Stuberi: YouTube uspeh u Srbiji nisu pregledi već odnos prema publici

Stuberi: YouTube uspeh nisu pregledi već odnos prema publici

Ako niste tinejdžer ili svoje slobodno vreme ne provodite istražujući YouTube, verovatno ne znate da domaću scenu na svakih mesec, dva zahvata prava ‘drama’. Sa druge strane, pak, stoji kanal 'Stuberi' koji prati skoro milion ljudi, a koji se ne služe tim trikovima. Oni su za Netokraciju podelili svoju priču.

Na YouTube scenu ekipa sa severa Srbije koja stoji iza ovog kanala zakoračila je sasvim slučajno, u decembru 2014. godine, a danas imaju preko 970.000 pretplatnika i zavidnu statistiku pregleda videa.

Taj uspeh, kažu, donela im je ljubav prema glumi i snimanju video sadržaja zabavnog karaktera – ne sadržaj koji neki jutjuberi koriste kao primarni alat za javnu raspravu sa kolegama, često ne birajući reči i termine kojim se izražavaju (a koji im donose i preglede i novac).

O tome kako se popularnost na pomenutoj platgormi može napraviti i bez tih dramatičnih, često prostih video snimaka, objašnjava nam Dario Kesegi, osnivač kanala Stuberi, sa kojim smo razgovarali o prvim koracima osnivanja kanala, najtežim momentima do sada, saradnji sa brendovima i planovima koji tek slede.

Who’s laughing now, mama?

„Oduvek sam voleo filmografiju, pa sam od malena doslovno mučio porodicu i prijatelje da glume u mojim skečevima. Kako je vreme prolazilo, formirala se neka ekipa mojih prijatelja kojima se ta ideja dopala, što će se kasnije pretvoriti u hobi„, započinje razgovor Dario.

Ta njihova razonoda vremenom se od omanjeg vojvođanskog sela na severu zemlje proširila sve do Subotice, pa onda i širom države, toliko da je pomenuti hobi postao YouTube kanal koji će brojati skoro milion pretplatnika, pet godina od osnivanja:

Niko nije verovao u ovako brz rast i razvoj kanala kada smo ga pokrenuli, da ćemo doći do tolikog broja pratilaca, ali evo – samo što se nije desilo. Jedna priča koja to savršeno opisuje je kada je naša mama rekla da će dobrovoljno snimati sa nama kada budemo imali „milionče“, misleći da je više nikada nećemo mlatretirati sa tim. E, mama… „who’s laughing now“ 😀

Stvar se razvila toliko da se više ne može sa sigurnošću reći ko sve kreira sadržaj ovog kanala, jer ima oko dvadesetak Stubera, ali postoji core team koji stalno radi na njegovom razvoju na čelu sa Dariom. On nam, između ostalog, otkriva da većina tih ljudi radi neke druge poslove pored snimanja i smišljanja kreativa za kanal – kao što je rad u agenciji ili vođenje farme krava.

Zbog svih tih obaveza nekada im manjka ljudi da bi se ostvarili svi zacrtani ciljevi, ali ipak uspevaju da pored regularnog sadržaja aktivno sklapaju komercijalne saradnje sa poznatim brendovima na domaćem tržištu – kao što su Štark, Knjaz Miloš, Coca-Cola, Jaffa i drugi.

Sa pomenutim kompanijama Stuberi su do sada radili na različitim sadržajima, pa sve do toga da su imali i svoju reklamu na televiziji za Smoki. Štaviše, te komercijalne saradnje sa brendovima predstavljaju jedan od primarnih prihoda za tim, a jedan od njihovih najvećih projekata nosio je naziv „Da“ a koji se odlično uklopio u kampanju za Guaranu Icebraker. Kesegi nam otkriva više detalja:

Dve najgledanije epizode ovoj serijala imaju zajedno trenutno pet miliona pregleda, a ima preko trideset epizoda. Ono što je bila poenta jeste da rešimo stvari sa naše „Bucket“ liste i napravimo najbolju YouTube kampanju postavljajući sebi teške izazove.

Time smo premašili sva naša očekivanja na mnoge načine i, osim što nam je ceo serijal podigao kanal na sledeći nivo, taj isti serijal nam je promenio život. Možda čak i najbitniji projekat koji smo ikada uradili.

Pored tih saradnji, ekipa privređuje i od YouTube reklama i proizvoda koje Dario i njegov tim osmišljavaju i prave, kao što su duksevi, kačketi, maske za telefon i slično, ali se značajan deo zarade ulaže u dalji razvoj kanala.

Odnos sa publikom je mnogo više od njihovih pozitivnih reakcija na vaš kanal

Stuberi su do sada snimili  preko 1.100 klipova, a Dario nam otkriva da nije uvek lako pronaći inspiraciju za njihove specifične video snimke. Kako dodaje, istina je da nisu svi klipovi istog kvaliteta, ali da sve što tim više snima, postaje uigraniji, više eksperimentiše i samim tim dolazi do novih dobrih ideja.

Na pitanje Netokracije na koji način publika reaguje na taj njihov specifičan način snimanja i žanr koji ih karakteriše, Kesegi kaže da je najjednostavnije reći da su reakcije pozitivne, ali da je odnos sa publikom ipak nešto složenija stvar:

S obzirom na to da izbacujemo svaki dan video, postali smo deo njihovog života. To je nešto što mi ozbiljno shvatamo i dajemo sve od sebe da tu pažnju zadovoljimo. I mislim da se se vidi i da to ljudi cene. Izbegavamo prostakluk, psovke i neprimerno ponašanje, jer ne možemo da kontrolišemo ko će sve nas da gleda i stalo nam je da što više ljudi bude zadovoljno. Samo pročitajte komentare na bilo kojem klipu i videćete pozitivne reakcije zajednice. Znam da zvuči kliše, al nama je drago da je tako.

Privodeći razgovor kraju, Dario je za Netokraciju prokomentarisao i trenutnu situaciju na YouTube sceni u Srbiji kojom u prethodnih par meseci dominira svojevrsni rat između osnivača kanala, a koji je pre nešto više od mesec dana doživeo svoju ekspanziju.

Mišljenje našeg sagovornika jeste da je u ovom slučaju bitno izdvojiti se od ostalih, jer što je drama popularnija, to bi na površinu trebalo da isplivaju i drugi sadržaji koji će privući ljude da ih pogledaju. Međutim, merilo uspeha u ovom poslu je subjektivna stvar koja zavisi od autora do autora. Dario šaljivo pojašnjava da za ekipu Stubera to podrazumeva da što više rade ono što iskreno žele:

Poenta je da na kraju dana legneš da spavaš mirno, da si okružen pozitivnim ljudima i da klopaš dobru hranu svaki dan. Za sada sve uspevamo, a pored toga i da se fokusiramo na feedback publike, umesto na preglede.

Kako bi sve zacrtane ciljeve i ostvarili, ova ekipa u okolini Subotice ima mnogo planova za period koji sledi i oni podrazumevaju produkciju više klipova na putovanjima, ali i priče o novom horor specijalu. „Jedan od ambicioznijih planova nam je i ulaganje u novu opremu, širimo ekipu, širimo studio. Imamo ideju i da otvaramo novi kanal sa novim sadržajem. Na ovo pitanje bih mogao odgovarati satima, ali više volimo da se ljudi iznenade. Veliki šarm našeg kanala je što ne znaš šta te sledeće očekuje“, zaključio je na kraju Dario.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Godina u kojoj smo uništili srpski IT

Da, pričam o izmenama zakonskih regulativa vezanih za porez na dohodak građana. Po ko zna koji put imamo šansu da uradimo nešto veliko i sami uprskamo, kao reprezentacija u fudbalu.

Mobilno

Google i u Beogradu omogućio pregled javnog gradskog prevoza!

Google Maps od danas su konačno omogućile korisnicima u Beogradu da na svojim pametnim telefonima dobiju uvid u kretanje gradskog prevoza, cene karte i druge bitne informacije o GSP-u.

Kultura 2.0

Mogu li dva prijatelja iz IT-ja pozicionirati Srbiju na mapi evropskih biciklista – kroz projekat Serbia Upside Down?

Dvojica kolega i prijatelja koji rade u IT industriji svoju ljubav prema biciklizmu i putovanjima spojili su u projekat pod nazivom 'Serbia Upside Down'. Njihova ideja je da se kroz velike biciklističke ture u Srbiji naša zemlja približi njihovim kolegama IT-jevcima iz Zapadne Evrope kao vredno turističko mesto. O čemu se tu zapravo radi?

Propustili ste

Gaming

Igre niškog gaming studija Peaksel preuzete su više od 300 miliona puta, a njihov kvalitet prepoznao je i Google

Niški gejming studio Peaksel može se pohvaliti sa čak 330 miliona preuzimanja svojih igara sa poznatih prodavnica kao što su App Store i Google Play. Ovo je njihova priča.

Ekskluzivno

Ako želimo dalji rast srpskog startap ekosistema, potrebna nam je podrška institucija – pokazuje Startap skener

Srpski startap ekosistem, iako je i dalje po veličini, resursima i iskustvu mali i nalazi se tek u prvoj fazi razvoja, jedan je od najbrže rastućih u odnosu na ekosisteme koji se nalaze u istoj fazi - zaključak je istraživanja Startap skener. Šta moramo promeniti kako bismo održali taj rast?

Startapi i poslovanje

Startap Shyft zahvaljujući development timu u Srbiji podigao investiciju od $15 miliona

Kalifornijski startap Shyft podigao je Serija A investiciju u iznosu od 15 miliona dolara što je, gledano sa lokalnog stanovišta, posebno važno jer se njegov kompletan development tim nalazi upravo u Srbiji.

Kultura 2.0

Razumete podatke koji objašnjavaju zašto ljudi odlaze iz Srbije? Prijavite se na konkurs čiji je nagradni fond 40.000 dolara

UNDP i UNFPA su pripremili nagradni fond od 40.000 dolara za timove koji predlože inovativna rešenja koja doprinose razumevanju izazova koje donosi depopulacija.

Startapi i poslovanje

Kako je srpski Agremo od troje ljudi postao kompanija koja digitalizuje poljoprivredu za 2.000 korisnika širom sveta

Imati efikasnu poljoprivredu danas znači imati 'tech' rešenja koja pomažu agronomima da uz pomoć detaljnih analiza preciznije obrađuju i održavaju svoje parcele. Jedno od tih savremenih rešenja dolazi iz kompanije Agremo, o čijem smo poslovanju razgovarali sa osnivačem.

Kultura 2.0

Da li je moguće sprečiti izgaranje na poslu – pitali smo HR-a, psihologa i direktora

Uhvatite li sebe da se osećate umorno, iscrpljeno, nemotivisano, ne spavate dovoljno, opada vam imunitet i sve to samo kada pomislite na posao koji vas čeka? U tekstu koji sledi pokušavamo da odgovorimo na pitanje kako da u 2020. godini ne dozvolite da do toga dođe.