TMRW Conference: Trodnevni festival tehnologije u Beogradu sredinom maja

TMRW Conference: Trodnevni festival tehnologije u Beogradu sredinom maja

Kako je domaći brend tehnoloških konferencija za samo dve godine doživeo internacionalizaciju i šta to TMRW Conference priprema za svoje drugo beogradsko izdanje?

Sa izbijanjem globalne pandemije, tehnološke konferencije nestale su gotovo preko noći. Svi smo se okrenuli online događajima koji su za cilj imali da održe neki privid da se stvari odvijaju normalno, iako je slučaj bio potpuno suprotan. Već nakon nekoliko meseci, Zoom pozivi i online okupljanja izgubila su poentu, a ljudi su postali željni druženja, kontakta i viđanja uživo.

I dok smo se tokom pandemije upoznali sa novom normalnošću, tako su se na sceni pojavili i neki novi brendovi konferencija koji su imali za cilj da publiku upoznaju sa novim temama i konceptima. Jedan od takvih brendova je i TMRW Conference koji je 2022. godine pokrenula domaća ekipa sa internacionalnim iskustvom, a koji se već ove godine proširio na dva nova tržišta – Dubai i Barselonu.

O pokretanju novog brenda tehnoloških događaja, ali i samom konceptu iza TMRW Conference, Netokracija je razgovarala sa programskim direktorom i osnivačem konferencije, Mlađenom Merdovićem, i Martinom Anđelković zaduženom za marketinške aktivnosti ovog brenda. Oni su nam otkrili kako je došlo do rađanja TMRW Conference, kakvi su planovi za 2023. godinu, ali i šta to domaća i strana publika može da očekuje na predstojećem izdanju koje se održava u beogradskoj Štark Areni od 12. do 14. maja.

Odakle je potekla ideja za Tomorrow Conference?

Mlađen: TMRW Conference je koncept edukativnih događaja, upotpunjenih društvenim aktivnostima sa ciljem razvoja, unapređenja i razumevanja tehnoloških inovacija. Mi nismo konferencija kao svaka druga, TMRW ljudima pruža nezaboravni doživljaj prepun dobrih predavanja, networkinga i zabave u trajanju od 4 dana.

TMRW Conference je prvi put održan prošle godine. Kako ste  zadovoljni prvim izdanjem?

Mlađen: I te kako smo zadovoljni našom prvom konferencijom. Smelo smo se odlučili da u godini COVID-a istupimo sa organizacijom jednog velikog događaja. Iznad svih očekivanja, prošlogodišnjoj konferenciji je prisustvovalo 6.000 ljudi za tri dana, a izuzetno smo ponosni na činjenicu da je 80% učesnika došlo iz Evrope i čitavog sveta.

Zajedno smo Beograd pozicionirali i jasno obeležili na svetskoj mapi događaja koji svojim sadržajem okupljaju ljude željne inovacija i dobre zabave. Jedan od pečata naše konferencije je Main Party za sve učesnike koji je uvek ispraćen zvezdama muzičke industrije. Prošle godine Beograd je imao priliku da uživa u izdanju svetski poznatog DJ Maceo Plex, a ove godine, Arena će goreti zajedno sam Paul Kalkbrennerom.

Martina: Prošlogodišnje brojke su nas iskreno iznenadile. Očekivan broj posetilaca bio je oko 2.500, a na kraju je BelExpo Centar bio krcat jer je došlo preko 6.000 ljudi. To nas je na kraju i motivisalo da isplaniramo 2023. godinu tako da TMRW organizujemo u čak 3 zemlje.

Kakvu publiku TMRW Conference okuplja, koje teme obrađujete?

Martina: Ovo definitivo nije samo konferencija, ovo je više od konferencije. TMRW je miks edukacije, povezivanja, razmene mišljenja, partijanja. Ideja je da inovativne tehnologije približimo širem krugu ljudi, ne samo onima koji su već zakoračili u njih. Zato je TMRW događaj koji je namenjen svima koje zanima budućnost, a verujem da ne postoje oni koji nisu barem malo radoznali.

U 2023. godini TMRW brend doživeo je ekspanziju na nova tržišta poput Dubaija i Barselone. Otkud želja za internacionalizacijom?

Mlađen: Imali smo viziju da naš koncept ne poznaje granice i da su ljudi prepoznali energiju koju ulažemo u ostvarenju svojih ambicija, smelo smo ispred sebe postavili izazov da organizujemo konferenciju u gradu koji je svetski centar događaja i nakon nekoliko meseci pripreme uspeli smo u svojim namerama.

Dubai je bio oduševljen našom hrabrošću, uspostavili smo jako dobre odnose sa predstavnicima vlade i ljudima iz industrije tako da je samo pitanje dana kada ćemo se vratiti u Dubai.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Martina: Poput astronauta iz našeg videa, došli smo rešeni da čvrto stavimo TMRW zastavu u vreli pesak Dubaija. I to smo i uradili. Konferencijom u Dubaiju, najvećem crypto centru na svetu i mestu gde se nedeljno održava više različitih eventova, pokazali smo da konferencijski format nije samo stejdž-govornik-networking, već da je kompletno iskustvo.

Počevši od impresivne produkcije, smislenih panela sa atraktivnim temama, govornika koji imaju da ponude mnogo više od promovisanja svog projekta, fireside chat-a kroz koji smo spojili nespojive lidere industrije, investitorskog kutka na kome su startapovi imali prilike da pitch-uju direktno kod investitora do jakih žurki nakon svakog završenog konferencijskog dana. Ceo koncept je bio lepo iznenađenje i za lokalce. TMRW iskustvo jeste upravo to – edukacija na višem nivou, povezivanje i zabava.

Koji su neki od izazova kada govorimo o pokretanju konferencije na novim tržištima? Kako inostrana publika reaguje na nove konferencije?

Mlađen: Izazov je ogroman. Evropska konferencija na Bliskom istoku u svom prvom izdanju van Starog kontinenta. Novo okruženje, drugačiji ljudi, nepoznati teren i manjak dobrih konekcija glavni su izazov i kamen spoticanja za sve slične avanture. Publika je dobro reagovala jer smo doneli nešto novo. Veliki broj evropskih i svetskih predavača, aktuelne teme i naravno puno dobrog networkinga.

Martina: Najveći izazov sa kojim smo se mi iz marketing susreli je povezivanje sa lokalnim web3 zajednicama jer su dosta ekskluzivne, ali smo uz pomoć lokalnih partnera i to uspeli. Bez obzira na ekosistem za koji se smatra da je globalno selo, zajednice u ovoj industriji su dosta zatvorene, pa je samim tim izazov bio veći.

Sredinom maja u Beogradu organizujete drugi po redu TMRW Conference. Koje su novine za ovu godinu?

Mlađen: Pre svega, proširili smo teme o kojima će se govoriti na konferenciji i sa prošlogodišnjeg fokusa na NFT i kripto, ove godine orijentisani smo na veštačku inteligenciju, gejming, blockchain i metaverse. Osluškujemo trendove i tržište i u skladu sa tim krojimo program. Shvatili smo da je TMRW misija da pomogne zajednici da bolje razume tehnologije koje stoje iza pomenutih oblasti. Očekujemo veliki broj posetilaca iz inostranstva, ali i iz Srbije i regiona. Brojke to već pokazuju.

Martina: Zvanični edukativni program konferencije dešavaće se u Štark Areni koju ćemo adaptirati u pravi TMRW koloseum u sklopu koga će se naći Main stage sa 500 kvadrata LED ekrana, Second stage, Investor Lounge, Fireside Chat, VIP Lounge i Expo deo na kom će kompanije izlagati. Takođe, pravi eye-candy vas očekuje i na platou ispred Arene, ali neka to ostane iznenađenje.

TMRW iskustvo počinje u četvrtak 11. maja, pred-eventom u najboljem kabare-klubu u ovom delu Evrope (Lafayette), večerom i specijalnom fireside chat sesijom sa liderima iz industrije. U petak, 12. maja, počinje zvanično konferencija koju će otvoriti premijerka Ana Brnabić, a zatim se nastavlja konferencijski program do uveče, kada u saradnji sa EXIT Festivalom organizujemo veliku žurku u Štark Areni na kojoj će nastupiti jedan od najcenjenijih producenata i live izvođača elektronske muzike, Paul Kalkbrenner.

Ovaj spektakl je svakako samo jedna u nizu zabava koje očekuju sve učesnike konferencije. Subota i nedelja, 13. i 14. maj, krcati su konferencijskim programom. Subota veče rezervisana je za VIP večeru i specijalni program u Buddha Baru, a naša očekivanja su da će oko 400 ljudi biti tu da započnu sa nekim najvećim svetskim idejama i projektima u svom formiranju.

TMRW Conference tim u Dubaiju.

Kada već govorimo o inostranoj publici, koji su neki od izazova za reklamiranje događaja inostranoj publici?

Martina: Inostrana publika ne želi samo konferenciju, želi da oseti i doživi grad, zemlju u kojoj se konferencija održava. Zato kroz reklamne kampanje ka inostranoj publici insistiramo na prikazivanju Beograda i kompletne njegove turističke ponude. Glavni cilj nam je da se stranci osećaju dobrodošlo, što svakako i jesu u ovoj našoj lepoj metropoli. Beograd je poznat po izvanrednom noćnom životu i naša organizacija strancima želi da ponudi i parče toga, pored konferencijskog programa koji je spektakl po sebi.

Šta sve domaća publika može da očekuje od ovogodišnjeg izdanja?

Mlađen: Učešće na TMRW Belgrade potvrdilo je više od 100 međunarodno priznatih govornika i prezentera, među kojima je svakako važno naglasiti predavanja koje će držati nagrađivani reditelj i najprodavaniji autor Njujork Tajmsa, Jan Halperin, proslavljeni evropski ekonomski stručnjak, Ervin Voloder, princeza metaversa, Kristina Jan Zang, dok će kao regionalne tech zvezde svoje prezentacije imati koosnivač ECD-a, Aleksandar Matanović, predsednica Srpske blokčejn inicijative, Emilija Vuković i naravno svetski priznati ekonomista i broker, Vladimir Đukanović.

Ovog puta kao prezenter, šampion kripto komjunitija, a možda najveći roker među učesnicima Skot Pejdž (član legendarne grupe Pink Flojd), posebna je zvezda beogradske konferencije. Najbolje je da na zvaničnom sajtu konferencije pogledate koji će vam se sve govornici predstaviti, jer listu svakodnevno dopunjujemo.

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Šta posetioci mogu da očekuju pored zvaničnog programa?

Martina: Potrudili smo se da od TMRW konferencije napravimo mini muzički festival, tako da veče pred konferenciju organizujemo Platinum večeru, za posetioce sa Platinum ulaznicama i VIP goste, u kabareu Lafayette gde će se desiti i jedan poseban fireside chat pre muzičkog programa. U petak, 12. maja, u saradnji sa EXIT Festivalom organizujemo vanvremenski audio-vizuelni događaj u Štark Areni za sve posetioce konferencije, ali i partijanere, a zvezda večeri je vodeći svetski producent, DJ i live izvođač Paul Kalkbrenner.

Subota je rezervisana za VIP večeru u Buddha Bar-u za posetioce konferencije sa VIP ulaznicama i VIP zvanice. Istog dana, desiće se žurka u pivari Dogma za sve posetioce konferencije uz kraft pivo. Očekujte i satelite događaje tokom konferencije, a više informacija o njima podelićemo u narednim danima.

Koje su to kompanije koje dolaze na konferenciju? Ko su partneri koji podržavaju TMRW brend?

Mlađen: Osim velikih kompanija iz industrije koji pružaju kontinuiranu podršku našoj konferenciji, ove godine smo onboardovali i kompanije BMW Srbija, Comtrade Integration Systems, Raiffeisen Bank, ali i državne institucije čija nam logistička podrška veoma znači.

Pored Dubaija i Beograda, TMRW ove godine dolazi i u Barselonu? Šta nam možete reći o planovima za 2023. godinu?

Mlađen: Trenutno smo fokusirani na Beograd. Arena je veliki izazov sam po sebi i tim vredno radi na pripremi spektakla koji će pomeriti granice i postaviti nove standarde organizacije.

Gde vidite TMRW u narednim godinama?

Mlađen: Vidimo sebe kao globalni brend. Već imamo pozive za organizaciju konferencije u Saudijskoj Arabiji, Indiji, Kini, Singapuru i Japanu, naš cilj je da u 2024 pomerimo granicu ka Americi, tako da je Miami već obeležen na mapi.

Martina: Naši planovi (i apetiti) su veliki. Važno je da u svakom momentu poštujemo misiju i viziju TMRW organizacije i sam svemir je granica.


Više informacija o beogradskom izdanju TMRW Conference koji se održava od 12. do 14. maja pronađite na zvaničnom sajtu konferencije


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Startap Stomatopoda iz Srbije transformiše restorane u SAD — uz pomoć AI softvera!

Njihovo 'flagship' rešenje jeste SaaS proizvod aTavloa koji uz pomoć veštačke inteligencije analizira korisničko iskustvo čime omogućava ugostiteljima da budu uslužniji i efikasniji. U tekstu koji sledi, saznajte kako!

Intervju

Neubase olakšava online otvaranje firme u SAD-u za nerezidente uz prilagođene cene

Kompanija Neubase bavi se osnivanjem LLC preduzeća u SAD-u za nerezidente, sa posebnim fokusom na preduzetnike sa Balkana. Mi smo imali priliku da u velikom intervjuu razgovaramo sa osnivačima ove kompanije.

Office Talks Podcast

Da li je novi Hladni rat u toku?

Šta se dešava u odnosu SAD-a i Kine i da li se Rusija meša u izbore u Americi? Samo su neka od pitanja na koja smo dali odgovor u 187. epizodi Office Talks podkasta!

Propustili ste

Sponzorisano

NextSilicon razvija moćni čip za mnoge industrije i zapošljava nove IT stručnjake u Srbiji

Današnji svet počiva na hardverskim i softverskim sistemima i sigurno je da će budućnost modernog društva nastaviti da se bazira na sofisticiranim čipovima koji će pokretati globalnu industriju. Jedno od takvih rešenja razvija se i u Srbiji, tačnije u kompaniji NextSilicon.

Web 3.0

Druga ETH Belgrade konferencija: Srbija ponovo centar okupljanja Web3 zajednice

Nakon velikog uspeha prve konferencije održane 2023. godine, druga po redu konferencija ETH Belgrade će se održati od 3. do 5. juna 2024.

Ekskluzivno

TS Ventures uložio u Reputeo i Mindsmiths — vodeće regionalne AI startape

Srpski investicioni fond Telekom Ventures podržao je domaći Reputeo i hrvatski Mindsmiths, prepoznavši njihov potencijal za globalni rast na polju veštačke inteligencije.

Najava

Empple Festival ove godine odgovara na najvažnija pitanja employer brandinga

Četvrti po redu Empple Festival, koji okuplja stručnjake iz employer branding-a, TA-a, internih komunikacija i HR-a održaće se 3. i 4. oktobra u Madlenianumu.

Office Talks Podcast

Randevu.tech: Put od ETF-a do Berlina sa CEO-om Aleksandrom Orlićem

Gost 189. epizode Office Talks podkasta bio je Aleksandar Orlić, CEO i jedan od suosnivača startapa Randevu.tech. Sa njim razgovaramo o njegovoj karijeri u IT industriji ali i o tome koji proizvod tačno razvija pomenuti startap i za koje tržište.

Tehnologija

OTP Connect: €5.000 za pobedničko rešenje Junior m-bank aplikacije

OTP banka održala je finale prvog Izazova u okviru svog inovacionog ekosistema, OTP Connect, pod nazivom 'Kažeš inovacija, misliš aplikacija' namenjeno startap i IT kompanijama i timovima koji se bave različitim vrstama dizajna i razvojem mobilnih aplikacija.