Navike i interesovanja korisnika preduslov su za kvalitetan UX dizajn

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Navike i interesovanja korisnika preduslov su za kvalitetan UX dizajn

Nedavno održana Heapcon konferencija donela nam je još jedno zanimljivo predavanje, ovog puta sa fokusom na to koliko poznavanje kognitivnih sposobnosti ljudi može uticati na stvaranje kvalitetnog UX dizajna.

Etimološko poreklo reči kognitivno potiče od latinske reči cognitivus, što bi se najlakše moglo prevesiti kao spoznaja, znanje ili nešto što se tiče novog saznanja. Pod kognitivnom inteligencijom podrazumeva se umna sposobnost i funkcija da primećujemo, istražujemo, analiziramo, zaključujemo i rešavamo probleme i zadatke kojima smo okruženi.

Upravo tako je i u psihologiji mentalni napor potreban za učenje novog znanja definisan kognitivnim nabojem. Kognitivna psihologija se fokusira na način na koji ljudi stiču, obrađuju i čuvaju informacije u svom mozgu.

Ako govorimo o oblasti dizajna i kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva, jasno je da bi kognitivno opreterećenje moglo da se definiše kao napor i vreme potrebno da se obradi određena informacija. Ako količina informacija koje je potrebno obraditi premašuje mogućnost korisnika da ih obradi, ukupni učinak odrađenog posla u tom slučaju pati a korisničko iskustvo opada.

Dizajnersko rešenje mora da se percipirao kao pouzdano i efikasno

Predmeti koje ljudi doživljavaju kroz svoja čula obrađuje mozak i čuva ih u kratkotrajnoj memoriji (SMT) ili dugotrajnoj memoriji (LMT). Prema Milersovom zakonu, prosečna osoba može zadržati samo sedam (plus ili minus dva) predmeta u svojoj radnoj memoriji. Upravo zato, UX dizajn mora da bude efikasan kako bi se krajnjim korisnicima pomoglo da minimiziju kognitivno opterećenje analizom informacija koje uglavnom traže.

Upravo zato, ukoliko dođe do preopterećenja informacijama, kapacitet obrade ljudskog uma se smanjuje, a korisnici mogu biti zbunjeni ili preopterećeni, što dovodi do negativnog korisničkog iskustva. Emilia Ciardi koja je bila predavač na ovogodišnjoj Heapcon konferenciji upravo je govorila na ovu temu, zapravo na koji način koristiti kognitivnu nauku i psihologiju za kreiranje kvalitetnog UX dizajna.

Ona je pre svega dodala da svi oni koji se bave kreiranjem dizajnerskih rešenja moraju da shvate na koji način im sve poznavanje korisnika i njihovog načina razmišljanja može pomoći u procesu kreiranja kvalitetnog i pre svega efikasnog korisničnog interfejsa.

Tom prilikom, Ciardi je dala primere iz kvalitetnog web dizajna i načina na koje korisnike određene web stranice privlače, bilo da su u pitanju web prodavnice ili su u pitanju neke druge informativne stranice. “Osim što se korisnici vode lepim dizajnom, njima je potrebno i da taj isti sajt ili neki drugi dizajn percipiraju kao pouzdan i siguran za korišćenje“, istakla je Emilia.

Osim što je publici približila primere kvalitetnog dizajna na web-u, ona je takođe dodala da pravilna upotreba boja može takođe dovesti do emocija kao i da je potrebno na taj način kreirati emocionalnu vezu sa krajnjim korisnicima, za početak bar u probnom periodu.

Zaključivši svoje predavanje, Emilia je istakla da je krucijalna stvar za sve koji se bave dizajnom i koji pripadaju cognitive UX pravcu, pre svega moraju da nauče ko su tačno njihovi korisnici kako bi mogli da im predstave krajnje rešenje određenog proizvoda ali i da poznaju na koji način bi ti isti korisnici reagovali.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Upoznajte poslodavce

Zašto je Smallpdf uveo 16 nedelja plaćenog odsustva za novopočene tate?

Da li ste nekada čuli za termin 'paternity leave' i da li znate šta on tačno podrazumeva? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Ivom Marinković iz kompanije Smallpdf koja je ovaj benefit nedavno omogućila svojim zaposlenima.

Analiza

Da li je krah FTX-a ‘smrtni udarac’ za kripto ekosistem?

Dok se Web2 bavi akvizicijom Twittera, sa druge stranice svedoci smo jedne od najvećih kriza koje su pogodile Web3. U velikoj analizi otkrivamo kako će se propast druge najveće kripto menjačnice odraziti na čitavu industriju.

Novost

Prevara, laži i romansa na radnom mestu: Šta znamo o SBF i propasti FTX-a?

Kripto kriza se neumoljivo nastavlja, a mi vam donosimo najnovije vesti o FTX kolapsu i potencijalnim posledicama koje on može ostaviti na svetsku ekonomiju.

Propustili ste

Karijere

Microsoft i LinkedIn objavili online kurseve digitalnih veština za 10 miliona ljudi koji traže posao

Kompanija Microsoft ima plan da u saradnji s LinkedIn-om do 2025. godine obezbedi obuke i kurseve za 10 miliona ljudi i na taj način im omogući da steknu veštine i sertifikate koji će im pomoći u pronalaženju poslova.

Intervju

Razgovori sa seniorima: Kako je Tamara od studija psihologije došla do seniorske pozicije u ‘game dev’ industriji

Igranje modernih video igara uvek je u meni izazivalo dozu interesovanja o tome kako zapravo nastaju ovako veliki projekti. Do sada smo imali priliku da često pišemo o tome, pa i nastavljamo u tom smeru kroz razgovor sa Tamarom Perić koja je Lead Game Designer u regionalnoj kompaniji Mad Head Games.

Novost

Razvoj samouslužnih bankarskih alata kao odgovor na promene navika klijenata?

Korisnici bankarskih usluga sve više zahtevaju samostalnost u radu, bez obaveze odlaska u ekspozituru. Tendencije idu ka tome da će ekspozitura ostati dominantan kanal za nešto kompleksnije bankarske proizvode, kao i mesto gde će klijenti pretežno vršiti konsultacije sa bankarskim službenikom.

Office Talks Podcast

Kako od nule napraviti mobilnu aplikaciju za vaš proizvod? (Smallpdf)

U 120. epizodi Office Talks podkasta imali smo priliku da ugostimo Željka Ilića i Ivana Milisavljevića iz kompanije Smallpdf. Sa njima smo razgovarali o proizvodima, radu na mobilnim aplikacijama i kompanijskoj kulturi.

Tehnologija

DaFED #58: Kako na efikasan način podići performanse i optimizovati web sajt

Oslobodite vaše kalendare, jer je 58. DaFED događaj zakazan za četvrtak 8. decembra s početkokm od 18 časova, u Amfiteatru centralne zgrade Univerziteta u Novom Sadu.

Upoznajte poslodavce

Kako je Ananas postao startap unutar korporacije i okupio internacionalni tim sa iskustvom iz Amazona i Gugla?

Kako izgleda razvoj jednog od najambicioznijih e-commerce projekata u regionu? Koliko ljudi radi na developmentu i kako su oni organizovani? Odgovor na ovo pitanje potražili smo u razgovoru sa Belom Klašnjom, CTO kompanije Ananas koja stoji iza istoimene web prodavnice.