Symphony u Beogradu slavi 5. rođendan i najavljuje širenje poslovanja

Peti rođendan u Beogradu Symphony slavi uz tim koji broji 90 zaposlenih – najavljeno dalje širenje poslovanja

Povodom pete godišnjice kompanije Symphony u Beogradu sa njenim predstavnicima pravimo retrospektivu poslovanja: koliko je firma porasla, koliko trenutno ima zaposlenih i na kojim tipovima projekata danas rade njihovi timovi?

Pre pet godina u Beogradu je otvoren drugi razvojni centar kompanije Symphony i, kako se prisećaju naši sagovornici, taj početak u velikoj meri obeležila je saradnja sa startapima iz Silicijumske doline koji su svojevremeno kreirali proizvode koji su pravili velike promene na američkom i svetskom tržištu.

U tim prvim nedeljama poslovanja u srpskoj prestonici uspeli su da zaposle četiri-pet inženjera i inženjerki, a u međuvremenu je taj broj rastao iz godine u godinu da bi danas dostigao brojku od 90 zaposlenih (samo u toku prošle godine tim je dostigao povećanje od 50%).

Naravno, kompanija se menjala i na druge načine: neki od startapa sa kojima su sarađivali kupljeni su od strane uspešnih korporacija (koje su nastavile saradnju sa Symphony-jem), broj klijenata (što startapa, što korporacija) i spektar industrija za koje kreiraju rešenja ili kompletne proizvode se povećao, a Srđan Todorović, Head of Service Delivery, i Slaviša Radičević, Head of Software Engineering, u nastavku teksta detaljnije nam otkrivaju kako su se razvijali u prethodnih pet godina i šta ih čeka u narednom periodu.

Od direktnog priključivanja timovima klijenata do end-to-end projakata

“Kao što smo rekli, na početku naše priče u Beogradu većina projekata na kojima smo radili su dolazili iz startap sveta i to su bile timske augmentacije, što je značilo da se deo našeg inženjering tima punopravno priključuje inženjering timu klijenta i zajedno kreiraju softver rešenje ili potpuno novi prozivod”, priseća se Srđan i dodaje:

Rastom kompanije, dodatnim ulaganjem i razvijanjem globalnog biznis tima dobili smo priliku da radimo end-to-end projekte i angažmane – što je zasigurno značajan korak za nas. Kao što je rečeno, danas u Beogradu sarađujemo i sa startapima, ali i sa velikim svetskim igračima, ali je primetan iskorak ka isključivo end-to-end angažmanima i fokusirani smo da to bude još bolje u budućnosti. Tu naši timovi imaju kompletan ownership nad svim fazama kreiranja jednog proizvoda – od konceptualizacije do finalnog lansiranja na tržište.

Što se tiče profila projekata i klijenata, dodaje Slaviša, tu se nalazi raznolik spektar industrija i projekata poput bankarstva, zdravstvene zaštite, trgovine, transporta i projekata iz oblasti energetskog sektora. “Ono što je za nas bitno jeste da se naš odnos sa klijentima nije menjao bez obzira na tip naše saradnje – trudimo se da sa njima zadržimo bliske kontakte što uključuje i putovanja naših timova, ali i klijenta jedni drugima u posete – i nadamo se da će se to uskoro vratiti. To je izrazito bitno zbog građenja poverenja”, dodaje on i ističe da se tim na lokalnom nivou u toku prošle godine duplirao.

Uz taj rast , naravno, došla je i potreba za zapošljavanjem sve većeg broja tehničkih uloga, pa njihov beogradski tim pored Frontend i Backend stručnjaka čine i QA, Data Science, DevOps i Machine Learning inženjeri, UI/UX dizajneri i softver arhitekte i principal inženjeri. Srđan pojašnjava:

Ponovo, rast i povećanje inženjerskih timova i kompleksniji projekti su nas doveli do kreiranja Delivery odeljenja i Service Delivery menadžer uloge koja prati svaki naših projektni tim. Ova uloga je poprilično dinamična i izazovna, ali kompaniji donosi veliku vrednost i osigurava da usluga i kvalitet rešenja bude na najvećem mogućem nivou. Service Delivery menadžer ima za zadatak da obezbedi zadovoljstvo klijenta i tima, a onda i krajnje rešenje izazova i problema na kojem rade naši timovi. 

Uzimajući u obzir da sve naše projekte radimo po Agile metodologiji, bitan nam je i kvalitet implementacije te metodologije pa zato imamo i Agile trenera koji pomaže i nama i klijentima.

Pored unapređenja tech stack-a došlo se i do viših platnih razreda

Naši sagovornici otkrili su nam i kako se tokom godina menjao njihov tech stack, a Slaviša primećuje da ih je konstantna evolucija frontend-a koja se dešava poslednjih nekoliko godina itekako motivisala da razviju ekspertizu u tehnologiji u kojoj smo videli najveći potencijal – i odabrali su React kao dominantnu tehnologiju

Ako se osvrnemo na backend, primarni tech stack u beogradskom razvojnom centru su Java i Python. Pored toga, uvrstili smo i Golang u naše tehnologije i trenutno imamo i ceo tim koji je promenio svoju primarnu tehnologiju , obučivši se da rade u novoj tehnologiji. 

Oformili smo i tim QA inženjera koji ne rade samo u okviru svojih timova, već i zajedno unapređuju jedni druge zajedničkim radom.

Što se tiče mobile-a, na početku smo bili fokusirani na native iOS and Android. Pojava cross-platform tehnologija je dovela do toga da tražimo inženjere sa znanjem React Native-a, a u skorije vreme i Fluttera.

Kako je domaće tržište pored napretka tehnologije doživelo i veliki napredak u pogledu visine plata domaćih inženjera, Srđan i Slaviša pitali smo i kako Symphony gleda na taj aspekt poslovanja. Srđan ističe sledeće: “U poslednjih pet godina konkurentnost je zaista visoka, svakodnevno se postavljaju novi standardi, ali mi se trudimo da ih aktivno pratimo, pa čak i budemo ambiciozniji i podignemo naše uslove na još viši nivo. Pored toga, trudimo se i da unapređujemo paket benefita koje pružamo unutar kompanije.”

Na kraju razgovora, zapitali smo se i gde će beogradski razvojni centar ove kompanije biti u narednom periodu? Šta žele da postignu i kako vide svoje buduće poslovanje? Slaviša navodi sledeće:

Nastavljamo sa ekspanzijom i širenjem tima, poslovnog prostora i broja klijenata. Cilj nam je i da podižemo kvalitet usluge tako što ćemo raditi na tehničkom razvoju inženjera kroz povećanje broja Principal inženjera u kompaniji i uspostavljane tehnoloških zajednica, grupišući ljude u okviru istih tehnologija i podstičući ih da se međusobno razvijaju.

Pored tog tehničkog napretka, nastavljamo da radimo i na ličnom razvoju inženjera kroz različite interne radionice i sesije koje organizujemo jer nam je veoma bitno i da ljudi napreduju kako tehnički, tako i u soft skill delu.

Srđan dodaje i sledeće: “Nama je veoma bitno i da naši timovi sarađuju s ljudima od kojih mogu da uče ili da rade na projektima koji njihovo znanje i veštine mogu podići na novi nivo, u kombinaciji sa različitim radionicama, konferencijama i događajima koje organizujemo u cilju profesionalnog razvoja. Osluškujemo njihove potrebe i reagujemo ukoliko im je potrebna dodatna podrška ili promena projekta, odnosno tehnologije na kojoj rade.”

Naši sagovornici pred kraj razgovora sa ponosom su istakli i da ih je domaća tehnološka zajednica prepoznala kao jednog od TOP 10 najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji – što je pokazalo ovogodišnje istraživanje kompanije Infostud. “Naravno, mi nastavljamo da radimo na tome da našim zaposlenima pružimo još bolje uslove i verujem da ćemo samim tim podizati naš rang na toj listi. I, za sam kraj, istakao bih i da nastavljamo da rastemo i podižemo svaki segment unutar kompanije na novi nivo, jer nikada nismo odustali od ideje da želimo da izgradimo okruženje u kom će ljudi moći da napreduju, rastu i uživaju u poslu koji rade”, zaključio je Slaviša.


Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-švajcarski Strong Network podigao €5,1 investicije – širi se na Evropu i SAD

Strong Network, srpsko-švajcarski startap dobio je investiciju vrednu 5,1 miliona evra kako bi ubrzao svoje širenje na teritorije Evrope i SAD-a. Rundu investiranja predvodio je OpenOcean zajedno sa Wingman Ventures fondom.

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.