Stetoskop.info mesečno poseti preko milion korisnika - šta to znači za digitalizaciju srpskog zdravstva?

Stetoskop.info mesečno poseti preko milion korisnika – šta to znači za digitalizaciju srpskog zdravstva?

Koliko god situacija sa korona virusom bila nezgodna, ona nam je otkrila jednu stvar: digitalizacija domaćeg zdravstva je neophodna i ne sme se više odlagati. Međutim, mogu li se reči sprovesti u dela?

Servis Stetoskop.info je stručni medicinski portal koji postoji već duže od 15 godina i u okviru kog je preko 1.000 domaćih lekara objavilo svoje stručne medicinske radove. Osim toga, ovaj Internet kutak specifičan je po još jednoj stvari – mogućnosti online i telefonskog zakazivanja pregleda u privatnim ordinacijama širom Srbije.

Tu opciju, objašnjava Milica Milošević, suvlasnica i direktorka ove firme, portal je dobio pre godinu dana:

Kada sam pre dve godine preuzela Stetoskop.info, želela sam da kreiram novi servis jer je delovalo da jednoj tako velikoj zajednici to treba. Upoznavanjem potreba obe strane, kako lekara, tako i pacijenata, zaključila sam da nadgradnjom na postojeći sistem možemo da pomognemo lekarima da popune svoje termine, a pacijentima da lako nađu svoje rešenje za zakazivanje privatnih zdravstvenih pregleda.

Tu opciju smo testirali 10 meseci, pričali sa velikim privatnim sistemima i malim ordinacijama, lekarima i pacijentima, mnogo grešili i na kraju došli do rešenja koje je imalo smisla i koje su ljudi želeli da koriste. Konstantno smo u potrazi za novim tehnološkim partnerima i timom IT stručnjaka koji bi brže i bolje isporučili nova rešenja korisnicima Stetoskopa.

Danas ovaj servis pacijentima pruža mogućnost da u nekoliko klikova mogu da pronađu idealnog lekara za svoje zdravstvene potrebe, a lekarima pomaže u lakšem i bržem upravljanju terminima i pacijentima. O tome kako zakazivanje pregleda putem Stetoskop.info tačno funkcioniše i koliko je takav sistem potreban domaćem zdravstvu, u nastavku teksta razgovaramo sa Milicom, koja posebno ističe i značaj digitalizacije zdravstva u Srbiji koja neminovno dolazi.

Treba vremena da srpski lekari prihvate digitalizaciju, ali idemo ka tome

Sistem zakazivanja pregleda putem Stetoskopa dostupan je na teritoriji cele Srbije, a kako Netokracija saznaje, Milica i njen tim trenutno testiraju pokretanje usluge i u pojedinim zemljama u okruženju. „Mi smo za sada prisutni u svim gradovima Srbije, broj ordinacija u ovom trenutku je 179, a broj lekara 3.566“, objašnjava Milica.

Te brojke neprekidno rastu, pa pored broja lekara koji se priključuje ovom servisu, raste i broj korisnika koji koriste booking, a koji imaju najrazličitije zdravstvene potrebe:

Medicina je zaista široka i potreba pacijenata postoji na svim nivoima. Ipak, ono što je zanimljivo jeste da većina pacijenata koji koriste naš servis starija od 50 godina, a takvi pacijenti se češće vraćaju i ponovo koriste uslugu.

Primetno je i to da u ime svakog drugog muškarca ženska osoba zakazuje termin, dok preglede za decu gotovo podjednako zakazuju oba roditelja.

Kako Milica naglašava, uprkos olakšanom procesu zakazivanja, za pacijente nije uvek lako da pronađu željenog lekara, ali je proces umnogome olakšan zato što im je uštedeo nekoliko sati telefoniranja i traganja za tim gde (i kada) vaš željeni lekar ima slobodan termin. „Sada je dovoljno da samo zatražite termin od Stetoskopa i ubrzo dobijete informaciju o raspoloživosti lekara – besplatno i uz sve druge potrebne informacije o pripremi“, objašnjava Milica i dodaje:

Digitalizacija u zdravstvu takođe znači da ako je jedan podatak unet, njime se posle samo upravlja. Odnosno, ako je lekar oslobodio termin, medicinska sestra, pacijent iz Amerike, pacijent iz bolnice ili direktor klinike taj podatak gledaju na istom mestu – bez da njih četvoro zovu lekara i pitaju ga istu stvar četiri puta.

Od skoro je, dodaje ona, uvedena i opcija da nakon pregleda pacijent oceni uslugu, što se pokazalo kao veoma korisno i ordinacijama i pacijentima, a u planu imaju još nekoliko korisnih dodataka.

Objedinjujući na desetine ordinacija i lekara, Stetoskop.info svojim korisnicima nudi mogućnost jednostavnog zakazivanja pregleda kod željenog lekara. Nakon izvršene rezervacije, korisnik dobija potvrdu termina kao i detaljne instrukcije za pregled, uoči termina.

Međutim, kada govorimo o digitalizaciji i poslovnoj transformaciji sektora medicine i načinu na koji medicinsko osoblje reaguje na promene, Milica potvrđuje da je proces upoznavanja privatnih ordinacija i lekara sa novim načinom zakazivanja pregleda dugotrajan – dakle maraton, a ne trka na 100 metara:

Sreća je i ta što su lekari visoko obrazovani ljudi koji formalno konstantno uče i kada postanu deo Stetoskopa, od tog trenutka motivisani su da rade na unapređenju svog online imidža kod pacijenata u okviru sistema, što im ubrzo daje rezultate u vidu pacijenata u ordinaciji.

Naše iskustvo pokazalo je da lekari prihvataju digitalizaciju u delu koji im pruža više vremena za pacijente, što ih čini efikasnijim, odmornijim i boljim lekarima. Upravo to smo prepoznali i pružamo im partnerski odnos u kom zakazivanje i sva propratna logistika nije posao lekara, već Stetoskopa, a ističem i da je edukacija ključ kada govorimo o implementaciji nove tehnologije u jednu tako bitnu branšu.

Osim toga, podseća ona, analogni način u kome lekar ili ordinacija telefonom zakazuju preglede, doveo do toga da lekari dnevno troše i do 60 minuta na razgovore, a da deficitarene medicinske sestre rade administraciju i pričaju sa pacijentima o zakazivanju – umesto da se i jedni i drugi bave pacijentima.

Odgovor na pandemiju bilo je uvođenje online konsultacija koje su prihvatili i lekari i pacijenti

Kao i drugi strani portali koji imaju veze sa medicinom i Stetoskop.info je prethodnih meseci usled pandemije korona virusa beležio milionske posete na mesečnom nivou, a kako su fizičke posete lekarima prilično ograničene, promenio se i proces zakazivanja pregleda i uvedena je opcija online konsultacije sa lekarima. Miloševićeva objašnjava:

Stetoskop je svakodnevno ažurirao spiskove dostupnih lekara i želeli smo da u slučaju potrebe imamo rešenje za svakog pacijenta. Fokus je bio na hitnijim stanjima za vreme vanrednog stanja, a sada se situacija vraća u normalu.

Najvažnije nam je bilo da lekarima zaista uradimo dobru trijažu pacijenata i pacijenta informišemo o proceduri koja će biti mnogo drugačija od sad pa nadalje. Sada se pokazalo koliki je značaj privatne prakse i koliko je njena harmonija sa državnim zdravstvom važna.

Ona dodaje i da je najveći pritisak u prethodnom periodu bio na onkološkim pacijentima, onima koji već imaju neku plućnu bolest, deci, trudnicama, starima kojima je ograničeno kretanje i hroničnim bolesnicima i dodaje:

Kako bismo pomogli u toj situaciji, intenzivirali smo svoje aktivnosti i sada kada želite da bukirate medicinske preglede preko Stetoskopa možete očekivati svakodnevno ažurirane spiskove lekara koji rade privatno i kod kojih ima termina, kao i detaljan opis aktivnosti ordinacija, a svoj pregled možete zakazati 24/7.

Osim toga, postoji mogućnost da se uspostavi online konsultacija putem nekog od servisa, pregled na terenu, detaljno informisanje o pripremi za pregled koje je sada izmenjen, ali i uvid u alternativne opcije, nekad više odgovarajuće od pregleda ili izbora online konsultacija.

Poslujući preko 15 godina, na servisu Stetoskop.info do sada je postavljeno preko 80.000 medicinskih pitanja na koja su lekari pružili konkretne odgovore i usmerili pacijente ka daljim koracima.

U celom tom procesu, kaže Milica, ključna stvar je bila da pacijentima pruže proverene i jasne informacije, pogotovo kada se ceo svet susreće sa infodemijom i lažnim vestima u vezi sa aktuelnim virusom. Stetoskop, što se toga tiče, ima jasnu politiku borbe lažnih vesti i isključivo prenosi tekstove čiji je autor lekar ili pouzdana institucija. Miloševićeva dodaje:

Naši sadržaji u vezi sa COVID-19 su ili potpisani od strane lekara specijalista, ili su potekli od strane Svetske zdravstvene organizacije, koja je od prvog dana proglašenja pandemije svakodnevno ažurirala svoj zadržaj.

Pritom, pozivali smo i druge medije da urade isto, a izbegavanjem senzacionalizma na ove teme pomažemo ljudima da budu malo mirniji i bezbrižniji u svom domu jer smo svedoci da su pregledi tekstova na teme kao što su depresija, anksioznost, napad panije, antidepresivi, nesanica itd. porasli preko 50%.

Lekar treba da se posveti pacijentima, ne administraciji – a to je glavni cilj Stetoskopa

Koliko god situacija sa korona virusom bila nezgodna, ona nam jasno predočila jednu stvar: digitalizacija domaćeg zdravstva je apsolutno neophodna i ne sme se više odlagati – sa čime je saglasna i naša sagovornica:

Implementacija rešenja na ovom polju i edukacija njenih korisnika je ključ u tome da se digitalizacija desi. Telemedicina, iako i dalje u skromnom obimu, imala je svoju ulogu u lečenju tokom vanrednog stanja u privatnoj praksi. S obzirom na to da pandemija i dalje traje, nije nemoguće da će se o ovome tek pričati, jer akcenat je na tome da se kontakti smanje, a telemedicina tome upravo doprinosi.

Prepreku na tom putu digitalizacije, dodaje ona, ne čini pravni okvir već činjenica koliko je toga moguće uraditi bez fizičkog pregleda, tako da je za sada moguće na ovaj način uraditi samo konsultaciju sa lekarom. „Stetoskop se bori za digitalizaciju u zdravstvu i ja na to gledam kao na slobodu za lekare, slobodu od administracije i nepotrebnih kontakata pri obavljanju posla“, ističe Milica, dodavši da će Stetoskop nastaviti da radi u tom pravcu:

Plan je da radimo na edukaciji tržišta i nastavimo da promovišemo opciju u kojoj lekar leči, a Stetoskop zakazuje preglede. Manjak lekara u pojedinim granama nadomestićemo upravo kreiranjem okruženja u kojem će oni više moći da se bave pacijentima, a manje administracijom.

Pored toga, saznaje Netokracija, plan za Stetoskop.info jeste i da pacijentima pruže što više novih opcija u zakazivanju i edukaciji kako da (pogotovo u novonastalim okolnostima), koriste alternativne načine konsultacija koji ne uključuju fizičku posetu lekaru u ordinaciji. To će, zaključuje naša sagovornica, biti  neki od glavnih ciljeva, kao proširenje na dva nova tržišta krajem ove godine.


Stetoskop.info poziva sve lekare da se besplatno registruju i postanu deo booking sistema. Na taj način, svojim pacijentima će omogućiti da direktno kod njih zakažu pregled, a moći će i da objavljuju svoje stručne medicinske tekstove i odgovaraju na pitanja pacijenata.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Propustili ste

Intervju

Kako je pandemija uticala na globalno tržište digitalnih usluga i koje pouke se mogu izvući

Ceo svet se preko noći promenio izbijanjem COVID-19 pandemije, a ovaj virus uticao je na sve segmente poslovanja, posebno na globalno tržište IT usluga. Ono je moralo da se prilagodi novonastaloj situaciji i zaposlenima u ovom sektoru nametne potpuno novi izazov - izgradnju internih resursa u cilju što boljeg odgovora na krizu.

Kultura 2.0

Da li i dalje čitamo stripove ili će ovaj kulturološki fenomen ostati u senci digitalizacije?

Ako želiš pobediti, ne smeš izgubiti! Da li i vi često citirate omiljene junake iz stripova, poput čuvenog Alana Forda i jesu li stripovi i dalje deo pop-kulture koji rado konzumirate? Oni su, zapravo, kult koji se ne da tako lako izgubiti u zaboravu, a mi smo analizirali da li će ove male, crtane knjižice i dalje nalaziti put do korisnika - čak i u vreme digitalizacije pisanog i crtanog sadržaja.

Startapi i poslovanje

Kako je beogradski Intelisale porastao za vreme pandemije i prilagodio svoj posao trenutnim potrebama klijenata?

Vratite se koji mesec unazad i zapitajte se - koliko ste svoje poslovanje morali da prilagodite zahtevima klijenata čiji su biznisi bili direktno ili indirektno pogođeni pandemijom COVID-19?

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.