80.000 turista posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

80.000 turista širom sveta posetilo unikatne ture zahvaljujući domaćoj aplikaciji Tour Guide

Da li na odmoru posećujete lokacije koje ne spadaju u tradicionalnu turističku ponudu? Odgovor na ovo pitanje osnova je na kojoj je Tour Guide ekipa bazirala svoj biznis.

Tour Guide je aplikacija koja spaja turiste i lokalce sa ciljem da turistima omogući jedinstveno iskustvo prilikom putovanja, a lokalcima za to obezbedi dodatni vid zarade, objašnjava nam Stefan Bogdanović, jedan od osnivača i idejnih tvoraca aplikacije.

Nedostatak mogućnosti da turisti širom sveta lako dođu do skrivenih prirodnih i arhitektonskih lepota, te posebnih iskustava koje ona sa sobom nose, bio je glavni problem koji smo nastojali da rešimo. Cilj naše aplikacije je da spoji ljude različitih profila širom sveta kako bi im ponudila nešto što ne mogu svakodnevno da vide i dožive prilikom putovanja.

Sve što turista za takvo iskustvo treba da uradi jeste da u aplikaciji putem pretrage ili brzim filtriranjem dođe do sadržaja koji ga interesuju i da izabere lokalnog vodiča koji mu se učini najpovoljnijim, najkreativnijim i najboljim za konkretno putovanje.

„Kada se korisnik odluči za vodiča i turu koja ga interesuje jednostavno napravi rezervaciju, kao što bi to uradio i sa hotelskim smeštajem, a zatim čeka potvrdu. Kada lokalni vodič potvrdi izabranu turu, otključava se i mogućnost internog chata između te dve osobe putem kojeg se vrlo jednostavno mogu dogovoriti oko tačne lokacije gde će tura započeti svoj život“, objašnjava Stefan.

Osnivači Tour Guide aplikacije.

Od tog trenutka komunikacija i tura se realizuju direktno između turiste i lokalnog vodiča, a plaćanje usluga se vrši na ruke nakon završene ture – po ceni koju su postavili lokalni vodiči u zavisnosti od toga koliko smatraju da tura vredi i njenog vremenskog trajanja.

Los Anđeles, Beograd, Moskva…

Za razvoj prve verzije aplikacije četvročlanom timu i njihovim developerima bilo je potrebno oko pet meseci, ali samo istraživanje, analize i planiranje nakom inicijalne ideje oduzelo im je godinu dana, naglašava Bogdanović:

Sama ideja zapravo je nastala kada smo nakon jedne od analiza evropskog tržišta i statističkih podataka shvatili koliki potencijal nosi turizam kao grana privrede. Brojevi do kojih smo došli za zemlje poput Francuske, Španije i Austrije su nas zaprepastili, kao i činjenica da se ponuđene turističke usluge uglavnom prevaziđene.

O tome da je dosadašnji način organizovanja turističkih tura zaista passe za neke putnike svedoči i broj aktivnih korisnika ove aplikacije – 80.000 iz celog sveta. Ti turisti uglavnom putuju u gradove poput Barselone, Rima, Pariza, Beča, Berlina, Londona, Lisabona, Amsterdama, Moskve i to su gradovi koje su članovi tima targetirali u samom startu.

Ubrzo zatim, dodaje Stefan, usledile su i velike marketinške kampanje na teritoriji Sjedinjenih Američkih Država gde su pokrili Njujork, Los Anđeles, San Francisko i Majami. „Sada na neki način zaokružujemo priču i godinu dana poslovanja marketingom u regionu – u Srbiji, Hrvatskoj, Bosni, Crnoj Gori i Makedoniji“, kaže Bogdanović.

Šta je sa licencama za vodiče?

Kada je sama ideja osmišljena, nastavlja razgovor Stefan, nije postojao sličan servis ovog tipa, naročito ne u ovoj formi. „Sada već imamo jednog ozbiljnog konkurenta (Airbnb Experiences), ali i dosta mladih kompanija koje uglavnom možemo svrstati u plagijate jer nisu doneli ni jedan novitet, niti ozbiljnu funkcionalnost, a da ona već ne postoji u našoj aplikaciji“, objašnjava nam Stefan.

Aplikaciju od sledeće godine čeka i dodavanje novih opcija za koje tim kaže da premašuju konkurenciju.

Da bi umanjio pretnje konkurencije, iz tima kažu da veoma pažljivo i strateški pristupaju marketingu, pa samim tim i sredstva koja se budžetiraju u ovom pravcu daleko premašuju ona koja su uložena u sam razvoj rešenja većine konkurenata.

Međutim, sasvim drugi izazov timu predstavljaju zakonske regulative pojedinih zemalja u kojima je tačno određeno ko može da bude vodič, a ko ne:

Što se tiče regulative u ovoj oblasti, situacija je dosta slična kao i sa mnogim uber-like aplikacijama gde se te regulative prilagođavaju, menjaju, donose i ukidaju. Naša želja jeste da u turističku ponudu svake zemlje uvrstimo i nešto za šta nisu potrebne licence i slična odobrenja.

Većina zemalja u kojima smo već nastupili javno imaju svoje regulative koje pojedine turističke aktivnosti jednostavno ne dozvoljavaju nelicenciranim osobama. Ovo konkretno znači da vi, ukoliko nemate određenu licencu, nećete moći da vodite turističku turu unutar određenih istorijskih kompleksa i znamenitosti. Ovo je konkretno slučaj sa Rimom, ali postoji i u mnogim drugim gradovima.

Ipak, njihova zamisao je da turiste spoje sa lokalcima, da im omoguće da vide svet njihovim očima i tako pruže mogućnost da destinaciju vide izvan turističkih tura „gde grupa turista u koloni iza vodiča prati svaki njegov korak u obilaženju spomenika“. Stefan dodaje za Netokraciju:

Tour Guide aplikacija, naravno, otvorena je i za upotrebu od strane licenciranih vodiča, a trenutno je u toku veliko ažuriranje kojeće vodičima i njihovim agencijama omogućiti veći kvalitet usluga nego onih koje trenutno pružaju.

Aplikacija za korisnike besplatna do decembra

Kako je u pitanju prva godina od puštanja servisa u rad, Tour Guide se može preuzeti i koristiti bez ikakvih troškova za korisnike, međutim kraj 2018. donosi izmenu u finansijskom smislu:

Od decembra planiramo da lansiramo i sam finansijski model aplikacije i ovim korakom se završava promotivni period. Nakon toga lokalni vodiči će imati mogućnost da po preuzimanju aplikacije održe određeni broj tura bez nadoknade, a sve ostale ture koje žele moći će da kupe kroz samu aplikaciju (in-app purchase) i to na veoma jednostavan, brz i povoljan način.

Zamisao tima je takva da i lokalni vodiči kupuju setove tura (1, 2, 3, 5 ili 10 slotova) koje mogu iskoristiti kada žele i po onoj ceni koja je za njih prihvatljiva i odražava vrednost ture. „Takođe, njima će biti na raspolaganju i kupovina proširenog broja trenutno aktivnih tura, pa tako oni kreativniji i maštovitiji korisnici mogu slobodno kreirati i više tura koje će biti dostupne milionima potencijalnih turista širom sveta“, zaključuje Stefan.

Ostavi komentar

  1. Predrag

    Predrag

    22. 10. 2018. u 10:28 Odgovori

    Hej, upravo ideja koju sam dobio pre pet-sest godina. Ali s tom razlikom, sto su moji virtuelni turisti mogli i kupovati lokalne predmete i slati ih onome s druge strane. I imala je jos jednu siru razradu – prvi put kada sam saznao za VR sisteme dodira, odmah sam integrisao to u zamisao (ne ja ne pravim aplikacije, samo izmisljam stvari i radim na inovacijama i znam da ce moci da rade). Dakle, sistem ce biti tek upotrebljiv kad VR touch sistemi budu prenosivi. Tada ce virtuelni turista hodati tamo gde turista zeli, dodirivati stvari i kupovati ih a zakazujuci turista ce isto putovanje obavljati u stacaionarnim agencijama sa istom opremom. U VR ekranu udaljenog turiste ce se pokazivati pravac kretanja i zeljena destinacija, naravno uz prikaz u realnom vremenu. Uveren sam da je to buducnost turizma, pogotovo za one koji ne mogu ili nikada ne mogu putovati a imaju sredstva da to iskustvo ostvare. Sistemu sam dao ime AVATOURISM.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Ko je vaš Mesija na razmućivanje?

Kada ste prvi put shvatili da ste matori? Ja pre nekih 5-6 godina, tada u kasnim dvadesetim.

Internet marketing

UniCredit Bank Srbija gasi Facebook, Messenger i Instagram – sledi ulaganje u sopstvene digitalne kanale?

Način na koji Facebook tretira svoje korisnike bili su dovoljan razlog da UniCredit grupa najavi potpuno povlačenje sa društvenih mreža kompanije iz Menlo Parka.

Digitalni mediji

Valjda niste zaboravili na TikTok jer ova aplikacija upravo menja način na koji konzumiramo digitalni sadržaj

Aplikacija TikTok otklanja iluziju o tome kako je bilo koji korisnik društvenih mreža tu da odlučuje i aktivno bira – to umesto njega u potpunosti radi aplikacija. Znači li to da dolazi novo doba za društvene mreže?

Propustili ste

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

U kojoj meri sarađuju domaće kompanije i startapi?

Uoči predstojeće Webiz edukacije u Novom Sadu, razgovaramo sa učesnicima panela o saradnji kompanija i startapa. Kako taj odnos izgleda danas i može li se unaprediti?

Mobilno

Societe Generale Srbija i Mastercard lansirali mCard – uslugu plaćanja mobilnim telefonom na POS terminalima

Societe Generale Srbija lansirala je u petak mCard - uslugu koja omogućava beskontaktno plaćanje pametnim telefonom na svim POS terminalima u zemlji i inostranstvu gde se prihvataju Mastercard beskontaktne platne kartice.

Startapi i poslovanje

Vukan Simić (FishingBooker): Svaki dan na posao dolazi 80 ljudi koji veruju u ono što stvaramo – to je naš najveći uspeh

Sa Vukanom Simićem razgovarali smo o putu koji je prošao FishingBooker, jedan od najpoznatijih domaćih startapa i servis koji se bavi rezervacijom pecaroških tura svuda u svetu.

Internet marketing

Proglašeni dobitnici IAB MIXX 2019. nagrada – Grand Prix otišao u ruke Ovation BBDO

Na devetom po redu Digital Day konferenciji pod sloganom How do you trust, dodeljena su Mixx Awards priznanja za najbolje digitalne kampanje realizovane prethodne godine u Srbiji.

Internet marketing

€36,8 miliona za digitalno oglašavanje u 2018. — srpsko tržište poraslo za 24,8%

I u 2018. godini zadržan je jak dvocifren rast tržišta digitalnog oglašavanja u Srbiji, pokazali su rezultati AdEx istraživanja. U nastavku teksta donosimo vam pregled najbitnijih rezultata.