Kako reagovati na prve interne slučajeve COVID-19 - svoja iskustva deli TradeCore

Kako reagovati na prve interne slučajeve COVID-19 – svoja iskustva deli TradeCore

Početkom marta objavljeno je da se u Beogradu pojavilo nekoliko slučajeva korona virusa, a neki od njih bili su zaposleni kompanije TradeCore. Njeni predstavnici u tekstu koji sledi dele svoja iskustva o tome kako su se snašli u toj situaciji.

Poslednjih meseci iz različitih uglova preispitivali smo način na koji su IT kompanije poslovale u jeku epidemije – od načina na koji su organizovale rad od kuće do toga kako su sprovodili onboarding proces novih kolega. Danas ćemo uraditi isto, ali iz ugla kompanije koja je bila na prvoj liniji fronta kada je COVID-19 epidemija počinjala u Srbiji.

Početkom marta objavljeno je da se u Beogradu pojavilo nekoliko slučajeva korona virusa, a neki od njih bili su zaposleni kompanije TradeCore – koja fintech kompanijama omogućava da brže izađu na tržište finansija.

Od tog trenutka, kako objašnjava Jelena Stojanović, Director of People Operations u ovoj kompaniji, za celokupan TradeCore tim nastaje situacija u kojoj se trebalo nositi sa zdravstvenim rizikom koji je bio apsolutni prioritet, strahom zaposlenih, prelaskom na režim rada od kuće i uspostavljanjem efikasnog načina rada – što nije nimalo lako uzevši u obzir da se moralo odigrati u što kraćem vremenskom roku.

Jelena nam u nastavku otkriva kako se tačno odvijala navedena situacija i, još bitnije, sa nama deli praktične savete u vezi toga kako kompanija u takvim trenucima treba da se ophodi prema svojim zaposlenima, a da pritom ispunjava svoje poslovne obaveze.

U kriznim situacijama najvažniji prioritet su zaposleni i njihovo zdravlje

U trenutku kada su saznali da su neki od njihovih zaposlenih zaraženi COVID-19 virusom, TradeCore je, otkriva Jelena za Netokraciju, postavio jasne ciljeve: prioritet za kompaniju bili su bezbednost i zdravlje svih zaposlenih, njihovih saradnika, klijenata, vlasnika poslovne zgrade, kolega sa kojima dele poslovni prostor i svih ostalih sa kojima su eventualno mogli doći u kontakt:

Mi smo i pre toga, u skladu sa preporukama stručnjaka, upozorili i edukovali zaposlene o samom virusu, simptomima i merama zaštite, te smo pripremili “Bussines Continuity Plan” u slučaju pojave obolelih i to nam je pomoglo da izuzetno brzo reagujemo.

Najvažnije od svega je bilo da smo odmah po saznanju da imamo kolege pozitivne na COVID-19, prešli na režim rada od kuće, te smo se nadalje ponašali u skladu sa preporukama epidemiologa (samoizolacija, testiranje svih koji pokazuju simptome, detaljna dezinfekcija kancelarije i zajedničkih prostorija itd…).

Ubrzo nakon toga, organizovali su i testiranja za sve ljude sa simptomima, vodili su direktnu komunikaciju sa epidemiolozima i nastojali su da što više smanje pritisak na zaposlene. “Redovno smo pratili pojavu simptoma i delili te informacije sa stručnim licima, kako bismo širenje virusa držali pod kontrolom, u čemu smo i uspeli”, objašnjava Jelena.

Sledeći korak za kompaniju bio je i da obezbedi sve što je potrebno za nesmetan rad od kuće: oprema je zaposlenima dostavljena na adrese, organizovani su komunikacioni kanali, menadžeri su za svoje timove prilagodili način rada novonastaloj situaciji itd. Međutim, sasvim prirodno, anksioznost i strah svih kolega za sebe i sebi bliske ljude je nešto je nešto što je usledilo, a Jelena nam objašnjava da je, kao i u većini slučajeva, iskren pristup i razgovor puno olakšavao:

Fokus je, dakle, bio na bezbednosti i zdravlju svih naših ljudi. Naravno, kad kažem bezbednost, mislim i na moralnu i psihološku podršku, a ne samo fizičke mere koje su preduzete.

Naravno, u tom procesu niko nije mogao u potpunosti znati sa čime se suočavamo, pa smo shvatili važnost konstantne komunikacije: organizovali smo posebne Slack grupe, Town Halls gde smo delili informacije i obaveštavali zaposlene na dnevnom nivou o trenutnoj situaciji.

Inače, ovom prilikom želim da izrazim veliku zahvalnost kolegama koji su se od početka pandemije ponašali odgovorno, prema sebi, drugima i poslu. Pokazali su visok nivo požrtvovnosti i predanosti i čestitam im na tome!

Fleksibilnost i razumevanje su osnova za nastavak poslovanja u vanrednim okolnostima

Kompanija je, bez obzira na situaciju u vezi sa epidemijom, morala da pronađe način da zaposleni u obavljanju svojih zadataka ostanu motivisani i efikasni – jer je posao morao da se nastavi.

To je, objašnjava Jelena, za njih prošlo prilično brzo i uspešno, april je bio veoma uspešan mesec, a dokaz za to su i nekoliko novih klijenata, ISO sertifikacije, kao i TradeCore BIN (jedinstvenih 6 brojeva koji definišu dolazeću TradeCore platnu karticu). Takođe, dodaje ona, upravu su lansirali i TradeCore Platform, o kojoj ćemo uskoro detaljnije pričati:

Naravno, to nije bilo lako ali su svi dali sve od sebe da biznis ide svojim tokom. Ljudi su radili od kuće, ali smo imali obzira da su uslovi drastično različiti. Bilo je jasno da smo sada svi imali više uloga u istom trenutku.

S obzirom i na policijski čas i zabranu kretanja, svi su mogli svoj dan da prilagode tome, a kada je već postalo jasno da su sve kolege dobro, virtuelno smo se okupili na Remote Beer Friday – svako je na adresu dobio pivo i knedlu, pa smo ćaskali zajedno putem Zoom-a.

Taj neformalni deo, ističe naša sagovornica, bio je od izuzetnog značaja za psihološko zdravlje zaposlenih, a kako bi kompanija i u tom segmentu pružila što veću podršku svojim zaposlenima, pripremljene su i smernice za rad od kuće.

Takođe, dodaje Jelena, vodili su se i najboljim remote praksama i ličnim primerima kojima su pokazali da je u redu da povedete dete na sastanak ili da napravite dužu pauzu u toku radnog vremena, kako biste uspeli da završite svoje privatne obaveze van časova u toku kojih je važila zabrana kretanja.

Fleksibilnost i razumevanje je bilo ključno, kao i poruka da je u ovakvim trenucima kompanija stala uz svoje ljude i da su prioriteti (zdravlje pre svega) bili jasni.

Inače, People Operations tim bio dostupan svima u svakom trenutku, za svaki vid podrške, a kao i u regularnim okolnostima izuzetno smo vodili računa o opštem stanju naših ljudi. Oni imaju i paket privatnog zdravstvenog osiguranja za sebe i članove svojih porodica, a pomoć psihologa je nešto sto je takođe dostupno ukoliko ima potrebe za tim.

Uz to, delili smo i neke korisne savete i tehnike kako se izboriti sa izolacijom, anksioznošću, itd… Redovno smo delili i informacije i o zdravlju hospitalizovanih kolega, jer svaka dobra vest je uticala na kolektivno stanje i moral.

Prioritet za ovu kompaniju bili su bezbednost i zdravlje svih zaposlenih, njihovih saradnika i klijenata, otkrila nam je u razgovoru Jelena Stojanović, direktorka u kompaniji TradeCore.

U međuvremenu, došlo je vreme i za kvartalni Employee Satisfaction Survey, koji su prilagodili novim uslovima i koji je pokazao da su uprkos vanrednoj situaciji zaposleni prilično zadovoljni načinom kako se kompanija postavila i nosila sa novonastalom situacijom.

“Za nas je bilo veoma motivišuće da vidimo da su naši zaposleni bili zadovoljni kako smo se nosili sa celom situacijom i da su se osetili zaštićeno i sigurno”, objašnjava naša sagovornica i dodaje da je u planu bio i prvi 360 review, koji su takođe lansirali. “Deluje da je bilo teže adekvatno pripremiti ljude, ali smo prikupili povratne informacije i u skladu sa tim se već se spremamo za sledeći ciklus”, dodaje ona.

TradeCore nastavlja sa zapošljavanjem i aktivno traži nove kolege

TradeCore je, uprkos vanrednom stanju, nastavio i da zapošljava nove kolege, pa nas je zanimalo i kako je tekao proces online regrutacije novih zaposlenih. Jelena nam je otkrila da im se u tom periodu pridružilo četvoro novih kolega, a da je proces tekao uobičajenim tokom – sa razlikom što su sve organizovali remote:

Intervjui su održavani putem Zoom-a i, iskreno, nismo primetili veliku razliku. Izazov je bio dostaviti opremu i prilagoditi onboarding proces. Osim poklona za dobrodošlicu, koji bi kolege sačekao u kancelariji, ostalo je teklo po planu, a ako je nešto nedostajalo, to je mozda “live Buddy” momenat.

Ovaj proces je tekao utoliko lakše što su u ovoj kompaniji navikli na online intervjue i remote koncept rada jer zapošljavaju i dosta ljudi koji ne žive u Srbiji. Taj proces, objašnjava Jelena za Netokraciju, izgleda ovako: onboarding traje tri meseca, a po potrebi i duže, svaki novi TradeCorean dobija jasan induction plan, a osim toga imaju i druge programe kao što su Buddy Program, Job shadowing, kako bi novim kolegama omogućili da se lakše uklope u njihovu kulturu i tim. Ona dodaje:

Inače, kolege koji rade remote nas posete i provedu neko vreme radeći iz beogradske kancelarije, što je u ovim okolnostima malo otežano. Lepota zapošljavanja ljudi iz različitih delova sveta jeste u tome što svako donese nešto novo, pa samim tim oplemenjuje kulturu i čini nas još boljim.

Ono što je zanimljivo jeste i da smo imali jednu specifičnu situaciju da smo zaposlili kolegu koji će raditi puno radno vreme iz naše beogradske kancelarije, ali je trenutno ostao “zarobljen” u Turskoj zbog zatvaranja granica. Tu je bilo nekih administrativnih prepreka, al smo znali da smo međusobni fit, pa smo uložili vreme i trud da sve rešimo i zaista se radujemo njegovom dolasku.

U periodu koji sledi sa zapošljavanjem nastavlju intezivno, a pokrenuli su i novi sajt kao i pomenutu TradeCore platformu. Takođe, planiraju i povratak u kancelariju na dobrovoljnoj bazi, s obzirom na to da više nemaju registrovanih pozitivnih slučajeva na COVID-19.

“Sve kolege koje žele da rade stalno ili povremeno iz kancelarije, mogu da dođu uz poštovanje svih propisanih mera, koje smo interno doneli i podelili, a kako nastavljamo da tragamo za novim kolegama, pozivam sve koji žele da rade sa sjajnim timovima, strastvenim ljudima i na inovativnim projektima, da posete našu career stranicu“, zaključila je Jelena na kraju razgovora.


Ovaj tekst urađen je u saradnji sa kompanijom TradeCore.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.

Intervju

Vladimir Lelićanin: Pokrenuli smo 3327 kao mesto gde će domaći developeri slobodno raditi na web 3.0 projektima

Direktor razvojnog centra pri kompaniji MVP Workshop otkriva u razgovoru za Netokraciju kako je nastao 3327, kako se razvijaju inovativni web 3.0 projekti u Srbiji, ali i šta je potrebno kako bi se izgradila još jača web 3.0 zajednica na ovim prostorima.