Rešenje za digitalizaciju tehničkih pregleda u Srbiji nudi beogradska firma SELco sa servisom 'Zakaži Tehnički'

Beogradska firma SELco servisom ‘Zakaži Tehnički’ digitalizuje proces registracije vozila širom Srbije

Tehnički pregledi vozila dodatno su pooštreni novim zakonom, a izmenjena procedura čekanja da vozilo bude pregledano dovela je do gužvi ispred servisa. Firma iz Beograda SELco aplikacijom 'Zakaži tehnički' u saradnji sa firmom DedalDev nastoji da digitalizuje ovaj proces i olakša posao svim vozačima.

Većina vozača u Srbiji do sada se već susrela sa izmenjenim Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima koji obuhvata i registraciju vozila. Sa novim pravilima promenio se i način na koji se obavlja tehnički pregled vozila koji je sada limitiran propisanim vremenom pregleda u saradnji sa MUP-om, što je dovelo do gužvi i ponekad velikih redova nezadovoljnih vozača ispred servisa.

U većim gradovima Srbije već uveliko vlada trend zakazivanja tehničkih pregleda unapred, kako bi se pomenute gužve izbegle i na vreme obavila obaveza koja čeka sve vlasnike motornih vozila. Da postoji jednostavnije i brže rešenje pokazao je tim iz Beograda koji čini dve firme SELco i DedalDev, osmislivši digitalni servis Zakaži tehnički – koji je trenutno dostupan u deset gradova Srbije (Beograd, Pančevo, Šabac, Sombor, Subotica, Novi Pazar, Zaječar, Paraćin, Jagodina, Smederevo).

U intervjuu sa jednim od idejnih tvoraca rešenja Stefanom Azarićem, razgovarali smo o prvim koracima osnivanja servisa, dosadašnjem poslovanju, kao i o narednim planovima koje pravi zajedno sa svojim timom.

Korisnička baza servisa sve više raste

Već na samom početku, naš sagovornik otkriva da je inicijalna ideja za osnivanje pomenutog servisa nastala prošle godine u junu kada se intenzivno govorilo o novom zakonu kojim se reguliše minimalno vreme pregleda jednog vozila. „Nakon što smo i sami iskusili čekanje po par sati na tehničkim pregledima da bismo izvršili registraciju vozila, došao sam do ideje koja bi mogla da reši upravo ovaj problem, a koja nas je kasnije dovela do Zakaži Tehnički sistema“, započinje razgovor Stefan.

On nam, između ostalog, otkriva da je od same ideje do realizacije tim nailazio na različite izazove, a jedan od njih je podrazumevao istraživanje trenutne potrebe tržišta i analizu postojećih rešenja – koja je ubrzo pokazala da na tržištu Srbije postoji potreba za jednim ovakvim sistemom.

Ovaj proizvod, pak, danas razvijaju dva tima: jedan čine četiri inženjera koji rade na razvoju novih funkcionalnosti (dizajnom korisničkog interfejsa i infrastrukturom servisa) i na održavanju trenutnog sistema, a drugi čine četvoro ljudi koji se bave korisničkom podrškom, marketingom, pravnim delom, prodajom, finansijama i administracijom, a koji imaju 30 godina iskustva u procesu registracije i osiguranja motornih vozila.

Fizička lica mogu koristiti servis potpuno besplatno. Za sada postoji samo Android aplikacija, dok se iOS verzija očekuje u narednom periodu.

Pomenuti tim ima zadatak i da obezbedi stabilno funkcionisanje servisa za 100 tehničkih pregleda, koliko ovaj startap za sada ima u bazi, od kojih 60 aktivno koristi njihove usluge u svakodnevnom poslovanju. Stefan nam otkriva i da je utisak i saradnja sa tehničkim pregledima za sada odlična:

Neki od benefita koje naši korisnici (odn. servisi) u ovoj saradnji osećaju jeste drastično smanjenje telefonskih poziva, radnici postaju produktivniji i imaju više vremena da se fokusiraju na druge radne obaveze. Jedan od utisaka ljudi koji idu na tehničke preglede su prosto smanjene gužve ispred servisa, nema čekanja u redu.

Ipak, činjenica je da mnogi ljudi danas registraciju vozila zakazuju upravo pozivima u već proverenim i najbližim servisima. Otuda i pitanje na koji način bi im Android aplikacija Zakaži Tehnički dodatno pomogla da ovu obavezu završe jednostavnije i brže?

Stefan je saglasan da veliki broj građana zakazuje svoj tehnički pregled putem telefona, ali kako kaže, da bi se taj termin zakazao potrebno je pronaći broj telefona tehničkog pregleda, sačekati da se neko tamo javi i da se naknadno zakaže termin (koji vama kao stranci možda i ne odgovara) – što je poprilično dug proces.

Azarić, između ostalog, napominje da veliki problem može biti i situacija u kojoj klijent ne stigne na tehnički pregled na vreme i mora da otkaže dogovoren termin. Upravo te potencijalne stresne situacije koje mogu oduzeti previše vremena, rešava pomenuta aplikacija:

Servis omogućava korisnicima da u svega par klikova „online“ putem svog telefona izvrše zakazivanje termina za svoje vozilo, a sam servis tu informaciju iskomunicira dalje radnicima na tehničkim pregledima te na taj način ubrzava ceo proces zakazivanja. Nakon izvršenog tehničkog pregleda svaki korisnik ostavlja reviziju za tehnički pregled koja sadrži ocenu od 1 do 5, kratak komentar i ime korisnika. Na ovaj način će budući korisnici moći takođe da transparentno vide revizije svih tehničkih pregleda.

Nakon preuzimanja aplikacije neophodno je da odaberete tip naloga koji može biti fizičko ili pravno lice. Nakon toga birate tip vozila za koji želite da zakažete termin npr. putničko vozilo i nakon toga se otvara mapa gde možete da odaberete bilo koji tehnički pregled sa mape i gde imate mogućnost uvida u cenu tehničkog pregleda na svakom od njih.

Pored toga, Stefan nam otkriva da će se nakon odabira tehničkog pregleda pojaviti ekran sa slobodnom terminima, a kada odaberete termin koji vam odgovara, potrebno je da potvrdite zakazivanje i samim tim ste završili ceo proces. Takođe, postoji mogućnost da se termin otkaže ako iz nekog razloga klijent nije u mogućnosti da stigne.

Važno je napomenuti da je proces zakazivanja za pravna lica malo duži, gde je potrebno da se unesu dodatni podaci poput PIB-a, matičnog broja, adrese i naziva firme. Ovaj tip naloga je namenjen firmama koje poseduju veliki broj vozila ili firmama koje se uslužno bave delatnošću registracije vozila, a čitav proces i za jednu i za drugu stranu je potpuno besplatan.

Sam interfejs aplikacije i proces registracije je veoma jednostavan, a nakon što obavite formalnost, dalje možete lako izabrati željeni servis za registraciju vozila.

iOS aplikacija i naplata registracije vozila plan za naredni period

Osvrnuvši se više ka poslovanju samog startapa, naš sagovornik nam otkriva da je proces zakazivanja tehničkih pregleda besplatan za pravna i fizička lica, ali da se biznis model ovog startapa zasniva na servisima koji te preglede i obavljaju, uz dve opcije pretplate:

  • Osnovni + varijabilni deo: osnovni deo se razlikuje u zavisnosti od načina plaćanja koji može biti mesečni, tromesečni, šestomesečni i godišnji. Gde se na tromesečni, šestomesečni i godišnji daje određeni popust. Varijabilni deo je 2.5% od cene tehničkog pregleda po jednom fizičkom licu odnosno 1.25% po jednom terminu pravnog lica. Ovaj deo se plaća na mesečnom nivou.
  • Fiksna mesečna pretplata: ova vrsta pretplate iznosi onoliko koliko košta jedan tehnički pregled za putničko vozilo na datom tehničkom pregledu. U zavisnosti od potreba tehničkog pregleda može se odabrati prva ili druga opcija.

Kada već govorimo o finansijama, potrebno je napomenuti da iz ovog startapa za sada nisu razmišljali o direktnim investicijama ali da se ta strategija sa rastom poslovanja polako menja, što nam Stefan dalje objašnjava:

Do sada nismo razmišljali u ovom smeru iz razloga što većinu poslovnih troškova možemo pokriti sami. S druge strane se broj korisnika povećava iz meseca u mesec, kako se povećava broj korisnika, tako se povećava i broj zahteva za novim funkcionalnostima što naravno donosi sve veće finansijske troškove. Da, razmišljamo da u budućnosti potražimo investitore i da na taj način ubrzamo proces digitalizacije ove oblasti u celoj Srbiji.

Privodeći razgovor kraju, Stefan nam je govorio i o tome da za sada na tržištu Srbije ne postoji ozbiljna konkurencija, iako smatra da je postojanje iste zdravo sa poslovne strane. Kako kaže, s obzirom na to da tehnički pregledi koriste zastarele sisteme za vođenje evidencije o zakazivanjima sve se svodi na staromodne procese uz pomoć papira i olovke.

Za naredni period, kaže Azarić, plan je da se digitalizuju i ostali procesi na tehničkim pregledima i da se na taj način ubrza i olakša obavljanje svakodnevnog posla radnicima koji rade na istim. „Što se tiče drugih novina, korisnici mogu očekivati iOS aplikaciju do kraja godine, a u toku sledeće godine i nove funkcionalnosti poput podsetnika korisnika pre isteka registracije, naplate registracije vozila preko aplikacije i još dosta novih funkcija“, zaključio je na kraju Stefan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Karijere

5 razloga zašto paušalci ne veruju izmenama zakona i zašto se javno bune protiv njihovog usvajanja

Svako ko je prisustvovao otvorenim razgovorima povodom donošenja novih zakona o poslovanju i oporezivanju paušalaca ima samo jedan pridev - zapaljivo. Suprostavljene strane diskutovale su o zakonskim predlozima, a šta je to što paušalci ističu kao najveće probleme, pročitajte u nastavku ovog teksta.

Kultura 2.0

Horor priče iz industrije: Plata koja nikada nije stigla

Želite da promenite firmu jer više nema šta da vam ponudi? Ja bih, na vašem mestu, ponovo razmislio - ko zna šta vas čeka u sledećoj.

Startapi i poslovanje

Da li je zbog ‘paušala’ na pomolu novi egzodus programera i digitalnih stručnjaka?

Od svih dilema koje poslednjih mesec dana potresaju domaću IT zajednicu, jedna od najizraženijih i najstrastvenijih glasi - otići ili ostati?

Propustili ste

E-commerce

Četiri domaća startapa koja transformišu e-commerce u Srbiji

Drugi deo Netokracijine OMGcommerce konferencije bio je rezervisan za Business i Product Track, a u okviru dela posvećenog proizvodima publici su se predstavili domaći inovativni startapi sa svojim rešenjima iz oblasti e-trgovine.

Kultura 2.0

Employer Branding iz drugog ugla: Kako izgraditi identitet kompanije koji ljudima nešto znači?

Prošli četvrtak imali smo priliku da posetimo 'Tech Doc' filmski festival koji je kompanija Levi9 organizovala za svoje zaposlene i partnere. Kakve to ima veze sa Employer Branding-om?

E-commerce

Guberinić: CarGo stiže u Novi Sad, a za njim i servis za digitalna plaćanja!

Treća po redu OMGcommerce konferencija u organizaciji Netokracije završena je juče, a pored dvadeset predavača koji su govorili o rešenjima i trendovima u oblasti e-trgovine, publika se upoznala i sa novinama koje kompanija CarGo planira da uvede u narednom periodu na tržište Srbije.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Intervju

Preobražaj se ne dešava ako iza njega ne stoje ljudi koji vide svet drugim očima

Duvanska industrija bez dima? Zvuči paradoksalno, ali kompanija Philip Morris International smatra da je to moguće. O njihovoj biznis transformaciji koja će to omogućiti i zaposlenima koji igraju ključnu ulogu, u nastavku teksta razgovaramo sa njihovom HR menadžerkom.

Netokracija

Zakonske osnove za razvoj ‘online’ trgovine u Srbiji su postavljene – web trgovci traže smanjenje sive ekonomije

Treća Netokracijina konferencija posvećena digitalnoj trgovini i budućnosti ove oblasti počela je jutros u prostorijama Naučno-tehnološkog parka. Dvadeset ovogodišnjih predavača publici će predstaviti rešenja i proizvode, govoriće o promenama koje novi zakoni donose za sve digitalne trgovce i podeliti konkretne savete za unapređenje poslovanje web prodavnica.