Stefan Spalević studentima ETF-a drži časove putem YouTube kanala

Stefan Spalević studentima ETF-a i Matematičkog fakulteta drži časove matematike na svom YouTube kanalu

YouTube može biti moćno oruđe u procesu edukacije, a to nam je pokazao i Stefan Spalević koji upravo putem ovog servisa predaje matematiku za studente širom Srbije.

Stefan je detinjstvo proveo u Kragujevcu, poznatom po velikom parku “Šumarice”. Upravo tamo provodio je dosta vremena sa ocem koji mu je u šetnji postavljao usmene zadatke, pa je već sa 5 i 6 godina počela njegova ljubav prema matematici.

Od trećeg razreda osnovne škole pohađao je matematičku radionicu organizovanu od strane Prirodno-matematičkog fakulteta u Kragujevcu, i tada je upoznao Đorđa Baralića, drugu važnu ličnost za razvoj njegovog matematičkog puta. “Đorđe je bio naš predstavnik na matematičkoj olimpijadi, bio sam oduševljen kada me je tata upoznao sa njim.

Obojica su ozbiljni matematičari sa visokim akademskim titulama i sjajnim naučnim radovima”, otkrio nam je Stefan. Đorđe je svojom inicijativom okupio mlade matematičare i držao pripreme za takmičenja u oglednom odeljenju 7. i 8. razreda Prve Kragujevačke gimnazije u kojem se radilo po planu Matematičke gimnazije u Beogradu.

U osmom razredu naš sagovornik se plasirao na Juniorsku balkansku matematičku olimpijadu i osvojio bronzanu medalju. Celu osnovnu školu, kako nam je otkrio, pamti kao jedan prelepi period, a svoje matematičko znanje uspeo je da danas prenese i na YouTube kanal, a koji je u nastavku teksta i naš glavni foksu, čije nam je detalje Stefan i otkrio.

Umesto prakse u Microsoftu, gradnja edukativnog YouTube kanala

Gorepomenuti put i interesovanje za matematiku Stefana je vodio do Matematičke gimnazije a kasnije i Matematičkog fakulteta koje, slobodno možemo reći, opravdano nose gotovo kultni status kao institucije koje okupljaju velike talente za matematiku i programiranje. Opisujući nam taj period života, Stefan ističe sledeće:

Svako razdoblje svog života pamtim po nečemu lepom. Matematička gimnazija mi je posebno draga škola, sada sam i profesor Analize sa Algebrom u trećem razredu. Radim kao spoljni saradnik, odnosno jednom odeljenju držim nastavu. Mnogo je značajno okruženje kao i ljudi koji nas inspirišu da budemo bolji svakoga dana. Imao sam dosta uspona i padova i u Matematičkoj gimnaziji i na fakultetu. Sve me je to oblikovalo tokom vremena i čini mi se da je upornost jedna od najvažnijih osobina za ljudski razvoj.

Kako nam je otkrio, studije je počeo jako uspešno, ali je u nekom trenutku imao problema sa zdravljem. Stefan je puno radio na sebi i mnoge navike koje danas ima su odraz njegove borbenosti sa samim sobom:

Nakon teških perioda sam shvatio koliko je život predivan i od tada se trudim da živim najbolje što mogu. Tokom studija sam držao pripreme za takmičenje i mnogo mi je prijao rad sa mlađima. Kada sam video da im je moja pomoć značila, to je postao moj životni poziv. Moja želja je da raznim načinima pomognem studentima i učenicima da se razviju, ne samo kroz oblik nastave.

Zahvaljujući svom talentu, naš sagovornik je dobijao i ponude za prakse i posao u veoma cenjenim kompanijama. Na pitanje Netokracije zašto se odlučio da se, nakon vremena provedenog u Microsoftu, vrati u akademske krugove i posveti predavanju, Stefan kaže da je želeo da se oproba u industriji i da odatle nosi lepa iskustva i smatra da su srednjoškolski period i studiranje pravo vreme za eksperimentisanje u raznim poljima života.

Kako nam Spalević dalje otkriva, njegova konačna karijera zapravo se i ne svodi na profesorsku i naučnu, a on dodaje da ima puno planova, pa je jedna od njegovih velikih misija unapređivanje života pre svega studenata i učenika:

Osećam dozu patriotizma iako ne mogu da kažem da sam puno obrazovan, recimo, u oblasti istorije i kulture, ali mi je jako drago ako mogu pozitivno da utičem na mlade ljude iz naše zemlje i okruženja. Dobijao sam poruke i iz ljudi okolnih država, što mi ja jako prijalo. Imamo jako puno kvalitetnih mladih ljudi i mnogo mogućnosti za napredak. Voleo bih da se mladi što više okupljaju oko dobrih ideja i da zajedno razvijamo našu zemlju.

Kako nam je Stefan otkrio, on je i ranije imao ideju za osnivanje YouTube kanala, ali kako su se jоš dodatno namestili uslovi zbog online nastave, odlučio je da počne sa ovim projektom. “Neke stvari su se dešavale spontano, ali sam generalno uživao u pripremi časova. Kako sam dobijao sve više pažnje i pohvala od studenata i drugih ljudi, sve više sam imao želju da to nastavim da radim”, objasnio nam je Stefan.

On nam je u nastavku govorio i o tome kako su na ovaj njegov postupak reagovali njegova publika i kolege i da li je očekivao da relativno mlad specijalizovan kanal skrene toliko pažnje na sebe? Stefan odgovara:

Primećivao sam da su pregledi na mojim snimcima premašivali broj studenata kojima predajem, kasnije su se snimci proširili na drugim fakultetima i drugim gradovima. Veoma je zanimljivo čitati komentare studenata, to radim ponekad sa prijateljima tako da se zajedno smejemo. Kolege sa posla uglavnom podržavaju moj rad i većina komentara je pozitivna. Očekivao sam povećanu pažnju, ali brojevi su premašili sva moja očekivanja. Publika je porasla, a kanal je dobio podlogu i za razvoj u drugim pravcima.

Ideja iza kanala je stvoriti što bolju zajednicu matematičara

U nastavku razgovora bliže smo se fokusirali ka samom sadržaju na kojem Stefan radi. Njegovi videi, ukoliko niste do sada imali priliku da vidite, imaju dozu humora i muzike. On nam je objasnio da li je ovo upravo taktika za zadržavanje pažnje mladih kolega, rekavši da sve to jeste vezano za pažnju, kao i da većina ljudi pamti više stvari koje podstiču dobro raspoloženje.

Prema njegovim rečima, on želi da povremeno oraspoloži publiku i tako olakša način usvajanja znanja. “Trudim se da izaberem kvalitetne zadatke za predavanje, a s druge strane razvedrim studente kako bi mogli lakše da prate. Takođe, i sam uživam u svom poslu, jednostavno to je bio moj izbor”, kaže Spalević. Kako nam je otkrio, imao je puno opcija koje je mogao da bira, ali ovaj posao je izabrao jer želi da što više uživa u njemu i da sve manje ima osećaja da zapravo radi. Komentarišući model inovativnosti u nastavi, posebno kada je matematika u pitanju, Stefan ističe sledeće:

Što se tiče inovativnog pristupa, moje mišljenje je da ne treba da bude pritisak na nastavniku da radi na taj način. Ja bih za svoj kanal više voleo da bude inspiracija nekome nego uputstvo kako bi trebalo da izgleda nastava. Prosto, voleo bih da nastavnici to vide, da im se to svidi i nakon toga da odluče da nešto slično sprovedu na svojim časovima. Dok god nastavnici prenose znanje koje učenici zaista usvajaju imaju fer odnos sa učenicima, to je za svaku pohvalu.

S obzirom na to da je prilično redovan na YouTube-u, zanimalo nas je koliko vremena našem protagonisti oduzima smišljanje tema i način izlaganja, tačnije predavanja. Stefan nam otkriva da o načinu izlaganja i prezentovanja razmišlja dok se vozi autobusom ili mu se ideje slučajno jave u toku dana:

Kada pripremim zadatke, nakon toga mi dolaze ideje kako bih mogao predavanje da predstavim, možda neka šala usput itd. Obrada ume da bude vremenski zahtevna, ali je generalno zanimljiv čitav proces. Zapravo, ja to više shvatam kao neki hobi.

Za sam kraj, Stefan nam je više govorio o svojim budućim planovima koji se zasnivaju na njegovoj želji da završi doktorske studije i postane što bolji naučnik. Između ostalog, rekao nam je kao bi voleo da što više unapredi život mladih ljudi u našoj zemlji i okruženju, a kasnije možda i proširi svoju publiku.

“Voleo bih da se mladi što više okupljaju oko lepih ideja i da stvaramo što bolju zajednicu. Na jednom studentskom letnjem kampu u Naučno-tehnološkom parku sam shvatio koliko mi zapravo možemo biti velika pokretačka snaga. Imam još puno želja, a sve što je konherentno sa mojom misijom, dolazi u obzir”, bio je iskren na kraju Stefan.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Startapi i poslovanje

Američko-srpska podcast platforma Sounder.fm osigurala novu investiciju od $2.15 miliona

Nakon prošlogodišnje investicije od 1,8 miliona dolara, ova platforma za hostovanje i laku pretragu podcasta, audio knjiga i newscasta, prikupila je još 2,15 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

NBS: U 2020. godini Srbija izvezla €1,37 milijardi ICT usluga

Sporiji rast nego u 2019. godini mogao bi biti opravdan aktuelnom pandemijom.

Novost

Program ‘Tačka povratka’ objavio vodič za lakši povratak Srba iz dijaspore u domovinu

Program za povezivanje sa srpskom dijasporom 'Tačka povratka' objavio je besplatan online 'Vodič za povratnike', namenjen građanima u dijaspori, bilo da su se već odlučili da se vrate u Srbiju, tek razmišljaju o povratku, ili ih zanimaju prilike za poslovnu saradnju.

Kultura 2.0

Platforma net.kabinet predstavlja interdisciplinarni kurs ‘Epidemija’ za srednjoškolce

Fondacija Petlja, Inicijativa 'Digitalna Srbija' i UNICEF predstavili su kurs "Epidemija" koji povezuje znanja o fenomenu epidemije iz ugla biologije, hemije, matematike i informatike. Kurs se sastoji iz tekstova, ilustracija, kvizova, a narator je glumac Miloš Biković.