Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Twitter punoletstvo: Da li je Mask stavio X na instituciju uticajnih tviteraša?

Na godišnjicu prvog tvita, razmatramo da li će Maskovi eksperimenti zaista napraviti revoluciju, ili je u pitanju 'mnogo vike ni oko čega'?

Dana 21. marta, 2006. godine objavljen je prvi tvit ikada! Jedno jednostavno just setting up my twttr, koje je objavio suosnivač Twitter-a, Džek Dorsi, uz slučajnu (ili možda ne) slovnu grešku označilo je novu eru komunikacije na mreži. Kratak i britak format ograničen na 140 reči nekima je izazivao frustraciju, dok su oni veštiji upravo u tome videli priliku da oštro i jasno izraze svoje stavove.

Tako je nastala institucija “uticajnih tviteraša” — individua često skrivenih iza pseudonima, brzog uma i oštrog jezika (prstiju kojima tipkaju po tastaturi) koje imaju stav ama baš o svemu. Iako bi svojim mešanjem u svako društveno pitanje umeli da uzavru internet atmosferu, mora im se odati priznanje da “sa manje kažu više”.

Dakle, uprkos ograničenju u broju znakova, korisnici su pronašli načine da izraze složene ideje, dele najnovije vesti i učestvuju u razgovorima koristeći kratke, prodorne tvitove. U ovom periodu došlo je do porasta broja hashtag-ova, ljudi su se često nadovezivali na već izkazane misli uz re-tweet opciju, kao i komentarisanje, što su postali suštinski elementi Twitter ekosistema.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

U novembru 2017. Twitter je udvostručio ograničenje broja znakova sa 140 na 280, što je predstavilo značajan pomak u dinamici platforme. Ova promena je imala za cilj da korisnicima pruži više slobode da se izraze, a s proširenim brojem znakova, korisnici su dobili mogućnost da pruže kontekst svojim tvitovima i da se uključe u dublje razgovore.

Povećanje broja znakova takođe je dovelo do smanjenja upotrebe skraćenica i više konverzacijskog tona u tvitovima. Ipak, pojedini korisnici tvrdili su da je ovo razvodnjilo kratkoću i spontanost koji su definisali suštinu pomenute društvene mreže. Zato su, uprkos povećanju broja znakova, nastavili da tvituju kratko i koncizno. Nova opcija je zaživela, jer su sada počeli da tvituju i ljubitelji dužih formata, a ovo je naročito bilo korisno za brendove koji oglašavaju svoje proizvode na Twitter-u.

Mask beži od Twitter tradicije, a da li mu uspeva?

A, onda je došao Mask i okrenuo Twitter naglavačke! Prvo je odjeknula vest da će kupiti ovu društvenu mrežu, onda se predomislio, pa nećkao, a najzad je zakonski primoran na ovaj korak. I odmah mu je promenio ime u X… Svež i lepršav interfejs, kao i prepoznatljivu plavu pticu zamenilo je crnilo i naizgled basic, ali ipak nekako upečatljivo slovo X kao novi logo. Prvo nam je svima bilo čudno, a onda smo navikli, kako to obično biva — već godinu dana X je prisutan.

Promenu imena i rebranding, Mask je opravdao time da u potpunosti želi da promeni koncept dosadašnjeg Twitter-a i od njega napravi aplikaciju za sve (everything app). Odnosno, sa dosadašnjeg pretežno tekstualnog sadržaja, namerio je da prebaci fokus na multimediju.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

To jest, namera mu je da stvori jedinstveno mesto za zabavu, informacije i povezivanje. Kada je u pitanju tekstualni format, X je predstavio funkciju Articles, omogućavajući Premium+ pretplatnicima i verifikovanim organizacijama da objavljuju dugačak sadržaj sa opcijom formatiranja teksta, uz dodavanje slika i video sadržaja. U suštini — neka vrsta mikroblogovanja.

Takođe, novina koja privlači pažnju jeste uvođenje audio i video poziva za sve korisnike. Opcija koja je bila dostupna samo Premium + korisnicima, od kraja januara omogućena je svima, ali uz uslov da su obe strane bile u kontaktu putem direktne razmene poruka barem jednom.

Naravno, tu je i AI zasnovan chatbot pod nazivom Grok. Nekoliko dana nakon što je tužio OpenAI zbog odstupanja od svojih korena zasnovanih na principima “otvorenog koda,” Musk je odlučio da chatbot Grok koji je kreirao njegov startap pod nazivo xAI, objavi na github-u i to potpuno open-source. U inat ChatGPT-u i Gemini-u, naoružo je svoj AI alati funkcijama kao što su pristup informacijama u “realnom vremenu” i “politička korektnost”, s kojom je kuburila konkurencija.

Proteklih godinu dana, a od objave “rata” sa svojom nekadašnjom organizacijom, OpenAI, Maskov xAI naplaćivao je $16 mesečnu pretplatu za Grok. Obećanje da će se otvoriti za javnost, pomoći će xAI-u da se pridruži listi brojnih firmi u rastu, uključujući Metu i Mistral, koje su javnosti objavile kodove svojih chatbot-ova.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Još jedna vest koja nam je stigla iz X-a početkom marta jeste da se Mask priprema da pokrene platformu za striming video zapisa na Amazon i Samsung pametnim televizorima, s ciljem da postane YouTube i tako dodatno proširi svoje izvore prihoda.

Dok neki predviđaju da će sadržaj dužeg oblika podstaći angažovanje i prihod od oglasa, i dalje postoji zabrinutost u vezi sa bezbednošću i prodorom na konkurentno tržište kojim dominiraju YouTube i TikTok.

Partnerstva sa kreatorima kao što je MrBeast mogu poboljšati privlačnost X-a, ali izazovi ostaju u infrastrukturi i poverenju oglašivača, ostavljajući neizvesnost u pogledu njegovog potencijalnog uspeha. I dok Mask najavljuje sve te silne revolucionarne promene, tviteraši i dalje, verovali ili ne — tvituju! A čini se da se suština neće značajno promeniti, koliko god se novi vlasnik grozničavo trudio.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

Tech feminizam i Mudrinićev američki san

Nakon kraće pauze, 182. epizoda Office Talks podkasta bila je internog tipa: Mudrinić je s nama podelio utiske sa svoje 'američke turneje', a Anastasija je analizirala položaj žena u srpskoj tech industriji.

Tehnologija

Institut za veštačku inteligenciju Srbije proslavio treći rođendan — šta je sve postignuto do sada?

Institut za veštačku inteligenciju Srbije ostvario je značajan napredak u razvoju i primeni veštačke inteligencije, postavljajući temelje za buduće inovacije koje će imati dalekosežan uticaj na društvo.

Tehnologija

AI menja programiranje iz korena – kako da to okrenete u svoju korist?

Kompanija Tenderly, zajedno sa kompanijom Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje. Mi smo razgovarali sa Marinom Šolčić koja će biti predavač na ovom događaju.

Propustili ste

Gaming

SGA izveštaj: Video igre kreirane u Srbiji za 2023. godinu prihodovale €175 miliona

Uprkos izazovima koje je donela 2023. godina, gejming industrija Srbije uspela je ne samo da očuva stabilnost, već i da poveća prihode i broj zaposlenih, pokazuje istraživanje Asocijacije industrije video igara Srbije (SGA) koje je u saradnji sa Privrednom komorom Srbije predstavljeno javnosti.

Startapi i poslovanje

Srpski Collabwriting podigao €1,1 milion za AI implementaciju u poslovanje!

Nakon osvojenih €880.000 na prošlogodišnjoj 'How To Web' konferenciji, startap Sandre Iđoški i Ivana Ralića nastavlja da pridobija povrenje investitora.

Web 3.0

Bitcoin Halving je počeo, zašto je on važan za ovu kriptovalutu i njene rudare?

Bitcoin Halving koji se dešava danas je redak događaj u mehanizmu Bitcoina, nakon kog obično uslede značajne promene kada je reč o ovoj kriptovaluti.

Tehnologija

Ko je zapravo lažna dr Emili Roberts o kojoj je izvestilo preko 50 domaćih medija?

Učesnica ovogodišnjeg Dana internet domena i njeno predavanje na temu 'Borba protiv uznemiravanja u deepfake eri' privukla je ogromnu medijsku pažnju i to s dobrim razlogom!

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Startapi i poslovanje

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.