80.000 turista posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

80.000 turista širom sveta posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

Da li na odmoru posećujete lokacije koje ne spadaju u tradicionalnu turističku ponudu? Odgovor na ovo pitanje osnova je na kojoj je Tour Guide ekipa bazirala svoj biznis.

Tour Guide je aplikacija koja spaja turiste i lokalce sa ciljem da turistima omogući jedinstveno iskustvo prilikom putovanja, a lokalcima za to obezbedi dodatni vid zarade, objašnjava nam Stefan Bogdanović, jedan od osnivača i idejnih tvoraca aplikacije.

Nedostatak mogućnosti da turisti širom sveta lako dođu do skrivenih prirodnih i arhitektonskih lepota, te posebnih iskustava koje ona sa sobom nose, bio je glavni problem koji smo nastojali da rešimo. Cilj naše aplikacije je da spoji ljude različitih profila širom sveta kako bi im ponudila nešto što ne mogu svakodnevno da vide i dožive prilikom putovanja.

Sve što turista za takvo iskustvo treba da uradi jeste da u aplikaciji putem pretrage ili brzim filtriranjem dođe do sadržaja koji ga interesuju i da izabere lokalnog vodiča koji mu se učini najpovoljnijim, najkreativnijim i najboljim za konkretno putovanje.

„Kada se korisnik odluči za vodiča i turu koja ga interesuje jednostavno napravi rezervaciju, kao što bi to uradio i sa hotelskim smeštajem, a zatim čeka potvrdu. Kada lokalni vodič potvrdi izabranu turu, otključava se i mogućnost internog chata između te dve osobe putem kojeg se vrlo jednostavno mogu dogovoriti oko tačne lokacije gde će tura započeti svoj život“, objašnjava Stefan.

Osnivači Tour Guide aplikacije.

Od tog trenutka komunikacija i tura se realizuju direktno između turiste i lokalnog vodiča, a plaćanje usluga se vrši na ruke nakon završene ture – po ceni koju su postavili lokalni vodiči u zavisnosti od toga koliko smatraju da tura vredi i njenog vremenskog trajanja.

Los Anđeles, Beograd, Moskva…

Za razvoj prve verzije aplikacije četvročlanom timu i njihovim developerima bilo je potrebno oko pet meseci, ali samo istraživanje, analize i planiranje nakom inicijalne ideje oduzelo im je godinu dana, naglašava Bogdanović:

Sama ideja zapravo je nastala kada smo nakon jedne od analiza evropskog tržišta i statističkih podataka shvatili koliki potencijal nosi turizam kao grana privrede. Brojevi do kojih smo došli za zemlje poput Francuske, Španije i Austrije su nas zaprepastili, kao i činjenica da se ponuđene turističke usluge uglavnom prevaziđene.

O tome da je dosadašnji način organizovanja turističkih tura zaista passe za neke putnike svedoči i broj aktivnih korisnika ove aplikacije – 80.000 iz celog sveta. Ti turisti uglavnom putuju u gradove poput Barselone, Rima, Pariza, Beča, Berlina, Londona, Lisabona, Amsterdama, Moskve i to su gradovi koje su članovi tima targetirali u samom startu.

Ubrzo zatim, dodaje Stefan, usledile su i velike marketinške kampanje na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država gde su pokrili Njujork, Los Anđeles, San Francisko i Majami. „Sada na neki način zaokružujemo priču i godinu dana poslovanja marketingom u regionu – u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori i Makedoniji“, kaže Bogdanović.

Šta je sa licencama za vodiče?

Kada je sama ideja osmišljena, nastavlja razgovor Stefan, nije postojao sličan servis ovog tipa, naročito ne u ovoj formi. „Sada već imamo jednog ozbiljnog konkurenta (Airbnb Experiences), ali i dosta mladih kompanija koje uglavnom možemo svrstati u plagijate jer nisu doneli ni jedan novitet, niti ozbiljnu funkcionalnost, a da ona već ne postoji u našoj aplikaciji“, objašnjava nam Stefan.

Aplikaciju od sledeće godine čeka i dodavanje novih opcija za koje tim kaže da premašuju konkurenciju.

Da bi umanjio pretnje konkurencije, iz tima kažu da veoma pažljivo i strateški pristupaju marketingu, pa samim tim i sredstva koja se budžetiraju u ovom pravcu daleko premašuju ona koja su uložena u sam razvoj rešenja većine konkurenata.

Međutim, sasvim drugi izazov timu predstavljaju zakonske regulative pojedinih zemalja u kojima je tačno određeno ko može da bude vodič, a ko ne:

Što se tiče regulative u ovoj oblasti, situacija je dosta slična kao i sa mnogim uber-like aplikacijama gde se te regulative prilagođavaju, menjaju, donose i ukidaju. Naša želja jeste da u turističku ponudu svake zemlje uvrstimo i nešto za šta nisu potrebne licence i slična odobrenja.

Većina zemalja u kojima smo već nastupili javno imaju svoje regulative koje pojedine turističke aktivnosti jednostavno ne dozvoljavaju nelicenciranim osobama. Ovo konkretno znači da vi, ukoliko nemate određenu licencu, nećete moći da vodite turističku turu unutar određenih istorijskih kompleksa i znamenitosti. Ovo je konkretno slučaj sa Rimom, ali postoji i u mnogim drugim gradovima.

Ipak, njihova zamisao je da turiste spoje sa lokalcima, da im omoguće da vide svet njihovim očima i tako pruže mogućnost da destinaciju vide izvan turističkih tura „gde grupa turista u koloni iza vodiča prati svaki njegov korak u obilaženju spomenika“. Stefan dodaje za Netokraciju:

Tour Guide aplikacija, naravno, otvorena je i za upotrebu od strane licenciranih vodiča, a trenutno je u toku veliko ažuriranje kojeće vodičima i njihovim agencijama omogućiti veći kvalitet usluga nego onih koje trenutno pružaju.

Aplikacija za korisnike besplatna do decembra

Kako je u pitanju prva godina od puštanja servisa u rad, Tour Guide se može preuzeti i koristiti bez ikakvih troškova za korisnike, međutim kraj 2018. donosi izmenu u finansijskom smislu:

Od decembra planiramo da lansiramo i sam finansijski model aplikacije i ovim korakom se završava promotivni period. Nakon toga lokalni vodiči će imati mogućnost da po preuzimanju aplikacije održe određeni broj tura bez nadoknade, a sve ostale ture koje žele moći će da kupe kroz samu aplikaciju (in-app purchase) i to na veoma jednostavan, brz i povoljan način.

Zamisao tima je takva da i lokalni vodiči kupuju setove tura (1, 2, 3, 5 ili 10 slotova) koje mogu iskoristiti kada žele i po onoj ceni koja je za njih prihvatljiva i odražava vrednost ture. „Takođe, njima će biti na raspolaganju i kupovina proširenog broja trenutno aktivnih tura, pa tako oni kreativniji i maštovitiji korisnici mogu slobodno kreirati i više tura koje će biti dostupne milionima potencijalnih turista širom sveta“, zaključuje Stefan.

Ostavi komentar

  1. Predrag

    Predrag

    22. 10. 2018. u 10:28 Odgovori

    Hej, upravo ideja koju sam dobio pre pet-sest godina. Ali s tom razlikom, sto su moji virtuelni turisti mogli i kupovati lokalne predmete i slati ih onome s druge strane. I imala je jos jednu siru razradu – prvi put kada sam saznao za VR sisteme dodira, odmah sam integrisao to u zamisao (ne ja ne pravim aplikacije, samo izmisljam stvari i radim na inovacijama i znam da ce moci da rade). Dakle, sistem ce biti tek upotrebljiv kad VR touch sistemi budu prenosivi. Tada ce virtuelni turista hodati tamo gde turista zeli, dodirivati stvari i kupovati ih a zakazujuci turista ce isto putovanje obavljati u stacaionarnim agencijama sa istom opremom. U VR ekranu udaljenog turiste ce se pokazivati pravac kretanja i zeljena destinacija, naravno uz prikaz u realnom vremenu. Uveren sam da je to buducnost turizma, pogotovo za one koji ne mogu ili nikada ne mogu putovati a imaju sredstva da to iskustvo ostvare. Sistemu sam dao ime AVATOURISM.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Startapi i poslovanje

Dobra ‘Employer Branding’ strategija je HR sadržaj na marketinški način

Već neko vreme polemiše se o tome kako i na koji način bi odgovornosti i zadaci HR sektora i marketinga trebalo da se preklapaju kada je Employer Branding u pitanju. Čarobne formule nema, ali ima određenih 'caka' kako da obe strane budu zadovoljne.

Startapi i poslovanje

Emitto obećava 10x veći CTR jer sadržaj plasira tamo gde su korisnici – u njihove direktne poruke

Oglašavanje putem društvenih mreža je sve skuplje, e-mail marketing ne donosi iste rezultate kao pre, pa čitava industrija traži alternativne kanale oglašavanja - među kojima su i direktne poruke. O tome zašto je 'dark social' sve popularniji, razgovaramo sa osnivačem startapa Emitto.

Propustili ste

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Retrospektiva 2019: Trendovi i događaji koji su obeležili prethodnu godinu

Još jedna zanimljiva godina polako nam se bliži kraju. Kako bismo sumirali proteklu 2019. godinu, predstavljamo vam retrospektivu ključnih događaja u prethodnih 11 meseci.

Gaming

Oni su Two Desperados, ima ih preko 30 i napravili su igru koju igra 30 miliona igrača širom sveta

Kada razvijete igru za 30 miliona ljudi predstavljate veoma respektabilno ime u rastućoj 'gaming' industriji. U ovom slučaju govorimo o beogradskoj kompaniji Two Desperados, sa čijim smo osnivačem imali priliku da razgovaramo.

Internet marketing

Kako kreirati kampanje sada kada Google Ads za Srbiju omogućava biranje mikro lokacija

Google je od nedavno omogućio oglašivačima da preko Google Ads platforme ciljaju pojedinačne gradove i regione u Srbiji. U nastavku teksta pročitajte kako to i da uradite.

Kultura 2.0

Istražujemo: Da li bi IT kompanije trebalo da odgovaraju na negativne komentare o sebi?

Radite u kompaniji i deo vašeg posla je komuniciranje sa (potencijalnim) zaposlenima? Znamo da vaš zadatak nije nimalo lak, pogotovo kada treba da odreagujete na krizu koju je izazvao nečiji negativan komentar. U tekstu koji sledi, razgovaramo kako da se postavite prema takvim komentarima i šta sa njima da radite.

Gaming

Domaća gejming scena vredna 50 do 100 miliona evra – sledi rast broja zaposlenih i dalji razvoj sektora

Organizacija 'Serbian Game Association' upoznala je domaću javnost i IT zajednicu sa stanjem u srpskoj gejming industriji za proteklu godinu.