Uradi-zaradi uvodi novi sistem plaćanja - tim aktivno u potrazi za investicijom

Uradi-zaradi uvodi novi sistem plaćanja – tim aktivno u potrazi za investicijom

Poslednji put kada smo razgovarali sa osnivačima startapa Uradi-zaradi bila je 2020. godina. Nakon dve godine njihovo poslovanje je nastavilo da raste uprkos pandemiji, a uz sve to su uveli i nove funkcije za korisnike. O tome razgovaramo sa Draganom Jovčić, suosnivačem ovog startapa.

Kako je krenula pandemija, pomenuti tim iza Uradi-zaradi je započeo sa novim projektom “Samoizolacija vaša – briga naša” gde su nudili usluge poput nabavke namirnica iz prodavnice, nabavke lekova iz apoteke, šetanje pasa 30 minuta dnevno i za samu uslugu nisu naplaćivali proviziju.

Međutim, kada je vanredno stanje završeno, Dragana kaže da su sa ovom uslugom stali jer je sam projekat bio namenjen za pomoć tokom vanrednog stanja i bio je dobar način za testiranje potencijalnog uvođenje ovih usluga u narednom periodu:

U periodu tokom 2020. godine smo se fokusirali najviše na razvoj platforme, kartičnog payment sistema i pokušaju da samu uslugu koju već imamo prilagodimo, jer su se usled dnevnih promena koje su se dešavale sa COVID-om 19 menjali i nama brojevi na platformi u realizaciji usluge.

Krajem 2020. godine smo završili i integraciju payment sistema i krenuli sa testiranjem sistema računajući na rizik odlaska korisnika, bar 50% zbog novog načina plaćanja karticama. Na našu veliku radost, zapravo se to nije desilo. Samo 10% korisnika nije prešlo na novi sistem plaćanja a svi novi korisnici su vrlo lako prihvatili ovaj način plaćanja.

Zakon o radnom angažovanju važan za poslovanje startapa

Naša sagovornica, nastavljajući dalje priču, dodaje da je ovaj sistem za korisnika koji naručuje usluge vrlo jednostavan i dostupan 24/7. Upravo zato, ovaj sistem je pomenutom startapu omogućio jednostavan sistem naplate.

Između ostalog, Dragana kaže kako je tim inicirao potrebu za ovakvim sistemom još početkom 2018. godine. Ono što je takođe novo u poslovanju ovog startapa jeste da su krenuli sa procesom uvođenja usluge babysittinga krajem 2021. godine.

S obzirom na to da je ovo usluga koja je napribližnija čišćenju i peglanju, Dragana nam otkriva da je za tim bilo lako da primene već postojeće procese provere korisnika, pa su se iz tih razloga odlučili da korisnicima ponude i tu opciju.

Usluga će zvanično biti dostupna nakon završetka tehničkog dela koji je u procesu, dok je za sada već odrađeno 80% istraživanja tržišta i priprema za neophodno testiranje. Bitno je i napomenuti da su obe usluge vezane za fizički odlazak kod korisnika i da dalji rast i širenje veoma zavisi od pandemijske situacije.

U nastavku razgovora, imali smo priliku da nešto detaljnije govorimo o tome na koji način je pomenuti startap uticao na nacrt Zakona o radnom angažovanju. Tom prilikom nam je Dragana, detaljno objašnjavajući, istakla da promene koje se dešavaju u digitalnom svetu, menjaju segmente i u drugim delovima svakodnevnog života tako da je usled pojave povremenog rada, na par sati, nekako došlo i do potrebe za novim zakonima.

Na samom početku razvoja ideje za Uradi-zaradi, stvorila se potreba za izmenama i dopunama u zakonskom okviru za platforme i korisnike koji rade. Međutim, tada, 2016. godine, nije bilo razumevanja od strane donosioca političkih odluka. Zapravo, kako nam je Dragana otkrila, država malo ima razumevanja da postoji potreba promene zakona u skladu sa potrebama modernog doba.

Ipak, ona i njen tim ne odustaju od svojih ciljeva i nastavljaju da rade na tome da se jednog dana i zvanično reguliše Zakon o radnom angažovanju:

Mi smo radili na analizi nacrta zakona o pojednostavljenom angažovanju, radili sa relevantim sektorskim partnerima koji su učestvovali u konsultacijama, radili na preporukama za unapređenje nacrta zakona, u domenu sektora nakon javnih rasprava koje su bile u septembru 2021. godine.

Ono na čemu ćemo raditi nakon implementacije zakona jesu sektorski specifične smernice za funkcionalnu specifikaciju softvera – za kućne i pomoćne poslove, na preporukama za unapređenje softvera na osnovu testiranja, uključujući komentare sektorskih partnera i radu na sektorski specifičnim preporukama za izradu vodiča za primenu zakona, vodiča za korišćenje portala i info listova za poslodavce i radnike.

Za nas je ovaj zakon jako važan zbog naših korisnika kojima će dati mogućnost prijave po danu rada i to se neće kositi sa primanjima socijalnog tipa koja imaju. Veliku vrednost imaju za korisnike koji nemaju stalne izvore prihoda i kojima je ovaj vid zarade neophodan kako bi imali kvalitetniji život.

Ovde kao korisnike najviše imamo žene, ali usluge obavljaju i muškarci tako da je cilj zakona da u starosti imaju sigurnost i da svaki svoj radni dan i u ovom poslu, mogu da uvedu u svoj radni vek. I da imaju kvalitetniji život sada sa sigurnom zaradom.

Skaliranje biznisa van gradova Srbije, jedan od poslovnih planova za Uradi-zaradi

Iako su imali mnogo posla prethodnih godina što zbog pandemije, što zbog uvođenja novih funkcija, Uradi-zaradi je imao dosta promena kod zaposlenih kako se menjala situacija sa korona virusom. Za sada, tim je u procesu pripreme nove strategije širenja tima, pa se nadaju da će imati prilike za nova zapošljavanja u narednim mesecima, posebno na poziciji customer support-a i u growth segmentu.

Dragana između ostalog napominje da je uz pomoć jakog marketing i support tima moguće skalirati uslugu jako brzo, jer su procesi optimizovani, brend prepoznatljiv i sve je digitalno:

Imali smo dosta izazova prethodne dve godine ali smo se trudili da se prilagodimo i da sagledamo sa više strana i vidimo na koji način sve to možemo pretvoriti u svoju korist. Trudili smo se da na osnovu podataka koje imamo napravimo predviđanja kako bismo mogli da se pripremimo unapred. I radili smo aktivne regurtacije saradnika za poslove što nam je pomoglo da izazove uspešno rešimo.

Na samom kraju, naša sagovornica nam je otkrila više detalja o narednim planovima za Uradi-zaradi koji se zasnivaju na pomenuto uvođenje i implementaciju babysittinga. Takođe, ovom startapu je potrebna i investicija kako bi proširili tim, radili na marketingu i skalirali biznis u bar jedan grad van Srbije, pokrivajući i većinu velikih gradova naše zemlje. “Kako smo bootstrapovali celokupan projekat radi skaliranja usluge, aktivno ćemo se posvetiti procesu traženja investicije u 2022. godini”, kaže Dragana i dodaje sledeće:

Istakla bih da smo stavili akcenat na korisnika i imamo centristički pristup njemu, glavni deo našeg poslovanja je i posvećen korisničkoj podršci, brizi o korisnicima, retentionu, bezbednosti korisnika i pouzdanosti. Sve ovo možemo ispratiti kroz naše CRM sistem koji smo kreirali u cilju praćenja podataka, upoznavanja korisnika i praćenja našeg poslovanja svakodnevno, kao i kreiranja strategija za adekvatnu komunikaciju sa korisnicima u svakom segmentu.

Za sam kraj, Dragana dodaje da je customer support iz iskustva ovog startapa glavna tačka u biznisu i pravi izvor svih potrebnih informacija za svaki dalji razvoj i rast. Za njihovu korisničku podršku je karakteristična empatija i otvorenost, dok je tim sa druge strane odustao od direktne prodaje – fokusirajući se ka tome da je cilj svakog kontakta da se nauči nešto novo i unapredi korisničko iskustvo.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Intervju

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.

Internet marketing

AdEx 2023: Na digitalno oglašavanje u Srbiji potrošeno je €106,6 miliona

U sklopu Digital Day konferencije koju organizuje IABSerbia tradicionalno su predstavljeni rezultati AdEx istraživanja za 2023. godinu.

Intervju

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Web 3.0

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.