
Symphony organizuje interne tehničke zajednice za razmenu znanja – a uskoro i eksternu konferenciju ‘TechNote’
Ova kompanija je za svoje zaposlene organizovala tehničke zajednice čiji je cilj podela znanja i iskustva među članovima tima (QA, DevOps i Front-End community), a to je preraslo i u eksternu konferenciju 'TechNote' koja startuje od marta.
Prethodna godina za kompaniju Symphony bila je rekordna po broju zaposlenih u razvojnim centrima u Beogradu, Novom Sadu i Nišu, a ovaj tim je takođe radio i na razvoju internih inicijativa koje su omogućile bolju razmenu znanja između zaposlenih.
Konkretnije, reč je o QA Community projektu koji su započeli početkom 2021. godine, a Ivan Dragošan, Managing Director beogradskog razvojnog centra i VP of Internal Operations na nivou Symphony grupacije, objašnjava da su prošlu godinu započeli sa ciljem da razumeju šta je fokus njihovim zaposlenima u trenutku kada je prošlo 10 meseci od početka pandemije i kada su se životne navike i prioriteti svih nas značajno promenili:
Kroz interno istraživanje koje je sproveo naš Leadership tim, shvatili smo da im je potrebna intenzivnija razmena znanja i investiranje u njihov razvoj, kako na tehničkim, tako i na soft veštinama.
Symphony je kompanija za razvoj softvera i proizvoda, i većina naših inženjera radi na različitim projektima tako da je veliki izazov povezati te ljude i uputiti ih jedne na druge. Iz potrebe da adekvatno odgovorimo na izazov koji smo prepoznali, Leadership team beogradskog razvojnog centra pokrenuo je naš prvi tehnički community (QA Community) sa ciljem da okupimo ekipu sa istim ili sličnim tehničkim znanjem i unutar te grupe radimo na njihovom razvoju, stvaranjem samoodržive zajednice koja sama sebe unapređuje.
U nastavku razgovora sa Ivanom detaljnije razgovaramo o toj inicijativi i svemu onome što je iz nje usledilo.
Broj tehničkih zajednica nastavlja da raste
Kako Dragošan sa ponosom ističe, reakcije zaposlenih na gore pomenutu inicijativu bile su sjajne, pa je projekat zaživeo i nastavio da se razvija. Pored tehničkih zajednica (koje su imale svoja okupljanja i sastanke na kojima se razmenjivalo znanje), zaposleni su imali tehničke radionice – kako na nivou beogradskog razvojnog centra, tako i na nivou cele kompanije. Pored toga, naš sagovornik dodaje šta je kompanija još uradila na polju mentorstva i edukacije zaposlenih:
Imali smo i “Development Budget”, namenjen za finansiranje različitih tipova radionica, seminara i alata, koji pomaže našim zaposlenima da unapređuju svoje znanje i veštine. Takođe, uveli smo i ulogu “Principala” u beogradskom razvojnom centru, gde smo neke od naših tehnički najseniornijih inženjera unapredili na tu poziciju i dodelili im vodstvo određenih tehničkih domena na svim projektima u našem centru. Oni su odgovorni za uspostavljanje procesa, mentorstvo, tehničke performanse inženjera/inženjerki, te uključenost u postavljanju tehničke infrastrukture.
Što se tiče tehničkih community-ja, Symphony danas može da se pohvali QA, DevOps i Front-End community-jem, a ti timovi imaju svoje kanale komunikacije putem Slack-a, bazu znanja na Confluence-u i nedeljne ili dvonedeljne sastanke na kojima razgovaraju o specifičnim slučajevima i tehničkim problemima sa projekata na kojima rade, te prezentuju jedni drugima softverska rešenja/funkcionalnosti, projektna dostignuća ili prezentacije o određenim problemima koje su uspešno rešili.
Sve te zajednice, kako kaže naš sagovornik, navele su ljude da budu upućeniji jedni na druge, da uče zajedno i razmenjuju informacije. “Osećaj podrške je najveći benefit za kompaniju, jer pruža brzi protok informacija, lakše rešavanje problema i rad sa ljudima koji imaju slično ili bolje znanje. Community je oduvek ključna stvar za našu kompaniju, a sad smo tu ideju preneli na tehnički nivo i stvorili mikro zajednice unutar globalne zajednice”, objašnjava on i dodaje da su rešili da ovu inicijativu za tehnički razvoj zaposlenih unaprede i da je podele sa širom zajednicom:
U osnovi naše kulture je briga o zaposlenima i njihovom napretku i razvoju. Međutim, ono što je posebno bitno naglasiti, jeste činjenica da mi kao globalna kompanija nosimo odgovornost sa sobom da radimo na jačanju i rastu IT industrije. Pri tome, ne mislimo samo na rast u broju zaposlenih koji je za nas bio rekordan prošle godine i u Srbiji, već mislimo i na rast prilika za napredovanje, učenje i saradnju kako naših ljudi, tako i članova lokalnih IT zajednica.
U 2021. godini, kako smo već i rekli, bilo nam je bitno da kulturu razmene znanja i učenja podignemo na mnogo viši nivo prvo interno, a već sredinom prošle godine počeli smo sa planiranjem kako da naše prakse primenimo i eksterno. Verujemo da se napredak i rast IT industrije i svih njenih članova može desiti samo kada kompanije odluče da deo svojih resursa usmere u ovom smeru uz aktivan rad na različitim inicijativama.
Deljenje znanja je osnov napretka ne samo kompanije već cele IT industrije
U nastavku razgovora sa Ivanom smo se detaljnije dotakli toga zašto je za jednu kompaniju, ali i celokupnu industriju, važno da se interno kompanijsko znanje podeli i sa ljudima van kompanije. On naglašava da se samo na taj način može osigurati multidimenzionalni rast kompletne industrije:
Kombinovanjem ljudi, njihovog potencijala, znanja i tehnologija smatramo da idemo ka otključavanju beskonačno mnogo mogućnosti koje će omogućiti dalji rast IT stručnjaka, klijenata, i na kraju globalnih zajednica. Deljenje internog kompanijskog znanja je samo jedna od tih mogućnosti za koju smo odlučili da se u potpunosti posvetimo naredne godine u beogradskom razvojnom centru.
Svakako nećemo zaboraviti ni druge inicijative koje su usmerene ka daljem razvoju industrije, ali i eksterne zajednice u Beogradu koje već godinama negujemo i razvijamo, ali smatramo da će TechNote (jednodnevna konferencija koju organizujemo) doneti istinsku prevagu, ojačati industriju i na kraju poslužiti kao inspiracija drugim udruženjima i kompanijama da podjednako ulažu u deljenje znanja. Ovakvih inicijativa nikada nije dosta i radujemo se videti kako će lokalna zajednica odgovoriti na naš TechNote i koje dugoročne koristi ćemo svi dobiti od ovoga.
Pomenuta konferencija (TechNote powered by Symphony ili skraćeno TechNote) je jednodnevna konferencija koju u potpunosti organizuje ova kompanija i koja ima za cilj da omogući razmenu znanja i napredak članova lokalne IT zajednice. “Kroz šest različitih poglavlja planiramo da se dotaknemo programskih jezika, razvojnih alata i metodologija rada koje smatramo korisnim za tržište, i omogućimo svim prisutnim da uče ne samo iz naših iskustava, već iz iskustava svetskih priznatih stručnjaka koji će biti naši gosti”, objašnjava Ivan i dodaje da je u planu da se ova konferencija održava na svaka dva meseca u razvojnom centru u Beogradu:
Učešće u konferenciji će biti besplatno za sve, a kako bismo omogućili da TechNote bude dostupan što većem broju članova zajednice, organizovaćemo ga u hibridnom formatu, tako da će jedan deo gostiju biti prisutan u našem razvojnom centru u Beogradu, a drugi u online formatu.
Prvo izdanje TechNote: Dawn of the Cloud na temu “The best DevOps tools, frameworks, and platforms 2022” zakazan je za 5. mart u beogradskom razvojnom centru. Kako bi svi zainteresovani bili u toku sa svim poslednjim informacijama vezanim za predavače, agendu i prijave kreirali smo jednostavnu formu na koju se možete prijaviti sa samo par osnovnih podataka.
Za kraj razgovora, Dragošan ističe da Symphony u planu ima i nekoliko različitih inicijativa koje će biti usmerene na dodatne prilike za karijerni razvoj i napredak zaposlenih. “Pored toga, nastavićemo sa izgradnjom naše interne zajednice za promociju razmene znanja i najboljih praksi. Na nivou beogradskog razvojnog centra, pored TechNote-a nastavljamo sa našim društveno odgovornim aktivnostima koje predvode naši zaposleni, a Symphony ih podržava. Iskreno se radujemo prvom izdanju TechNote-a, ali i svim ostalim i željno iščekujemo povratne informacije od članova lokalne IT zajednice”, zaključuje on.
Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!