
Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja
Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?
Pre pet godina u Beogradu je otvoren drugi razvojni centar kompanije Symphony i, kako se prisećaju naši sagovornici, taj početak u velikoj meri obeležila je saradnja sa startapima iz Silicijumske doline koji su svojevremeno kreirali proizvode koji su pravili velike promene na američkom i svetskom tržištu.
U tim prvim nedeljama poslovanja u srpskoj prestonici uspeli su da zaposle četiri-pet inženjera i inženjerki, a u međuvremenu je taj broj rastao iz godine u godinu da bi danas dostigao brojku od 90 zaposlenih (samo u toku prošle godine tim je dostigao povećanje od 50%).
Naravno, kompanija se menjala i na druge načine: neki od startapa sa kojima su sarađivali kupljeni su od strane uspešnih korporacija (koje su nastavile saradnju sa Symphony-jem), broj klijenata (što startapa, što korporacija) i spektar industrija za koje kreiraju rešenja ili kompletne proizvode se povećao, a Srđan Todorović, Head of Service Delivery, i Slaviša Radičević, Head of Software Engineering, u nastavku teksta detaljnije nam otkrivaju kako su se razvijali u prethodnih pet godina i šta ih čeka u narednom periodu.
Od direktnog priključivanja timovima klijenata do end-to-end projakata
“Kao što smo rekli, na početku naše priče u Beogradu većina projekata na kojima smo radili su dolazili iz startap sveta i to su bile timske augmentacije, što je značilo da se deo našeg inženjering tima punopravno priključuje inženjering timu klijenta i zajedno kreiraju softver rešenje ili potpuno novi prozivod”, priseća se Srđan i dodaje:
Rastom kompanije, dodatnim ulaganjem i razvijanjem globalnog biznis tima dobili smo priliku da radimo end-to-end projekte i angažmane – što je zasigurno značajan korak za nas. Kao što je rečeno, danas u Beogradu sarađujemo i sa startapima, ali i sa velikim svetskim igračima, ali je primetan iskorak ka isključivo end-to-end angažmanima i fokusirani smo da to bude još bolje u budućnosti. Tu naši timovi imaju kompletan ownership nad svim fazama kreiranja jednog proizvoda – od konceptualizacije do finalnog lansiranja na tržište.
Što se tiče profila projekata i klijenata, dodaje Slaviša, tu se nalazi raznolik spektar industrija i projekata poput bankarstva, zdravstvene zaštite, trgovine, transporta i projekata iz oblasti energetskog sektora. “Ono što je za nas bitno jeste da se naš odnos sa klijentima nije menjao bez obzira na tip naše saradnje – trudimo se da sa njima zadržimo bliske kontakte što uključuje i putovanja naših timova, ali i klijenta jedni drugima u posete – i nadamo se da će se to uskoro vratiti. To je izrazito bitno zbog građenja poverenja”, dodaje on i ističe da se tim na lokalnom nivou u toku prošle godine duplirao.
Uz taj rast , naravno, došla je i potreba za zapošljavanjem sve većeg broja tehničkih uloga, pa njihov beogradski tim pored Frontend i Backend stručnjaka čine i QA, Data Science, DevOps i Machine Learning inženjeri, UI/UX dizajneri i softver arhitekte i principal inženjeri. Srđan pojašnjava:
Ponovo, rast i povećanje inženjerskih timova i kompleksniji projekti su nas doveli do kreiranja Delivery odeljenja i Service Delivery menadžer uloge koja prati svaki naših projektni tim. Ova uloga je poprilično dinamična i izazovna, ali kompaniji donosi veliku vrednost i osigurava da usluga i kvalitet rešenja bude na najvećem mogućem nivou. Service Delivery menadžer ima za zadatak da obezbedi zadovoljstvo klijenta i tima, a onda i krajnje rešenje izazova i problema na kojem rade naši timovi.
Uzimajući u obzir da sve naše projekte radimo po Agile metodologiji, bitan nam je i kvalitet implementacije te metodologije pa zato imamo i Agile trenera koji pomaže i nama i klijentima.
Pored unapređenja tech stack-a došlo se i do viših platnih razreda
Naši sagovornici otkrili su nam i kako se tokom godina menjao njihov tech stack, a Slaviša primećuje da ih je konstantna evolucija frontend-a koja se dešava poslednjih nekoliko godina itekako motivisala da razviju ekspertizu u tehnologiji u kojoj smo videli najveći potencijal – i odabrali su React kao dominantnu tehnologiju.
Ako se osvrnemo na backend, primarni tech stack u beogradskom razvojnom centru su Java i Python. Pored toga, uvrstili smo i Golang u naše tehnologije i trenutno imamo i ceo tim koji je promenio svoju primarnu tehnologiju , obučivši se da rade u novoj tehnologiji.
Oformili smo i tim QA inženjera koji ne rade samo u okviru svojih timova, već i zajedno unapređuju jedni druge zajedničkim radom.
Što se tiče mobile-a, na početku smo bili fokusirani na native iOS and Android. Pojava cross-platform tehnologija je dovela do toga da tražimo inženjere sa znanjem React Native-a, a u skorije vreme i Fluttera.
Kako je domaće tržište pored napretka tehnologije doživelo i veliki napredak u pogledu visine plata domaćih inženjera, Srđan i Slaviša pitali smo i kako Symphony gleda na taj aspekt poslovanja. Srđan ističe sledeće: “U poslednjih pet godina konkurentnost je zaista visoka, svakodnevno se postavljaju novi standardi, ali mi se trudimo da ih aktivno pratimo, pa čak i budemo ambiciozniji i podignemo naše uslove na još viši nivo. Pored toga, trudimo se i da unapređujemo paket benefita koje pružamo unutar kompanije.”
Na kraju razgovora, zapitali smo se i gde će beogradski razvojni centar ove kompanije biti u narednom periodu? Šta žele da postignu i kako vide svoje buduće poslovanje? Slaviša navodi sledeće:
Nastavljamo sa ekspanzijom i širenjem tima, poslovnog prostora i broja klijenata. Cilj nam je i da podižemo kvalitet usluge tako što ćemo raditi na tehničkom razvoju inženjera kroz povećanje broja Principal inženjera u kompaniji i uspostavljane tehnoloških zajednica, grupišući ljude u okviru istih tehnologija i podstičući ih da se međusobno razvijaju.
Pored tog tehničkog napretka, nastavljamo da radimo i na ličnom razvoju inženjera kroz različite interne radionice i sesije koje organizujemo jer nam je veoma bitno i da ljudi napreduju kako tehnički, tako i u soft skill delu.
Srđan dodaje i sledeće: “Nama je veoma bitno i da naši timovi sarađuju s ljudima od kojih mogu da uče ili da rade na projektima koji njihovo znanje i veštine mogu podići na novi nivo, u kombinaciji sa različitim radionicama, konferencijama i događajima koje organizujemo u cilju profesionalnog razvoja. Osluškujemo njihove potrebe i reagujemo ukoliko im je potrebna dodatna podrška ili promena projekta, odnosno tehnologije na kojoj rade.”
Naši sagovornici pred kraj razgovora sa ponosom su istakli i da ih je domaća tehnološka zajednica prepoznala kao jednog od TOP 10 najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji – što je pokazalo ovogodišnje istraživanje kompanije Infostud. “Naravno, mi nastavljamo da radimo na tome da našim zaposlenima pružimo još bolje uslove i verujem da ćemo samim tim podizati naš rang na toj listi. I, za sam kraj, istakao bih i da nastavljamo da rastemo i podižemo svaki segment unutar kompanije na novi nivo, jer nikada nismo odustali od ideje da želimo da izgradimo okruženje u kom će ljudi moći da napreduju, rastu i uživaju u poslu koji rade”, zaključio je Slaviša.
Ostavi komentar
Z
24. 6. 2021. u 23:54
Bez druga Harisa, ništa… 😉