Rešenje za digitalizaciju tehničkih pregleda u Srbiji nudi beogradska firma SELco sa servisom 'Zakaži Tehnički'

Beogradska firma SELco servisom ‘Zakaži Tehnički’ digitalizuje proces registracije vozila širom Srbije

Tehnički pregledi vozila dodatno su pooštreni novim zakonom, a izmenjena procedura čekanja da vozilo bude pregledano dovela je do gužvi ispred servisa. Firma iz Beograda SELco aplikacijom 'Zakaži tehnički' u saradnji sa firmom DedalDev nastoji da digitalizuje ovaj proces i olakša posao svim vozačima.

Većina vozača u Srbiji do sada se već susrela sa izmenjenim Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima koji obuhvata i registraciju vozila. Sa novim pravilima promenio se i način na koji se obavlja tehnički pregled vozila koji je sada limitiran propisanim vremenom pregleda u saradnji sa MUP-om, što je dovelo do gužvi i ponekad velikih redova nezadovoljnih vozača ispred servisa.

U većim gradovima Srbije već uveliko vlada trend zakazivanja tehničkih pregleda unapred, kako bi se pomenute gužve izbegle i na vreme obavila obaveza koja čeka sve vlasnike motornih vozila. Da postoji jednostavnije i brže rešenje pokazao je tim iz Beograda koji čini dve firme SELco i DedalDev, osmislivši digitalni servis Zakaži tehnički – koji je trenutno dostupan u deset gradova Srbije (Beograd, Pančevo, Šabac, Sombor, Subotica, Novi Pazar, Zaječar, Paraćin, Jagodina, Smederevo).

U intervjuu sa jednim od idejnih tvoraca rešenja Stefanom Azarićem, razgovarali smo o prvim koracima osnivanja servisa, dosadašnjem poslovanju, kao i o narednim planovima koje pravi zajedno sa svojim timom.

Korisnička baza servisa sve više raste

Već na samom početku, naš sagovornik otkriva da je inicijalna ideja za osnivanje pomenutog servisa nastala prošle godine u junu kada se intenzivno govorilo o novom zakonu kojim se reguliše minimalno vreme pregleda jednog vozila. „Nakon što smo i sami iskusili čekanje po par sati na tehničkim pregledima da bismo izvršili registraciju vozila, došao sam do ideje koja bi mogla da reši upravo ovaj problem, a koja nas je kasnije dovela do Zakaži Tehnički sistema“, započinje razgovor Stefan.

On nam, između ostalog, otkriva da je od same ideje do realizacije tim nailazio na različite izazove, a jedan od njih je podrazumevao istraživanje trenutne potrebe tržišta i analizu postojećih rešenja – koja je ubrzo pokazala da na tržištu Srbije postoji potreba za jednim ovakvim sistemom.

Ovaj proizvod, pak, danas razvijaju dva tima: jedan čine četiri inženjera koji rade na razvoju novih funkcionalnosti (dizajnom korisničkog interfejsa i infrastrukturom servisa) i na održavanju trenutnog sistema, a drugi čine četvoro ljudi koji se bave korisničkom podrškom, marketingom, pravnim delom, prodajom, finansijama i administracijom, a koji imaju 30 godina iskustva u procesu registracije i osiguranja motornih vozila.

Fizička lica mogu koristiti servis potpuno besplatno. Za sada postoji samo Android aplikacija, dok se iOS verzija očekuje u narednom periodu.

Pomenuti tim ima zadatak i da obezbedi stabilno funkcionisanje servisa za 100 tehničkih pregleda, koliko ovaj startap za sada ima u bazi, od kojih 60 aktivno koristi njihove usluge u svakodnevnom poslovanju. Stefan nam otkriva i da je utisak i saradnja sa tehničkim pregledima za sada odlična:

Neki od benefita koje naši korisnici (odn. servisi) u ovoj saradnji osećaju jeste drastično smanjenje telefonskih poziva, radnici postaju produktivniji i imaju više vremena da se fokusiraju na druge radne obaveze. Jedan od utisaka ljudi koji idu na tehničke preglede su prosto smanjene gužve ispred servisa, nema čekanja u redu.

Ipak, činjenica je da mnogi ljudi danas registraciju vozila zakazuju upravo pozivima u već proverenim i najbližim servisima. Otuda i pitanje na koji način bi im Android aplikacija Zakaži Tehnički dodatno pomogla da ovu obavezu završe jednostavnije i brže?

Stefan je saglasan da veliki broj građana zakazuje svoj tehnički pregled putem telefona, ali kako kaže, da bi se taj termin zakazao potrebno je pronaći broj telefona tehničkog pregleda, sačekati da se neko tamo javi i da se naknadno zakaže termin (koji vama kao stranci možda i ne odgovara) – što je poprilično dug proces.

Azarić, između ostalog, napominje da veliki problem može biti i situacija u kojoj klijent ne stigne na tehnički pregled na vreme i mora da otkaže dogovoren termin. Upravo te potencijalne stresne situacije koje mogu oduzeti previše vremena, rešava pomenuta aplikacija:

Servis omogućava korisnicima da u svega par klikova „online“ putem svog telefona izvrše zakazivanje termina za svoje vozilo, a sam servis tu informaciju iskomunicira dalje radnicima na tehničkim pregledima te na taj način ubrzava ceo proces zakazivanja. Nakon izvršenog tehničkog pregleda svaki korisnik ostavlja reviziju za tehnički pregled koja sadrži ocenu od 1 do 5, kratak komentar i ime korisnika. Na ovaj način će budući korisnici moći takođe da transparentno vide revizije svih tehničkih pregleda.

Nakon preuzimanja aplikacije neophodno je da odaberete tip naloga koji može biti fizičko ili pravno lice. Nakon toga birate tip vozila za koji želite da zakažete termin npr. putničko vozilo i nakon toga se otvara mapa gde možete da odaberete bilo koji tehnički pregled sa mape i gde imate mogućnost uvida u cenu tehničkog pregleda na svakom od njih.

Pored toga, Stefan nam otkriva da će se nakon odabira tehničkog pregleda pojaviti ekran sa slobodnom terminima, a kada odaberete termin koji vam odgovara, potrebno je da potvrdite zakazivanje i samim tim ste završili ceo proces. Takođe, postoji mogućnost da se termin otkaže ako iz nekog razloga klijent nije u mogućnosti da stigne.

Važno je napomenuti da je proces zakazivanja za pravna lica malo duži, gde je potrebno da se unesu dodatni podaci poput PIB-a, matičnog broja, adrese i naziva firme. Ovaj tip naloga je namenjen firmama koje poseduju veliki broj vozila ili firmama koje se uslužno bave delatnošću registracije vozila, a čitav proces i za jednu i za drugu stranu je potpuno besplatan.

Sam interfejs aplikacije i proces registracije je veoma jednostavan, a nakon što obavite formalnost, dalje možete lako izabrati željeni servis za registraciju vozila.

iOS aplikacija i naplata registracije vozila plan za naredni period

Osvrnuvši se više ka poslovanju samog startapa, naš sagovornik nam otkriva da je proces zakazivanja tehničkih pregleda besplatan za pravna i fizička lica, ali da se biznis model ovog startapa zasniva na servisima koji te preglede i obavljaju, uz dve opcije pretplate:

  • Osnovni + varijabilni deo: osnovni deo se razlikuje u zavisnosti od načina plaćanja koji može biti mesečni, tromesečni, šestomesečni i godišnji. Gde se na tromesečni, šestomesečni i godišnji daje određeni popust. Varijabilni deo je 2.5% od cene tehničkog pregleda po jednom fizičkom licu odnosno 1.25% po jednom terminu pravnog lica. Ovaj deo se plaća na mesečnom nivou.
  • Fiksna mesečna pretplata: ova vrsta pretplate iznosi onoliko koliko košta jedan tehnički pregled za putničko vozilo na datom tehničkom pregledu. U zavisnosti od potreba tehničkog pregleda može se odabrati prva ili druga opcija.

Kada već govorimo o finansijama, potrebno je napomenuti da iz ovog startapa za sada nisu razmišljali o direktnim investicijama ali da se ta strategija sa rastom poslovanja polako menja, što nam Stefan dalje objašnjava:

Do sada nismo razmišljali u ovom smeru iz razloga što većinu poslovnih troškova možemo pokriti sami. S druge strane se broj korisnika povećava iz meseca u mesec, kako se povećava broj korisnika, tako se povećava i broj zahteva za novim funkcionalnostima što naravno donosi sve veće finansijske troškove. Da, razmišljamo da u budućnosti potražimo investitore i da na taj način ubrzamo proces digitalizacije ove oblasti u celoj Srbiji.

Privodeći razgovor kraju, Stefan nam je govorio i o tome da za sada na tržištu Srbije ne postoji ozbiljna konkurencija, iako smatra da je postojanje iste zdravo sa poslovne strane. Kako kaže, s obzirom na to da tehnički pregledi koriste zastarele sisteme za vođenje evidencije o zakazivanjima sve se svodi na staromodne procese uz pomoć papira i olovke.

Za naredni period, kaže Azarić, plan je da se digitalizuju i ostali procesi na tehničkim pregledima i da se na taj način ubrza i olakša obavljanje svakodnevnog posla radnicima koji rade na istim. „Što se tiče drugih novina, korisnici mogu očekivati iOS aplikaciju do kraja godine, a u toku sledeće godine i nove funkcionalnosti poput podsetnika korisnika pre isteka registracije, naplate registracije vozila preko aplikacije i još dosta novih funkcija“, zaključio je na kraju Stefan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Internet marketing

Neil Skehel: Želimo da podignemo svest o značaju CX-a u Srbiji kroz dodelu nagrada

Kompanija 'Awards International' koja dodeljuje biznis nagrade širom sveta otvara prve 'Customer Experience' nagrade i za naš region - u Beogradu. Direktor i osnivač ove firme otkriva nam više detalja o predstojećem događaju i daljim planovima za poslovanje u Srbiji i regionu.

Kultura 2.0

Da li je vaša AliExpress porudžbina bezbedna od korona virusa?

Sve oči svetske javnosti okrenute su ka Kini koja se, u ovom trenutku, bori sa širenjem smrtonosnog korona virusa. I dok čekamo da saznamo da li postoji rešenje za ovaj ozbiljan globalni zdravstveni problem, zapitali smo se - da li virus koji je par hiljada kilometara daleko može da se prenese i robom sa AliExpress-a?

Kultura 2.0

CM-ovi su oči, uši i glas vaših brendova i kompanija na Internetu – i neće skoro nestati

Danas se obeležava dan Community Manager-a i zato smo se zapitali dokle ćemo slaviti ovu profesiju i gde su uopšte CM seniori.

Tehnologija

Kako paušalci mogu pristupiti svom eSandučetu i poreskom rešenju za 2020. godinu?

Januar 2020. za preduzetnike paušalce doneo je još jednu novost – rešenje o porezu direktno u njihovo eSanduče. Međutim, sudeći po reakcijama preduzetnika, taj proces nije jednostavan kao što izgleda. O tome šta vam je sve potrebno kako biste pristupili rešenju o prispelim obavezama analiziramo u nastavku teksta.

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?