Kako reagovati na prve interne slučajeve COVID-19 - svoja iskustva deli TradeCore

Kako reagovati na prve interne slučajeve COVID-19 – svoja iskustva deli TradeCore

Početkom marta objavljeno je da se u Beogradu pojavilo nekoliko slučajeva korona virusa, a neki od njih bili su zaposleni kompanije TradeCore. Njeni predstavnici u tekstu koji sledi dele svoja iskustva o tome kako su se snašli u toj situaciji.

Poslednjih meseci iz različitih uglova preispitivali smo način na koji su IT kompanije poslovale u jeku epidemije – od načina na koji su organizovale rad od kuće do toga kako su sprovodili onboarding proces novih kolega. Danas ćemo uraditi isto, ali iz ugla kompanije koja je bila na prvoj liniji fronta kada je COVID-19 epidemija počinjala u Srbiji.

Početkom marta objavljeno je da se u Beogradu pojavilo nekoliko slučajeva korona virusa, a neki od njih bili su zaposleni kompanije TradeCore – koja fintech kompanijama omogućava da brže izađu na tržište finansija.

Od tog trenutka, kako objašnjava Jelena Stojanović, Director of People Operations u ovoj kompaniji, za celokupan TradeCore tim nastaje situacija u kojoj se trebalo nositi sa zdravstvenim rizikom koji je bio apsolutni prioritet, strahom zaposlenih, prelaskom na režim rada od kuće i uspostavljanjem efikasnog načina rada – što nije nimalo lako uzevši u obzir da se moralo odigrati u što kraćem vremenskom roku.

Jelena nam u nastavku otkriva kako se tačno odvijala navedena situacija i, još bitnije, sa nama deli praktične savete u vezi toga kako kompanija u takvim trenucima treba da se ophodi prema svojim zaposlenima, a da pritom ispunjava svoje poslovne obaveze.

U kriznim situacijama najvažniji prioritet su zaposleni i njihovo zdravlje

U trenutku kada su saznali da su neki od njihovih zaposlenih zaraženi COVID-19 virusom, TradeCore je, otkriva Jelena za Netokraciju, postavio jasne ciljeve: prioritet za kompaniju bili su bezbednost i zdravlje svih zaposlenih, njihovih saradnika, klijenata, vlasnika poslovne zgrade, kolega sa kojima dele poslovni prostor i svih ostalih sa kojima su eventualno mogli doći u kontakt:

Mi smo i pre toga, u skladu sa preporukama stručnjaka, upozorili i edukovali zaposlene o samom virusu, simptomima i merama zaštite, te smo pripremili „Bussines Continuity Plan“ u slučaju pojave obolelih i to nam je pomoglo da izuzetno brzo reagujemo.

Najvažnije od svega je bilo da smo odmah po saznanju da imamo kolege pozitivne na COVID-19, prešli na režim rada od kuće, te smo se nadalje ponašali u skladu sa preporukama epidemiologa (samoizolacija, testiranje svih koji pokazuju simptome, detaljna dezinfekcija kancelarije i zajedničkih prostorija itd…).

Ubrzo nakon toga, organizovali su i testiranja za sve ljude sa simptomima, vodili su direktnu komunikaciju sa epidemiolozima i nastojali su da što više smanje pritisak na zaposlene. „Redovno smo pratili pojavu simptoma i delili te informacije sa stručnim licima, kako bismo širenje virusa držali pod kontrolom, u čemu smo i uspeli“, objašnjava Jelena.

Sledeći korak za kompaniju bio je i da obezbedi sve što je potrebno za nesmetan rad od kuće: oprema je zaposlenima dostavljena na adrese, organizovani su komunikacioni kanali, menadžeri su za svoje timove prilagodili način rada novonastaloj situaciji itd. Međutim, sasvim prirodno, anksioznost i strah svih kolega za sebe i sebi bliske ljude je nešto je nešto što je usledilo, a Jelena nam objašnjava da je, kao i u većini slučajeva, iskren pristup i razgovor puno olakšavao:

Fokus je, dakle, bio na bezbednosti i zdravlju svih naših ljudi. Naravno, kad kažem bezbednost, mislim i na moralnu i psihološku podršku, a ne samo fizičke mere koje su preduzete.

Naravno, u tom procesu niko nije mogao u potpunosti znati sa čime se suočavamo, pa smo shvatili važnost konstantne komunikacije: organizovali smo posebne Slack grupe, Town Halls gde smo delili informacije i obaveštavali zaposlene na dnevnom nivou o trenutnoj situaciji.

Inače, ovom prilikom želim da izrazim veliku zahvalnost kolegama koji su se od početka pandemije ponašali odgovorno, prema sebi, drugima i poslu. Pokazali su visok nivo požrtvovnosti i predanosti i čestitam im na tome!

Fleksibilnost i razumevanje su osnova za nastavak poslovanja u vanrednim okolnostima

Kompanija je, bez obzira na situaciju u vezi sa epidemijom, morala da pronađe način da zaposleni u obavljanju svojih zadataka ostanu motivisani i efikasni – jer je posao morao da se nastavi.

To je, objašnjava Jelena, za njih prošlo prilično brzo i uspešno, april je bio veoma uspešan mesec, a dokaz za to su i nekoliko novih klijenata, ISO sertifikacije, kao i TradeCore BIN (jedinstvenih 6 brojeva koji definišu dolazeću TradeCore platnu karticu). Takođe, dodaje ona, upravu su lansirali i TradeCore Platform, o kojoj ćemo uskoro detaljnije pričati:

Naravno, to nije bilo lako ali su svi dali sve od sebe da biznis ide svojim tokom. Ljudi su radili od kuće, ali smo imali obzira da su uslovi drastično različiti. Bilo je jasno da smo sada svi imali više uloga u istom trenutku.

S obzirom i na policijski čas i zabranu kretanja, svi su mogli svoj dan da prilagode tome, a kada je već postalo jasno da su sve kolege dobro, virtuelno smo se okupili na Remote Beer Friday – svako je na adresu dobio pivo i knedlu, pa smo ćaskali zajedno putem Zoom-a.

Taj neformalni deo, ističe naša sagovornica, bio je od izuzetnog značaja za psihološko zdravlje zaposlenih, a kako bi kompanija i u tom segmentu pružila što veću podršku svojim zaposlenima, pripremljene su i smernice za rad od kuće.

Takođe, dodaje Jelena, vodili su se i najboljim remote praksama i ličnim primerima kojima su pokazali da je u redu da povedete dete na sastanak ili da napravite dužu pauzu u toku radnog vremena, kako biste uspeli da završite svoje privatne obaveze van časova u toku kojih je važila zabrana kretanja.

Fleksibilnost i razumevanje je bilo ključno, kao i poruka da je u ovakvim trenucima kompanija stala uz svoje ljude i da su prioriteti (zdravlje pre svega) bili jasni.

Inače, People Operations tim bio dostupan svima u svakom trenutku, za svaki vid podrške, a kao i u regularnim okolnostima izuzetno smo vodili računa o opštem stanju naših ljudi. Oni imaju i paket privatnog zdravstvenog osiguranja za sebe i članove svojih porodica, a pomoć psihologa je nešto sto je takođe dostupno ukoliko ima potrebe za tim.

Uz to, delili smo i neke korisne savete i tehnike kako se izboriti sa izolacijom, anksioznošću, itd… Redovno smo delili i informacije i o zdravlju hospitalizovanih kolega, jer svaka dobra vest je uticala na kolektivno stanje i moral.

Prioritet za ovu kompaniju bili su bezbednost i zdravlje svih zaposlenih, njihovih saradnika i klijenata, otkrila nam je u razgovoru Jelena Stojanović, direktorka u kompaniji TradeCore.

U međuvremenu, došlo je vreme i za kvartalni Employee Satisfaction Survey, koji su prilagodili novim uslovima i koji je pokazao da su uprkos vanrednoj situaciji zaposleni prilično zadovoljni načinom kako se kompanija postavila i nosila sa novonastalom situacijom.

„Za nas je bilo veoma motivišuće da vidimo da su naši zaposleni bili zadovoljni kako smo se nosili sa celom situacijom i da su se osetili zaštićeno i sigurno“, objašnjava naša sagovornica i dodaje da je u planu bio i prvi 360 review, koji su takođe lansirali. „Deluje da je bilo teže adekvatno pripremiti ljude, ali smo prikupili povratne informacije i u skladu sa tim se već se spremamo za sledeći ciklus“, dodaje ona.

TradeCore nastavlja sa zapošljavanjem i aktivno traži nove kolege

TradeCore je, uprkos vanrednom stanju, nastavio i da zapošljava nove kolege, pa nas je zanimalo i kako je tekao proces online regrutacije novih zaposlenih. Jelena nam je otkrila da im se u tom periodu pridružilo četvoro novih kolega, a da je proces tekao uobičajenim tokom – sa razlikom što su sve organizovali remote:

Intervjui su održavani putem Zoom-a i, iskreno, nismo primetili veliku razliku. Izazov je bio dostaviti opremu i prilagoditi onboarding proces. Osim poklona za dobrodošlicu, koji bi kolege sačekao u kancelariji, ostalo je teklo po planu, a ako je nešto nedostajalo, to je mozda “live Buddy” momenat.

Ovaj proces je tekao utoliko lakše što su u ovoj kompaniji navikli na online intervjue i remote koncept rada jer zapošljavaju i dosta ljudi koji ne žive u Srbiji. Taj proces, objašnjava Jelena za Netokraciju, izgleda ovako: onboarding traje tri meseca, a po potrebi i duže, svaki novi TradeCorean dobija jasan induction plan, a osim toga imaju i druge programe kao što su Buddy Program, Job shadowing, kako bi novim kolegama omogućili da se lakše uklope u njihovu kulturu i tim. Ona dodaje:

Inače, kolege koji rade remote nas posete i provedu neko vreme radeći iz beogradske kancelarije, što je u ovim okolnostima malo otežano. Lepota zapošljavanja ljudi iz različitih delova sveta jeste u tome što svako donese nešto novo, pa samim tim oplemenjuje kulturu i čini nas još boljim.

Ono što je zanimljivo jeste i da smo imali jednu specifičnu situaciju da smo zaposlili kolegu koji će raditi puno radno vreme iz naše beogradske kancelarije, ali je trenutno ostao “zarobljen” u Turskoj zbog zatvaranja granica. Tu je bilo nekih administrativnih prepreka, al smo znali da smo međusobni fit, pa smo uložili vreme i trud da sve rešimo i zaista se radujemo njegovom dolasku.

U periodu koji sledi sa zapošljavanjem nastavlju intezivno, a pokrenuli su i novi sajt kao i pomenutu TradeCore platformu. Takođe, planiraju i povratak u kancelariju na dobrovoljnoj bazi, s obzirom na to da više nemaju registrovanih pozitivnih slučajeva na COVID-19.

„Sve kolege koje žele da rade stalno ili povremeno iz kancelarije, mogu da dođu uz poštovanje svih propisanih mera, koje smo interno doneli i podelili, a kako nastavljamo da tragamo za novim kolegama, pozivam sve koji žele da rade sa sjajnim timovima, strastvenim ljudima i na inovativnim projektima, da posete našu career stranicu“, zaključila je Jelena na kraju razgovora.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom TradeCore.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Gaming

Ovi momci su vicešampioni eEuro 2020 i profesionalni PES igrači u Srbiji

Većina muške populacije je u školskim danima provodila vreme igrajući čuveni PES sa svojim drugarima. Još tada se znalo ko je glavni u kraju, ko ima talenta za ovu igru i ko 'puni mreže' protivnicima. Upravo taj 'PES talenat', Marko Roksić Roksa i Stefan Slavković Kepa podigli su na profesionalni nivo igranja ove igre, napravivši sjajne individualne i reprezentativne rezultate na svetskom nivou.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.

Gaming

Kako sam sa C# prešao na C++ i zašto to ne bih uspeo bez mentora?

Industrija video igara definitivno napreduje - kako na svetskoj tako i na domaćoj sceni. Ono što doprinosi njenoj ekspanziji je prisustvo raznih besplatnih 'subscription' ili 'premium game engine'-a, među kojima se najčešće nailazi na rešenja koja koriste C# ili C++. Ovo je moja priča kako sam sa prvog programskog jezika prešao na drugi.

Startapi i poslovanje

Payoneer potvrdio: Kartice su ponovo aktivne za sve korisnike

Kompanija Payoneer upravo je potvrdila da su njihove Prepaid Mastercard kartice ponovo aktivne nakon što je prošle nedelje 'fintech' kompanija Wirecard, njihov provajder, proglasila bankrot.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.