikom istakla:

Kada smo u avgustu pozivali timove da se prijave na ovaj konkurs, želeli smo da im damo priliku da korišćenjem najnovijih tehnologija doprinesu modernizaciji društva u kom žive. Verujemo da se Narrowband IoT tehnologija može široko primeniti u Srbiji, zato i jesmo među prvim operaterima u svetu koji će omogućiti njeno korišćenje u razvoju IoT rešenja.

Natali dodaje da su sve pristigle ideje timova premašile očekivanja organizatora. Ona između ostalog veruje da je sve ovo samo početak i da će ovi talentovani timovi imati značajan doprinos u digitalizaciji našeg društva. Govoreći za Netokraciju o značaju ovakvog takmičenja za timove, Delić kaže:

Mi ćemo raditi na evaluaciji svih ovh rezultata i moram da napomenem da smo veoma zadovolji kako je sve do sada prošlo. Za timove koji nisu imali prethodnog iskustva u ovakvim stvarima, smatram da su napravili ogroman uspeh za pet meseci – što nam samo govori da smo na pravom putu i da treba da podržimo ovakva rešenje kroz možda neke nove formate ili IoT Challenge 2.

Od pametne brave do senzora radioaktivnih čestica

Sa druge strane, izvšni direktor ICT Hub-a, Kosta Andrić posebno napominje da mu je veoma drago što je čitav tim od samog početka radio na planiranju i realizaciji ovog projekta koji, kako kaže, predstavlja sjajan primer otvaranja jedne velike kompanije ka zajednici startapa i inovatora oko izuzetno važne teme:

ICT Hub je pružio podršku timovima kroz mrežu svojih mentora i stručnjaka tokom petomesečnog razvoja, a rezultat celog procesa jeste devet sjajnih rešenja za koja sam siguran da će u narednom periodu naći svoje prve korisnike.

Odabrani timovi koji su ušli u veliko finale su pred stručnim žirijem predstavili svoja rešenja za neke od ključnih problema u svakodnevnom životu u Srbiji kroz digitalizaciju u domenima poljoprivrede, zaštite životne sredine i bezbednosti. Pobednički tim Kuc-Kuc, sa rešenjem pametne brave namenjene putnicima i vlasnicima smeštaja, osim novčane nagrade u iznosu od 5.000 evra, osvojio je i nagradno putovanje u jednu od najsavremenijih telekomunikacionih laboratorija na svetu – Nokia Innovation Center u Finskoj.

Goran Knežević, jedan od osnivača četvoročlanog tima koji stoji iza pobedničkog startapa Kuc-Kuc, ističe za Netokraciju da je fokus bio na tome da se izvuče maksimum i steknu nova znanja na takmičenju iako čitav tim, zbirno gledano, ima velikog iskustva u industriji:

Mogu samo da se zahvalim organizatorima na ukazanoj prilici i iskustvu. Nadamo se da ćemo u predstojećem periodu da usavršimo proizvod do nivoa MVP-a i da uradimo field test sa 50 do 100 uređaja, kako bismo dobili povratne informacije od korisnika i testirali sam sistem. Iskoristio bih priliku da pozovem sve zainteresovane za ovaj pilot projekat da nam se jave na email info@kuckuc.io, pa da se na ovaj način bolje upoznaju sa našom bravom i doprinesu njenom daljem razvoju.

Tokom četvoročasovnog programa, publika je imala priliku da čuje i Jan Willem Smeenka, jednog od osnivača popularnog sajta Booking.com, koji je govorio o prednostima različitih mreža za prenos podatka kao što su Sigfox, LoRA, Narrowband i LTE.

Drugo mesto i nagradu od 3.000 evra osvojio je tim YAST, sa rešenjem rane detekcije širokog spektra radioaktivnih čestica i ranog upozoravanja na opasnost. Treće mesto i nagrada od 2.000 evra pripala je ekipi Malci, koja je napravila meteo stanicu za poljoprivrednike koja upozorava na loše vremenske prilike, ali omogućava i automatizaciju navodnjavanja. O ovim timovima, pisali smo sredinom decembra prošle godine.

Srbija među pionirima u testiranju i lansiranju Narrowband mreže

Svi finalisti su imali na raspolaganju stručnu mentorsku podršku tokom rada na rešenjima, obezbeđene pogodnosti i jedinstvenu infrastrukturu za testiranje. Osim timova koji su zauzeli prva tri mesta, publika je imala priliku da upozna i ostale finaliste:

  • Halt Down Solution (rešenje Tara za pametan monitoring poljoprivrednih kultura u silosima);
  • Connected fruits (pametni virtualni savetnik za voćare);
  • Pollutyzer (senzor za merenje zagađenosti u dimnjacima);
  • Agro kapilaris (inovativni sistem za navodnjavanje);
  • WiNet (pametno rešenja za praćenje statusa vinove loze);
  • Sergli (rešenje za detekciju požara i nelegalnu seču šuma).

Podsetimo, Narrowband IoT tehnologija omogućava povezivanje uređaja i u veoma lošim radio uslovima ili bez stabilnog napajanja električnom energijom, kao i na lokacijama koje su do sada bile teško ili potpuno nedostupne, a donosi sve prednosti najnovijih tehnoloških dostignuća.

Pomenuto takmičenje pokazalo je da smo već postali društvo koje stvara digitalnu budućnost i da se, uz to što je Srbija upravo jedna od pionira u testiranju i lansiranju ovakve mreže u svetu, ovakvim rešenjima otvaraju mogućnosti ka efikasnijoj zajednici i boljem kvalitetu života kroz korišćenje najnovijih tehnologija. Takmičenje je održano uz podršku partnera, tačnije Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu, Fridrih Nauman fondacije, kompanija Nokia i MikroElektronika.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Karijere

Kako se zaposliti u kompaniji Facebook? Nenad Božidarević deli svoja iskustva

Nakon četiri godine na poziciji front-end inženjera, najpre sa Facebook, a potom i sa Instagram strane, Nenad Božidarević prelazi u Oculus, gde nakon godinu dana postaje menadžer, a za Netokraciju otkriva da li je Menlo Park zaista raj za domaće programere.