Srpski ThePayPortal monetizuje vaš ‘online’ biznis – tim se sprema za izlazak na SAD tržište

Srpski ThePayPortal monetizuje vaš ‘online’ biznis – tim se sprema za izlazak na SAD tržište

Sa domaće startap scene dolazi nam jedno zanimljivo i uspešno rešenje za uspostavljanje, ubrzavanje i skaliranje monetizacije svih vrsta online biznisa - ThePayPortal. Sa generalnim menadžerom ovog startapa razgovaramo o nastanku istog i razvoju rešenja koje koristi preko 100 aktivnih web sajtova klijenata.

Baveći se dugo internet preduzetništvom, tim koji stoji iza ThePayPortala stekao je ekstenzivna iskustva u maltene svim aspektima online trgovine. Štaviše, ideja o ovom startapu nije došla lako, a ona zapravo nije ni postojala. Dušan Zdravković, naš sagovornik u intervjuu koji sledi i generalni menadžer startapa, kaže da su on i njegove kolege u okviru jedne specifične oblasti poslovanja na hiljadito klijentovo “Kako?”, odgovorili sa hiljadito “ovako”.

Upravo tada su prepoznali njihov potencijal da pruže jedinstvena i sveobuhvatna rešenja online trgovcima Zapadne Evrope čije poslovanje nije adekvatno prepoznato od strane banaka, platnih i drugih finansijskih institucija:

Tada je sve delovalo kao zanimljiva ideja i sve bi se brzo završilo, kao i većina dobrih ideja, da jednog dana nismo napravili temeljnu analizu i shvatili da se ovom vrstom usluga zapravo ne bavi više od pedesetak kompanija na globalnom nivou, a ovu vrstu usluge svakim danom traži sve veći i veći broj online trgovaca… Eureka!

Doneli smo odluku da napravimo “spin-off” našeg postojećeg biznisa i tako se iznedrio ThePayPortal, srpski startap sa pretenzijom da napravi globalni impakt na svetsko tržište poslovnih rešenja u oblasti medium i high-risk online biznisa.

Nakon što su krenuli u egzekuciju ideje, iz tima pomenutog startapa su primetili da sve ide besprekorno, da posao raste, procesi se slažu sami od sebe i profiti rastu. Lep san o bezbrižnom životu nakon uspostavljanja dobrih poslovnih temelja, počeo je da se prekida. Dušan iskreno kaže da su tada došli pravi izazovi, tačnije problemi fokusirani na pronalaženje i postavljanje najboljeg tipa organizacione strukture kao idealnog temelja za dalji uspešan rast i razvoj.

Možda i najveći izazov koji se postavio pred ovim timom je bilo pronalaženje eksperata u oblasti fintech-a koji bi svoj potencijal, znanje i veštine mogli da primene na projektu kao što je bio ThePayPortal. U nastavku razgovora, Dušan nam je otkrio više o razvoju poslovanja i budućim planovima za pomenutu kompaniju.

Kako je izgledao tim startapa u samom početku, a kako tim izgleda danas?

Dušan: Nije lako dati precizan odgovor ko je činio tim na samom početku. Recimo da je to bio amalgaman različitih profila ljudi koji su iz svojih primarnih domena takoreći uskakali da pomognu u razvoju ThePayPortal-a. Kako i pretpostavljate to nije bilo održivo rešenje na duže staze i ThePayPortal je krenuo napred birajući usko specijalizovane eksperte koji su mogli i mogu svojim dopinosom da razvijaju kompaniju svakim danom sve više fokusirajući se isključivo na zacrtanu misiju.

Ovo je dalo dobre rezultate i danas tim čini devetoro specijalista u oblasti business developmenta, finansija i fintech-a, kao što su: Merchant Onboarding, Process&Data management, Sales, HR, Finance and Legal. Dobar deo ekspertize koja nam je potrebna a nije direktno povezana sa jezgrom našeg biznisa, odlučili smo da outsource-ujemo kompanijama kojima je to primarna sfera poslovanja.

Najispravnije bi bilo da se naša kompanija posmatra kao projektna, preduzetnička i startap organizacija. Članovi tima i oni koji to žele da postanu su profili koji ne traže unapred definisane, jasno precizirane obaveze, načine izvršenja posla i strikne podele zaduženja, već oni koji su spremni da samostalno identifikuju probleme i njegove uzroke.

Težimo da ljudi budu potpuno autonomni i sami kreiraju svoje najoptimalnije procese koji konsekventno postaju procesi funkcionisanja kompanije. Konstantno smo u potrazi za nekim ko je bolji od nas.

Kroz priču sa Dušanom, saznali smo da će se startap baziran u Beogradu vremenom širiti i tražiti nove kvalitetne kolege.

Hajde da detaljno govorimo o tome šta tačno podrazumeva ThePayPortal, kako funkcioniše i kome je tačno namenjen?

Dušan: ThePayPortal predstavlja koncept koji uspostavlja, ubrzava i skalira monetizaciju svih vrsta online biznisa. Naša ekspertiza u ovom polju ne ograničava se na vertikale, industije ili slične varijacije, već u potpunosti pokriva sve segmente u okviru online trgovine uslugama, robom i sadržajima. Trenutno ThePayPortal pruža usluge firmama iz pretežno Zapadne Evrope ali imamo ideje i da se širimo na druga tržišta.

Prevashodno naše usluge namenjene su firmama koje iz niza razloga imaju izazova da pokrenu, održavaju i skaliraju svoje biznise. Najčešći razlozi su da nisu prepoznati ili podržani od strane finansijskih, platnih i procesnih institucija ili kompanija. Danas se internet trgovina razvija munjevitom brzinom i veoma često masivni sistemi nisu u stanju da prepoznaju inovativnost i poslovnu prodornost modernog internet preduzetnika.

Na taj način naši potencijalni klijenti često imaju problema da realizuju svoj pun poslovni potencijal i zbog toga nam se obraćaju. Pored toga ponašanja kupaca naših klijenata mogu negativno delovati na poslovanje, česti zahtevi za chargeback-ovima, refund-ima prave probleme održivom poslovanju naših klijenata. Ukratko, to su česte problematike koje mi najvećem broju slučajeva uspešno rešavamo.

ThePayPortal zapravo podrazumeva niz kompatibilnih, međusobno funkcionalnih sistema implementiranih u dnevno operativno poslovanje naših klijenata koji neprestano rade na tome da njihovi online biznisi besprekorno funkcionišu. U najužem smislu koncept PayPortala podrazumeva tri segmenta:

Merchant Account Opening – da bi trgovac mogao da realno prihoduje, neophodan mu je račun u takozvanoj sticajnoj banci (Acquiring Bank). Strateškim parnerstvom sa više evropskih banaka ThePayPortal svojim klijentima nudi uslugu onboarding-a, odnosno otvaranja neophodnih računa u sticajnim bankama.

Payment gateway services – postupak plaćanja platnim karticama ne bi bio moguć bez postojanja gateway-a koji u ekosistemu online plaćanja predstavlja terminal za platne kartice sa kojima se susrećemo svakodnevno pri fizičkoj kupovini i plaćanju. Klijentima nudimo usluge našeg gateway-a čija tehnologija i fleksibilnost odgovara kako malim sistemima tako i najkompleksnijim zahtevima masivnih sistema kao sto su na primer Avio kompanije ili kompanije u oblasti turizma i alternativnog smeštaja.

Risk Mitigation Tools – alati koji imaju zadatak da prate i štite online biznis od potencijalnih zloupotreba ili prevara koje mogu dovesti klijenta i njegov biznis u trajno nepovoljnu situaciju. Ova vrsta usluge uspešno obezbeđuje održivost online biznisa na duže staze i kontuinuirano pomaže klijentu da identifikuje i spreči sve pokušaje zloupotrebe njegovog biznisa.

Koliko aktivnih korisnika imate u bazi?

Dušan: Više od 100 aktivnih sajtova uspešno procesuiraju transakcije korišćenjem naših rešenja. Ponosni smo na činjenicu da je naš portfolio bogat biznisima koji dolaze iz različitih industrija i da nam je procenat uspešno onboardovanih klijenata preko 80%.

Kada su u pitanju brendovi poznati velikom broju ljudi, među našim klijentima ih nećete pronaći, ali ako govorimo o velikim klijentima čiji biznisi uspešno generišu višemilionske iznose i čije transakcije brojimo u desetinama hiljada na mesečnom nivou – da, imamo takvih klijenata i uspešno sarađujemo na obostrano zadovoljstvo. U ovom trenutku pregovaramo sa nekoliko regionalnih i evropskih klijenata za koje možemo reći da su lideri u svojoj branši.

Kako je startap u početku finansiran i na koji način ste projektovali biznis model?

Dušan: Trenutno radimo sa određenim brojem stalnih klijenata sa kojima beležimo stabilan rast u prihodima. Pre oko pola godine postali smo profitabilni i mogu da kažem prevazišli dosta dečijih bolesti, sada nam je plan da idemo putem generisanja što većeg broja novih klijenata i prihoda koje nameravmo da investiramo u dalji razvoj usluga, tehničkih rešenja i ljudskih resursa.

U početku smo bili samofinansirajući i nismo imali investiciju u standardnom smisu. Trenutno ne razmišljamo o spoljnom finansiranju ali i ne bežimo od kreativnih rešenja kojima možemo evoluirati mi i naš biznis.

Pred timom koji razvija ThePayPortal nalaze se pune ruke posla. Osim što se konstantno trude da razviju što bolje rešenje za klijenta, očekuje ih i otvaranje i izlazak na nova tržišta.

Kakvi su dosadašnji utisci korisnika za sam servis i kakav je njihov feedback?

Dušan: Utisci klijenata su veoma pozitivni. U online poslovanju biznisi često imaju više od jednog sajta preko koga prodaju svoje proizvode. Naš najpozitivniji feedback merimo brojem postojećih klijenata koji ponovo biraju saradnju sa nama u trenucima kada šire svoje online poslovanje.

Naravno mi nismo u mogućnosti svima da rešimo probleme i izazove sa kojima se suočavaju i ambicioznim ljudima nije lako da kažu drugim ambicioznim ljudima da nešto ne može da se uradi, ali dobar odnos sa svim potencijalnim klijentima kojima nismo mogli da pomognemo nam govori da dobro radimo.

Postoji li konkurencija za ThePayPortal i šta vaše rešenje tačno izdvaja od drugih sličnih rešenja?

Dušan: Konkurencija naravno postoji i moram da primetim da boluju od nesanice, nikad ne spavaju. Naša konkurencija su kompanije iz čitavog sveta, prevashodno iz Zapadne Evrope, gde je naša ciljna grupa i nadmetanje sa njima je ozbiljna disciplina. Jedan mali broj radi isto što i mi, a jedan veći broj neke od segmenata kojima se i mi bavimo. Sa jedne strane voleo bih da ima više konkurencije, da možemo da vidimo kako to drugi rade, sa druge strane dobro je ovako.

Prema konkurenciji gajimo veliko poštovanje ali imamo i veliku želju da ih prestignemo. Oni su nam često inspiracija u nekim segmentima poslovanja i trudimo se da primenimo neke njihove ideje i rešenja koja su dobra. Dalje gledamo da ta rešenja unapredimo uz naš lični pečat. Na ovaj način stičemo kompetitivnu prednost kad god smo u mogućnosti. Da ne bude zablude, ne osećamo da smo u karmičkom deficitu zbog toga, mnogi naši konkurenti rade nama to isto tako da smo kvit.

Jedinstvenost ili specifičnost naše kompanije je takozvani extra mile, gde drugi stanu mi idemo dalje, na primer, kada nas pitaju zašto smo drugačiji od Stripe-a, mi kažemo da nismo, radimo sve isto što rade i oni, ali kada Stripe ne može da radi sa vama – mi možemo, jer znamo kako.

Imate i vaš blog. Koliko vam ovakav sadržaj pomaže u marketinškim aktivnostima i koliko ulažete u oglašavanje?

Dušan: Blog je sigurno važan deo poslovanja u digitalnom svetu. Mi za sada ne možemo da se pohvalimo blogom kojim bi bili zadovoljni ali radimo na tome da napravimo pravi proboj u ovom pravcu u narednom periodu. Zaključak bi bio da nam blog do sada nije bio koristan ali hoću da istaknem šta nam jeste donelo mnogo koristi, a to je word of mouth.

Pored novih poslova, word of mouth je baterija za naš entuzijazam i želju da idemo napred. Jednostavno, preporuka postojećeg klijenta potencijalnom klijentu je najveći uspeh naše misije. Pored ovoga trenutno se nalazimo u završnoj fazi izrade novog sajta i realizacije inoviranog koncepta pristupa klijentima.

Koji su planovi za ThePayPortal u budućnosti, da li je to unapređenje proizvoda, širenje tima ili nešto treće?

Dušan: Naredni planovi su definitivno privlačenje većeg broja klijenata sa tržišta Zapadne Evrope. Konsekventno moraćemo da širimo tim ljudi i da se pripremamo za ulazak na tržište SAD-a. Konstantno radimo na usavršavanju naših tehnologija koje za cilj imaju smanjenje neželjenih scenarija prilikom realizacije plaćanja i intenzivno radimo na internim machine learning algoritmima za koje možemo reći da predstavaljaju visoke tehnološke domete u ovom trenutku.

Takođe radimo na akviziciji znanja i ekspertize o oblasti ML i AI kako kroz pojedinačne eksperte tako i kroz partnerstva sa organizacijama koje se time bave. Planiramo da povećamo prisutnost na međunarodnim konferencijama koje pokrivaju naše segmente poslovanja a imamo u vidu sponzorstva i laserski smo se fokusirali na odrđene međunarodne eksperte u ovoj industriji koje bismo želeli da dovedemo kod nas. Partnerstva sa drugim kompanijama takođe mogu biti interesantan put u našoj perspektivi.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Office Talks Podcast

IT otkazi u Srbiji (gost Marko Vučetić)

Ove i prošle nedelje saznali smo da su pojedine IT kompanije u Srbiji krenule da smanjuju svoje timove - tehničke i netehničke pozicije.

Intervju

50 miliona pošiljaka obradio je srpski Mily Technologies – startap koji nastoji da unapredi logistiku širom sveta

Industrija logistike i dostave proizvoda i te kako ima potencijal za veći rast i razvoj zahvaljujući modernim tech rešenjima. Jedno od takvih rešenja razvija i srpski startap Mily Technologies sa čijim smo osnivačima imali priliku da razgovaramo, a koji su se vratili iz Danske i Nemačke u Srbiju da pokrenu svoj biznis.

Karijere

Studenti ETF-a najavljuju protest: Školarina za Softversko inženjerstvo povećana na 280.000 RSD

Nezadovoljni cenama školarine na nekim od najtraženijih i najskupljih smerova, studenti ETF-a pridružuju se kolegama sa arhitekture u blokadi zgrade tehničkih fakulteta.

Propustili ste

Analiza

Kako obračunati ‘ekstra porez’ za 2022. godinu i na koga se on primenjuje?

U tekstu koji sledi, donosimo vam odgovore na sva pitanja koja imate u vezi sa godišnjim porezom na dohodak građana, te vašim obavezama prilikom oporezivanja.

Novost

Pet razloga zbog kojih ćete želeti da koristite mobilnu aplikaciju UniCredit Banke

Mobilna aplikacija UniCredit Banke Srbija ocenjena je od strane svojih korisnika najvišim ocenama na tržištu, u onlajn prodavnicama App Store i Google Play, u kategoriji mobilne bankarske aplikacije.

Karijere

Koja su prava radnika u slučaju otkaza i gde kompanije najčešće greše?

Poslednjih nekoliko nedelja u IT zajednici sve češće slušamo o otkazima i zamrzavanju zapošljavanja. To nas je nateralo da se zapitamo kako su u Srbiji regulisani otkazi usled smanjenja obima posla, te koja prava radnici mogu da ostvare ukoliko ostanu bez posla?

Internet marketing

DigiTalk u Zrenjaninu i ovog aprila o razvoju digitalne ekonomije u Srbiji

Digitalk, organizacija koju čine Vladimir Kovač, Ivan Minić i Vitomir Ognjanović, najavljuje dva vezana događaja u aprilu posvećena digitalnoj ekonomiji u Srbiji: Digitalk e-Commerce Days i Digitalk Konferenciju 2023. 

Upoznajte poslodavce

ABBYY razvojni centar u Srbiji zapošljava domaće inženjere, ali i netehničke kadrove

Multinacionalna kompanija ABBYY, koja razvija inteligentna rešenja za obradu dokumentacije, planira da do 2023. godine udvostruči broj domaćih stručnjaka s ciljem širenja poslovanja i stvaranja snažne tehnološke zajednice u Srbiji.

Tehnologija

Posetili smo Bugatti Rimac: Zavirite kako nastaje najbrži serijski električni auto na svetu

Redakcija Netokracije imala je ove nedelje posebnu priliku da poseti fabriku kompanije Rimac Automobili u Zagrebu. U tekstu koji sledi prenosimo vam naše utiske i informacije o kompaniji koja postavlja neke nove standarde u svetu automobilizma i tehnologije.