Online časovi matematike i fizike za osnovce? UčiSlobodno.com je mesto za vas

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Današnja deca, iliti oni ozloglašeni pripadnici Generacije Z, popriličan deo svog slobodnog vremena provode gledajući (neko bi čak rekao i buljeći) u telefon ili računar, skrolujući po njima trenutno najzanimljivijim aplikacijama kao što su Instagram i sve popularniji TikTok.

Ono što je, pak, vrlo zanimljivo, jeste da im video sadržaj sve više privlači i drži pažnju, a taj podatak ne mora biti od koristi samo brendovima i može se iskoristiti i u ne-marketinške svrhe. To, između ostalog, mogu iskoristiti i obrazovne institucije, a ako sada sa nevericom podižete obrve, niste čuli za sajt Uči Slobodno – video platformu koja osnovnoškolcima kroz video lekcije pomaže da savladaju matematiku i fiziku.

Ova platforma, kako kaže njen osnivač Saša Popović, materijale za učenje dostavlja tamo gde osnovnoškolci provode najviše vremena, u formatu koji im je poznat i povoljan za konzumiranje. „Ali, kada decu dovedete na sajt, to je isto kao i kada ih dovedete u školu – i dalje ih je potrebno animirati da krenu sa učenjem“, objašnjava on. Kako to Saši polazi za rukom otkrivamo u nastavku teksta.

‘Deca uz pomoć platforme mogu savladati gradivo i bez pomoći roditelja’

„Na sajtu ucislobodno.com nalazi se više od 1.500 videa koji su organizovani po lekcijama i pokrivaju kompletno gradivo matematike za osnovnu školu i deo gradiva koji se u školi obrađuje iz fizike, a poznato je da ova dva predmeta mogu biti problem u školi“, odmah na početku ističe Popović.

Kako, dakle, ova platforma radi?

Reč je o video lekcijama koje su jednostavne i u kojima nema elemenata koji odvlače pažnju. U pozadini je papir u kvadratićima, na vrhu je tekst zadatka i kada se pokrene video možete samo čuti moj glas koji prati i objašnjava poteze kojima ispisujem korake u rešavanju nekog zadatka.

Platforma je, dalje objašnjava Saša, organizovana tako da nakon što dete izabere razred, bira predmet koji mu je potreban. „Kada izabere predmet, dolazi do gradiva koje je organizovano po kursevima koji odgovaraju oblastima koje se obrađuju u školi. Nakon odabira oblasti, dete lako bira i temu koja sadrži lekcije. Svaka lekcija obrađena je video materijalom, a neke lekcije imaju i testove pomoću kojih dete može da proveri da li je zaista naučilo ono što je gledalo u videu“, pojašnjava on.

Pritom, deca koja su samostalna u učenju mogu potpuno samostalno da savladaju kompletno gradivo, te im pomoć roditelja nije neophodna. Međutim, iz komunikacije sa roditeljima učenika koji koriste sajt, Saša je primetio da je za učenike 5. i 6. razreda najefikasnije kada imaju pomoć neke odrasle osobe:

Jedna majka mi je, recimo, navela sledeće: „Vaše lekcije mi pomažu da se podsetim gradiva iz 5. razreda pa da onda zajedno sa detetom učimo matematiku“. Učenici 7. i 8. razreda su, naravno, dosta samostalniji i njima je dodatna pomoć mnogo manje potrebna.

Ipak, i njihov fokus i pažnja su donekle ograničeni, a taj izazov kreator ove platforme rešava održavajući konstantan kvalitet video lekcija – ne samo u tehničkom, već i upotrebnom smislu. „Na taj način pokušavam da korisnika ne izgubim na prvoj ili drugoj rečenici i sačuvam njegovu pažnju kako bih mu za što kraće vreme i na jednostavan način preneo sve što je potrebno da nauči. Takođe se trudim da testove uz lekcije koncipiram tako da korisnici trajnije usvoje znanje do koga su došli gledajući u videu kako ja rešavam zadatke“, dalje pojašnjava on.

Veliki problem razdeljen na manje se lakše rešava –  i u životu i u matematici

Saša je, inače, diplomirani inženjer elektrotehnike koji je kao nastavnik radio 10 godina. To iskustvo, kaže, omogućilo mu je da nauči da na jednostavan način objasni komplikovane koncepte, što je i premisa po kojoj Uči Slobodno funkcioniše:

Cilj mi je da svojim đacima banalno objasnim procedure za rešavanje nekog problema i da onda veliki problem podelimo na male koje možemo rešiti. Rešavanjem svih malih problema rešićemo svaki problem ma koliko veliki bio. Takav pristup sam primenio kada sam 2011. pomagao đacima da se pripreme za završni ispit iz matematike i u tu svrhu snimio prve video lekcije i postavio ih na YouTube. Ispostavilo se da su te lekcije bile jako korisne đacima, a ja sam jako uživao snimajući ih i morao sam da nastavim da snimam.

Nakon toga, objašnjava on, na red je došao sajt koji, za sada, sadrži samo lekcije iz matematike i fizike. „To su predmeti koje ja mogu bez problema da im objasnim, a davanje nekih drugih bi zahtevalo i nove predavače, za šta u ovom momentu ne postoji konkretan plan i ostaje na nivou mojih želja“, objašnjava Popović.

Uprkos tome što je Popović one man show, platforma ima preko 8.500 korisnika, od kojih je aktivno oko 400, dok je njih 2.400 u nekom momentu učilo ili i sada uči uz materijale sa sajta, a mnogo impresivnije brojke mogu se naći na YouTube kanalu na kom se takođe objavljuju promotivne video lekcije. I sve to potpuno organski, budući da se Saša promocijom u marketinškom smislu se ne bavi. „Jedine promotivne aktivnosti su optimizacija za pretraživače, pa najveći broj novih korisnika na sajt dolazi po preporuci prijatelja, rođaka ili pretraživača“, pojašnjava on.

Lekcije i testovi dostupni su sa pretplatom, ali i bez nje

Korisnici materijalima na sajtu mogu pristupiti i besplatno, ali su im, u tom slučaju, dostupne samo promo lekcije, odn. desetak procenata ukupne količine gradiva. Bez pretplate mogu pristupiti i testovima gde mogu pronaći zadatke koje mogu iskoristiti za samostalno vežbanje kada se pripremaju za testove i pismene zadatke, ali biznis model koji pokreće platformu i omogućuje njenu održivost jeste pretplatnički model, kaže Saša:

Korisnici, dakle, biraju između mesečne i godišnje pretplate za sajt (pri čemu cena mesečne pretplate iznosi 600 dinara, a godišnje 300 dinara po mesecu), a time im je dostupan kompletan materijal koji postoji na sajtu bez obzira na razred ili predmet. Ovo pojednostavljuje proces jer ne moraju razmišljati o tome koje kurseve da izaberu, a takođe im omogućuje da ukoliko su neko gradivo propustili u prethodnim razredima da se podsete ili ga nauče.

Značaj ove edukativne platforme prepoznao je veliki broj roditelja, a ideje je, kako Slobodan kaže da se sajt vremenom sve više usavršava.

Sudeći po utiscima korisnika, taj model zaista radi posao, ali Popović svejedno nastoji da konstantno unapredi platformu prikupljajući i analizirajući podatke o započetim kursevima, o načinu konzumiranja video sadržaja i o uspešnosti na testovima:

Kako je platforma otvorena za sve predmete i sve razrede, na osnovu započetih kurseva utvrđujemo uzrast ili razred korisnika i njihove potrebe u smislu koje gradivo im predstavlja veći, a koje manji problem pa na osnovu toga „pojačavamo“ dodatnim lekcijama i materijalima.

Ovi podaci su od interesa i školama koje za svoje učenike kupuju pretplatu. Na osnovu analize konzumiranja video sadržaja možemo zaključiti koliko određeni video drži pažnju korisnika i gde korisnici odustaju od gledanja, pa ga u skladu s tim menjamo videom koji je bolji ili relevantniji, ako za tim ima potrebe. Kada govorimo o analizi testova, tu pre svega posmatramo broj započetih pokušaja nekog testa i uspešnost na tom testu. Ovi podaci nam pomažu da prilagodimo formu, težinu i relevantnost pitanja za test.

U toku ove školske godine, dodaje naš sagovornik, plan je da se izvrši veliko unapređenje platforme kako bi ona bila u koraku sa najnovijim standardima za e-learning, kao i kompletiranje gradiva iz fizike koje nedostaje. U nekom daljem periodu, potrebno je dodati i module i za nastavnike koji će moći da registruju svoje učenike i prate njihovo napredovanje. Ali, ni to nije kraj – ideja je da platforma na kraju postane „digitalni udžbenik u pravom smislu te reči i omogući da školski ranac umesto sadašnjih 10 kilograma ne bude teži od 2“, zaključuje Saša.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

Internet marketing

Šta je korisnička persona i zašto je presudna za uspeh vašeg digitalnog proizvoda?

Često imam priliku da vidim kako se proizvod oblikuje u odnosu na pretpostavke o tome šta korisnicima treba. U najvećem broju slučajeva pokaže se da su one pogrešne, ali tek kada proizvod izađe na tržište. Ipak, ta situacija se može izbeći.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Startapi i poslovanje

Tesla Nation: Platforma za networking, poslove i konsultacije bila je logičan korak za Startit

Sinoć su u beogradskom Domu omladine premijerno objavljeni prvi rezultati novog projekta iza kojeg stoji SEE ICT - Tesla Nation. Vukašin Stojkov podelio je sa publikom kako će ova platforma pomoći Srbiji da se rebrendira kao 'go-to' destinacija za tehnološko znanje.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Kultura 2.0

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Startapi i poslovanje

Domaći Teodesk omogućava interno praćenje poslovnih aktivnosti za 1.000 korisnika u Srbiji – od komunikacije do organizacije

I kompanije i mali timovi u digitalnoj industriji gotovo da ne mogu da funkcionišu bez kolaboracionih i menadžerskih aplikacija. U gomili tih softverskih rešenja, beogradski Teodesk u jednoj platformi nudi čitav niz alata koje zadovoljavaju različite poslovne potrebe jedne firme.