Produkcija AAA video igara je zahtevan proces, koji može da potraje i godinama dok se ne napravi finalni proizvod, ali za 24 časa ideja može da postane 'igriva' realnost.
Game Jam je vid hakatona tokom kojeg učesnici imaju određeno vreme (najčešće 24 časa) da osmisle i naprave video-igru na zadatu temu. Ubisoft Belgrade studio je organizovao već tri takva hakatona u Beogradu, a treći po redu održan je 2. i 3. jula ove godine u saradnji i u prostorijama Francuskog instituta u Srbiji, gde se osam timova takmičilo za vredne nagrade.
Bilo da se bavite dizajnom video igara i zvuka, programiranjem, umetnošću, ili jednostavno volite igre i zanima vas pravljenje istih, Ubisoft Game Jam je pravo mesto da se u tome oprobate. Ovo takmičenje bilo je namenjeno svim entuzijastima za pravljenje video igara koji su želeli da odgovore na izazov i da za 24 časa rada odgovore na temu „Muscle memory“ koja je najavljena na samom takmičenju.
Višečlani timovi zasukali su rukave, otvorili svoje laptopove, stavili slušalice i prionuli na posao. Uz njih su sve vreme bili Ubisoft mentori iz različitih oblasti – Game Design, Level i UI Art, Level Design, Programming, Quality Management i Project Management. Timovi su imali vremena da „brejnstormuju“, a celokupan prostor Francuskog instituta u Knez Mihailovoj bio im je na raspolaganju, za rad, odmor, pa i zabavu.
Prethodno iskustvo, obrazovanje ali i talenat za game dev, značili su učesnicima za razvoj ideja, izradu igara, dizajn, art rešenja, a neki timovi su pravili i muziku za svoje video igre. Iako ceo proces izgleda komplikovano, svi timovi su imali završene igre pre nego što je sat otkucao 10:30 časova narednog dana i željno su iščekivali da ih pokažu kako žiriju tako i svima prisutnima.
Vredne nagrade za tri najbolja tima
Na kraju takmičenja, stručni žiri iz Ubisoft Belgrade studija, koji su činili Dušan Jovanović, Studio Production Manager, Miroslav Gavrilov, Associate Lead Programmer i Vladimir Nikić, Game Designer, izabrao je tri najbolja tima:
- Prva nagrada, tim Shosha Games: 2.500 EUR
- Druga nagrada, tim Sibirski Plavac: 1.500 EUR
- Treća nagrada, tim Cellular Automata: 1.000 EUR
Pored prilike da osvoje nagradu, ovi mladi i talentovani gejmeri iskoristili su ovo takmičenje da se upoznaju – neki bolje u okviru svojih timova, a neki i sa ostalim učesnicima i Ubisoft mentorima – da saznaju više o game developmentu, dožive neko novo iskustvo i možda postave temelje svoje karijere. Ovim povodom Vladimir Nikić, Game Designer u Ubisoft Belgrade studiju i član žirija na ovogodišnjem Game Jam hakatonu, izjavio je:
Ovo predstavlja priliku novim nadama u Srbiji da isprobaju game development u malom, da na vrlo kompresovan način iskuse sve izazove na koje se može naići u AAA studijima, kao što su rokovi, izbor najbolje ideje, kako rešiti nedostatak vremena i eventualna neslaganja u timu.
Gejming entuzijastima, koji se još nisu oprobali u džemovanju ili kreiranju sopstvene igre, svi takmičari su poručili da ne odustaju u ostvarenju svog cilja, jer iako ne uspeju iz prve, svaki naredni pokušaj biće bolji i tako sve do konačnog rezultata.
Podsetimo, Ubisoft je francuska kompanija koja se bavi kreiranjem video igara, od kojih su najpoznatije Assassin’s Creed, Prince of Persia, FarCry i drugi, a u Beogradu je prisutna od 2016. godine.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!