TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave - Netokracija.rs

TikTok će pokoriti najveće igrače u industriji zabave

U okviru 15. izdanja Weekend Media Festivala, održan je panel 'TikTok – the platform that will bring the biggest players on the market to its knees'.

Pored toga što ima preko milijardu aktivnih korisnika, TikTok je platforma koja promoviše autentičnost i kreativnost, što ga izdvaja na tržištu društvenih mreža i čini ga jednim od najinovativnijih tehnoloških giganata.

Ova društvena mreža dodiruje gotovo sve grane industrije, aktivno menjajući tokove savremenih medija i oglašivača, čime brendovima obezbeđuje novo mesto za promociju i dopiranje do novih korisnika.

Aljaž Peklaj, strateški direktor u kompaniji Bold Group, i Domen Rozman, osnivač marketinške agencije DD Studios, objasnili su kako TikTok stvara novi svet, predstavili inovacije na platformi koje možemo da očekujemo u budućnosti i kako će one uticati na živote pojedinaca i brendova. Na kraju, publici se obratio Matej Rimanić, kinematograf i dobitnik Grand prix nagrade na ovogodišnjem Kanskom festivalu, u kategoriji #TikTok Short.

Zaboravite Netflix, gledamo u budućnost vertikalnog strimovanja

Kompanija Samsung je početkom 2020. godine predstavila “Sero” televizor koji se rotira između vertikalnog i horizontalnog režima, dizajniran po meri “mobilne generacije” odnosno milenijalaca i generacije Z.

Prema rečima Aljaža Pekljaja, ispostavilo se da je ova ideja bila vizionarska jer je iste godine kompanija Netflix istupila sa pismom akcionarima u kome jedino TikTok ističe kao ozbiljnog konkurenta na tržištu uz reči:

Rast TikTok-a je zapanjujuć, što ukazuje na fluidnost zabavne industrije na internetu.

Da je i ovo predviđanje bilo tačno, potvrdio je TikTok kreator i komičar Džeriko Menke (Jericho Mencke) koji je u saradnji sa platformom Pearpop lansirao humorističku seriju “Finding Jericho”, od juna dostupnu za gledanje na TikTok-u uz pretplatu od 4.99 dolara. Ovim potezom, društvena mreža se probila na tržište streaming platformi i otpočela novu eru gledanja televizijskog sadržaja – kroz vertikalne videe.

Autonomija i veća zarada za muzičke izvođače

TikTok kreatori stvaraju sadržaj iz ljubavi i želje za dobrom zabavom, ali često svedočimo da taj hobi preraste u unosno zanimanje. Kao inspirativan primer iz muzičke industrije, Aljaž je naveo muzičara i kreatora Nejtana Evansa (Nathan Evans) koji je snimio cover škotske balade iz 60-ih i pokrenuo viralni trend, pa je pod heštegom #wellerman snimljeno više od 60 miliona videa.

@nathanevanss

The Wellerman. #seashanty #sea #shanty #viral #singing #acoustic #pirate #new #original #fyp #foryou #foryoupage #singer #scottishsinger #scottish

♬ Wellerman – Sea Shanty – Nathan Evans

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Pokretanje viralnog TikTok trenda, Nejtanu je obezbedilo potpisivanje ugovora sa producentskom kućom Polydor Records koji je u vlasništvu Universal Music-a.

U vremenu kada streaming platforme muzičarima uzimaju više od 50% prihoda, TikTok je pokrenuo Sound On – platformu koja autorima garantuje apsolutno vlasništvo nad delima i 100% zarade – i ponovo potvrdio da je došlo novo doba zabavne industrije u kome će umetnici uživati veću autonomiju.

Pored industrije zabave, jak domet na TikTok-u ostvaruju i ugostiteljstvo, auto-moto i građevinska industrija, ali i muzeji, parkovi, advokatske kancelarije i agencije za nekretnine koje ovu platformu koriste za promociju svojih proizvoda.

Recept za uspeh na TikTok-u: Pusti da trend radi u tvoju korist

U drugom delu panela Domen Rozman – čija je agencija jedina u regionu koja se bavi specifično TikTok marketingom – predstavio je recept za uspešnu kampanju na TikTok-u, te otkrio trikove i strategije koje mogu povećati vidljivost i doneti popularnost na ovoj platformi.

Između ostalog, on je istakao da je među generacijom Z, TikTok primarni medij komunikacije, a da ga čak 40% njih koristi kao search engine, čime polako preuzima ulogu koju Google ima već četvrt veka. Zato je, po njegovom mišljenju, bitno kreirati sadržaj koji targetira mlađu publiku i zadovoljava njihove kriterijume zasnovane na principima stvarnog života i društvene odgovornosti.

Svesne publike koju targetiraju, marketinške agencije bi trebalo da povuku znak jednakosti između marketing i content strategije, što u prevodu znači da već postojeće trendove na TikTok-u preoblikuju dodajući im obeležja brenda koji prezentuju.

Kao primer za to, Domen je naveo kampanju jednog tržnog centra iz Ljubljane čiji je cilj da preko TikTok sadržaja, uz korišćenje popularnih sound-ova, inspiriše potrošače da učestvuju u offline aktivnostima koje ovaj centar nudi.

Na kraju panela, govorio je Matej Rimanić, ovogodišnji dobitnik Grand prix nagrade u kategoriji #TikTok Short na Festivalu u Kanu za film. On je okupljenima imao da poruči da je budućnost kinematografije u vertikalnom videu, da je manje zapravo više i da muzika može da prenese više emocije od slike.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Vega IT ulaže €1.000.000 u osnivanje novog startapa Thrivea

Kao nastavak globalnog širenja poslovanja, kompanija Vega IT najavila je novi poslovni poduhvat. Ovog puta, rade na razvoju inovativnog HR SaaS rešenja pod imenom Thrivea.

Startapi i poslovanje

Anygo je novi servis za deljenje vozila u Beogradu putem aplikacije – čija se mreža širi

Na ulicama glavnog grada pojavili su se mali gradski Hyundai automobili sa natpisom 'Anygo car sharing'. Prestonica je konačno dobila jedan ovakav servis, a mi vam u intervjuu sa osnivačem startapa 'Anygo' otkrivamo kako on funkcioniše i na koji način je nastao.

Novost

Sve što treba da znate o aplikaciji Agencije za privredne registre

APR je uveo aplikaciju za sastavljanje i podnošenje finansijskih izveštaja za 2023. godinu, u skladu sa Zakonom o računovodstvu. Za vas smo izdvojili najvažnije pojedinosti vezane za njeno korišćenje.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Novi GapMinder Fond II s kapitalom od €80 miliona targetira i srpske startape!

GapMinder Ventures, VC fond koji je dosad primarno ulagao u tehnološke kompanije iz Rumunije, pokreće GapMinder Fond II, investicioni paket od 80 miliona evra koji će biti alociran i na širem istočnoevropskom regionu, pa tako i Srbiji i Hrvatskoj.

Tehnologija

SEO Spam: Kako su AI generisani advokati pokušali da prevare Netokraciju?

Razvojem veštačke inteligencije cyber kriminalci postaju sve veštiji, a napadi sve maliciozniji. Donosimo vam priču o tome kako smo uspeli da raskrinkamo jedan takav pokušaj ucene.

Office Talks Podcast

Da li će Bitcoin doći do $100.000?

Dolazak Bitcoin ETF-a izazvao je pažnju mnogih u Web3 svetu. Upravo o ovoj temi ali i o stanju na tržištu kriptovaluta, razgovarali smo u novoj epizodi podkasta sa Aleksandrom Matanovićem, direktorom i osnivačem kripto menjačnice ECD.rs.

Novost

Uživo praćenje prevoza u Beogradu od danas na Google mapama!

Google je u okviru svoje aplikacije mapa na pametnim telefonima omogućio praćenje javnog prevoza u realnom vremenu za našu prestonicu.

Intervju

Vladimir Kovač: Iz zajednice se regrutuje radna snaga, zato kompanije treba da budu deo događaja

Zrenjaninski hotel Vojvodina tradicionalno će krajem aprila ugostiti još jednu DigiTalk konferenciju i edukaciju posvećenu e-trgovini. O važnosti održavanja ovakvih događaja za kreativnu, digitalnu i IT zajednicu, razgovaramo sa jednim od osnivača i organizatora konferencije.

Sponzorisano

Bosch inženjerski centar u Srbiji zapošljava IT stručnjake koji razvijaju rešenja za auto industriju

Ubrzani razvoj 'automotive' industrije i okretanje u smeru sve veće integracije digitalnih rešenja, otvorile su jedno sasvim novo poglavlje za tehnološke i IT kompanije. Jedan od lidera u razvoju digitalnih rešenja za auto industriju je i kompanija Bosch, čiji IT sektor u Srbiji zapošljava više od 400 stručnjaka.