80.000 turista širom sveta posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

Da li na odmoru posećujete lokacije koje ne spadaju u tradicionalnu turističku ponudu? Odgovor na ovo pitanje osnova je na kojoj je Tour Guide ekipa bazirala svoj biznis.

Tour Guide je aplikacija koja spaja turiste i lokalce sa ciljem da turistima omogući jedinstveno iskustvo prilikom putovanja, a lokalcima za to obezbedi dodatni vid zarade, objašnjava nam Stefan Bogdanović, jedan od osnivača i idejnih tvoraca aplikacije.

Nedostatak mogućnosti da turisti širom sveta lako dođu do skrivenih prirodnih i arhitektonskih lepota, te posebnih iskustava koje ona sa sobom nose, bio je glavni problem koji smo nastojali da rešimo. Cilj naše aplikacije je da spoji ljude različitih profila širom sveta kako bi im ponudila nešto što ne mogu svakodnevno da vide i dožive prilikom putovanja.

Sve što turista za takvo iskustvo treba da uradi jeste da u aplikaciji putem pretrage ili brzim filtriranjem dođe do sadržaja koji ga interesuju i da izabere lokalnog vodiča koji mu se učini najpovoljnijim, najkreativnijim i najboljim za konkretno putovanje.

„Kada se korisnik odluči za vodiča i turu koja ga interesuje jednostavno napravi rezervaciju, kao što bi to uradio i sa hotelskim smeštajem, a zatim čeka potvrdu. Kada lokalni vodič potvrdi izabranu turu, otključava se i mogućnost internog chata između te dve osobe putem kojeg se vrlo jednostavno mogu dogovoriti oko tačne lokacije gde će tura započeti svoj život“, objašnjava Stefan.

Osnivači Tour Guide aplikacije.

Od tog trenutka komunikacija i tura se realizuju direktno između turiste i lokalnog vodiča, a plaćanje usluga se vrši na ruke nakon završene ture – po ceni koju su postavili lokalni vodiči u zavisnosti od toga koliko smatraju da tura vredi i njenog vremenskog trajanja.

Los Anđeles, Beograd, Moskva…

Za razvoj prve verzije aplikacije četvročlanom timu i njihovim developerima bilo je potrebno oko pet meseci, ali samo istraživanje, analize i planiranje nakom inicijalne ideje oduzelo im je godinu dana, naglašava Bogdanović:

Sama ideja zapravo je nastala kada smo nakon jedne od analiza evropskog tržišta i statističkih podataka shvatili koliki potencijal nosi turizam kao grana privrede. Brojevi do kojih smo došli za zemlje poput Francuske, Španije i Austrije su nas zaprepastili, kao i činjenica da se ponuđene turističke usluge uglavnom prevaziđene.

O tome da je dosadašnji način organizovanja turističkih tura zaista passe za neke putnike svedoči i broj aktivnih korisnika ove aplikacije – 80.000 iz celog sveta. Ti turisti uglavnom putuju u gradove poput Barselone, Rima, Pariza, Beča, Berlina, Londona, Lisabona, Amsterdama, Moskve i to su gradovi koje su članovi tima targetirali u samom startu.

Ubrzo zatim, dodaje Stefan, usledile su i velike marketinške kampanje na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država gde su pokrili Njujork, Los Anđeles, San Francisko i Majami. „Sada na neki način zaokružujemo priču i godinu dana poslovanja marketingom u regionu – u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori i Makedoniji“, kaže Bogdanović.

Šta je sa licencama za vodiče?

Kada je sama ideja osmišljena, nastavlja razgovor Stefan, nije postojao sličan servis ovog tipa, naročito ne u ovoj formi. „Sada već imamo jednog ozbiljnog konkurenta (Airbnb Experiences), ali i dosta mladih kompanija koje uglavnom možemo svrstati u plagijate jer nisu doneli ni jedan novitet, niti ozbiljnu funkcionalnost, a da ona već ne postoji u našoj aplikaciji“, objašnjava nam Stefan.

Aplikaciju od sledeće godine čeka i dodavanje novih opcija za koje tim kaže da premašuju konkurenciju.

Da bi umanjio pretnje konkurencije, iz tima kažu da veoma pažljivo i strateški pristupaju marketingu, pa samim tim i sredstva koja se budžetiraju u ovom pravcu daleko premašuju ona koja su uložena u sam razvoj rešenja većine konkurenata.

Međutim, sasvim drugi izazov timu predstavljaju zakonske regulative pojedinih zemalja u kojima je tačno određeno ko može da bude vodič, a ko ne:

Što se tiče regulative u ovoj oblasti, situacija je dosta slična kao i sa mnogim uber-like aplikacijama gde se te regulative prilagođavaju, menjaju, donose i ukidaju. Naša želja jeste da u turističku ponudu svake zemlje uvrstimo i nešto za šta nisu potrebne licence i slična odobrenja.

Većina zemalja u kojima smo već nastupili javno imaju svoje regulative koje pojedine turističke aktivnosti jednostavno ne dozvoljavaju nelicenciranim osobama. Ovo konkretno znači da vi, ukoliko nemate određenu licencu, nećete moći da vodite turističku turu unutar određenih istorijskih kompleksa i znamenitosti. Ovo je konkretno slučaj sa Rimom, ali postoji i u mnogim drugim gradovima.

Ipak, njihova zamisao je da turiste spoje sa lokalcima, da im omoguće da vide svet njihovim očima i tako pruže mogućnost da destinaciju vide izvan turističkih tura „gde grupa turista u koloni iza vodiča prati svaki njegov korak u obilaženju spomenika“. Stefan dodaje za Netokraciju:

Tour Guide aplikacija, naravno, otvorena je i za upotrebu od strane licenciranih vodiča, a trenutno je u toku veliko ažuriranje kojeće vodičima i njihovim agencijama omogućiti veći kvalitet usluga nego onih koje trenutno pružaju.

Aplikacija za korisnike besplatna do decembra

Kako je u pitanju prva godina od puštanja servisa u rad, Tour Guide se može preuzeti i koristiti bez ikakvih troškova za korisnike, međutim kraj 2018. donosi izmenu u finansijskom smislu:

Od decembra planiramo da lansiramo i sam finansijski model aplikacije i ovim korakom se završava promotivni period. Nakon toga lokalni vodiči će imati mogućnost da po preuzimanju aplikacije održe određeni broj tura bez nadoknade, a sve ostale ture koje žele moći će da kupe kroz samu aplikaciju (in-app purchase) i to na veoma jednostavan, brz i povoljan način.

Zamisao tima je takva da i lokalni vodiči kupuju setove tura (1, 2, 3, 5 ili 10 slotova) koje mogu iskoristiti kada žele i po onoj ceni koja je za njih prihvatljiva i odražava vrednost ture. „Takođe, njima će biti na raspolaganju i kupovina proširenog broja trenutno aktivnih tura, pa tako oni kreativniji i maštovitiji korisnici mogu slobodno kreirati i više tura koje će biti dostupne milionima potencijalnih turista širom sveta“, zaključuje Stefan.

Ostavi komentar

  1. Predrag

    Predrag

    22. 10. 2018. u 10:28 Odgovori

    Hej, upravo ideja koju sam dobio pre pet-sest godina. Ali s tom razlikom, sto su moji virtuelni turisti mogli i kupovati lokalne predmete i slati ih onome s druge strane. I imala je jos jednu siru razradu – prvi put kada sam saznao za VR sisteme dodira, odmah sam integrisao to u zamisao (ne ja ne pravim aplikacije, samo izmisljam stvari i radim na inovacijama i znam da ce moci da rade). Dakle, sistem ce biti tek upotrebljiv kad VR touch sistemi budu prenosivi. Tada ce virtuelni turista hodati tamo gde turista zeli, dodirivati stvari i kupovati ih a zakazujuci turista ce isto putovanje obavljati u stacaionarnim agencijama sa istom opremom. U VR ekranu udaljenog turiste ce se pokazivati pravac kretanja i zeljena destinacija, naravno uz prikaz u realnom vremenu. Uveren sam da je to buducnost turizma, pogotovo za one koji ne mogu ili nikada ne mogu putovati a imaju sredstva da to iskustvo ostvare. Sistemu sam dao ime AVATOURISM.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.