Startup Genome 2020: Srpski startap ekosistem vredan 502 miliona dolara

Srpski startap ekosistem vredan 502 miliona dolara – prema nivou investiranja u startape i dalje imamo najnižu ocenu

Novo izdanje godišnjeg izveštaja Startup Genome koje je danas objavljeno donosi procenu da startap tržište Beograda i Novog Sada vredi oko 502 miliona dolara, uz podatak da je Srbija i pozicionirana u top pet zemalja po broju blockchain developera u svetu.

U ovogodišnjem Startup Genome istraživanju u okviru kog je ekosistem Beograd i Novi Sad analiziran po drugi put, učestvovalo je oko 300 startap ekosistema širom sveta – što ovo istraživanje čini najopsežnijim do sada.

Kako pokazuju ovogodišnji rezultati, domaći startap ekosistem i dalje se nalazi u fazi aktivacije, ali je po računici američkih istraživača njegova vrednost procenjena na oko 502 miliona dolara. Kao najsnažnije grane domaćeg startap ekosistema i dalje su izdvojeni gaming i blockchain, a Srbija se i dalje nalazi u top pet zemalja po broju blockchain developera u svetu.

Kao kompanije koje posluju u ovim sektorima izdvojene su MobileGo, OriginTrail i Blinking, MVP Workshop i Tenderly – iz oblasti blockchain-a, a što se gaming dela ekosistema tiče i ovaj put ističe se Nordeus (koji ima 220 miliona registrovanih korisnika svoje igre Top Eleven), a pominju se i dve velike akvizicije koje su kompanije Epic Games i Playrix dovele na domaće tržište.

Godišnja plata domaćih developera dva i po puta manja od svetskog proseka

U izveštaju se i ove godine ukazuje na to da postoji značajan prostor za poboljšanje indeksa investicionih aktivnosti, jer se Srbija, prema nivou investiranja u startape, i dalje vrednuje najnižom ocenom.

Takođe, zanimljiv podatak jeste i da se domaći talenat nalazi u top 10 evropskih ekosistema sa povoljnim kadrom. Podaci takođe pokazuju i da je prosečna plata domaćih developera na godišnjem nivou 17.000 dolara, što je dva i po puta manje od svetskog proseka.

O rezultatima izveštaja i načinima kako dalje razvijati startap scenu, direktor Inicijative “Digitalna Srbija” Nebojša Đurđević rekao je:

Onog trenutka kada se neka zemlja pojavi u Startup Genome istraživanju povećavaju se šanse da je zapaze strani investitori i organizacije. Osim što je važno za krojenje slike Srbije u svetu, ovo istraživanje je važno i zato što nam omogućava da u isto vreme vidimo kako se naš ekosistem pozicionira u odnosu na druge startap ekosisteme u svetu i mapiramo jake strane koje možemo da koristimo kao poluge, kao i jazove koje treba da premostimo za dalji rast našeg ekosistema i napredak na polju tehnološkog preduzetništva.

Izveštaj se bavi i uticajima pandemije COVID-19 na startape, gde je jedan od glavnih nalaza da četiri od deset njih ne raspolože novčanim sredstvima za poslovanje duže od tri meseca.

Celo istraživanje pod nazivom Skener digitalne privrede pogledajte na sledećem linku.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpski Constellation lansira AimFox – sveobuhvatno rešenje za automatizaciju komunikacije na LinkedInu

AimFox je cloud-based aplikacija namenjena svima koji žele da se bave networkingom, prodajom, regrutingom ili bilo kojim procesima koji podrazumevaju 'jedan na jedan' komunikaciju sa odabranom ciljnom grupom.

Startapi i poslovanje

Payoneer istraživanje: Globalizacija je šansa za razvoj malih i srednjih preduzeća

Procenat očekivanog rasta prihoda malih i srednjh preduzeća ostvarenog od izvoza u Srbiji iznosi 12% u periodu od 2021. do 2023 - pokazuju rezultati istraživanja koja je sproveo Payoneer.

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Propustili ste

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.

Kultura 2.0

Trudna Barbi i Ken Sugar Daddy – kako je Mattel forama na svoj račun prešao marketing igru?

Drugi deo svoje kolumne o filmu "Barbie" posvetila sam marketinškim strategijama kompanije Mattel koja je aktivno učestvovala u produkciji i realizaciji filma.