Jeste li na Instagramu Taylor Swift ili Kim Kardashian?

Jeste li na Instagramu Taylor Swift ili Kim Kardashian?

Kraj je godine, a najpoznatije tehnološke kompanije sumiraju svoje utiske. Poslednja u nizu koja je objavila Top 10 fotografija koje su prikupile najviše lajkova jeste Instagram, a aplikacijom za razmenu fotografija danas dominiraju Tejlor Svift i Kardašian klan. Evo kako nam njihovi nalozi mogu reći kojoj grupi korisnika tačno pripadamo.

insta

Da li ste znali da Kim Kardašian i Džastin Biber zajedno imaju više od 100 miliona pratilaca na Instagramu? Ove dve poznate ličnosti danas su svakako deo pop kulture (iliti iskaču iz paštete). Ipak, nijedna njihova fotografija nije se našla u Top 10 fotografija po broju lajkova.

Ko to sedi na tronu?

Pevačica Tejlor Svift i mlađa sestra Kardašian klana, Kajli Džener. Njihove fotografije dominirale su Instagramom u 2016. godini, pri čemu je fotografija sa najviše lajkova pripala kantri/pop pevačici – i to baš ona gde je sa dečkom Kelvinom Harisom, u opuštenoj letnjoj atmosferi.

Sa druge strane, fotografija Kajli Džener na kojoj je primila diplomu privukla je 2,3 miliona lajkova, prikazujući tek punoletnu devojku u svetlu perfekcionizma gde je „svaka dlaka na svom mestu“. Gotovo sve Instagram fotografije Kardašian klana predstavljaju pažljivo odabran i post-produkovan sadržaj – apsolutna suprotnost od opuštenog i ležernog stava kakav ima Sviftova.

Opušteno vs. elita

Ono što ova dva pristupa u svojoj osnovi prikazuju, jesu dva sociološka pristupa društvenim mrežama – ili ih koristimo kao prozor u naš svet, ili ih koristimo kako bismo prikazali sebe u najboljem svetlu, koje često nema veze sa našom svakodnevnicom.

Korisnici Instagrama, kojim danas dominiraju mlađe osobe od 18 do 29 godina i to sa čak 53% prisutnosti, favorizuju upravo ova dva pristupa, te nam njihove radnje otkrivaju bihevioralne sposobnosti kada je lajkovanje u pitanju. Ili lajkujemo fotografije naših prijatelja koje prikazuju opuštenu atmosferu, ili pažljivo odabran sadržaj za čiju je postavku trebalo određeno vreme.

Dame i gospodo, fotografija sa najviše lajkova na Instagramu u 2015. godini.
Dame i gospodo, fotografija sa najviše lajkova na Instagramu u 2015. godini (Izvor: Taylor Swift/Instagram)

Vratimo se popularnoj pevačici. Čak pet njenih fotografija našlo se u izboru za Top 10 fotografija, a sa 60 miliona pratilaca jasno je zašto je Tejlor Svift izuzetno popularna na ovom servisu. The Next Web je uz analizu sociologa i psihologa došao do zaključka da je ona odličan storyteller, pri čemu često koristi poznate šablone (poput selfija sa svojim mačkom) kako bi pratioce povela na putovanje koje najbolje pokazuje njeno okruženje, njenu intimnost – njen život.

Ne brinite, nismo postali Tračokracija

Pored Tejlor i Kajli, na listi se našla i „Queen B“ čija je fotografija sa bebom, Ajvi Blu, prikupila više od 2,3 miliona lajkova. Postavka je gotovo ista kao i kod drugih pripadnika „elitnom pristupu“, pri čemu mnogi ukazuju na vešto izvajanu ličnost za koju Bijons danas važi. Ličnost kojoj je vizuelna ekspresija putem društvenih mreža izuzetno važna, a koja je prošle godine optužena za fotošopovanje svojih fotografija.

Ukoliko ste se do sada zapitali zašto čitate o Bijonse i drugim poznatim ličnostima na Netokraciji, ne brinite, nismo postali žuta štampa. U pitanju je pak trend koga često nismo ni svesni, a koji uzima sve više maha u našem nastupu na društvenim mrežama.

kajlii
Obična fotografija ispred ogledala ili hiper produkovan sadržaj bez greške? (Izvor: Kylie Jenner/Instagram)

Iako na svojim bankovnim računima nemamo milione, većina nas koristi se „tehnikama elite“ – bilo da smo u restoranu i nameštamo tanjir sa hranom kako bismo uhvatili onaj savršeni kadar, ili pak poziramo u Ušću dok naš prijatelj ili prijateljica u burst modu ne uhvati 150+ fotografija od kojih ćemo kasnije odabrati onu najbolju.

Ipak, da se može i drugačije, pokazuje nam upravo fotogafija sa najvećim brojem lajkova, koja je privukla poznatu pevačicu bliže ka njenim fanovima, uhvatila trenutak ljubavi, ali i pokazala nam da je Tejlor Svift ljudsko biće kao i svi mi, te da se na kraju dana ne razlikujemo toliko (koliko bismo pomislili gledajući Kardašian klan).

Za kraj, a možda i najznačajnije zapažanje ove analize, jeste činjenica da Top 10 izborom dominiraju ženske ličnosti, prikazane u znatno drugačijem svetlu od onoga kakvim Internet uglavnom vidi devojke i žene – a to nije mala stvar, čak ni za Instagram koji je u septembru prešao 400 miliona aktivnih korisnika.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?