Ubisoft u Srbiji pokrenuo novi Game Dev Burrito Podcast

Game Dev Burrito: Ekipa beogradskog Ubisofta pokrenula novi podcast o razvoju video igara

Podcast format postaje sve popularniji u Srbiji. Ove video i audio emisije postepeno počinju da pokreću mediji, kreativne agencije ali i kompanije. Ulazak u ovaj svet započela je i kompanija Ubisoft koja je ove nedelje objavila prvu epizodu 'Game Dev Burrito Podcasta', o čemu smo razgovarali sa voditeljem Lukom Paunovićem.

Dve godine su prošle otkako je francuski Ubisoft otvorio nove kancelarije u Beogradu s obzirom na to da je tim sve više rastao, ali i dalje beleži nove zaposlene kako se obim posla povećava. Tim iz Srbije radio je na nekim od najpoznatijih naslova video igara, a u tom smeru će i nastaviti kako vreme bude odmicalo.

Ono što je pak najnovije iz Ubiosoft „kuhinje“ jeste i pokretanje potpuno nove forme komunikacije, tačnije podcasta, što nije baš čest slučaj u svetu razvoja igara.

Pomenuti projekat koji je Ubisoft lansirao već ove nedelje, objavivši prvu epizodu, namenjen je svima koji su ljubitelji ne samo gejminga, već i razvoja kompleksnih AAA naslova igara. Oni će kroz Ubisoft Game Dev Burrito Podcast imati priliku da se upoznaju sa radom u jednoj internacionalnoj kompaniji koja ima predstavništva širom sveta.

O ovom novom projektu koji nam dolazi iz pomenute kompanije i šta će sve isti ponuditi gledaocima i slušaocima, imali smo priliku da razgovaramo sa Lukom Paunovićem koji je preuzeo ulogu voditelja u predstojećim epizodama, a koji inače u Ubisoftu radi kao communication i CSR specialist. 

Za publiku će biti spremna dva različita žanra epizoda

Kako nam je Luka na početku otkrio, ideja o podcastu se rađa za vreme prvog „korona karantina“. On dalje otkriva da njegove kolege iz Ubisofta učestvuju na raznim događajima tokom godine, kao predavači na raznim okupljanjima i konferencijama, a sama kompanija se trudi da organizuje predavanja i kurseve sa fakultetima i organizacijama u srpskoj IT zajednici.

Paunović kaže da je pandemija poremetila sve ove planove i gostovanja, kao i da čitav tim od sredine marta radi od kuće, te su na nivou korporacije odlučili da ne učestvuju na IRL skupovima još neko vreme. Upravo kroz pomenuti podcast, Ubisoft će pokušati da održi kontakt sa IT zajednicom tako što će neke od aktivnosti koje su imali u planu za 2020. godinu, digitalizovati.

Naš sagovornik nam otkriva da je projektovani plan da se realizuju dve vrste epizoda – Interview-based i presentation-based. Govoreći o prvoj epizodi, on nam otkriva je reč o  interview-based tipu i da se ista bazira na razgovoru sa jednim producentom i jednim lead level dizajnerom.

„Njih dvojica već dugo rade zajedno, od skoro na drugom projektu otkad su stigli u Ubisoft. Pričali smo o level dizajnu i o njihovom razvojnom putu, tj. o važnosti mentora i o načinu na koji se jedan mladi tim razvija„, otkrio nam je Luka i bliže predstavio drugi tip epizode:

Presentation-based epizode neće biti klasične „podcast“ epizode. Ovde je ideja da snimimo neko predavanje, neki showcase, webinar ili prezentaciju posvećenu nekoj od naših „porodica poslova“ (job family): programiranje, level art, level design, UI art…itd. Publika će imati priliku da čuje nešto zanimljivo i korisno iz game dev oblasti.

Želimo da podelimo znanje koje članovi našeg tima poseduju i da kroz što neposredniju komunikaciju sa lokalnom IT zajednicom zainteresujemo ljude za karijeru u game devu! Naš glavni cilj je da epizode budu edukativnog karaktera. Projekti koju su objavljeni će biti korišćeni u našim izlaganjima, dok o nenajavljenim projektima ne smemo mnogo da pričamo. Želimo da predstavimo sve naše porodice poslova kako bismo ljudima pružili uvid u proces produkcije jedne AAA igre.

Prenos iskustava iz game dev industrije kao krajnji cilj

No, vratimo se na goste prve epizode. Luka je u premijernom izdanju Ubisoft podcasta razgovarao sa Mišom Ignjatovim (Associate Producer) i Markom Tulićem (Lead Level dizajnerom), a koji su članovi content tima Ubisofta, što nam je Luka i objasnio:

Oni su radili na video igri Ghost Recon Breakpoint koja je izašla u oktobru 2019. godine, tako da smo mogli da pričamo o mandatu beogradskog studija, kada su u pitanju level art i level design. Ovaj dvojac sada radi na novoj igri u Rainbow Six serijalu, o čemu smo smeli malo da kažemo, bar za sada.

Govoreći o izazovima pokretanja podcasta, Luka dodaje da je najveći posao zapravo bio opremanje studija tokom pandemije s obzirom na to da je uvoz robe iz Kine usporio od početka ove zdravstvene krize. Ono što Paunović takođe navodi kao izazov jeste i nedostatak iskustva u snimanju emisija ovog formata, te se kao domaćin podcasta nada da će biti sve bolji i bolji iz epizode u epizodu.

Luka će biti kontakt osoba za podcast i voditelj (neka vrsta producenta) ali će mu u organizaciji i produkciji podcasta pomagati kolega Marko koji će se baviti kamerom i koleginica Maka koja će biti zadužena za zvuk. Štaviše, naš sagovornik nam otkriva da je osmišljavanje sadržaja epizoda zajednički poduhvat produkcije i HR-a kompanije.

Međutim, kako dodaje, ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez kolega i koleginica iz produkcije koji su uvek spremni da dele znanje. Na samom kraju, Paunović kaže da će naredna epizoda biti posvećena engine timu Ubisofta, otkrivajući nam tom prilikom i više detalja:

Oni trenutno rade na Google Stadia projektima kod nas u studiju, tako da će više reči biti i o cloud gaming servisima, koji su trenutno veoma aktuelna temu u svetu video igara. Cilj nam je da snimamo jednu epizodu mesečno, a nadamo se da ćemo uskoro moći i da organizujemo neka live predavanja ili meetup! Trajanje epizoda će varirati. Prva epizoda traje oko 75 minuta, ali očekujemo da će naredne trajati između 30 i 60 minuta i sve epizode će za sada biti dostupne na YT kanalu kompanije.

„Nama je najveći cilj da otvorimo (virtuelna) vrata našeg studija i pružimo „behind the scenes“ uvid u game dev. Želimo da prenesemo znanje koje naši članovi produkcije poseduju i da zainteresujemo što veći broj ljudi za game dev. Za sada je plan da gosti u podcastu budu članovi naših timova, ali naravno razmišljamo i o kolaboraciji sa kolegama iz industrije“, zaključio je na kraju Luka.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Sasomange od letos zabeležio 100.000 registrovanih korisnika u pohodu na udeo u domaćem ‘classifieds’ tržištu

Sredinom godine na tržište Srbije stigao je novi oglasnik koji tehnologijom i dizajnom želi da se bori za svoj deo 'classifieds' kolača. Zanimalo nas je kako je čitava priča zamišljena i šta to novo Sasomange.rs pruža domaćim kupcima i trgovcima.

Kolumna

Filtriranje interneta u Srbiji donosi ozbiljne posledice i nepoznatu korist

Filtriranje interneta je u Srbiji uvedeno radi navodnog sprečavanja dalje štete po republički budžet i ekonomiju i uz zanemarivanje brojnih aspekata koji ovaj opasan presedan nosi sa sobom. U tekstu analiziramo zašto je ta odluka besmislena i do kakvih posledica može dovesti.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nakon pritiska javnosti Apple konačno smanjuje App Store naknadu na 15% – ali samo za pojedine developere

Kao deo novog programa za mala preduzeća kompanija Apple najavila je smanjenje stope provizije u App Store prodavnici za 15% - što predstavlja jednu od najznačajnijih promena u procesu u kojem iOS developeri zarađuju na svojim igrama i aplikacijama za Apple uređaje.

Društvene mreže

Snap Inc. imenovao predstavnika za Srbiju – u skladu sa Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti saopštio je da je i kompanija Snap Inc. imenovala svog predstavnika za Republiku Srbiju.

Analiza

Vodeća udruženja frilensera predstavljaju dalje korake ukoliko nadležni organi ne odgovore na njihove zahteve

Sa predstavnicima Udruženja radnika na internetu i Udruženja frilensera i preduzetnika razgovarali smo o narednim koracima kada je reč o pregovorima sa nadležnim organima zbog najavljenog oporezivanja frilensera.

Tehnologija

Kako jednostavno početi sa učenjem programskog jezika Python?

Među programskim jezicima postoje velike razlike kako u samom procesu rada, tako i u krajnjim rezultatima. U razgovoru sa Nikolom Kolevskim, otkrivamo zašto je Python sve popularniji među programerima i šta ga izdvaja od drugih tehnologija.

Kultura 2.0

Vanja Paunović ima 23 godine, niže uspehe u programiranju i pokreće YouTube kanal – Dzimiks

Vanja trenutno završava Raf i započinje svoju programersku karijeru. To bi, manje-više, bio standardni put za juniora u IT industriji ali on ima nešto što ga izdvaja od ostalih: YouTube kanal posvećen programiranju.

Office Talks Podcast

Borci za slobodan Internet (gost Danilo Krivokapić)

22. epizodu Netokracijinog Office Talks podcasta obeležio je razgovor sa Danilom Krivokapićem iz SHARE Fondacije koji je govorio o aktuelnoj kampanji #hiljadekamera, našim digitalnim pravima i slobodnom Internetu.