Stuberi: YouTube uspeh u Srbiji nisu pregledi već odnos prema publici

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Na YouTube scenu ekipa sa severa Srbije koja stoji iza ovog kanala zakoračila je sasvim slučajno, u decembru 2014. godine, a danas imaju preko 970.000 pretplatnika i zavidnu statistiku pregleda videa.

Taj uspeh, kažu, donela im je ljubav prema glumi i snimanju video sadržaja zabavnog karaktera – ne sadržaj koji neki jutjuberi koriste kao primarni alat za javnu raspravu sa kolegama, često ne birajući reči i termine kojim se izražavaju (a koji im donose i preglede i novac).

O tome kako se popularnost na pomenutoj platgormi može napraviti i bez tih dramatičnih, često prostih video snimaka, objašnjava nam Dario Kesegi, osnivač kanala Stuberi, sa kojim smo razgovarali o prvim koracima osnivanja kanala, najtežim momentima do sada, saradnji sa brendovima i planovima koji tek slede.

Who’s laughing now, mama?

„Oduvek sam voleo filmografiju, pa sam od malena doslovno mučio porodicu i prijatelje da glume u mojim skečevima. Kako je vreme prolazilo, formirala se neka ekipa mojih prijatelja kojima se ta ideja dopala, što će se kasnije pretvoriti u hobi„, započinje razgovor Dario.

Ta njihova razonoda vremenom se od omanjeg vojvođanskog sela na severu zemlje proširila sve do Subotice, pa onda i širom države, toliko da je pomenuti hobi postao YouTube kanal koji će brojati skoro milion pretplatnika, pet godina od osnivanja:

Niko nije verovao u ovako brz rast i razvoj kanala kada smo ga pokrenuli, da ćemo doći do tolikog broja pratilaca, ali evo – samo što se nije desilo. Jedna priča koja to savršeno opisuje je kada je naša mama rekla da će dobrovoljno snimati sa nama kada budemo imali „milionče“, misleći da je više nikada nećemo mlatretirati sa tim. E, mama… „who’s laughing now“ 😀

Stvar se razvila toliko da se više ne može sa sigurnošću reći ko sve kreira sadržaj ovog kanala, jer ima oko dvadesetak Stubera, ali postoji core team koji stalno radi na njegovom razvoju na čelu sa Dariom. On nam, između ostalog, otkriva da većina tih ljudi radi neke druge poslove pored snimanja i smišljanja kreativa za kanal – kao što je rad u agenciji ili vođenje farme krava.

Zbog svih tih obaveza nekada im manjka ljudi da bi se ostvarili svi zacrtani ciljevi, ali ipak uspevaju da pored regularnog sadržaja aktivno sklapaju komercijalne saradnje sa poznatim brendovima na domaćem tržištu – kao što su Štark, Knjaz Miloš, Coca-Cola, Jaffa i drugi.

Sa pomenutim kompanijama Stuberi su do sada radili na različitim sadržajima, pa sve do toga da su imali i svoju reklamu na televiziji za Smoki. Štaviše, te komercijalne saradnje sa brendovima predstavljaju jedan od primarnih prihoda za tim, a jedan od njihovih najvećih projekata nosio je naziv „Da“ a koji se odlično uklopio u kampanju za Guaranu Icebraker. Kesegi nam otkriva više detalja:

Dve najgledanije epizode ovoj serijala imaju zajedno trenutno pet miliona pregleda, a ima preko trideset epizoda. Ono što je bila poenta jeste da rešimo stvari sa naše „Bucket“ liste i napravimo najbolju YouTube kampanju postavljajući sebi teške izazove.

Time smo premašili sva naša očekivanja na mnoge načine i, osim što nam je ceo serijal podigao kanal na sledeći nivo, taj isti serijal nam je promenio život. Možda čak i najbitniji projekat koji smo ikada uradili.

Pored tih saradnji, ekipa privređuje i od YouTube reklama i proizvoda koje Dario i njegov tim osmišljavaju i prave, kao što su duksevi, kačketi, maske za telefon i slično, ali se značajan deo zarade ulaže u dalji razvoj kanala.

Odnos sa publikom je mnogo više od njihovih pozitivnih reakcija na vaš kanal

Stuberi su do sada snimili  preko 1.100 klipova, a Dario nam otkriva da nije uvek lako pronaći inspiraciju za njihove specifične video snimke. Kako dodaje, istina je da nisu svi klipovi istog kvaliteta, ali da sve što tim više snima, postaje uigraniji, više eksperimentiše i samim tim dolazi do novih dobrih ideja.

Na pitanje Netokracije na koji način publika reaguje na taj njihov specifičan način snimanja i žanr koji ih karakteriše, Kesegi kaže da je najjednostavnije reći da su reakcije pozitivne, ali da je odnos sa publikom ipak nešto složenija stvar:

S obzirom na to da izbacujemo svaki dan video, postali smo deo njihovog života. To je nešto što mi ozbiljno shvatamo i dajemo sve od sebe da tu pažnju zadovoljimo. I mislim da se se vidi i da to ljudi cene. Izbegavamo prostakluk, psovke i neprimerno ponašanje, jer ne možemo da kontrolišemo ko će sve nas da gleda i stalo nam je da što više ljudi bude zadovoljno. Samo pročitajte komentare na bilo kojem klipu i videćete pozitivne reakcije zajednice. Znam da zvuči kliše, al nama je drago da je tako.

Privodeći razgovor kraju, Dario je za Netokraciju prokomentarisao i trenutnu situaciju na YouTube sceni u Srbiji kojom u prethodnih par meseci dominira svojevrsni rat između osnivača kanala, a koji je pre nešto više od mesec dana doživeo svoju ekspanziju.

Mišljenje našeg sagovornika jeste da je u ovom slučaju bitno izdvojiti se od ostalih, jer što je drama popularnija, to bi na površinu trebalo da isplivaju i drugi sadržaji koji će privući ljude da ih pogledaju. Međutim, merilo uspeha u ovom poslu je subjektivna stvar koja zavisi od autora do autora. Dario šaljivo pojašnjava da za ekipu Stubera to podrazumeva da što više rade ono što iskreno žele:

Poenta je da na kraju dana legneš da spavaš mirno, da si okružen pozitivnim ljudima i da klopaš dobru hranu svaki dan. Za sada sve uspevamo, a pored toga i da se fokusiramo na feedback publike, umesto na preglede.

Kako bi sve zacrtane ciljeve i ostvarili, ova ekipa u okolini Subotice ima mnogo planova za period koji sledi i oni podrazumevaju produkciju više klipova na putovanjima, ali i priče o novom horor specijalu. „Jedan od ambicioznijih planova nam je i ulaganje u novu opremu, širimo ekipu, širimo studio. Imamo ideju i da otvaramo novi kanal sa novim sadržajem. Na ovo pitanje bih mogao odgovarati satima, ali više volimo da se ljudi iznenade. Veliki šarm našeg kanala je što ne znaš šta te sledeće očekuje“, zaključio je na kraju Dario.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Ekskluzivno

Skupština usvojila ‘zakon o paušalcima’

Izmene i dopune Zakona o porezu na dohodak građana koji se, između ostalog, odnose na paušalne preduzetnike i knjigaše, usvojen je u Skupštini Srbije. Mere podsticaja važiće od 1. januara 2020. godine.

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Upoznajte poslodavce

Microsoft je najpoželjniji IT poslodavac u Srbiji – slede Nordeus i Ubisoft

Ko su najatraktivniji IT poslodavci u Srbiji? Sajt Poslovi Infostud predstavio je rezultate svog prvog velikog istraživanja poslodavaca te vrste, a kompanija koja je osvojila najviše glasova ispitanika je Microsoft.

Propustili ste

Kultura 2.0

Da li će ‘meme’ magija ikada prestati? Sudeći po opsesiji bejbi Jodom – ne

Ima li nekog ko počinje da čitav ovaj tekst, a da nikada nije poslao Džon Travolta mim? Iskreno, ne verujem, jer mimove toliko često srećemo i toliko im se često smejemo da su postali neizbežan deo moderne komunikacije - a mi nismo ni primetili. Ipak, da li su oni samo trend ili su tu da ostanu zauvek?

Gaming

Eipix postaje deo ruskog Playrixa – sledi širenje tima u Novom Sadu

Domaća gejming kompanija Eipix Entertainment akvizirana je od strane ruskog Playrixa, priključujući se tako njegovom novom studiju - Playrix RS. Studio sa sedištem u Novom Sadu, kažu, biće fokusiran na razvoj 'free to play' mobilnih igara najvišeg svetskog kvaliteta.

Kultura 2.0

Kada više pažnje posvetite svojim zaposlenima, a ne kandidatima – vaša Employer Branding strategija će biti mnogo uspešnija

Kuda plovi Employer Branding brod i gde smo grešili, a šta smo uradili dobro kada je ova oblast u pitanju u 2019. godini?

Karijere

Otvoren Ladies of New Business program mentorstva – čekamo tvoju prijavu!

Nakon jesenje Ladies of New Business konferencije, sada već tradicionalno, organizujemo i mentorski program koji će ovaj put biti otvoren za devojke koje zanima IT. Program startuje u januaru i trajaće do marta 2020. godine.

Startapi i poslovanje

Fond za inovacionu delatnost ponovo dodeljuje €380.000 – po prvi put mogu da apliciraju i timovi

Inovativna preduzeća i naučno-istraživačke organizacije imaju na raspolaganju bespovratna sredstva Fonda za inovacionu delatnost za razvoj inovativnih proizvoda, usluga i tehnologija u ukupnom iznosu od šest miliona evra. Sledi novi ciklus dodele novca.

Karijere

Kako radoznalost i konstantno učenje oblikuju domaću IT industriju – iz ženskog ugla

Sedma po redu Ladies of New Business konferencija u organizaciji Netokracije okupila je prošle nedelje preko 100 dama koje su imale priliku da čuju zašto su pripadnice lepšeg pola veoma važan deo IT industrije.