'Ghost Recon Breakpoint': Kako je Ubisoft u Beogradu razvijao ovu igru

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Francuska kompanija Ubisoft u Beogradu okuplja oko 120 članova tima u 2.000 kvadratnih metara novih kancelarija koje su otvorene sredinom prošle godine. U toj kancelariji se, pored popularnih naslova kao što su Rainbow Six, The Crew 2 i Steep, razvijala PC verziju i verzije za konzole nastavka igre Ghost Recon pod nazivom Breakpoint, koju su domaći dizajneri i programeri razvijali više godina.

U intervjuu sa Andrejem Sinkevićem koji u ovoj kompaniji radi na poziciji Associate Producer, razgovarali smo o nastanku ovog kompleksnog AAA naslova koji je zvanično dostupan od 4. oktobra, o izazovima sa kojima su se suočavali prilikom njegovog razvoja, kao i planovima studija za naredni period.

‘Svaku AAA igru razvijamo u koprodukciji sa kolegama iz više studija Ubisofta’

Već na samom početku, Andrej naglašava da je nakon razvoja prethodne verzije igre Ghost Recon Wildlands-a, bilo logično da tim iz Srbije ponovo dobije važnu ulogu u razvoju nastavka ovog gaming naslova. Kako kaže, tim je želeoda unapredi sisteme i gejmplej iz Wildlands-a, te im je taj izazov bio zvezda vodilja u daljem razvoju:

Produkcija jednog AAA naslova je složen i obiman proces, pa je upravo iz tog razloga na ovoj igri radilo nekoliko studija iz različitih zemalja. Što se beogradskog tima tiče, oko pedesetak ljudi radilo je na ovom projektu, počevši od programera i „development“ testera, preko kreativnih pozicija kao što su „level art, „level“ dizajn, UI art, do menadžmenta i „support“ timova.

Ipak, znanje koje se prenosi konstantnom komunikacijom između Ubisoft studija širom sveta, članovima tima iz Srbije bilo je vrlo korisno, pogotovo uzimajući u obzir da su na raspolaganju imali iskustva preko 17.500 kolega koji bi vrlo rado pritekli u pomoć ukoliko negde zagusti:

Savet ljudi koji preko 10, 15 ili čak 20 godina rade u ovoj kompaniji je od neprocenjive vrednosti za naš mlad tim. To znanje i iskustvo se, između ostalog, prenosi i kroz veliki broj predavanja i treninga, kada iskusnije kolege dele svoje znanje sa manje iskusnima.

Njihovo iskustvo, objašnjava naš sagovornik, pomoglo im je i prilikom rešavanja određenog broja bagova koji su, naravno, neminovni prilikom razvoja ovako kompleksnih sistema. To je poprilično značajna stavka, budući da je jedan od primarnih ciljeva za tim bio da se isporuči što kvalitetnija igra sa što manje bagova, kako bi iskustvo igrača bilo onakvo kakvo se očekuje:

Najveći izazov sa kojim smo se kao tim suočili je uklapanje više modernih, inovativnih gejmplej sistema sa vizijom franšize koja postoji preko 15 godina. Nakon uspeha sa „Wildlands“-om, beogradski tim je dobio ozbiljnija i veća zaduzenja za nastavak igre, pa smo aktivno širili tim tokom celog razvojnog procesa.

Broj ljudi koji je radio na ovoj igri praktično je dupliran u odnosu tim koji je razvijao Wildlands, a tim je proširen novim programerima, development testerima, kao i level artistima i level dizajnerima, koji su značajno doprineli izgradnji otvorenog sveta Ghost Recon Breakpoint-a, igre koja je dostupna svega nekoliko dana i za koju se već mogu čuti pozitivne reakcije javnosti.

Na pitanje Netokracije koliko je timu u Beogradu trebalo vremena da napravi deo nastavka Ghost Recon-a i kako je izgledao taj proces, Andrej otkriva da je tim nakon Wildlands-a želeo što pre da krene da radi na nastavku franšize kako bi mnoge ideje koje nisu uspeli da implementiraju u GRW uspeli da daju igračima u narednom nastavku:

Iako je ova igra imala relativno kraći development ciklus za jedan AAA naslov, tim je uspeo da postigne sve što smo zamisli u pred produkciji. Kao sto smo rekli, tim nastavlja da radi, a kako će ova igra biti „game as a service“, očekuje nas period sa ambicioznim dodavanjem novog sadržaja u kojem će igrači moći da uživaju.

Sledeći korak je dalje širenje tima

S obzirom na to da ovde govorimo o napornom i dugotrajnom procesu razvoja jedne AAA igre, osvrnuli smo se i na jedan od glavnih faktora za uspešnu realizaciju postavljenih zadataka i obaveza – na motivaciju koja pokreće tim. Sinkević kaže da je prilika da se radi na ovakvom serijalu bila sama po sebi veliki podstrek.

Kako kaže, naslov kao što je Breakpoint će igrati milioni ljudi širom sveta, tako da su svi na projektu bili veoma motivisani da pokažu da su sposobni da se nose sa pritiskom i velikom odgovornošću koje ova video igra donosi sa sobom:

Adekvatnim planiranjem se trudimo da održavamo zdrav balans poslobnog i privatnog života kako bi i u najintenzivnijim periodima produkcije bilo što manje „crunch“ perioda. Takođe se trudimo da konstantno poboljšavamo uslove rada za zaposlene i da kontinuiranom komunikacijom između menadžmenta i zaposlenih odgovorimo na sve probleme koje sa sobom nosi ovako zahtevan projekat.

Zaključivši razgovor na kraju, Andrej dodaje da studio treba da odgovori na sve veće izazove koje gejm dev industrija postavlja, što zahteva dalje širenje tima s obzirom na to da Ubisoft u Beogradu ima priliku da razvija veoma zanimljive projekte. Ekipa iz Srbije, pak, trenutno radi na video igri Rainbow Six: Quarantine, post-launch sadržaju za Ghost Recon Breakpoint, kao i na nekim nenajavljenim projektima o kojima će biti više reči u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.