'Ghost Recon Breakpoint': Kako je Ubisoft u Beogradu razvijao ovu igru

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Francuska kompanija Ubisoft u Beogradu okuplja oko 120 članova tima u 2.000 kvadratnih metara novih kancelarija koje su otvorene sredinom prošle godine. U toj kancelariji se, pored popularnih naslova kao što su Rainbow Six, The Crew 2 i Steep, razvijala PC verziju i verzije za konzole nastavka igre Ghost Recon pod nazivom Breakpoint, koju su domaći dizajneri i programeri razvijali više godina.

U intervjuu sa Andrejem Sinkevićem koji u ovoj kompaniji radi na poziciji Associate Producer, razgovarali smo o nastanku ovog kompleksnog AAA naslova koji je zvanično dostupan od 4. oktobra, o izazovima sa kojima su se suočavali prilikom njegovog razvoja, kao i planovima studija za naredni period.

‘Svaku AAA igru razvijamo u koprodukciji sa kolegama iz više studija Ubisofta’

Već na samom početku, Andrej naglašava da je nakon razvoja prethodne verzije igre Ghost Recon Wildlands-a, bilo logično da tim iz Srbije ponovo dobije važnu ulogu u razvoju nastavka ovog gaming naslova. Kako kaže, tim je želeoda unapredi sisteme i gejmplej iz Wildlands-a, te im je taj izazov bio zvezda vodilja u daljem razvoju:

Produkcija jednog AAA naslova je složen i obiman proces, pa je upravo iz tog razloga na ovoj igri radilo nekoliko studija iz različitih zemalja. Što se beogradskog tima tiče, oko pedesetak ljudi radilo je na ovom projektu, počevši od programera i “development” testera, preko kreativnih pozicija kao što su “level art, “level” dizajn, UI art, do menadžmenta i “support” timova.

Ipak, znanje koje se prenosi konstantnom komunikacijom između Ubisoft studija širom sveta, članovima tima iz Srbije bilo je vrlo korisno, pogotovo uzimajući u obzir da su na raspolaganju imali iskustva preko 17.500 kolega koji bi vrlo rado pritekli u pomoć ukoliko negde zagusti:

Savet ljudi koji preko 10, 15 ili čak 20 godina rade u ovoj kompaniji je od neprocenjive vrednosti za naš mlad tim. To znanje i iskustvo se, između ostalog, prenosi i kroz veliki broj predavanja i treninga, kada iskusnije kolege dele svoje znanje sa manje iskusnima.

Njihovo iskustvo, objašnjava naš sagovornik, pomoglo im je i prilikom rešavanja određenog broja bagova koji su, naravno, neminovni prilikom razvoja ovako kompleksnih sistema. To je poprilično značajna stavka, budući da je jedan od primarnih ciljeva za tim bio da se isporuči što kvalitetnija igra sa što manje bagova, kako bi iskustvo igrača bilo onakvo kakvo se očekuje:

Najveći izazov sa kojim smo se kao tim suočili je uklapanje više modernih, inovativnih gejmplej sistema sa vizijom franšize koja postoji preko 15 godina. Nakon uspeha sa “Wildlands”-om, beogradski tim je dobio ozbiljnija i veća zaduzenja za nastavak igre, pa smo aktivno širili tim tokom celog razvojnog procesa.

Broj ljudi koji je radio na ovoj igri praktično je dupliran u odnosu tim koji je razvijao Wildlands, a tim je proširen novim programerima, development testerima, kao i level artistima i level dizajnerima, koji su značajno doprineli izgradnji otvorenog sveta Ghost Recon Breakpoint-a, igre koja je dostupna svega nekoliko dana i za koju se već mogu čuti pozitivne reakcije javnosti.

Na pitanje Netokracije koliko je timu u Beogradu trebalo vremena da napravi deo nastavka Ghost Recon-a i kako je izgledao taj proces, Andrej otkriva da je tim nakon Wildlands-a želeo što pre da krene da radi na nastavku franšize kako bi mnoge ideje koje nisu uspeli da implementiraju u GRW uspeli da daju igračima u narednom nastavku:

Iako je ova igra imala relativno kraći development ciklus za jedan AAA naslov, tim je uspeo da postigne sve što smo zamisli u pred produkciji. Kao sto smo rekli, tim nastavlja da radi, a kako će ova igra biti “game as a service”, očekuje nas period sa ambicioznim dodavanjem novog sadržaja u kojem će igrači moći da uživaju.

Sledeći korak je dalje širenje tima

S obzirom na to da ovde govorimo o napornom i dugotrajnom procesu razvoja jedne AAA igre, osvrnuli smo se i na jedan od glavnih faktora za uspešnu realizaciju postavljenih zadataka i obaveza – na motivaciju koja pokreće tim. Sinkević kaže da je prilika da se radi na ovakvom serijalu bila sama po sebi veliki podstrek.

Kako kaže, naslov kao što je Breakpoint će igrati milioni ljudi širom sveta, tako da su svi na projektu bili veoma motivisani da pokažu da su sposobni da se nose sa pritiskom i velikom odgovornošću koje ova video igra donosi sa sobom:

Adekvatnim planiranjem se trudimo da održavamo zdrav balans poslobnog i privatnog života kako bi i u najintenzivnijim periodima produkcije bilo što manje “crunch” perioda. Takođe se trudimo da konstantno poboljšavamo uslove rada za zaposlene i da kontinuiranom komunikacijom između menadžmenta i zaposlenih odgovorimo na sve probleme koje sa sobom nosi ovako zahtevan projekat.

Zaključivši razgovor na kraju, Andrej dodaje da studio treba da odgovori na sve veće izazove koje gejm dev industrija postavlja, što zahteva dalje širenje tima s obzirom na to da Ubisoft u Beogradu ima priliku da razvija veoma zanimljive projekte. Ekipa iz Srbije, pak, trenutno radi na video igri Rainbow Six: Quarantine, post-launch sadržaju za Ghost Recon Breakpoint, kao i na nekim nenajavljenim projektima o kojima će biti više reči u periodu koji je pred nama.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Zabava i zanimljivosti

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Karijere

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Najava

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.

Web 3.0

Kako započeti karijeru u web3 – saveti programera

Web3 je najbrže rastući ekosistem u Srbiji. Zanimalo nas je kako izgleda karijerni put u ovoj industriji, a to smo otkrili kroz razgovor sa dvojicom web3 programera.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Tehnologija

Nadomak Barselone zavirili smo u 3 nova električna modela brenda Cupra kojeg vole i auto i tech entuzijasti

U auto industriji Španija nije izgradila ime kakvo je realno mogla da ima. Međutim, nova era traži nove heroje, a ova zemlja na Pirinejima ima važnog igrača koji bi mogao da promeni percepciju države u specifičnom automobilskom svetu.

Analiza

Više od $135 miliona investicija za srpske startape u 2021. godini

Prema godišnjem izveštaju Startup Genome, prošla godina bila je najuspešnija ikada za domaći startap ekosistem, a procentualno gledano u njega je uloženo čak 600% više investicija u odnosu na 2020.