Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Nakon niza promena koje je Mask najavio da će se desiti na Twitteru (čitaj: X), mnogi nisu ni verovali da će se te iste promene, tačnije transformacija dogoditi tako brzo. Setimo se samo da je čitavu priču u vezi akvizicije pratio niz kontraverzi i dezinformacija kao i da je zapravo sve postalo zapravo jedna svojevrsna komedija. Ipak, da su stvari dosta daleko od smeha, pokazao je još tada podatak o velikim otkazima u Twitteru otkako je Mask došao na čelo kompanije.

Kada se tehnički i radni kadar oformio nakon izvesnog perioda, krenule su one najvidljivije promene na Twitteru, a koje se tiču i samih korisnika. Iako je sam koncept Twittera kao društvene mreže ostao nepromenjen, dolaskom novog menadžmenta dobili smo i novu Verified opciju za korisnike koji žele nešto više od ove društvene mreže, što naravno zahteva i određenu pretplatu i što je nekada važilo samo za poznate ličnosti.

Ipak, najveća promena tiče se zamene logoa pomenute društvene mreže, pa je stara dobra ptičica odletela u istoriju, zamenivši je jednostavan, krajnje nepotreban i nepriličan logo sa slovom X iz engleskog alfabeta. Ako mene pitate, ja i dalje ne mogu da se naviknem na ovu vrstu skrnavljenja nekada lepog i pristojnog logoa. Nemam opravdanja za ovakvu strategiju vizuelnog rebrendiranja, ali Mask, naravno, ima objašnjenje.

Pretplata kao borba protiv lažnih profila i botova

Ako gledam iz ugla dugogodišnjeg korisnika Twittera, subjektivno ću reći da “kola i te kako idu nizbrdo” za ovu mrežu, a možda i najbolja potvrda za to je i nova najava o uvođenju pretplate za sve korisnike koji žele da koriste Twitter ili X (kako god) – generalno.

Ovu odluku, Mask je objasnio rečima da bi uvođenje pretplate za pristup platformi odbranio mnoge korisnike od lažnih profila i botova ili automatizovanih naloga koji već sada definitivno predstavljaju veliki problem za Maska i ekipu. On je između ostalog izjavio da bi uvođenje pretplate na par dolara mesečno moglo da odvrati kreatore lažnih profila, rekavši da bi na ovaj način kreatori botova stalno morali da plate za nove lažne naloge.

Takođe, treba imati u vidu da je Mask i te kako poznat po improvizaciji i neproverenim izjavama koje nužno ne moraju da budu istina, pa i najavu za uvođenju pretplate za Twitter treba uzeti sa velikom dozom rezerve. Štaviše, vlasnik X-a kaže da ova društvena mreža ima 550 miliona korisnika mesečno koji generišu i do 200 miliona postova dnevno. Ranije je platforma merila svoju korisničku bazu drugačijim metodom, tačnije kroz dnevno aktivne korisnike kojih je bilo 238 miliona, pre nego što je Mask izvršio akviziciju društvene mreže prošle godine.

Koliko je zapravo izgledno da se pretplata za pomenutu društvenu mrežu uvede, za sada ne može sa sigurnošću da se kaže, ali da su izgledi za to povećani, jesu. Za to vreme, Mask i ekipa se bore sa znatnim padom broja oglašavanja na Twitteru (ili X-u ako vam je lakše), što je ujedno i glavni izvor prihoda.

Protest oglašivača podstaknut je zabrinutošću zbog Maskovog vođenja kompanije i upravljanjem neprikladnim sadržajem ili sadržajem koji u prvi plan stavlja mržnju prema drugima. Štaviše, Mask je još za vreme akvizicije rekao da će sve učiniti da na Twitter dovede slobodu govora i borbu protiv antisemitizma bilo koje vrste.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Kolumna

Po čemu srpski Zakon o digitalnoj imovini podseća na Azarov transfer iz Čelsija u Real?

Advokati Ilija Rilaković i dr Minja Đokić u zajedničkoj kolumni razjasnili su (ne)mogućnost plaćanja usluga stranih kompanija kripto valutom!

Sponzorisano

Kompanija Proximus u Srbiji zapošljava IT stručnjake i gradi inženjering timove

Proximus je došao na tržište Srbije još 2017. godine kada je preko svoje kompanije BICS postao vlasnik Telesigna. Ovom akvizicijom, Proximus počinje da zapošljava prve Market Development specijaliste, čime mladi talenti stiču mogućnost brzog učenja i razvoja u internacionalnom okruženju.

Office Talks Podcast

LinkedIn za šahiste broji 10.000 korisnika

Gošća 188. epizode Office Talks podkasta bila je Lena Miladinović, osnivačica OutpostChess platforme namenjene umrežavanju svih ljubitelja šaha — kako profesionalaca, tako i entuzijasta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Startup Genome 2024: Ekosistemi Beograda i Novog Sada vrede preko milijardu evra!

Ministarstvo nauke, tehnološkog razvoja i inovacija imalo je premijerni uvid u ovogodišnje izdanje Startup Genome istraživanja koje je obuhvatilo podatke za startap ekosisteme Beograda i Novog Sada.

Startapi i poslovanje

PolyAI Nikole Mrkšića vredi $500 miliona!

PolyAI, startap sa sedištem u Londonu koji razvija glasove generisane uz pomoć veštačke inteligencije za upotrebu u pozivnim centrima, zatvorio je krug finansiranja od 50 miliona dolara (39,4 miliona funti) dostigavši tako ukupnu vrednost od blizu 500 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

Silicon Garden investirao u srpski OTA Sync u zaokruženoj ‘seed’ rundi ulaganja

Domaća hotel tech kompanija OTA Sync prikupila je dodatna sredstva koja će se koristiti za širenje prodajnog tima na globalno tržište. 

Startapi i poslovanje

DSI investirao u Veli — kripto platformu za finansijske savetnike

Najnovija investicija DSI mreže poslovnih anđela otišla je startapu Veli, iza kojeg stoje Stevan Radonjanin i Marko Selaković. Ova platforma omogućava profesionalcima da investiraju u kriptovalute za svoje klijente i upravljaju njihovim portfeljima.

Office Talks Podcast

Trickest: Etičko hakovanje i ofanzivni cybersecurity

U 190. epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo sa Nenadom Zarićem i Mihailom Tomićem, osnivačima startapa Trickest, koji su nam govorili o njegovom nastanku, cybersecurity industriji i etičkom hakovanju.

Startapi i poslovanje

Američki Autodesk akvizirao je novosadski Wonder Dynamics!

Wonder Dynamics akviziran je od strane američkog giganta za 3D animaciju, koji je ovaj potez objavio u jučerašnjem saopštenju na svom zvaničnom sajtu.