
Aleksandar dolazi iz Sibira a svoju kompaniju TMS osnovao je u Beogradu odakle danas vodi tim od 50 ljudi
TMS je nedavno na AppSumo sajtu lansirao svoj SaaS proizvod Trafft - alat koji automatizuje poslovanja za uslužne biznise. To nam je bio povod da porazgovaramo sa njegovim osnivačem.
Ideja za pokretanje kompanije TMS, za razliku od apsolutne većine onih o kojima pišemo na Netokraciji, nije nastala u Srbiji. Nastala je, ni manje ni više, u Sibiru, a njen osnivač Aleksandar Gilmanov u Srbiju se preselio 2011. godine kako bi radio kao senior PHP developer.
On je, kako kaže, od početka karijere želeo da pokrene sopstveni biznis, a pre nego što se otisnuo u preduzetničke vode radio je kao frilenser. Nakon nekoliko godina, sledeći logičan korak za njih bio je da formalizuju ono što su radili u prethodnom periodu: frilens za klijente (kojim se danas bavi outsource deo TMS-a) i razvoj sopstvenih proizvoda (TMS-products). Dakle, sav taj splet okolnosti doveo je do toga da je njegov TMS danas srpska firma i zapošljava oko pedesetak ljudi u Beogradu.
Njihov proizvod Trafft nedavno je lansiran na AppSumo sajtu i to je bio povod da sa njim detaljnije porazgovaramo o njegovom biznisu.
Šta je zapravo Trafft i kome je namenjen?
Trafft je SaaS/web platforma automatizacije poslovanja za uslužne biznise različite veličine, kojima je potreban scheduling, online zakazivanje termina, online plaćanja, generisanje sajta, sinhronizacija sa eksternim alatima (CRM, Google/Outlook kalendari, Mailchimp), slanje email i SMS notifikacija i podsetnika.
Trafft se koristi u više industrija: saloni lepote, spa saloni, frizeri/barber shopovi, teretane, studiji i fotografija, konsultanti, itd. Zato što Trafft ima podesiv, fleksibilan modularan sistem, jednako je lak za korišćenje i kada biznis sastoji i samo od jednog čoveka, i kada ima lanac salona na više lokacija i preko 100 zaposlenih.

Koje benefite Trafft donosi korisnicima? Po čemu se razlikuje od konkurentskih rešenja?
Osnovni benefit je da Trafft omogućava vlasnicima i menadžerima da prate i kontrolišu biznis iz istog dashboard-a, da naprave online booking u nekoliko klikova bez ulaganja u razvoj sajta i da automatizuju mnoge rutinske procese (kontrola bukiranja, dostupnosti termina, otkazivanja, izdavanje faktura, praćenje poreza, primanje online plaćanja, integracija sa društvenim mrežama, itd).
Diferencijatori koji potenciramo najviše su: potpuni fokus na UX, intuitivnost korišćenja i udobnost postizanja ciljeva (što su nam već potvrdili i korisnici u appsumo komentarima), i “partner approach” – želimo da Trafft bude više nego samo aplikacija ili set alata, već da funkcioniše kao iskusan partner u biznisu, koji će i savetovati usput i uvek će biti tu za pomoć – što najviše postižemo kroz “human touch” i personalizovanu proaktivnu korisničku podršku, što nije slučaj kod konkurencije.
Koliko korisnika za sada ima vaš alat (računajući i kupovinu sa AppSumo)?
Trafft je pušten u produkciju početkom leta i marketing je još u početnoj fazi. Dnevno imamo u ovom trenutku između 10 i 30 novih free trial-a, međutim, mnogi samo testiraju, ili nastavljaju posle da koriste free verziju. Ukupno u ovom trenutku imamo već preko 2.000 kreiranih naloga, a od toga oko 400 su oni koji plaćaju korišćenje servisa.
Koliko je ljudi radilo na razvoju Trafft-a? Sa kojim ste se tu izazovima suočavali?
Mislim da je u ovom trenutku preko 30, ali core tim Traffta ima sedmoro ljudi.
Što se tiče izazova, od toga se sastoji ceo razvojni put, imamo ih bezbroj svaki dan. Jedan od najvećih izazova koje mogu trenutno da navedem je “probijanje leda” za brand awareness za Trafft, na kojem trenutno radimo i ima još dosta posla na ovom polju, uzimajući u obzir intenzivnost i rang konkurencije. Drugi od zanimljivijih izazova: Trafft je skoro do samog puštanja imao drugi naziv, ali smo zbog nekoliko razloga morali da radimo rebrending bukvalno u poslednjem trenutku.

Pored ovog, razvijate još neke proizvode?
Da. Mi, dakle, imamo pedesetak zaposlenih koji su podeljeni u dva odeljenja i rade kao nezavisni timovi. Prvi je outsource u sklopu kog pružamo usluge razvoja softvera klijentima širom sveta, imamo nekoliko agilnih timova koje rade klijentski softver u medtech/healthtech, martech, fintech, retail industrijama.
Drugi deo je products, gde radimo na tri sopstvena proizvoda: wpDataTables, Amelia (ta dva su poznati WordPress plugin-ovi) i Trafft SaaS.
Sa sopstvenim proizvodima smo dosta u WordPress segmentu, koji zaista volimo, a ima dosta i prednosti i mana. Amelia plugin nam je proizvod u istom domenu kao i Trafft i na njemu radimo već četiri godine, i dosta smo naučili. Trafft je sledeći korak razvoja u istom booking domenu, gde ćemo moći da primenimo sve prednosti cloud SaaS softvera, nedostupne za “downloadable wordpress plugin”.
Takođe, zahvaljujući konstantnoj saradnji sa klijentima u outsource delu imamo širinu i uvid u načine razvoja enterprise softvera, koje takođe primenjujemo u Trafftu.
Koji su naredni planovi za TMS, možete li da nam otkrijete više detalja?
Očekuje nas skaliranje Traffta i mnogo agresivniji marketing i razvoj tokom sledeće godine, integracije sa velikim brojem alata i drugih SaaS-ova, povećanje prisustva na američkom, engleskom, kanadskom i australijskom tržištu, otvaranje novih kanala prodaje; sa tehnološke/features strane – mobilne aplikacije, nove module za bukiranje (event, inventory Booking) i još mnogo toga.
Na nivou celog TMS-a idemo ka daljem skaliranju i osamostaljivanju svih timova – cilj je da TMS postane grupa koja ima nekoliko IT biznisa.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!