Vacation Tracker iz Srbije organizuju odmore zaposlenih a koriste ga Nike i IBM

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Ako uzmemo u obzir da kompanije često broje desetine, a nekada i stotine zaposlenih, jasno je da je proces ažurnog praćenja odsustvovanja zaposlenih pravi izazov. Kako bi olakšali ovaj posao, tim iza kompanije Cloud Horizon, osmislio je i napravio rešenje koje već danas koristi oko 370 kompanija širom sveta, među kojima su Nike, IBM, McDonald’s, Deel i druge.

Vacation Tracker je digitalni web alat zamišljen kao desna ruka za menadžere timova koji vode računa o radnim satima i periodima odmora određene grupe zaposenih u kompanijama i manjim firmama. Na ovaj način, platforma nudi jednostavna rešenja za unos svih potrebnih informacija o svim odsustvovanjima zaposlenih sa posla, uz integraciju informacija i podsetnika na Slack i G Suite sistem.

Kako je pre otprilike četiri godine tim kompanije Cloud Horizon prešao broj od 15 ljudi, tim je počeo da se širi, struktura firme se menjala, a sve to je donosilo nove izazove kao što je pomenuto planiranje godišnjih odmora. Ovaj problem naveo je zaposlene da razviju interno rešenje koje će im pomoći u savladavanju izazova na tom polju, a o čijem razvoju i poslovnom modelu je za Netokraciju govorio CTO i suosnivač servisa Slobodan Stojanović.

Od interne potrebe za naprednim alatom do rešenja za svetske brendove

„Šta je realan rok za projekat na kojem radimo, koliko ljudi će biti na odmoru u julu i avgustu i kako to utiče na planiranje posla? Ova i mnoga druga pitanja postaju kompleksnija kad tim i broj projekata rastu“, započinje razgovor Slobodan, dodajući da uopšte nisu planirali da taj softver naprave sami. „A i zašto bismo, kada je to zvučalo kao rešen problem“, dodaje on. Međutim, gotovo rešenje koje im odgovara nisu pronašli.

Njihove potrebe, objašnjava nam dalje Slobodan, nisu bile specijalne – naprotiv, bilo im je potrebno jednostavno i jeftino rešenje, a postojeći HR alati su bili previše kompleksni, a često i skupi za tim od 15 ljudi. Rast tima, dodaje, dovodio je i do potrebe za raznim dodatnim alatima, kao što su Slack i Jira, te nisu žurili sa uvođenjem još jednog alata. Ipak, interni novogodišnji hakaton 2016. godine bio je uvod za projekat iz kojeg će se kasnije roditi Vacation Tracker, o čemu nam je Stojanović detaljnije ispričao:

Na našem takmičenju programiranja tim je probao da napravi jednostavnu aplikaciju za praćenje odmora koja, na žalost, nikad nije završena, ali je dovela do ideje koja je kasnije postala Vacation Tracker. Početkom 2017. godine smo napravili prototip Slack „chat bot“-a za praćenje odmora, ali u tom trenutku nije imao nikakav „backend“, što znači da nije čuvao nikakve informacije, već samo prikazivao formu za zahtevanje odmora direktno na kanalu.

Narednih godinu dana nismo imali vremena da radimo na tom potencijalnom proizvodu, ali smo skupili više od 100 prijava za zatvorenu betu i primili puno e-mailova od zainteresovanih malih firmi.

Nakon dva, tri meseca rada, tim je objavio prvu verziju proizvoda koji je mogao da povuče sve članove njihovog tima sa Slack-a i dozvoljavao da se pošalje i odobri zahtev za odmor. „Srećom, 20 timova od preko 100 prijavljenih za privatnu betu koju smo lansirali krenuli su da koriste proizvod i svakodnevno nam slali vrlo koristan feedback„, pojašnjava nam Slobodan i dodaje da od tog trenutka do danas nove funkcionalnosti su isključivo vođene potrebama različitih klijenata koji koriste ovaj servis: 

Naša početna pretpostavka je bila da će ovaj proizvod koristiti samo firme koje još uvek nisu dovoljno velike za kompletan HR softver. Brzo smo uvideli da je naša pretpostavka pogrešna, jer smo pored malih firmi i startapa, došli i do prvih timova iz velikih firmi koji su krenuli da koriste naš proizvod.

Deo njih je do tada koristio Excel i kalendar, a deo i dalje koristi velike i kompleksne HR softvere koje ljudi ne vole, pa Vacation Tracker koriste kao „frontend“, tj. proizvod između tima i kompleksnog softvera koji korporacija koristi. Međutim, vremenom smo shvatili da je tržište za naš proizvod zapravo mnogo šire, tako da sada, pored malih i velikih kompanija, naš proizvod koristi i puno neprofitnih organizacija, univerziteta, pa čak i dve crkve.

Potencijal ove platforme prepoznale su i velike kompanije kao što su IBM, American Express, McDonald’s i drugi, a Slobodan dodaje da su do većine trenutnih korisnika, uključujući i te velike brendove, stigli uz pomoć marketing strategije koja se zasniva na sadržaju u okviru sajta i bloga, uz razne druge eksperimente.

Nakon uspešnih par meseci nastupa proizvoda na tržištu, iz Cloud Horizon-a su odlučili da naprave mali tim koji će raditi samo na pomenutom rešenju, i u ovom trenutku taj tim ima troje članova, kojima ponekad pomažu i drugi zaposleni.

Sledi širenje na druge platforme sa ciljem otvaranja većeg tržišta

Govoreći o biznis modelu i sistemu naplata, Slobodan kaže da je početna ideja bila da se ponudi fiksna cena od 25 dolara mesečno. S obzirom na to da su iz Cloud Horizon-a uvideli da i velike firme žele da koriste njihov proizvod, odlučili su da za timove preko 50 ljudi naplaćuju 1 dolar mesečno po korisniku.

„Jedina razlika danas u odnosu na početak je to što sada naplaćujemo samo aktivne korisnike u nekom timu, pa ako želite da probate Vacation Tracker to možete da uradite samo sa malim timom u velikoj korporaciji i da za proizvod plaćate svega 25 dolara“, objašnjava Slobodan.

Na pitanje Netokracije šta je to što ovo rešenje izdvaja od raznolike konkurencije kada je reč o management alatima za kompanije i firme, Slobodan smatra da je za sada najveća prednost proizvoda njegovog tima zapravo jednostavnost. Tome u prilog govori i činjenica da su prijave i početna podešavanja za korisnika svedene na minimum, a pored toga, klijenti kao veliku prednost navode integraciju platforme sa Slack-om, kao glavnom kanalu za komunikaciju u mnogim firmama, što Stojanović i objašnjava:

Zaposleni na ovaj način istog trenutka mogu da zahtevaju odmor ili bilo koje drugo odsustvo, za svega par sekundi. Druga bitna stvar koja nas izdvaja je korisnička podrška. Trudimo se da budemo u konstantnoj komunikaciji sa našim korisnicima i da im pomognemo kad god imaju problem ili pitanja u vezi proizvoda.

Sve to, dodaje, doprinelo je da se u poslednjih par meseci između 20% i 25% korisnika koji isprobaju alat u okviru free trail perioda, odluče za pretplatu, a na osnovu tog uspeha tim pravi dalje planove za budućnost. Trenutno se radi na još par bitnih funkcionalnosti koje će korisnicima olakšati praćenje odsustva, a zatim je plan da se prošire na još neke platforme, s obzirom na to da će taj potez otvoriti šire tržište, zaključuje na kraju Slobodan.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Gaming

Kako predstaviti vašu igru publici kada su svi događaji otkazani – je li spas u pitchevima na daljinu?

Svetska zdravstvena kriza sa jedne strane doprinela je popularizaciji video igara, ali je druge strane uskratila šansu mnogim gejming studijima da izlažu svoje projekte pred publikom na konferencijama i događajima koji su u potpunosti otkazani.

Društvene mreže

Da se bijem sa policijom ne umem, al’ da gutam suzavac – to mogu

Utorak veče. Poput 9/11 i kula bliznakinja, prilepljen sam za TV i pratim dešavanja o kojima izveštavaju reporteri N1. Uživo, pod suzavcem. Za svojih 30 godina nagledao sam se protesta, stoga ne bih da romantizujem kako su ovi drugačiji i kako je diktaturi konačno došao kraj. Jedini kraj koji se nazire jeste apsolutna propast demokratije u Republici Srbiji... ako je ikada i bilo.

Tehnologija

Šta nam donose srpski AppStore i Apple Pay? (gost Ivan Jelić)

Moglo bi se reći da je ova godina za korisnike Apple uređaja u Srbiji konačno donela lepe stvari poput srpskog App Store-a, ali i drugih servisa ove kompanije. U novoj epizodi Netokracijinog podcasta govorili smo upravo o tome, ali i šta ova 'tech' kompanija sprema od novina za čitav svet.

Kultura 2.0

Serbian Bookers: Turizam je i dalje u lošem stanju, ali izdavači računaju na domaće turiste

Kako su se domaći digitalni iznajmljivači snašli tokom pandemije i kakva su im očekivanja za naredni period? Istraživanje platforme Serbian-Bookers ima odgovor.

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.