Svetozar Krunić o prelasku u ActiveCollab iz ugla specijalizacije

Svetozar Krunić o prelasku u Active Collab: Specijalizacija kao prilika za posao iz snova

Tokom godina ostvarite veliki broj prijateljstava sa ljudima koji rade u vašoj industriji, ali ih i dalje najčešće srećete po konferencijama. Prošlog vikenda porazgovarao sam sa Svetozarom (Zaretom) Krunićem kojeg većina poznaje kao jednog od malobrojnih e-mail marketing eksperata na ovim prostorima i redovnog predavača na mnogim edukativnim programima. Pravo sa njegovog predavanja na zlatiborskom izdanju Webiz poslovne edukacije, pričao sam sa Zaretom o nedavnom prelasku u Active Collab, novim izazovima u karijeri i planovima za budućnost ove novosadske kompanije.

“Ljudi te pamte po prvoj edukaciji koju održiš – tako sam ja postao tip za email oglašavanje”, započeo je kroz smeh Svetozar naš razgovor. Prilika za popodnevnu kafu ukazala se tokom vikenda gde je na Zlatiboru održana Webiz poslovna edukacija, a na kojoj je moj sagovornik predavao u okviru modula Email marketing kroz zanimljive brojke. Ovoga puta, Svetozar je branio boje A51 – novosadske kompanije koja stoji iza popularnog project management servisa Active Collab koji koriste neke od najvećih svetskih kompanija kao što su Intel, Adobe, Apple, NASA, Ogilvy, Nike i drugi.

Kako Krunić kaže, A51 timu pridružio se prošlog meseca i to na poziciji Head of User Acquisition koja je usko vezana za akviziciju novih korisnika, te praćenje ponašanja na sajtu i u okviru aplikacije. Kompletan posao postiže se detaljnom analitikom i integrisanom komunikacijom kroz oglašavanje na kanalima digitalnog marketinga koji su sastavni deo ovog procesa.

Na pitanje Netokracije otkud ova promena i šta je bio glavni razlog za prelazak, Svetozar ističe kako je proveo fantastičnih 6 godina u Infostud grupi, radeći na gotovo svim sajtovima koji danas posluju u okviru ove grupe:

Iskustvo sam oblikovao gradeći nove sajtove koji su imali osobine startapa, a kasnije i koristeći moćnu poziciju sajtova koji su uspostavili svoju web kulturu na Internetu. Kroz provedenih više od pola decenije u Infostudu, bilo mi je jasno da želim posebnu vrstu specijalizacije za koju mi je bila potrebna promena.

Redovan predavač na Webiz poslovnoj edukaciji, Krunić je i ovoga puta govorio o prednostima oglašavanja kroz email, te negovanju postojeće korisničke baze. Ivan Živković / Webiz

Digitalna priča i želja za daljim razvojem poklopila se sa planovima novosadskog A51 poznatog po Active Collab-uSaaS alatu za upravljanje projektima koji danas koriste neke od najpoznatijih svetskih kompanija, a koji se razvija upravo u Srbiji. Svetozar ne skriva da su težnja svetskog tržišta i jaka konkurencija bili prelomni momenti:

Osećaj da mogu i da želim nešto mnogo više učinili su da ova prilika u mojoj glavi zvuči zaista kao posao iz snova.

Ponašanje korisnika tema za usku specijalizaciju

Nema sumnje da većina nas Zareta poznaje upravo kao go-to čoveka za email marketing, no kao kaže, to nije njegova jedina specijalnost. Interesovanje za bihevijoralne analize i akviziciju korisnika javila se upravo kroz bavljenje email marketingom što je vremenom dovelo i do automatizacije email sistema zasnovanoj na integraciji sa CRM sistemom. Krunić kaže da je sledeća prekretnica stigla u vidu još intenzivnije Google Analytics i Google Adwords edukacije koje sada gotovo svakodnevno koristi u radu.

Moje angažovanje u ovim oblastima se nastavlja i danas kroz različite projekte za EXIT festival i druge klijente. Specijalnost mi je Google Analytics i oglašavanje kroz Search, Display i Video kao i email marketing. Sve ovo su strašni alati kojima prepoznajemo navike i pružamo prave informacije posetiocima o kojima se brinem.

Koliko se rad sa inostranim klijentima i tržištem razlikuje od rada na domaćem tržištu, naš sagovornik kaže da Infostud i Active Collab posluju u sasvim različitim industrijama. Infostud pripada classified biznisima i posao se zasniva na oglasnom modelu. Active Collab je kompanija zasnovana na SaaS modelu koji predstavlja isporučivanje aplikacije krajnjim korisnicima – putem Interneta.

Nastao još 2006. godine, Active Collab izdigao se kao jedan od vodećih project management alata koji biraju mnoge tehnološke, ali i firme iz drugih industrija. Active Collab

Svetozar dodaje da je SaaS veoma popularan poslovni model, ali da ga za razliku od oglasnog modela karakteriše i potpuno drugačija metrika uspešnosti poput MRR (Monthly Recurring Revenue), ARPA (Average Revenue per Account), LTV (Lifetime Value), CAC (Customer Acquisition Cost) i drugih akronima.

Strano tržište je dinamičnije, klijenti i korisnici usluga neguju drugačiju kulturu ponašanja nego domaći. Ako zamislite specifičnost srpskog i hrvatskog korisnika koji su prilično slični u ponašanju, a opet različiti, usklađivanje evropskog, američkog i tržišta Bliskog Istoka je izazov za sebe. Odatle se javlja i pozicija na kojoj sam trenutno.

Active Collab otvorio kancelariju u Beogradu i aktivno zapošljava

I dok se centralni deo poslovanja u kompaniji koja danas broji oko tridesetak zaposlenih odvija u Novom Sadu (Krunić, rođeni Subotičanin, kaže da mu vožnja svaki dan do posla i natrag posluži kao odlična prilika za slušanje podcasta), Active Collab ne krije svoje ambicije po pitanju širenja.

Samo nedavno kompanija je otvorila i kancelariju u Beogradu – Zare otkriva za Netokraciju da kvalitet koji su postigli žele da neguju i dalje, a upravo se u prestonici kriju “nindže” za kojima je Active Collab u potrazi kako bi se skupa upustili u dalji razvoj ove startap priče.

Imamo kolege koje su već u Beogradu, Customer Success tim i deo marketinga. Sada tražimo senior JavaScript Developera, PHP Developera, kao i digitalne marketing struke u vidu Digital Campaign Designera, Growth Hackera i Performance Marketing specijalistu. Sve aktuelne pozicije objavljujemo na našoj karijernoj stranici, pa preporučujem da je pratite.

Kako pak izgleda domaća digitalna scena nakon prvih dodira sa kompanijom koja posluje globalno? Krunić napominje da je digital u Srbiji pravi ritam kontrasta. Postoje odlično urađene, segmentirane i jasno targetirane kampanje koje koriste najnovije alate i vode se svetskim trendovima. Takođe, postoji i druga krajnost, dodaje on.

Ipak, kao najveći diferencijator koji Srbiju razlikuje od svetskog tržišta jeste upravo uzorak koji je ovde daleko manji. Sa dostupnošću Interneta u domaćinstvima koji je na nekih 4,5 miliona, primetan je trend razvoja koji oslikava i činjenica da smo donedavno govorili o problemima online naplate, a danas je to logistika. “Varka je da je u svetu lakše prodati, nije, samo je veći uzorak koji može da stvori količinu”, zaključuje Svetozar.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Da li ženski pristup pravi uspešne biznise?

Filozof Soren Kierkegaard kaže da se život može razumeti samo iz retrospektive, ali da se mora živeti unapred. Kažu i da preduzetnici imaju odlične instinkte za snalaženje, ali da ih pitate da objasne kako su nešto znali, možete da očekujete odgovor koji je u suštini glasi - nemoj da me pitaš gluposti, ne znam.

Office Talks Podcast

Šta je ‘destination’ marketing i kako kreirati strategiju koja privlači turiste?

Turizam jedne države danas i te kako zavisi od digitalnog oglašavanja. O tome šta predstavlja termin 'destinacionog marketinga' i kako Srbija i Crna Gora mogu da sebe bolje brendiraju kao turističke destinacije, govorimo u 93. epizodi Office Talks Podcasta.

Startapi i poslovanje

Srpski Eat Me App rešava problem viška hrane koja se baca – čuvajući našu okolinu

Otpad od hrane je treći najveći emiter gasova staklene bašte na svetu. Globalno, 30% ili 1,8 milijardi tona sve proizvedene hrane na globalnom nivou se pokvari zbog loše planiranje resursa duž linije lanca snabdevanja. Srpski startap Eat Me App sa svojom aplikacijom nastoji da stane na put ovom problemu i globalnom društvu ponudi jedno od rešenja za ovaj veliki problem.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Decentralizovane autonomne organizacije (DAO) – izazovi i perspektive

Džon Lenon je u pesmi 'Power to the people' sumirao koncept slobode i omogućavanja građanima da odlučuju o političkim i društvenim prilikama. Ove ideje stare su koliko i prve teorije o uređenju društva.

Startapi i poslovanje

B-Fresh: Nakon pobede na Generator ZERO konkursu, krećemo sa aktivnom prodajom!

Domaći startap ekosistem možda ne obiluje sa previše uspešnih agrotech rešenja. Ipak, Generator Zero konkurs OTP banke predstavio nam je talentovane timove iz oblasti ekologije i poljoprivrede. Pobedu na ovom takmičenju odneo je tim B-Fresh sa proizvodom za produženje roka trajanja voća i povrća.

Gaming

Novo poglavlje Tetrisa piše se u Beogradu i Tel Avivu – razvijaće ga Playstudios

Kompanija Playstudios kupila je krajem prošle godine prava za razvoj Tetris franšize na mobilnim platformama. Dalji razvoj ovog legendarnog naslova poveren je timu Playstudios Europe iz Beograda na kome će zajedno raditi sa kolegama iz Playstudios Israel u Tel Avivu.

Office Talks Podcast

Zašto Elon Musk kupuje Twitter?

Twitter - hoće li ostati kakvog ga znamo ili sa akvizicijom Elona Muska dolazi neka nova era? O kupovini ove društvene mreže razgovaramo u 95. epizodi Office Talks podcasta.

Startapi i poslovanje

Londonski Qudo sa osnivačem iz Srbije uzeo investiciju od $3,5 miliona – razmišlja se o razvojnom centru u Beogradu

Questionardo, firma koja razvija platformu Qudo za agilno ispitivanje potrošača i preciznu digitalnu aktivaciju vođenu podacima, nedavno je dobila i investiciju od 3,5 miliona dolara. Jedan od osnivača ovog startapa dolazi iz Srbije i sa njim razgovaramo o daljem poslovanju i razvoju proizvoda.

Karijere

Relax Gaming otvorio studio u Novom Sadu uz aktivno širenje tima

Rast iGaming industrije primetan je i na domaćem tržištu. Nakon četiri godine poslovanja u Srbiji, kompanija Relax Gaming otvorila je novi studio i najavila aktivno širenje tima.