DSI na Beogradskom maratonu promoviše programiranje za osnovce

DSI na Beogradskom maratonu promoviše programiranje za osnovce

Preko 500 učesnika Beogradskog maratona ove godine trčaće pod zastavom Inicijative Digitalna Srbija, a sve u cilju iskazivanja javne podrške i prikupljanja sredstava za Fondaciju Petlja koja stoji iza besplatnih materijala za učenje programiranja od ranog uzrasta.

Biće ovo još jedna prilika da se oko zajedničkog cilja ujedine zaposleni u različitim kompanijama okupljenim u Inicijativi Digitalna Srbija, neprofitnoj organizaciji koja se zalaže za transformaciju Srbije u digitalno društvo.

Maratonci, polumaratonci, učesnici štafetne i Trke zadovoljstva iz Nordeusa, Telenora, Telekoma Srbija, Societe Generale Srbija, Microsofta, New Frontier Group i Karanović&Nikolić će zajedno sa svojim porodicama pokazati podršku portalu petlja.org i skrenuti pažnju na važnost razvijanja algoritamskog načina razmišljanja još u osnovnoj školi.

Pored prethodnih ulaganja u razvoj portala Petlja, kompanije članice Inicijative Digitalna Srbija doniraće u okviru akcije #TrkaZaPetlju sredstva na ime razvoja edukativnih materijala za učenike sedmih i osmih razreda.

Podrška uvođenju obavezne nastave programiranja

Prema uverenju 14 kompanija i organizacija okupljenih u Inicijativi Digitalna Srbija, algoritamska pismenost jedan je od osnovnih preduslova za razvoj digitalnog društva. U budućnosti, poznavanje osnova programiranja moraće da ima svako, bez obzira da li će se baviti informacionim tehnologijama kao svojim osnovnim zanimanjem ili će biti advokat, bankar ili hemičar. Upravo zbog toga, podrška uvođenju obavezne nastave programiranja u osnovne škole jedan je najvažnijih prioriteta Inicijative Digitalna Srbija.

Dodatni podstrek ovoj inicijativi dalo je nedavno istraživanje koje je pokazalo da 81% stanovnika Srbije mlađih od 60 godina podržava uvođenje predmeta informatika i računarstvo u obavezno obrazovanje već od prvog razreda osnovne škole. Kao odgovor na ovu potrebu, besplatni portal Petlja pruža mogućnost učenja u modernom interaktivnom okruženju, uz materijale na srpskom jeziku koji su usklađeni sa zvaničnim nastavnim programom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.