Pametnom UV nalepnicom protiv štetnih sunčevih zraka?

Pametnom UV nalepnicom protiv štetnih sunčevih zraka?

Nakon duge i hladne zime koju ćemo svi pamtiti, čini se da se letu nismo brže mogli obradovati. Bilo da se brčkamo na moru, bazenu ili aktivno treniramo, činjenica je da smo tokom dugih letnjih dana izloženi jakom Suncu i štetnosti UV zračenja. Kako im stati na put i zaštititi se? Kada to Sunčevi zraci postaju štetni i kada naš preplanuli ten menjamo za posetu lekaru?

Kao aktivnom trkaču, boravak na stazi u letnjem periodu uvek predstavlja izazov – što zbog vrućine, što zbog zračenja koje mom tipu kože često ne odgovara. Da, jedan sam od onih koji beže sa Sunca i koji ne voli preterano da se izlaže štetnosti njegovih zraka. Avaj, ne smeta mi promaja i sedim na hladnom betonu.

Kako kvantifikovati i tačno izmeriti štetnost sunčevog zračenja na našoj koži? Uz pomoć skupih medicinskih aparata? Nade Macure?

Jedna francuska kompanija po imenu La Roche-Posay predstavila je nedavno domaćem tržištu svoj odgovor na ovaj problem koji stiže u vidu UV PATCH pametne nalepnice i prateće mobilne aplikacije koja se koristi za precizno očitavanje podataka tj. merenje izloženosti sunčevim zracima.

Kako treninge i trke ne mogu da zamislim bez korišćenja wearable tehnologije, na prvi pogled UV PATCH učinio se kao odlično rešenje za pametno praćenje rizika izloženosti Suncu. No, da li sve to funkcioniše kao što je napisano i kako izgleda korišćenje ove tehnologije?

Proizvod namenjen i aktivnim sportistima (da, vodootporan je)

Nema sumnje da je francuska dermokozmetička kompanija koja je u vlasništvu poznatog L’Oreala, kreirala zaista unikatno rešenje kao odgovor na problem sa kojim se mnogi od nas susreću. Otvorivši sivo pakovanje, dočekala me je nalepnica u obliku srca koja je podeljena na nekoliko kvadratnih polja, obloženih fotosenzitivnom bojom koja se prilagođava tenu kože i promeni nastaloj izloženosti UV zracima.

Sam UV PATCH dizajniran je tako da se može nositi na bilo kojem delu tela bez ikakvog opterećenja (osim što ne izgleda baš mačo), što je meni koji se pripremam za maraton i trčim duže distance posebno značajno. Sa sobom ne vučem nikakvu veliku skalameriju već nosim nalepnicu veličine srednjeg flastera.

Debljine svega 50 mikrometara (tanji od ljudske dlake), UV PATCH na prvu loptu ostavlja utisak nalepnice ograničenog roka za koji čak i proizvođač tvrdi da je best buy do svega dva, tri dana. Međutim, kvalitetan i fleksibilan materijal nalepnice koja je otporna na vodu omogućio je duže korišćenje nego što sam očekivao – pretpostavljam sasvim dovoljno za prosečno letovanje kada smo i najviše izloženi Suncu.

Gejmifikacija našeg zdravlja

Pa ipak, UV PATCH nalepnica samo je jedan deo priče. Drugi deo usko je vezan uz mobilnu aplikaciju koju možete preuzeti sa App Store ili Google Play prodavnice u okviru koje je potrebno otvoriti profil pre nego što počnete sa procesom skeniranja. Aplikacija će vas pitati par informacija o vašem tipu kože, ali i državi iz koje dolazite budući da je interfejs optimizovan za srpski jezik. Nakon inicijalnog podešavanja, sistem generiše nekoliko saveta za najbolju zaštitu od sunca.

Unevši sve informacije (a pre izlaska na stazu) MY UV PATCH aplikacija podsetila me je da je vreme za prvo skeniranje nalepnice koje se vrši iz same aplikacije korišćenjem kamere telefona. Odabirom ikonice srca sa desne strane, kamera se otvara i tada je potrebno prineti vašu nalepnicu već pripremljenom okviru UV PATCH-a. Sačekajte par trenutaka da objektiv izoštri fotosenzitivna polja i dobićete obaveštenje o tome da li se u datom trenutku nalazite u bezbednoj zoni ili ne, tj. da li su sunčevi zraci u tom trenutku štetni ili ne.

Aplikacija omogućava korisnicima uvid u njihovu izloženost štetnim sunčevim zracima i predlaže odgovarajuću zaštitu.

Jednostavan, a gejmifikovan interfejs aplikacije obogaćen je grafikama dnevnog pregleda rizika izloženosti UV zracima, dok je razvoj rizika boravka na Suncu podeljen u tri kategorije: bezbedno, rizično i loše. Vreme skeniranja obeleženo je ispod grafikona kako bi korisnik imao kompletan pregled na jednom mestu.

Tehnologijom do novih korisnika – i većoj svesti o glavnom uzroku raka kože

Par dana sa pametnom UV nalepnicom bilo je sasvim dovoljno da saznam kakav tip kože imam i koliko smem da se izlažem sunčevim zracima, ali i koji faktor zaštite bih trebao da koristim. Upravo zato, MY UV PATCH tako predstavlja odličan primer kako kompanije iz različitih industrija – pa i industrije kozmetike – pristupaju upotrebi tehnologije. Iako je krajnji cilj kompanije La Roche-Posay da proda svoje proizvode za zaštitu od UV zračenja, interesantno je videti kako tehnologija doprinosi povećanju svesti o problemu koji je ocenjen kao jedan od vodećih faktora rasta kada je u pitanju rak kože.

MY UV PATCH možete nabaviti u obližnjoj apoteci kao poklon uz kupovinu Anthelios XL mleka za zaštitu od Sunca za decu i odrasle. Aplikaciju besplatno preuzimate sa App Store i Google Play prodavnice, nakon čega možete otpočeti sa analizom vaše kože i stepenom izloženosti štetnih UV zraka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.