Kako razvijati video igre za 40+ miliona korisnika? (gost Nemanja Divjak)

Kako razvijati video igre za 40+ miliona korisnika? (gost Nemanja Divjak)

Koje izazove sa sobom nosi razvoj video igara, kako nastupiti na ovom izazovnom tržištu i koje sve benefite može doneti saradnja sa kompanijama kao što su Apple i Voodoo? O svemu ovome razgovaramo u 39. epizodi Office Talks podcasta sa Nemanjom Divjakom iz game dev studija Tummy Games.

Svoje bogato preduzetničko iskustvo i prisustvo na Internetu još od malih nogu, Nemanja je vremenom iskoristio da sa bratom pokrene startap Fliiby, još 2007. godine. Nekoliko godina kasnije svoju karijeru u svetu startapa proširio je kao suosnivač startapa Publit.io i game dev studija Tummy Games. Sa njim smo razgovarali o ulasku u svet industrije razvoja igara, kao i na koje izazove su on i njegov tim nailazili tokom razvoja proizvoda.

Govoreći o nastanku Tummy Games studija ali i igrama koje isti razvija, naš sagovornik nam je detaljnije približio i to kako izgleda njegov tim i sa kojim se sve izazovima suočavaju u kreativnom procesu razvoja jedne igre, njenog objavljivanja i saradnje sa izdavačima. Takođe smo se osvrnuli i na to kako je tim izlazio na kraj sa aktuelnom pandemijom i koliko je čitava zdravstvena kriza uticala na poslovanje samog studija.

Kada već pričamo o poslovanju ali i jednom veoma važnom segmentu u game dev industriji koji se tiče izdavača igara, Nemanja nam je otkrio i kako je došlo do saradnje sa gigantom hyper-casual igara, kompanijom Voodoo iz koje su odlučili da izdaju igru Tummy Games-a pod nazivom Volley Beans. Zahvaljujući toj saradnji, ovaj naslov je zabeležio milione preuzimanja globalno, postavši tako najuspešniji projekat ovog studija.

Kroz dalji tok priče, saznali smo da saradnja sa Voodoo-om nije jedina koju je studio ostvario i da je, između ostalog, usledila i saradnja sa kompanijom Apple koja se odlučila da po prvi put, ekskluzivno u okviru svog Arcade gaming servisa uvrsti jednu igru iz Tummy Games-a pod nazivom Farm It. Štaviše, imali smo priliku i da razgovaramo o tome kako izgleda poslovni model studija, pri čemu nam je Nemanja rekao se se igre monetizuju uz in-app purchase model ali i na osnovu reklama.

Pred sam kraj epizode, govorili smo o tome koliko je za industriju razvoja igara u Srbiji potrebno da postoji organizacija kao što je SGA, upravo zbog edukacije i povezivanja ljudi iz industrije ali i promocije game dev-a. Nemanja je, zaključivši ovu priču, dao i nekoliko korisnih saveta za sve one koji planiraju da uđu u svet razvoja video igra, otkrivši nam pored toga i naredne planove za Tummy Games, posebno kada je reč o razvoju novih naslova, saradnji sa Eplom, mogućem širenju tima i poslovnom prevazilaženju krize izazvane pandemijom.

Office Talks pratite na sledećim kanalima: YouTubeApple PodcastsPocket CastsSpotifyGoogle Podcasts i… ma šta će vam više, realno?


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kolumna

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Propustili ste

E-commerce

Lansiran ecommerce4all – nova platforma za podršku razvoja e-trgovine

Mnogi poslovni podaci i informacije vezane za poslovanja e-trgovine od danas su zvanično dostupni na prvoj regionalnoj platformi za e-trgovinu pod nazivom 'E-commerce for all – ecommerce4all.eu' koja je već sada dostupna u Srbiji.

Intervju

Kako su srednja škola i prvi iPhone usmerili Vladimira ka karijeri ‘mobile software’ arhitekte

Dolazak u IT industriju može da krene iz više životnih pravaca. Međutim, kada se još u školskom periodu interesujete za računare i rad na njima, velika je verovatnoća da će buduća karijera biti vezana za tehnologiju. Svoju priču u dolazak u svet IT-ja i kompaniju Levi9, otkriva nam Vladimir Pavlović koji je Mobile Software arhitekta.

Startapi i poslovanje

Britanski Paysend najavio otvaranje kancelarije u Beogradu nakon $125 miliona investicije

Još jedna inostrana kompanija koja je prepoznala domaći tehnološki talenat.

Office Talks Podcast

Šta traže ruske IT firme u Beogradu?

Tri meseca od početka sukoba u Ukrajini vidimo veliki broj IT firmi i programera koji su odabrali upravo Beograd za svoju novu bazu. Kako ove promene na tržištu utiču na lokalni kadar i da li dolazi do skoka cene programera? O ovim temama razgovaramo u 96. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.