U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona - zapošljavaju 1.700 radnika

U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona – zapošljavaju 1.700 radnika

Analiziramo prvi deo istraživanja o domaćoj startap sceni koji je sprovela Inicijativa "Digitalna Srbija" kao uvod u predstojeće Startup Genome istraživanje.

Ovo istraživanje domaćih startapa, dakle, predstavlja svojevrsnu pripremu za predstojeće globalno istraživanje startap scene kompanije Startup Genome u koje će 2019. godine biti uvršten beogradsko-novosadski startap ekosistem (referentna tačka) – čime će Srbija postati jedina država u ovom delu Evrope koja je njime obuhvaćena.

U samoj analizi učestvovalo je 106 tehnoloških biznisa koji imaju potencijal velikog rasta i barem jednog zaposlenog sa punim radnim vremenom i/ili 10.000 dolara investicije treće strane (ili prihoda u istom iznosu). Međutim, izveštajem se procenjuje da u ovom trenutku na prostoru Srbije posluje oko domaćih 200 startapa.

77% startapa registrovano u Srbiji

Polovina startapa koji su učestvovali u istraživanju osnovano je pre više od dve godine, a 78% ispitanika već je lansiralo svoj proizvod. Najveći broj registrovan je u Srbiji (77%), zatim slede Sjedinjene Američke Države (8%) koje su, pored Evrope, ciljano tržište za većinu startapa. Ipak, 21% startapa registrovano je u više od jedne države.

Ovi startapi zapošljavaju 1.700 radnika, a 3% kompanija zapošljava više od 100 zaposlenih u svojim redovima. Najveći procenat, tačnije njih 76%, ima jednog do desetoro zaposlenih.

Industrije u kojima startapi posluju su najvećim delom Enterprise Solutions, zatim slede oblasti Gaming-a, AI, Big Data and Analytics, Smart City, Blockchain i Crypto.

Kompanije kao svoju primarnu ciljnu grupu (B2B) prepoznaje 57% startapa, a 41% navodi potrošače kao korisnike svojih proizvoda. Najmanji procenat, svega 2%, okrenut je rešenjima za državne sisteme i nevladinim organizacijama.

U koje startape se najviše investiralo?

Rezultati takođe pokazuju da je ukupan iznos investicije u domaće startape koji su učestvovali u istraživanju iznosio 143 miliona evra. Od toga je 4% startapa dobilo ivesticije u iznosu od preko 5 miliona evra, a najveći procenat (38%) dobilo je investiciju od 100.000 do 1.000.000 evra.

Dakle, 3,45 % startapa dobilo je 85% ukupnih investicija.

Ako se obratimo pažnju na to u koju oblast poslovanja startapa su third party subjekti ulagali najviše novca situacija je sledeća:

  • 4,58 miliona evra investirano je u startape kojima je primarna industrija Enterprise Solutions,
  • 3,76 miliona evra u one kojima je primarna industrija Blockchain i Crypto,
  • 3,68 miliona evra u one kojima je primarna industrija sport,
  • 2,12 miliona evra u one kojima je primarna Consumer Electronics,
  • 1,65 miliona evra investirano je u stratape kojima je primarna industrija AI, Big Data and Analytics, itd.

Iz ovog preseka, kako navode kreatori istraživanja, isključena su dva startapa koja su primila najveće investicije. Najveće investicije (8,52 miliona) dobili su startapi čije je ciljno tržište SAD, a 7,8 miliona evra dobili su oni timovi koji ciljaju na evropsko tržište.

Iz Inicijative „Digitalna Srbija“ napominju da će ovi rezultati poslužiće kao osnova za dalje istraživanje i dublju analizu koja tek predstoji, a koje će Startup Genome sprovesti u saradnji sa domaćim partnerima – Inicijativa „Digitalna Srbija“ i Unicef Srbija.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.