Pametnom UV nalepnicom protiv štetnih sunčevih zraka?

Pametnom UV nalepnicom protiv štetnih sunčevih zraka?

Nakon duge i hladne zime koju ćemo svi pamtiti, čini se da se letu nismo brže mogli obradovati. Bilo da se brčkamo na moru, bazenu ili aktivno treniramo, činjenica je da smo tokom dugih letnjih dana izloženi jakom Suncu i štetnosti UV zračenja. Kako im stati na put i zaštititi se? Kada to Sunčevi zraci postaju štetni i kada naš preplanuli ten menjamo za posetu lekaru?

Kao aktivnom trkaču, boravak na stazi u letnjem periodu uvek predstavlja izazov – što zbog vrućine, što zbog zračenja koje mom tipu kože često ne odgovara. Da, jedan sam od onih koji beže sa Sunca i koji ne voli preterano da se izlaže štetnosti njegovih zraka. Avaj, ne smeta mi promaja i sedim na hladnom betonu.

Kako kvantifikovati i tačno izmeriti štetnost sunčevog zračenja na našoj koži? Uz pomoć skupih medicinskih aparata? Nade Macure?

Jedna francuska kompanija po imenu La Roche-Posay predstavila je nedavno domaćem tržištu svoj odgovor na ovaj problem koji stiže u vidu UV PATCH pametne nalepnice i prateće mobilne aplikacije koja se koristi za precizno očitavanje podataka tj. merenje izloženosti sunčevim zracima.

Kako treninge i trke ne mogu da zamislim bez korišćenja wearable tehnologije, na prvi pogled UV PATCH učinio se kao odlično rešenje za pametno praćenje rizika izloženosti Suncu. No, da li sve to funkcioniše kao što je napisano i kako izgleda korišćenje ove tehnologije?

Proizvod namenjen i aktivnim sportistima (da, vodootporan je)

Nema sumnje da je francuska dermokozmetička kompanija koja je u vlasništvu poznatog L’Oreala, kreirala zaista unikatno rešenje kao odgovor na problem sa kojim se mnogi od nas susreću. Otvorivši sivo pakovanje, dočekala me je nalepnica u obliku srca koja je podeljena na nekoliko kvadratnih polja, obloženih fotosenzitivnom bojom koja se prilagođava tenu kože i promeni nastaloj izloženosti UV zracima.

Sam UV PATCH dizajniran je tako da se može nositi na bilo kojem delu tela bez ikakvog opterećenja (osim što ne izgleda baš mačo), što je meni koji se pripremam za maraton i trčim duže distance posebno značajno. Sa sobom ne vučem nikakvu veliku skalameriju već nosim nalepnicu veličine srednjeg flastera.

Debljine svega 50 mikrometara (tanji od ljudske dlake), UV PATCH na prvu loptu ostavlja utisak nalepnice ograničenog roka za koji čak i proizvođač tvrdi da je best buy do svega dva, tri dana. Međutim, kvalitetan i fleksibilan materijal nalepnice koja je otporna na vodu omogućio je duže korišćenje nego što sam očekivao – pretpostavljam sasvim dovoljno za prosečno letovanje kada smo i najviše izloženi Suncu.

Gejmifikacija našeg zdravlja

Pa ipak, UV PATCH nalepnica samo je jedan deo priče. Drugi deo usko je vezan uz mobilnu aplikaciju koju možete preuzeti sa App Store ili Google Play prodavnice u okviru koje je potrebno otvoriti profil pre nego što počnete sa procesom skeniranja. Aplikacija će vas pitati par informacija o vašem tipu kože, ali i državi iz koje dolazite budući da je interfejs optimizovan za srpski jezik. Nakon inicijalnog podešavanja, sistem generiše nekoliko saveta za najbolju zaštitu od sunca.

Unevši sve informacije (a pre izlaska na stazu) MY UV PATCH aplikacija podsetila me je da je vreme za prvo skeniranje nalepnice koje se vrši iz same aplikacije korišćenjem kamere telefona. Odabirom ikonice srca sa desne strane, kamera se otvara i tada je potrebno prineti vašu nalepnicu već pripremljenom okviru UV PATCH-a. Sačekajte par trenutaka da objektiv izoštri fotosenzitivna polja i dobićete obaveštenje o tome da li se u datom trenutku nalazite u bezbednoj zoni ili ne, tj. da li su sunčevi zraci u tom trenutku štetni ili ne.

Aplikacija omogućava korisnicima uvid u njihovu izloženost štetnim sunčevim zracima i predlaže odgovarajuću zaštitu.

Jednostavan, a gejmifikovan interfejs aplikacije obogaćen je grafikama dnevnog pregleda rizika izloženosti UV zracima, dok je razvoj rizika boravka na Suncu podeljen u tri kategorije: bezbedno, rizično i loše. Vreme skeniranja obeleženo je ispod grafikona kako bi korisnik imao kompletan pregled na jednom mestu.

Tehnologijom do novih korisnika – i većoj svesti o glavnom uzroku raka kože

Par dana sa pametnom UV nalepnicom bilo je sasvim dovoljno da saznam kakav tip kože imam i koliko smem da se izlažem sunčevim zracima, ali i koji faktor zaštite bih trebao da koristim. Upravo zato, MY UV PATCH tako predstavlja odličan primer kako kompanije iz različitih industrija – pa i industrije kozmetike – pristupaju upotrebi tehnologije. Iako je krajnji cilj kompanije La Roche-Posay da proda svoje proizvode za zaštitu od UV zračenja, interesantno je videti kako tehnologija doprinosi povećanju svesti o problemu koji je ocenjen kao jedan od vodećih faktora rasta kada je u pitanju rak kože.

MY UV PATCH možete nabaviti u obližnjoj apoteci kao poklon uz kupovinu Anthelios XL mleka za zaštitu od Sunca za decu i odrasle. Aplikaciju besplatno preuzimate sa App Store i Google Play prodavnice, nakon čega možete otpočeti sa analizom vaše kože i stepenom izloženosti štetnih UV zraka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?