Stuberi: YouTube uspeh u Srbiji nisu pregledi već odnos prema publici

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Na YouTube scenu ekipa sa severa Srbije koja stoji iza ovog kanala zakoračila je sasvim slučajno, u decembru 2014. godine, a danas imaju preko 970.000 pretplatnika i zavidnu statistiku pregleda videa.

Taj uspeh, kažu, donela im je ljubav prema glumi i snimanju video sadržaja zabavnog karaktera – ne sadržaj koji neki jutjuberi koriste kao primarni alat za javnu raspravu sa kolegama, često ne birajući reči i termine kojim se izražavaju (a koji im donose i preglede i novac).

O tome kako se popularnost na pomenutoj platgormi može napraviti i bez tih dramatičnih, često prostih video snimaka, objašnjava nam Dario Kesegi, osnivač kanala Stuberi, sa kojim smo razgovarali o prvim koracima osnivanja kanala, najtežim momentima do sada, saradnji sa brendovima i planovima koji tek slede.

Who’s laughing now, mama?

„Oduvek sam voleo filmografiju, pa sam od malena doslovno mučio porodicu i prijatelje da glume u mojim skečevima. Kako je vreme prolazilo, formirala se neka ekipa mojih prijatelja kojima se ta ideja dopala, što će se kasnije pretvoriti u hobi„, započinje razgovor Dario.

Ta njihova razonoda vremenom se od omanjeg vojvođanskog sela na severu zemlje proširila sve do Subotice, pa onda i širom države, toliko da je pomenuti hobi postao YouTube kanal koji će brojati skoro milion pretplatnika, pet godina od osnivanja:

Niko nije verovao u ovako brz rast i razvoj kanala kada smo ga pokrenuli, da ćemo doći do tolikog broja pratilaca, ali evo – samo što se nije desilo. Jedna priča koja to savršeno opisuje je kada je naša mama rekla da će dobrovoljno snimati sa nama kada budemo imali „milionče“, misleći da je više nikada nećemo mlatretirati sa tim. E, mama… „who’s laughing now“ 😀

Stvar se razvila toliko da se više ne može sa sigurnošću reći ko sve kreira sadržaj ovog kanala, jer ima oko dvadesetak Stubera, ali postoji core team koji stalno radi na njegovom razvoju na čelu sa Dariom. On nam, između ostalog, otkriva da većina tih ljudi radi neke druge poslove pored snimanja i smišljanja kreativa za kanal – kao što je rad u agenciji ili vođenje farme krava.

Zbog svih tih obaveza nekada im manjka ljudi da bi se ostvarili svi zacrtani ciljevi, ali ipak uspevaju da pored regularnog sadržaja aktivno sklapaju komercijalne saradnje sa poznatim brendovima na domaćem tržištu – kao što su Štark, Knjaz Miloš, Coca-Cola, Jaffa i drugi.

Sa pomenutim kompanijama Stuberi su do sada radili na različitim sadržajima, pa sve do toga da su imali i svoju reklamu na televiziji za Smoki. Štaviše, te komercijalne saradnje sa brendovima predstavljaju jedan od primarnih prihoda za tim, a jedan od njihovih najvećih projekata nosio je naziv „Da“ a koji se odlično uklopio u kampanju za Guaranu Icebraker. Kesegi nam otkriva više detalja:

Dve najgledanije epizode ovoj serijala imaju zajedno trenutno pet miliona pregleda, a ima preko trideset epizoda. Ono što je bila poenta jeste da rešimo stvari sa naše „Bucket“ liste i napravimo najbolju YouTube kampanju postavljajući sebi teške izazove.

Time smo premašili sva naša očekivanja na mnoge načine i, osim što nam je ceo serijal podigao kanal na sledeći nivo, taj isti serijal nam je promenio život. Možda čak i najbitniji projekat koji smo ikada uradili.

Pored tih saradnji, ekipa privređuje i od YouTube reklama i proizvoda koje Dario i njegov tim osmišljavaju i prave, kao što su duksevi, kačketi, maske za telefon i slično, ali se značajan deo zarade ulaže u dalji razvoj kanala.

Odnos sa publikom je mnogo više od njihovih pozitivnih reakcija na vaš kanal

Stuberi su do sada snimili  preko 1.100 klipova, a Dario nam otkriva da nije uvek lako pronaći inspiraciju za njihove specifične video snimke. Kako dodaje, istina je da nisu svi klipovi istog kvaliteta, ali da sve što tim više snima, postaje uigraniji, više eksperimentiše i samim tim dolazi do novih dobrih ideja.

Na pitanje Netokracije na koji način publika reaguje na taj njihov specifičan način snimanja i žanr koji ih karakteriše, Kesegi kaže da je najjednostavnije reći da su reakcije pozitivne, ali da je odnos sa publikom ipak nešto složenija stvar:

S obzirom na to da izbacujemo svaki dan video, postali smo deo njihovog života. To je nešto što mi ozbiljno shvatamo i dajemo sve od sebe da tu pažnju zadovoljimo. I mislim da se se vidi i da to ljudi cene. Izbegavamo prostakluk, psovke i neprimerno ponašanje, jer ne možemo da kontrolišemo ko će sve nas da gleda i stalo nam je da što više ljudi bude zadovoljno. Samo pročitajte komentare na bilo kojem klipu i videćete pozitivne reakcije zajednice. Znam da zvuči kliše, al nama je drago da je tako.

Privodeći razgovor kraju, Dario je za Netokraciju prokomentarisao i trenutnu situaciju na YouTube sceni u Srbiji kojom u prethodnih par meseci dominira svojevrsni rat između osnivača kanala, a koji je pre nešto više od mesec dana doživeo svoju ekspanziju.

Mišljenje našeg sagovornika jeste da je u ovom slučaju bitno izdvojiti se od ostalih, jer što je drama popularnija, to bi na površinu trebalo da isplivaju i drugi sadržaji koji će privući ljude da ih pogledaju. Međutim, merilo uspeha u ovom poslu je subjektivna stvar koja zavisi od autora do autora. Dario šaljivo pojašnjava da za ekipu Stubera to podrazumeva da što više rade ono što iskreno žele:

Poenta je da na kraju dana legneš da spavaš mirno, da si okružen pozitivnim ljudima i da klopaš dobru hranu svaki dan. Za sada sve uspevamo, a pored toga i da se fokusiramo na feedback publike, umesto na preglede.

Kako bi sve zacrtane ciljeve i ostvarili, ova ekipa u okolini Subotice ima mnogo planova za period koji sledi i oni podrazumevaju produkciju više klipova na putovanjima, ali i priče o novom horor specijalu. „Jedan od ambicioznijih planova nam je i ulaganje u novu opremu, širimo ekipu, širimo studio. Imamo ideju i da otvaramo novi kanal sa novim sadržajem. Na ovo pitanje bih mogao odgovarati satima, ali više volimo da se ljudi iznenade. Veliki šarm našeg kanala je što ne znaš šta te sledeće očekuje“, zaključio je na kraju Dario.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Kako su domaći YouTube kanali o kuvanju ‘eksplodirali’ za vreme epidemije

Da li i vi spadate u grupu ljudi koja je u karantinu isključivo radila na razvoju i usavršavanju kulinarskih veština? Verujem da jeste, a verujem i da ste inspiraciju tražili ne u bakinim kuvarima, već na YouTube-u.

Propustili ste

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs i namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.

E-commerce

eCommerce Asocijacija otvara vrata svoje Akademije za sve koji žele da pokrenu svoj web shop

eCommerce Asocijacija Srbije pokrenula je eCommerce Akademiju - edukativni projekat u okviru kog će profesionalci iz svih segmenata digitalnog ekosistema sa polaznicima deliti svoja iskustva iz sektora elektronske trgovine.

Intervju

McCann otkriva (skoro) sve što ste želeli da znate o tehnologiji – tokom i posle korone

'WeCann Point of View' je e-book kreiran od strane agencije McCann u okviru kog dele svoja razmišljanja o praćenju i privatnosti, kupovini, dokumentima i parama, ekonomiji deljenja i ekonomiji razdvojenosti, proširenoj realnosti, i drugim trendovima koji su se promenili u toku pandemije. U nastavku za Netokraciju izdvajaju najzanimljivije delove.

Startapi i poslovanje

Kako srpski IT-jevci treba da se brendiraju u inostranstvu – kao jeftina ili kvalitetna radna snaga?

Aktuelna pandemijska kriza (i njene ekonomske posledice), naveli su nas na sledeće pitanje: da li će domaće IT kompanije, agencije, frilenseri i regruteri morati da promene način na koji predstavljaju svoje proizvode, usluge i kadar na međunarodnom tržištu? Dakle, hoćemo li u prvi plat isticati da smo povoljni, da imamo kvalitetan kadar - ili oba?

Kultura 2.0

Kreativni direktori agencija otkrivaju da li je ekonomska kriza ubica kreativnosti – ili ne

Ako se bavite poslom koji počiva na originalnosti i kreativnosti, da li ste u tome u prethodna dva meseca bili uspešni? Ukoliko niste, kreativni direktori marketinških agencija otkrivaju svoje savete.