TikTok postaje El Dorado za brendove - hoće li ga domaće kompanije iskoristiti?

TikTok postaje El Dorado za brendove – hoće li ga domaće agencije i kompanije iskoristiti?

Ako vas TikTok manija još uvek nije uhvatila, spremite se - pogotovo ukoliko dolazite iz oblasti marketinga. Jer, kako nam otkrivaju popularni TikTokeri (koji pritom rade u agencijama), ovo je velika prilika za mnoge brendove da se približe novoj publici.

Rušeći sve rekorde pred sobom još od 2016. godine kada je osnovan, TikTok osvaja ogroman broj korisnika širom sveta. Ova aplikacija do sada je zabeležila preko 1,9 milijardi preuzimanja, a mesečno je koristi preko 800 miliona ljudu. 

Pomenuta društvena mreža u ovom trenutku dostupna je u 154 zemalja sveta i čini se da gde god da se pojavi beleži zaista impozantne rezultate. Međutim, zašto je aplikacija koja vam omogućava da kreirate muzičke videe gde ste vi glavni akter, za ovako kratko vreme napravila neverovatan skok i kako brendovi to mogu da iskoriste?

Na ovo, ali i druga pitanja, potrudili smo se da nađemo odgovor od sada već iskusnih TikTokera Igora Radulovića (Senior Account Executive, Žiška) i Gorane Risteski (Media Researcher, Direct Media United Solutions) koji na ovoj mreži zajedno beleže 32.000 pratilaca, a uz to rade u marketinškoj industriji.

Kreativa – zlatno pravilo TikToka

„Moj prvi kontakt sa ovom društvenom mrežom nastao je iz profesionalnih razloga, da bih mogao da odgovorim klijentima na pitanje šta se stvarno dešava na tom TikToku. Nedelju dana kasnije, na aplikaciji sam provodio i po nekoliko sati dnevno, ubeđujući sebe da je sve zbog istraživanja“, priseća se Igor svojih prvih koraka i započinje razgovor za Netokraciju.

Njegova koleginica Gorana, pak, sa ovom mrežom upoznala se sasvim slučajno, u periodu kada je TikTok bio Musical.ly, i tada je odlučila da i sama napravi profil:

Najviše su me privukle tranzicije i sama ideja da pomoću mobilnog telefona svako može napraviti video koji ima montažne trikove kao pravi muzički spot. Stalno sam u to vreme govorila da je to aplikacija koja trenira kreativnost.

Od najobičnijh korisnika koji su bili znatiželjni da isprobaju novu mrežu, danas su izgradili profile sa par hiljada pratilaca, što nam je ujedno bio i znak da se osvrnemo i na marketinšku stranu TikToka – s obzirom na to da i Gorana i Igor dolaze upravo iz ove industrije.

„Ako marketinški potencijal merimo brojem korisnika, 800 miliona je ogroman potencijal“, napominje Igor i dodaje sledeće:

Ovo se naročito odnosi na komunikaciju sa generacijom Z, koja brzo migrira sa Instagrama na TikTok. Osim broja korisnika, TikTok nudi mogućnost za „engagement“ sa ciljnom grupom kakav do sada nije postojao. Primeri za ovo su funkcionalnosti snimanja reakcija i pre svega dueta, odnosno mogućnost za direktnu kokreaciju brendova i ciljne grupe.

Problem stvara to što kod nas još uvek ne može da se sponzoriše sadržaj, već se do ciljne grupe mora stići organski. Sa druge strane, već su se formirali i prilično veliki TikTok influenseri, tako da postoje načini da se zaobiđe ovaj „problem“. Kad se sve sabere, mnogo je više pozitivnih nego negativnih indikatora. Samo treba iskoristiti taj potencijal na pravi način.

Sa druge strane, Gorana dodaje da je jedinstvena prednost ove aplikacije u tome što svako i svaki video može da postane viralan, samo ako je dobar. Prema njenim rečima, kreativa je ono što u ovom slučaju na TikToku pobeđuje, dok brendovi na ovaj način mogu da nađu inspiraciju za nove načine predstavljanja svojih proizvoda. Ona dodaje i sledeće:

Sa druge strane, vreme koje korisnici provode na aplikaciji je poprilično veliko, pažnja je usmerena samo na te klipove, a znamo koliko je pažnja u današnje vreme skup resurs. Kao i svaka društvena mreža, i TikTok je “proizveo” svoje influensere, pa takav vid saradnje brendova i TikTok influensera se već odvija na stranim tržištima.

Iako je ova mreža i dalje jedna velika novost za sve u marketinškom svetu i da je zapravo teško distancirati se od ustaljenih formi na Facebooku i Instagramu, naši sagovornici smatraju da je ovaj neistražen prostor prilika kako za agencije tako i za klijente, posebno za one kojima je ciljna grupa mlađa publika.

Ipak, da je TikTok i dalje velika novina na marketinškom nebu na domaćem tržištu, pokazuje nam prisustvo svega nekoliko brendova na ovoj društvenoj mreži, uglavnom iz FMCG industrije, kao što su Fanta i Smoki. Uz njih, kako nam otkrivaju naši sagovornici prisutni su i fudbalski klubovi Crvena Zvezda i Voždovac, kao i veliki broj poznatih ličnosti, uz napomenu da će u narednom periodu sve više brendova prepoznati ovu teritoriju.

Na pitanje Netokracije da li su i sami učestovali u nekoj od marketinških kampanja na TikToku, Gorana kaže da do sada nije imala prilike za to i da čeka priliku da kada više brendova bude postalo deo ove društvene mreže. Igor, pak, dodaje da je imao priliku da radi na jedom projektu, o čemu nam je otkrio i više detalja:

U pitanju je kampanja za Fantu limun, pod sloganom „Erupcija voćnog ukusa“, a u tonu slogana obojili smo celu komunikaciju. Na Instagramu smo imali vulkane, ali najveća erupcija je bila činjenica da smo došli na TikTok i u ekipu dodali novog ambasadora brenda – TikTokera. Poduhvat je bio uspešan, videi imaju desetine hiljada pregleda i već smo na 3.500 followera.

‘Mi smo na TikToku jer nam roditelji zabranjuju Instagram’

Igor i Gorana, kao što smo već pomenuli, na TikToku imaju veliki broj pratilaca, pa smo se sa njima dotakli i teme kako izgleda biti kreator na ovom mreži i koje izazove to donosi. Igor objašnjava da najveći broj ideja dobija upravo iz svog okruženja i aktuelnih dešavanja, a da je upravo inspiracija jedan od najvećih izazova:

Primera radi, TV nastava na RTS-u me je inspirisala za ceo serijal Večernje TikTok škole. Takođe, često vidim nešto zanimljivo na samoj aplikaciji, pa pokušam da prilagodim svom kanalu i napravim neki svoj tvist.

Njegova koleginica, sa druge strane, inspiraciju crpi tako što provodi dosta vremena gledajući razne TikTok klipove koji se generišu na For You stranici:

Takođe, kad čujem neku zanimljivu pesmu ili „sound“ padne mi na pamet ideja kako bi se to moglo iskoristiti za snimanje klipa. Uglavnom su to muzičke numere, ali nekad i neki popularan zvuk komedije koji me podseti na neku svakodnevnu situaciju koja bi mogla da se predstavi kroz video.

Taj sadržaj na TikToku, otkriva nam Gorana, prema podacima iz SAD-a konzumiraju korisnici uzrasta od 16 do 24 godine, koji čine 60% korisnika ove mreže. Što se tiče korisnika sa naših prostora, kako ona primećuje, publika je uglavnom školskog uzrasta, dakle od 6 do 14 godina:

To su deca koja komentarišu klipove, lajkuju, dolaze na meetup-ove, odnosno prava publika. Kreatori (kako se autori sadržaja zovu na TikToku) su nešto stariji, uzrasta srednje škole, ali ima i nas koji smo 20+. Na primer, publika se razlikuje od Instagrama i po tome što im je bitnija zanimljivost samog sadržaja, a ne samo estetika kao na Instagramu.

Takođe, pomenula bih ovde jednu zanimljivost, u jednom klipu sam pitala šta više koriste, TikTok ili Instagram i dosta odgovora je bilo TikTok (što se i očekuje), ali ono što mi je privuklo pažnju bio je razlog: zato što im roditelji ne dozvoljavaju da imaju Instagram.

Slične stavove sa nama je podelio i Igor koji je dodao da publika na TikToku jeste mlađa nego na drugim mrežama, ali isto tako smatra da nije reč samo o deci, smatrajući da su malo stariji korisnici prosto tiši od klinaca, manje komentarišu i lajkuju, pa se lako stekne utisak da nisu tu:

Na jednom od svojih videa sam kroz „poll“ opciju pitao za uzrast, a rezultat je da 15% ljudi ima više od 30 godina. Taj uzorak verovatno nije potpuno ispravan, ali sigurno je da na TikTok polako prelaze i stariji.

Pitanje je trenutka kada će brendovi prepoznati potencijal TikToka

Ono što naše sagovonike izdvaja od drugih jeste upravo sadržaj koji kreiraju pre nego sam broj pratilaca, i zato smatraju da svaki korisnik treba da bude jedinstven i da snima sadržaj koji želi. Igor nam je posebno istakao da njega publika prepoznaje kroz raznolikost sadržaja, jer na njegovom profilu ima svega – od trending challenge videa, do video editinga.

Sa druge strane, Gorana ističe i da je biti originalan zaista izazov. „Sadržaj koji je popularan bolje prolazi, ali se zbog toga ne treba slepo držati trendova – posebno ako nekome određeni format ne ide ili ako ne uživa dok to snima“, ističe naša sagovornica. Ona kaže i da je TikTok pokazao da uvek ima prostora da se bude originalan i smisli nešto što neko drugi nije snimio – tako na primer isti zvuk može da se iskoristi na milion načina i svaki od njih može da bude drugačiji.

Dodajući da veliki broj TikTokera objavljuje lipsync i dance videe, Igor ne prihvata ustaljenu činjenicu da se svi pridržavaju iste forme:

Neko radi kratke vlogove, neko skečeve, ja se često bavim video editingom. Mogućnosti za originalnost ima mnogo više nego na drugim društvenim mrežama, jer aplikacija već u sebi ima gomilu funkcionalnosti za snimanje i editovanje kojima se korisnik može služiti.

Mislim da bi taj problem sa originalnosti mogli da imaju brendovi. Na TikToku nije dovoljno samo da budete tu, a male su šanse da će i sadržaj sa Instagrama ili YouTube-a dobro prolaziti. Brendovi će morati da nauče kao da kreiraju potpuno novi sadržaj, koji je TikTok relevantan, odnosno na koji će publika da reaguje.

Zaključivši priču o fenomenu zvanom TikTok, kako smo ga nazvali na početku ovog teksta, naši sagovornici su saglasni u tome da je pitanje trenutka kada će brendovi, pre svega oni koji komuniciraju sa mlađom publikom, masovno da se okrenu ka TikToku. Već sada se pojavljuju novi influenseri koje je ova aplikacija stvorila, pa će i sami brendovi želeti da imaju u svom timu čitavu armiju fanova koje nose sa sobom.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.