Sada već tradicionalno agencija Pioniri Communications na sajtu Trendovi.rs napravila je presek trendova za 2021. godinu u okviru koga je ponovo okupila eksperte iz različitih industrija kao što su tehnologija, advertajzing, društvene mreže i druge.
Petu godinu zaredom na sajtu Trendovi.rs zainteresovani se mogu informisati šta nas to čeka u narednoj godini – ovaj put u 17 različitih oblasti.
Pored tradicionalnih trendova za digitalni i influenser marketing, development i medije, na spisku su se našli i oni za dizajn, fotografiju, filmsku industriju, medije, bankarstvo, PR, agencije, kreiranje sadržaja i druge. Ukratko – sve ono što će diktirati ovu industriju i naš posao u narednih 365 dana.
U nastavku pročitajte presek trendova iz oblasti koje je izdvojila redakcija Netokracije.
Trendovi u digitalnom marketingu
Prazne priče influensera: Una Kostandinović koja je pisala tekst vezan za digitalni marketing savetuje da je na polju influenser marketinga potrebno ostvariti smislene saradnje. “Nađite influensere čije se vrednosti poklapaju sa vašim brendom, ostvarite dugoročnu saradnju, dajte im slobodu da kreiraju sadržaj koji će biti u njihovom stilu i u skladu sa onim što njihova publika želi – i merite rezultate”, smatra Una.
Vredne nagrade: “Hajde da u 2021. nagradimo pravu lojalnost”, piše Una i dodaje da je potrebno pronaći ljude koji su nekad nešto lepo napisali o vašem proizvodu, kao i da se sve to može iskoristiti da zatražite dozvolu da to podelite i nagradite ih:
Umesto da tražite ljudima da taguju pola familije zbog vaše šolje, možete kao brend da pokrenete humanitarnu akciju koja će pomoći nekome kome je to potrebno.
Pola kile sadržaja: U Uninom tekstu koji je objavljen na pomenutom sajtu brendovi se pozivaju i da ne potenciraju kvantitet sadržaja nego njegov kvalitet. “Živimo u doba hiperprodukcije sadržaja očajnog kvaliteta. Ako i mi počnemo da ga proizvodimo na kilo, doći će do preopterećenja kreativaca koji će samo gledati na sat u pokušaju da ispune kvotu, navodi ona.
Društvene mreže u 2020. godini
Ćao blog, dobro došao story: Marija Jovičić iz agencije Pioniri Communications piše da ako je story formatu bio potreban izvestan broj godina da se pokaže i dokaže, ali da je definitivno došlo vreme kada je potpuno zavladao društvenim mrežama. Taj vremenski ograničeni spoj slike i teksta koji je koncizan, konkretan i opuštajuć mnogo više privlači i zabavlja nego suvoparno čitanje tekstova, smatra Marija.
Tik-Tok za TikTok: Ako volite sve što vole mladi, ili su vam mladi ciljna publika, TikTok je mesto za vas, navode iz pomenute agencije. TikTok se odomaćio na našem podneblju i iznedrio dosta zanimljivog sadržaja, a testiranje ove platforme je neminovno i apsolutno poželjno.
Ko prvi mimu, njegova fora: “Svedoci smo da je mim kultura ne samo dobro zaživela, nego i izašla iz okvira čisto zabavnog sadržaja koji ne može biti upotrebljen na nekom višem nivou”, navodi Marija. Pitanje koje se sada postavlja da li će mim izaći iz okvira interne zabave i prerasti u oružje brendova?
Media trendovi za narednu godinu
AI i mašinsko učenje: Nikola Adrović, takođe iz agencije Pioniri, postavlja pitanje da li agencije i media advertiseri treba da se zabrinu za svoje pozicije. Odgovor: za sada ne, ali se svakako ide u pravcu manjeg trošenja vremena na manuelna podešavanja i prikupljanja podataka, a većeg posvećivanja pažnje strategiji i razvoju:
Ono što nas očekuje u 2021. je zasigurni nastavak unapređivanja automatizacije kada su PPC pozicije u pitanju i veći fokus na shopping funkcije aplikacija. Svedoci smo da je Instagram u poslednjoj polovini 2020. imao veći broj promena i prilagođavanja baš u ovom segmentu, što će se i u budućnosti nastaviti.
Video sadržaj: Video i dalje beleži porast po zastupljenosti. Treći kvartal 2020. godine je porastao za skoro 3% u odnosu na isti period prošle godine i nastavlja da raste. Slike su i dalje na prvoj poziciji sa skoro 70%, ali video je forma koju publika najviše voli da vidi i na njoj se zadržava. Ukoliko se odlučite da video bude okosnica vaše strategije, imajte u vidu da će najbolje rezultate dati video dužine do 5 minuta, navodi se u tekstu.
Facebook Feed, kralj među placement-ima: Ono što Facebook forsira je automatic placement i to je nešto što će gotovo uvek donositi najbolje rezultate. “Ali, ako vas zanima koji će placement biti najbolji i u 2021. godini – to je news feed. Prema poslednjim izveštajima, treći kvartal 2020. godine je imao nepunih 60% oglasa upravo na toj poziciji“, piše Marko.
Development trendovi
Cloud computing: U tekstu koji su kolaborativno radili Nemanja Dzunić, Marija Jeremić i Aleksandar Stefanović iz agencije Pioniri Communications, navodi se da cloud računarstvo stiče sve veću popularnost. Kako se sve više preduzeća prihvata usvajanja cloud modela, a isporuka podataka iz oblaka na naše uređaje postaje sve važnija za svakodnevni život, možemo očekivati da će se ove promene dodatno ubrzati tokom 2021.godine.
Aplikacije i alati za video konferencije: Povezanost sa drugim ljudima nikada nije bila izazovnija pa su proteklih meseci isplivale neke vrlo zanimljive besplatne aplikacije za video-konferencije koje pretenduju da postanu neizbežan alat za komunikaciju u kompanijama, pa i u privatnom životu. S obzirom na stanje u svetu praćeno pandemijom, sve veći broj kompanija svojim zaposlenima omogućava rad od kuće, te se očekuje da će u 2021. doći do porasta broja novih i unapređenja postojećih aplikacija za video-konferencije.
Cyber security: Sa pandemijom koje smo svi svedoci, cyber bezbednost je dobila na značaju i postala itekako relevantna. Usled porasta broja napada malicioznih hakera na banke, ali i servere, sve više se javlja potreba za ovom granom. Trendu zainteresovanosti za nju doprinosi i sve veći broj ljudi koji rade van kancelarije.