DSI na Beogradskom maratonu promoviše programiranje za osnovce

DSI na Beogradskom maratonu promoviše programiranje za osnovce

Preko 500 učesnika Beogradskog maratona ove godine trčaće pod zastavom Inicijative Digitalna Srbija, a sve u cilju iskazivanja javne podrške i prikupljanja sredstava za Fondaciju Petlja koja stoji iza besplatnih materijala za učenje programiranja od ranog uzrasta.

Biće ovo još jedna prilika da se oko zajedničkog cilja ujedine zaposleni u različitim kompanijama okupljenim u Inicijativi Digitalna Srbija, neprofitnoj organizaciji koja se zalaže za transformaciju Srbije u digitalno društvo.

Maratonci, polumaratonci, učesnici štafetne i Trke zadovoljstva iz Nordeusa, Telenora, Telekoma Srbija, Societe Generale Srbija, Microsofta, New Frontier Group i Karanović&Nikolić će zajedno sa svojim porodicama pokazati podršku portalu petlja.org i skrenuti pažnju na važnost razvijanja algoritamskog načina razmišljanja još u osnovnoj školi.

Pored prethodnih ulaganja u razvoj portala Petlja, kompanije članice Inicijative Digitalna Srbija doniraće u okviru akcije #TrkaZaPetlju sredstva na ime razvoja edukativnih materijala za učenike sedmih i osmih razreda.

Podrška uvođenju obavezne nastave programiranja

Prema uverenju 14 kompanija i organizacija okupljenih u Inicijativi Digitalna Srbija, algoritamska pismenost jedan je od osnovnih preduslova za razvoj digitalnog društva. U budućnosti, poznavanje osnova programiranja moraće da ima svako, bez obzira da li će se baviti informacionim tehnologijama kao svojim osnovnim zanimanjem ili će biti advokat, bankar ili hemičar. Upravo zbog toga, podrška uvođenju obavezne nastave programiranja u osnovne škole jedan je najvažnijih prioriteta Inicijative Digitalna Srbija.

Dodatni podstrek ovoj inicijativi dalo je nedavno istraživanje koje je pokazalo da 81% stanovnika Srbije mlađih od 60 godina podržava uvođenje predmeta informatika i računarstvo u obavezno obrazovanje već od prvog razreda osnovne škole. Kao odgovor na ovu potrebu, besplatni portal Petlja pruža mogućnost učenja u modernom interaktivnom okruženju, uz materijale na srpskom jeziku koji su usklađeni sa zvaničnim nastavnim programom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Karijere

Kako dobiti posao u Guglu na poziciji programera – otkriva nam Darinka Zečević

Profesionalni put i potraga za poslom može nas odvesti na različite krajeve sveta. Međutim, kako izgleda razvijati karijeru i život u Irskoj, zemlji koja važi za drugu državu na svetu po izvozu softverskih usluga?

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Želite nekog ko će se brinuti o vašem domu? Podržite ‘crowdfunding’ kampanju domaćeg startapa Uradi-zaradi

Tim iza startapa Uradi-zaradi pokrenuo je 'crowdfunding' kampanju na sajtu Indiegogo u okviru koje potražuju sredstva za unapređenje projekta Home Managera - kako bi do kraja godine zaposlili 20 mladih samohranih majki u Beogradu. 

Gaming

Sport Klub Esports novi je TV kanal koji će popularizovati regionalni gejming – kod ‘offline’ publike

Pitali smo osnivača Fortune Esports zašto su pokrenuli televizijski kanal i kako će on pomoći u razvoju regionalne esport scene.

Startapi i poslovanje

Život posle hakatona

Hakatoni se u domaćoj IT zajednici percipiraju kao prilika za mlade i talentovane timove da pokažu svoje tehničko i biznis znanje prilikom kreiranja novih proizvoda. Međutim, da li je život posle hakatona jednostavan ili pravi izazovi slede tek nakon što tim primi 'veliki ček'?

Digitalni mediji

Instagram dominira – sa njim i želja domaćih izdavača da se približe publici i Generaciji Z

Na koji način domaći mediji koriste Instagram i druge kanale kako bi informisali, zabavili i edukovali mlađu publiku?

Kultura 2.0

Jedan klik u Photoshopu i već smo spremni za Evropu!

Zašto je sve oko nas postalo jednolično, unificirano, predvidljivo i nimalo autentično?

E-commerce

Boban ranac osvojio je Srbiju zahvaljujući Oskaru koji je u e-commerce ušao – slučajno

Jedan Novosađanin, potraga za praktičnim rancem i slučajni susret sa Kickstarter kampanjom neke holandske firme bili su dovoljni da Srbija dobije Bobana.