Kako razvijati video igre za 40+ miliona korisnika? (gost Nemanja Divjak)

Kako razvijati video igre za 40+ miliona korisnika? (gost Nemanja Divjak)

Koje izazove sa sobom nosi razvoj video igara, kako nastupiti na ovom izazovnom tržištu i koje sve benefite može doneti saradnja sa kompanijama kao što su Apple i Voodoo? O svemu ovome razgovaramo u 39. epizodi Office Talks podcasta sa Nemanjom Divjakom iz game dev studija Tummy Games.

Svoje bogato preduzetničko iskustvo i prisustvo na Internetu još od malih nogu, Nemanja je vremenom iskoristio da sa bratom pokrene startap Fliiby, još 2007. godine. Nekoliko godina kasnije svoju karijeru u svetu startapa proširio je kao suosnivač startapa Publit.io i game dev studija Tummy Games. Sa njim smo razgovarali o ulasku u svet industrije razvoja igara, kao i na koje izazove su on i njegov tim nailazili tokom razvoja proizvoda.

Govoreći o nastanku Tummy Games studija ali i igrama koje isti razvija, naš sagovornik nam je detaljnije približio i to kako izgleda njegov tim i sa kojim se sve izazovima suočavaju u kreativnom procesu razvoja jedne igre, njenog objavljivanja i saradnje sa izdavačima. Takođe smo se osvrnuli i na to kako je tim izlazio na kraj sa aktuelnom pandemijom i koliko je čitava zdravstvena kriza uticala na poslovanje samog studija.

Kada već pričamo o poslovanju ali i jednom veoma važnom segmentu u game dev industriji koji se tiče izdavača igara, Nemanja nam je otkrio i kako je došlo do saradnje sa gigantom hyper-casual igara, kompanijom Voodoo iz koje su odlučili da izdaju igru Tummy Games-a pod nazivom Volley Beans. Zahvaljujući toj saradnji, ovaj naslov je zabeležio milione preuzimanja globalno, postavši tako najuspešniji projekat ovog studija.

Kroz dalji tok priče, saznali smo da saradnja sa Voodoo-om nije jedina koju je studio ostvario i da je, između ostalog, usledila i saradnja sa kompanijom Apple koja se odlučila da po prvi put, ekskluzivno u okviru svog Arcade gaming servisa uvrsti jednu igru iz Tummy Games-a pod nazivom Farm It. Štaviše, imali smo priliku i da razgovaramo o tome kako izgleda poslovni model studija, pri čemu nam je Nemanja rekao se se igre monetizuju uz in-app purchase model ali i na osnovu reklama.

Pred sam kraj epizode, govorili smo o tome koliko je za industriju razvoja igara u Srbiji potrebno da postoji organizacija kao što je SGA, upravo zbog edukacije i povezivanja ljudi iz industrije ali i promocije game dev-a. Nemanja je, zaključivši ovu priču, dao i nekoliko korisnih saveta za sve one koji planiraju da uđu u svet razvoja video igra, otkrivši nam pored toga i naredne planove za Tummy Games, posebno kada je reč o razvoju novih naslova, saradnji sa Eplom, mogućem širenju tima i poslovnom prevazilaženju krize izazvane pandemijom.

Office Talks pratite na sledećim kanalima: YouTubeApple PodcastsPocket CastsSpotifyGoogle Podcasts i… ma šta će vam više, realno?


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Ekskluzivno

NCR otvorio novu zgradu : 30.000 m² najsavremenijeg tehnološkog kampusa u Beogradu vrednog $100 miliona

Donosimo vam ekskluzivne fotografije novog NCR tehnološkog kampusa koji je danas otvoren u prestonici, a u kojem će uskoro raditi više od 5.000 zaposlenih.

Startapi i poslovanje

Continentalovih četiri godine u Srbiji – direktor Saša Ćoringa o IT zajednici, subvencijama i daljem rastu

Prvi put od dolaska nemačkog Continentala u Novi Sad, razgovaramo o zapošljavanju i prilikama za razvoj visokostručnog kadra, proizvodima na kojima rade domaći inženjeri, kao i o daljim planovima kompanije za razvoj poslovanja u Srbiji.

Propustili ste

Karijere

Loš ‘offboarding’ može imati veoma loše posledice po kompaniju – i zato ne otpisujte bivše zaposlene

Zašto je važno imati dobro ustanovljen 'offboarding' proces kada zaposleni odlaze iz kompanije? Zato što nikada ne znate da li će u nekom trenutku odlučiti da se vrate i kakva će iskustva preneti prijateljima iz industrije.

Gaming

Život i rad Nikole Tesle i Mihajla Pupina oživljeni kroz video igre domaćih studija

Najbolji polaznici besplatnog obrazovnog programa Nordeus fondacije i letnje prakse Crater Training Centra napravili su dve igre o našim slavnim naučnicima i premijerno ih prikazali na izložbi u Muzeju nauke i tehnike.

Gaming

ITC Studio iz Niša je među pionirima razvoja VR igara u Srbiji – a do sada su izdali pet naslova na Steamu

O industriji razvoja igara često pišemo na Netokraciji, ali retko smo imali priliku da predstavimo timove koji se bave razvojem VR igara. ITC Studio iz Niša je upravo takav tim.

E-commerce

Glovo dostavljačima zarada od 500 do 600 evra – strani dostavljači rade u skladu sa zakonom

Direktor kompanije Glovo Srbija u razgovoru sa medijima približio je poslovanje ove kompanije u periodu nakon akvizicije servisa Donesi.

Gaming

Fortuna Esports postaje regionalni predstavnik Trova za Balkan – sledi jačanje zajednice i brojni događaji

Streaming platforma za gejmere Trovo i domaći Fortuna Esports napravili su partnerstvo u sklopu kog ova domaća organizacija postaje predstavnik pomenute platforme za ceo Balkan.

Novost

Studio Kerber pokrenuo Kickstarter kampanju za razvoj svoje društvene igre – cilj je $6.000

Domaći tim koji razvija društvene igre Kerber Games pokrenuo je Kickstarter kampanju za svoju novu igru 'Final Challenge'.