Online časovi matematike i fizike za osnovce? UčiSlobodno.com je mesto za vas

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Današnja deca, iliti oni ozloglašeni pripadnici Generacije Z, popriličan deo svog slobodnog vremena provode gledajući (neko bi čak rekao i buljeći) u telefon ili računar, skrolujući po njima trenutno najzanimljivijim aplikacijama kao što su Instagram i sve popularniji TikTok.

Ono što je, pak, vrlo zanimljivo, jeste da im video sadržaj sve više privlači i drži pažnju, a taj podatak ne mora biti od koristi samo brendovima i može se iskoristiti i u ne-marketinške svrhe. To, između ostalog, mogu iskoristiti i obrazovne institucije, a ako sada sa nevericom podižete obrve, niste čuli za sajt Uči Slobodno – video platformu koja osnovnoškolcima kroz video lekcije pomaže da savladaju matematiku i fiziku.

Ova platforma, kako kaže njen osnivač Saša Popović, materijale za učenje dostavlja tamo gde osnovnoškolci provode najviše vremena, u formatu koji im je poznat i povoljan za konzumiranje. “Ali, kada decu dovedete na sajt, to je isto kao i kada ih dovedete u školu – i dalje ih je potrebno animirati da krenu sa učenjem”, objašnjava on. Kako to Saši polazi za rukom otkrivamo u nastavku teksta.

‘Deca uz pomoć platforme mogu savladati gradivo i bez pomoći roditelja’

“Na sajtu ucislobodno.com nalazi se više od 1.500 videa koji su organizovani po lekcijama i pokrivaju kompletno gradivo matematike za osnovnu školu i deo gradiva koji se u školi obrađuje iz fizike, a poznato je da ova dva predmeta mogu biti problem u školi”, odmah na početku ističe Popović.

Kako, dakle, ova platforma radi?

Reč je o video lekcijama koje su jednostavne i u kojima nema elemenata koji odvlače pažnju. U pozadini je papir u kvadratićima, na vrhu je tekst zadatka i kada se pokrene video možete samo čuti moj glas koji prati i objašnjava poteze kojima ispisujem korake u rešavanju nekog zadatka.

Platforma je, dalje objašnjava Saša, organizovana tako da nakon što dete izabere razred, bira predmet koji mu je potreban. “Kada izabere predmet, dolazi do gradiva koje je organizovano po kursevima koji odgovaraju oblastima koje se obrađuju u školi. Nakon odabira oblasti, dete lako bira i temu koja sadrži lekcije. Svaka lekcija obrađena je video materijalom, a neke lekcije imaju i testove pomoću kojih dete može da proveri da li je zaista naučilo ono što je gledalo u videu”, pojašnjava on.

Pritom, deca koja su samostalna u učenju mogu potpuno samostalno da savladaju kompletno gradivo, te im pomoć roditelja nije neophodna. Međutim, iz komunikacije sa roditeljima učenika koji koriste sajt, Saša je primetio da je za učenike 5. i 6. razreda najefikasnije kada imaju pomoć neke odrasle osobe:

Jedna majka mi je, recimo, navela sledeće: „Vaše lekcije mi pomažu da se podsetim gradiva iz 5. razreda pa da onda zajedno sa detetom učimo matematiku“. Učenici 7. i 8. razreda su, naravno, dosta samostalniji i njima je dodatna pomoć mnogo manje potrebna.

Ipak, i njihov fokus i pažnja su donekle ograničeni, a taj izazov kreator ove platforme rešava održavajući konstantan kvalitet video lekcija – ne samo u tehničkom, već i upotrebnom smislu. “Na taj način pokušavam da korisnika ne izgubim na prvoj ili drugoj rečenici i sačuvam njegovu pažnju kako bih mu za što kraće vreme i na jednostavan način preneo sve što je potrebno da nauči. Takođe se trudim da testove uz lekcije koncipiram tako da korisnici trajnije usvoje znanje do koga su došli gledajući u videu kako ja rešavam zadatke”, dalje pojašnjava on.

Veliki problem razdeljen na manje se lakše rešava –  i u životu i u matematici

Saša je, inače, diplomirani inženjer elektrotehnike koji je kao nastavnik radio 10 godina. To iskustvo, kaže, omogućilo mu je da nauči da na jednostavan način objasni komplikovane koncepte, što je i premisa po kojoj Uči Slobodno funkcioniše:

Cilj mi je da svojim đacima banalno objasnim procedure za rešavanje nekog problema i da onda veliki problem podelimo na male koje možemo rešiti. Rešavanjem svih malih problema rešićemo svaki problem ma koliko veliki bio. Takav pristup sam primenio kada sam 2011. pomagao đacima da se pripreme za završni ispit iz matematike i u tu svrhu snimio prve video lekcije i postavio ih na YouTube. Ispostavilo se da su te lekcije bile jako korisne đacima, a ja sam jako uživao snimajući ih i morao sam da nastavim da snimam.

Nakon toga, objašnjava on, na red je došao sajt koji, za sada, sadrži samo lekcije iz matematike i fizike. “To su predmeti koje ja mogu bez problema da im objasnim, a davanje nekih drugih bi zahtevalo i nove predavače, za šta u ovom momentu ne postoji konkretan plan i ostaje na nivou mojih želja”, objašnjava Popović.

Uprkos tome što je Popović one man show, platforma ima preko 8.500 korisnika, od kojih je aktivno oko 400, dok je njih 2.400 u nekom momentu učilo ili i sada uči uz materijale sa sajta, a mnogo impresivnije brojke mogu se naći na YouTube kanalu na kom se takođe objavljuju promotivne video lekcije. I sve to potpuno organski, budući da se Saša promocijom u marketinškom smislu se ne bavi. “Jedine promotivne aktivnosti su optimizacija za pretraživače, pa najveći broj novih korisnika na sajt dolazi po preporuci prijatelja, rođaka ili pretraživača”, pojašnjava on.

Lekcije i testovi dostupni su sa pretplatom, ali i bez nje

Korisnici materijalima na sajtu mogu pristupiti i besplatno, ali su im, u tom slučaju, dostupne samo promo lekcije, odn. desetak procenata ukupne količine gradiva. Bez pretplate mogu pristupiti i testovima gde mogu pronaći zadatke koje mogu iskoristiti za samostalno vežbanje kada se pripremaju za testove i pismene zadatke, ali biznis model koji pokreće platformu i omogućuje njenu održivost jeste pretplatnički model, kaže Saša:

Korisnici, dakle, biraju između mesečne i godišnje pretplate za sajt (pri čemu cena mesečne pretplate iznosi 600 dinara, a godišnje 300 dinara po mesecu), a time im je dostupan kompletan materijal koji postoji na sajtu bez obzira na razred ili predmet. Ovo pojednostavljuje proces jer ne moraju razmišljati o tome koje kurseve da izaberu, a takođe im omogućuje da ukoliko su neko gradivo propustili u prethodnim razredima da se podsete ili ga nauče.

Značaj ove edukativne platforme prepoznao je veliki broj roditelja, a ideje je, kako Slobodan kaže da se sajt vremenom sve više usavršava.

Sudeći po utiscima korisnika, taj model zaista radi posao, ali Popović svejedno nastoji da konstantno unapredi platformu prikupljajući i analizirajući podatke o započetim kursevima, o načinu konzumiranja video sadržaja i o uspešnosti na testovima:

Kako je platforma otvorena za sve predmete i sve razrede, na osnovu započetih kurseva utvrđujemo uzrast ili razred korisnika i njihove potrebe u smislu koje gradivo im predstavlja veći, a koje manji problem pa na osnovu toga „pojačavamo“ dodatnim lekcijama i materijalima.

Ovi podaci su od interesa i školama koje za svoje učenike kupuju pretplatu. Na osnovu analize konzumiranja video sadržaja možemo zaključiti koliko određeni video drži pažnju korisnika i gde korisnici odustaju od gledanja, pa ga u skladu s tim menjamo videom koji je bolji ili relevantniji, ako za tim ima potrebe. Kada govorimo o analizi testova, tu pre svega posmatramo broj započetih pokušaja nekog testa i uspešnost na tom testu. Ovi podaci nam pomažu da prilagodimo formu, težinu i relevantnost pitanja za test.

U toku ove školske godine, dodaje naš sagovornik, plan je da se izvrši veliko unapređenje platforme kako bi ona bila u koraku sa najnovijim standardima za e-learning, kao i kompletiranje gradiva iz fizike koje nedostaje. U nekom daljem periodu, potrebno je dodati i module i za nastavnike koji će moći da registruju svoje učenike i prate njihovo napredovanje. Ali, ni to nije kraj – ideja je da platforma na kraju postane “digitalni udžbenik u pravom smislu te reči i omogući da školski ranac umesto sadašnjih 10 kilograma ne bude teži od 2”, zaključuje Saša.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.