Ubisoft u Srbiji pokrenuo novi Game Dev Burrito Podcast

Game Dev Burrito: Ekipa beogradskog Ubisofta pokrenula novi podcast o razvoju video igara

Podcast format postaje sve popularniji u Srbiji. Ove video i audio emisije postepeno počinju da pokreću mediji, kreativne agencije ali i kompanije. Ulazak u ovaj svet započela je i kompanija Ubisoft koja je ove nedelje objavila prvu epizodu 'Game Dev Burrito Podcasta', o čemu smo razgovarali sa voditeljem Lukom Paunovićem.

Dve godine su prošle otkako je francuski Ubisoft otvorio nove kancelarije u Beogradu s obzirom na to da je tim sve više rastao, ali i dalje beleži nove zaposlene kako se obim posla povećava. Tim iz Srbije radio je na nekim od najpoznatijih naslova video igara, a u tom smeru će i nastaviti kako vreme bude odmicalo.

Ono što je pak najnovije iz Ubiosoft “kuhinje” jeste i pokretanje potpuno nove forme komunikacije, tačnije podcasta, što nije baš čest slučaj u svetu razvoja igara.

Pomenuti projekat koji je Ubisoft lansirao već ove nedelje, objavivši prvu epizodu, namenjen je svima koji su ljubitelji ne samo gejminga, već i razvoja kompleksnih AAA naslova igara. Oni će kroz Ubisoft Game Dev Burrito Podcast imati priliku da se upoznaju sa radom u jednoj internacionalnoj kompaniji koja ima predstavništva širom sveta.

O ovom novom projektu koji nam dolazi iz pomenute kompanije i šta će sve isti ponuditi gledaocima i slušaocima, imali smo priliku da razgovaramo sa Lukom Paunovićem koji je preuzeo ulogu voditelja u predstojećim epizodama, a koji inače u Ubisoftu radi kao communication i CSR specialist. 

Za publiku će biti spremna dva različita žanra epizoda

Kako nam je Luka na početku otkrio, ideja o podcastu se rađa za vreme prvog “korona karantina”. On dalje otkriva da njegove kolege iz Ubisofta učestvuju na raznim događajima tokom godine, kao predavači na raznim okupljanjima i konferencijama, a sama kompanija se trudi da organizuje predavanja i kurseve sa fakultetima i organizacijama u srpskoj IT zajednici.

Paunović kaže da je pandemija poremetila sve ove planove i gostovanja, kao i da čitav tim od sredine marta radi od kuće, te su na nivou korporacije odlučili da ne učestvuju na IRL skupovima još neko vreme. Upravo kroz pomenuti podcast, Ubisoft će pokušati da održi kontakt sa IT zajednicom tako što će neke od aktivnosti koje su imali u planu za 2020. godinu, digitalizovati.

Naš sagovornik nam otkriva da je projektovani plan da se realizuju dve vrste epizoda – Interview-based i presentation-based. Govoreći o prvoj epizodi, on nam otkriva je reč o  interview-based tipu i da se ista bazira na razgovoru sa jednim producentom i jednim lead level dizajnerom.

“Njih dvojica već dugo rade zajedno, od skoro na drugom projektu otkad su stigli u Ubisoft. Pričali smo o level dizajnu i o njihovom razvojnom putu, tj. o važnosti mentora i o načinu na koji se jedan mladi tim razvija“, otkrio nam je Luka i bliže predstavio drugi tip epizode:

Presentation-based epizode neće biti klasične “podcast” epizode. Ovde je ideja da snimimo neko predavanje, neki showcase, webinar ili prezentaciju posvećenu nekoj od naših “porodica poslova” (job family): programiranje, level art, level design, UI art…itd. Publika će imati priliku da čuje nešto zanimljivo i korisno iz game dev oblasti.

Želimo da podelimo znanje koje članovi našeg tima poseduju i da kroz što neposredniju komunikaciju sa lokalnom IT zajednicom zainteresujemo ljude za karijeru u game devu! Naš glavni cilj je da epizode budu edukativnog karaktera. Projekti koju su objavljeni će biti korišćeni u našim izlaganjima, dok o nenajavljenim projektima ne smemo mnogo da pričamo. Želimo da predstavimo sve naše porodice poslova kako bismo ljudima pružili uvid u proces produkcije jedne AAA igre.

Prenos iskustava iz game dev industrije kao krajnji cilj

No, vratimo se na goste prve epizode. Luka je u premijernom izdanju Ubisoft podcasta razgovarao sa Mišom Ignjatovim (Associate Producer) i Markom Tulićem (Lead Level dizajnerom), a koji su članovi content tima Ubisofta, što nam je Luka i objasnio:

Oni su radili na video igri Ghost Recon Breakpoint koja je izašla u oktobru 2019. godine, tako da smo mogli da pričamo o mandatu beogradskog studija, kada su u pitanju level art i level design. Ovaj dvojac sada radi na novoj igri u Rainbow Six serijalu, o čemu smo smeli malo da kažemo, bar za sada.

Govoreći o izazovima pokretanja podcasta, Luka dodaje da je najveći posao zapravo bio opremanje studija tokom pandemije s obzirom na to da je uvoz robe iz Kine usporio od početka ove zdravstvene krize. Ono što Paunović takođe navodi kao izazov jeste i nedostatak iskustva u snimanju emisija ovog formata, te se kao domaćin podcasta nada da će biti sve bolji i bolji iz epizode u epizodu.

Luka će biti kontakt osoba za podcast i voditelj (neka vrsta producenta) ali će mu u organizaciji i produkciji podcasta pomagati kolega Marko koji će se baviti kamerom i koleginica Maka koja će biti zadužena za zvuk. Štaviše, naš sagovornik nam otkriva da je osmišljavanje sadržaja epizoda zajednički poduhvat produkcije i HR-a kompanije.

Međutim, kako dodaje, ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez kolega i koleginica iz produkcije koji su uvek spremni da dele znanje. Na samom kraju, Paunović kaže da će naredna epizoda biti posvećena engine timu Ubisofta, otkrivajući nam tom prilikom i više detalja:

Oni trenutno rade na Google Stadia projektima kod nas u studiju, tako da će više reči biti i o cloud gaming servisima, koji su trenutno veoma aktuelna temu u svetu video igara. Cilj nam je da snimamo jednu epizodu mesečno, a nadamo se da ćemo uskoro moći i da organizujemo neka live predavanja ili meetup! Trajanje epizoda će varirati. Prva epizoda traje oko 75 minuta, ali očekujemo da će naredne trajati između 30 i 60 minuta i sve epizode će za sada biti dostupne na YT kanalu kompanije.

“Nama je najveći cilj da otvorimo (virtuelna) vrata našeg studija i pružimo “behind the scenes” uvid u game dev. Želimo da prenesemo znanje koje naši članovi produkcije poseduju i da zainteresujemo što veći broj ljudi za game dev. Za sada je plan da gosti u podcastu budu članovi naših timova, ali naravno razmišljamo i o kolaboraciji sa kolegama iz industrije”, zaključio je na kraju Luka.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Od Silicijumske doline do Skadarlije: Kako je američki Harness otvorio svoj R&D centar u srpskoj prestonici?

Kao kompanija koja razvija CI/CD alate za programere i dev timove, američki Harness otvorio je početkom godine svoj R&D centar u srpskoj prestonici. Otkrivamo koji su njihovi dalji planovi.

Gaming

Kroz program ‘Game Dev Bootcamp’ Nordeus nastavlja da edukuje mlade o razvoju igara – prijave do 12. novembra

Nordeus fondacija pokreće novi online besplatni obrazovni program 'Game Dev Bootcamp' za mlade širom Srbije koji su zainteresovani za tehnički razvoj video igara.

Internet marketing

Digitalni marketing u regulisanim industrijama: Kako se oglašavati kada je sve zabranjeno?

Za sve regulisane industrije uvek važe dve stvari, budžet uglavnom nikada nije problem i skoro ništa nije dozvoljeno kada je marketing u pitanju.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Sat vremena o TikTok oglašavanju (gošća Gorana Risteski)

TikTok, društvena mreža koja je osvojila svet u prethodne dve godine, raste još više i otvara nove mogućnosti za brendove, biznise, oglašivače i nezavisne kreatore. Upravo na tu temu u 73. epizodi Office Talks podcasta pričamo sa Goranom Risteski koja radi kao Media Researcher u agenciji Direct Media United Solutions.

Karijere

Tamara Prodanović postaje specijalista za brendiranje poslodavca u kompaniji Syrmia

Odakle je potekla odluka da se Tamara nakon sedam godina provedenih u HelloWorld-u priključi 'kompanijskoj strani priče' i pređe u kompaniju Syrmia?

Karijere

Studenti informatike i Synechron organizovali prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu

BarKod hakaton, prvi hakaton na Prirodno-matematičkom fakultetu u Novom Sadu, održan je prethodnog vikenda pod sloganom 'Ako ništa…bar kod!'.

Kultura 2.0

UNICEF u Srbiji pokrenuo humanitarnu akciju – kupovinom NFT tokena pomažete deci sa smetnjama u razvoju

Povodom obeležavanja 75 godina rada UNICEF-a predstavljena je i dalje aktuelna specijalna kolekcija jedinstvenih digitalnih tokena - NFT, koja će biti izložena do 11. decembra. Izložba ima humanitarni cilj nabavke asistivne tehnologije koja pomaže deci sa smetnjama u razvoju da povećaju svoje sposobnosti i veštine.

Startapi i poslovanje

Programeri, Bosch ne proizvodi samo aparate za kafu – ima i odeljenja koja kreiraju softvere

Mesec dana sam u Bosch-u. Iako za sebe mislim da detaljno poznajem IT industriju, do pre dva meseca nisam znala da ova kompanija proizvodi nešto što nisu aparati za kafu, veš mašine i klime, kao i da u okviru Bosch-a postoje neka odeljenja koja prave softvere.

Karijere

Kompanija ZF Serbia najavila nova zapošljavanja u novosadskom razvojnom centru

Traže se inženjeri za rad na razvoju energetske elektronike za primenu u pogonskim sistemima.