Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za primenu Testa samostalnosti konačno je objavljeno

Uputstvo za tumačenje kriterijuma Testa samostalnosti pomoći će paušalnim preduzetnicima i poreskim inspektorima da pravilno protumače devet kriterijuma koji određuju da li su ovi preduzetnici u svom poslovanju nezavisni u odnosu na svog nalogodavca ili ne.

Uputstvo za tumačenje Testa zvanično je objavljeno od strane Poreske uprave i počeće sa primenom 1. marta 2020. godine, dok su poreske olakšice za kompanije koje zaposle lice koje nije bilo u radnom odnosu u 2019. godini moguće od 1. januara tekuće godine.

Da podsetimo, Test samostalnosti uveden je Izmenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, a predstavlja set od devet kriterijuma po kojima se određuje način oporezivanja koji će omogućiti preduzetnicima da provere na koji način se određeni prihod može klasifikovati – kao prihod preduzetnika od samostalne delatnosti ili kao drugi prihod fizičkog lica.

U narednom periodu na Netokraciji ćemo detaljno tumačiti sva podzakonska akta u vezi sa novim poreskim pravilima.

Ostavi komentar

  1. Stanarevic

    Stanarevic

    1. 3. 2020. u 12:27 Odgovori

    Procitao sam gomilu tekstova o ovoj temi, i na Netokraciji i na raznoraznim drugim portalima, i nigde niko nije objasnio ili pojasnio dva detalja:

    1.Kako se realizuje „test samostalnosti“ – podrazumeva se da preduzetnik treba sam da ga popuni I posalje negde/nekako, ili ce biti kontaktiran na ovaj ili onaj nacin od strane poreske uprave, sa uputstvom i formularom?

    2.Da li moraju da se sa ovim zlopate apsolutno svi preduzetnici, tj. i oni sa x-xy-xyz klijenata, ili ce poreska uprava sama filitrirati ko je u obavezi (a sto moze lako da ucini na osnovu izvestaja od banke)?

    • Marko Mudrinić

      Marko Mudrinić

      2. 3. 2020. u 08:24 Odgovori

      Bilo je reči o tome još na početku.

      Test samostalnosti, iako se zove test, se ne rešava, ne pupunjava i ne šalje nikome.

      To je utvrđen set pravila koja služe kao fact-check, dakle preduzetnici i doo na kraju dana, prolaze kroz pojedinačne stavke i zajedno ili zasebno utvrđuju međusobni odnos – da li su u prekršaju ili ne.

      Što se druge stavke tiče, to da li imaš više klijenata nije presudan faktor, obzirom da sa jednim možeš da imaš tako postavljen odnos da padaš test samostalnosti i onda je taj klijent u problemu jer poreska može da ga kazni. Neće biti nikakvog filtriranja, zapravo teško da će poreska i da proverava paušalce pojedinačno, već će recimo doći u inspekciju nekog doo, videti da ima fakture od tog i tog PR i tu recimo može da nastane provere.

      Iskreno, čitava ova stvar je napravljena da bude konfuzna i da zastraši one koji zapravo od početka i nisu bili samostalni već su sumilirali radni odnos. Nažalost, mera je takva da je naterala i mnoge samostalne preduzetnike da ugase radnje jer ne žele da posluju u sivoj zoni.

  2. Aleks

    Aleks

    5. 3. 2020. u 18:08 Odgovori

    Sta se desava ako radite za pretezno jednog klijenta ali taj klijent nema nikakvog predstavnika u Srbiji? Mene moj strani poslodavac u ugovoru i klasifikuje kao „contractora“ tj. samozaposlenog. Takodje sve uplate se vrse deviznom doznakom iz inostranstva.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.