Pametnom UV nalepnicom protiv štetnih sunčevih zraka?

Pametnom UV nalepnicom protiv štetnih sunčevih zraka?

Nakon duge i hladne zime koju ćemo svi pamtiti, čini se da se letu nismo brže mogli obradovati. Bilo da se brčkamo na moru, bazenu ili aktivno treniramo, činjenica je da smo tokom dugih letnjih dana izloženi jakom Suncu i štetnosti UV zračenja. Kako im stati na put i zaštititi se? Kada to Sunčevi zraci postaju štetni i kada naš preplanuli ten menjamo za posetu lekaru?

Kao aktivnom trkaču, boravak na stazi u letnjem periodu uvek predstavlja izazov – što zbog vrućine, što zbog zračenja koje mom tipu kože često ne odgovara. Da, jedan sam od onih koji beže sa Sunca i koji ne voli preterano da se izlaže štetnosti njegovih zraka. Avaj, ne smeta mi promaja i sedim na hladnom betonu.

Kako kvantifikovati i tačno izmeriti štetnost sunčevog zračenja na našoj koži? Uz pomoć skupih medicinskih aparata? Nade Macure?

Jedna francuska kompanija po imenu La Roche-Posay predstavila je nedavno domaćem tržištu svoj odgovor na ovaj problem koji stiže u vidu UV PATCH pametne nalepnice i prateće mobilne aplikacije koja se koristi za precizno očitavanje podataka tj. merenje izloženosti sunčevim zracima.

Kako treninge i trke ne mogu da zamislim bez korišćenja wearable tehnologije, na prvi pogled UV PATCH učinio se kao odlično rešenje za pametno praćenje rizika izloženosti Suncu. No, da li sve to funkcioniše kao što je napisano i kako izgleda korišćenje ove tehnologije?

Proizvod namenjen i aktivnim sportistima (da, vodootporan je)

Nema sumnje da je francuska dermokozmetička kompanija koja je u vlasništvu poznatog L’Oreala, kreirala zaista unikatno rešenje kao odgovor na problem sa kojim se mnogi od nas susreću. Otvorivši sivo pakovanje, dočekala me je nalepnica u obliku srca koja je podeljena na nekoliko kvadratnih polja, obloženih fotosenzitivnom bojom koja se prilagođava tenu kože i promeni nastaloj izloženosti UV zracima.

Sam UV PATCH dizajniran je tako da se može nositi na bilo kojem delu tela bez ikakvog opterećenja (osim što ne izgleda baš mačo), što je meni koji se pripremam za maraton i trčim duže distance posebno značajno. Sa sobom ne vučem nikakvu veliku skalameriju već nosim nalepnicu veličine srednjeg flastera.

Debljine svega 50 mikrometara (tanji od ljudske dlake), UV PATCH na prvu loptu ostavlja utisak nalepnice ograničenog roka za koji čak i proizvođač tvrdi da je best buy do svega dva, tri dana. Međutim, kvalitetan i fleksibilan materijal nalepnice koja je otporna na vodu omogućio je duže korišćenje nego što sam očekivao – pretpostavljam sasvim dovoljno za prosečno letovanje kada smo i najviše izloženi Suncu.

Gejmifikacija našeg zdravlja

Pa ipak, UV PATCH nalepnica samo je jedan deo priče. Drugi deo usko je vezan uz mobilnu aplikaciju koju možete preuzeti sa App Store ili Google Play prodavnice u okviru koje je potrebno otvoriti profil pre nego što počnete sa procesom skeniranja. Aplikacija će vas pitati par informacija o vašem tipu kože, ali i državi iz koje dolazite budući da je interfejs optimizovan za srpski jezik. Nakon inicijalnog podešavanja, sistem generiše nekoliko saveta za najbolju zaštitu od sunca.

Unevši sve informacije (a pre izlaska na stazu) MY UV PATCH aplikacija podsetila me je da je vreme za prvo skeniranje nalepnice koje se vrši iz same aplikacije korišćenjem kamere telefona. Odabirom ikonice srca sa desne strane, kamera se otvara i tada je potrebno prineti vašu nalepnicu već pripremljenom okviru UV PATCH-a. Sačekajte par trenutaka da objektiv izoštri fotosenzitivna polja i dobićete obaveštenje o tome da li se u datom trenutku nalazite u bezbednoj zoni ili ne, tj. da li su sunčevi zraci u tom trenutku štetni ili ne.

Aplikacija omogućava korisnicima uvid u njihovu izloženost štetnim sunčevim zracima i predlaže odgovarajuću zaštitu.

Jednostavan, a gejmifikovan interfejs aplikacije obogaćen je grafikama dnevnog pregleda rizika izloženosti UV zracima, dok je razvoj rizika boravka na Suncu podeljen u tri kategorije: bezbedno, rizično i loše. Vreme skeniranja obeleženo je ispod grafikona kako bi korisnik imao kompletan pregled na jednom mestu.

Tehnologijom do novih korisnika – i većoj svesti o glavnom uzroku raka kože

Par dana sa pametnom UV nalepnicom bilo je sasvim dovoljno da saznam kakav tip kože imam i koliko smem da se izlažem sunčevim zracima, ali i koji faktor zaštite bih trebao da koristim. Upravo zato, MY UV PATCH tako predstavlja odličan primer kako kompanije iz različitih industrija – pa i industrije kozmetike – pristupaju upotrebi tehnologije. Iako je krajnji cilj kompanije La Roche-Posay da proda svoje proizvode za zaštitu od UV zračenja, interesantno je videti kako tehnologija doprinosi povećanju svesti o problemu koji je ocenjen kao jedan od vodećih faktora rasta kada je u pitanju rak kože.

MY UV PATCH možete nabaviti u obližnjoj apoteci kao poklon uz kupovinu Anthelios XL mleka za zaštitu od Sunca za decu i odrasle. Aplikaciju besplatno preuzimate sa App Store i Google Play prodavnice, nakon čega možete otpočeti sa analizom vaše kože i stepenom izloženosti štetnih UV zraka.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.

Kolumna

Digitalna transformacija banaka nije samo kreiranje aplikacije – to je promena načina razmišljanja

Kada se u jednoj rečenici nađu reči digitalizacija i banka, prva asocijacija je, naravno, Internet bankarstvo. I Internet zaista jeste možda i najznačajniji deo infrastrukture digitalizacije. Da li u tim uslovima tradicionalno bankarstvo uopšte može da opstane?

Netokracija

OMGcommerce ponovo u Beogradu: 20. novembra odgovaramo na pitanja koja najviše muče domaće e-trgovce

Treću godinu zaredom Netokracija Srbija organizuje OMGcommerce Beograd. Ove godine bavimo se novom regulativom koja bi trebalo da unapredi poslovanje web trgovaca u Srbiji, ali i novim digitalnim proizvodima koji aktivno oblikuju našu digitalnu ekonomiju.