U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona – zapošljavaju 1.700 radnika

Analiziramo prvi deo istraživanja o domaćoj startap sceni koji je sprovela Inicijativa "Digitalna Srbija" kao uvod u predstojeće Startup Genome istraživanje.

Ovo istraživanje domaćih startapa, dakle, predstavlja svojevrsnu pripremu za predstojeće globalno istraživanje startap scene kompanije Startup Genome u koje će 2019. godine biti uvršten beogradsko-novosadski startap ekosistem (referentna tačka) – čime će Srbija postati jedina država u ovom delu Evrope koja je njime obuhvaćena.

U samoj analizi učestvovalo je 106 tehnoloških biznisa koji imaju potencijal velikog rasta i barem jednog zaposlenog sa punim radnim vremenom i/ili 10.000 dolara investicije treće strane (ili prihoda u istom iznosu). Međutim, izveštajem se procenjuje da u ovom trenutku na prostoru Srbije posluje oko domaćih 200 startapa.

77% startapa registrovano u Srbiji

Polovina startapa koji su učestvovali u istraživanju osnovano je pre više od dve godine, a 78% ispitanika već je lansiralo svoj proizvod. Najveći broj registrovan je u Srbiji (77%), zatim slede Sjedinjene Američke Države (8%) koje su, pored Evrope, ciljano tržište za većinu startapa. Ipak, 21% startapa registrovano je u više od jedne države.

Ovi startapi zapošljavaju 1.700 radnika, a 3% kompanija zapošljava više od 100 zaposlenih u svojim redovima. Najveći procenat, tačnije njih 76%, ima jednog do desetoro zaposlenih.

Industrije u kojima startapi posluju su najvećim delom Enterprise Solutions, zatim slede oblasti Gaming-a, AI, Big Data and Analytics, Smart City, Blockchain i Crypto.

Kompanije kao svoju primarnu ciljnu grupu (B2B) prepoznaje 57% startapa, a 41% navodi potrošače kao korisnike svojih proizvoda. Najmanji procenat, svega 2%, okrenut je rešenjima za državne sisteme i nevladinim organizacijama.

U koje startape se najviše investiralo?

Rezultati takođe pokazuju da je ukupan iznos investicije u domaće startape koji su učestvovali u istraživanju iznosio 143 miliona evra. Od toga je 4% startapa dobilo ivesticije u iznosu od preko 5 miliona evra, a najveći procenat (38%) dobilo je investiciju od 100.000 do 1.000.000 evra.

Dakle, 3,45 % startapa dobilo je 85% ukupnih investicija.

Ako se obratimo pažnju na to u koju oblast poslovanja startapa su third party subjekti ulagali najviše novca situacija je sledeća:

  • 4,58 miliona evra investirano je u startape kojima je primarna industrija Enterprise Solutions,
  • 3,76 miliona evra u one kojima je primarna industrija Blockchain i Crypto,
  • 3,68 miliona evra u one kojima je primarna industrija sport,
  • 2,12 miliona evra u one kojima je primarna Consumer Electronics,
  • 1,65 miliona evra investirano je u stratape kojima je primarna industrija AI, Big Data and Analytics, itd.

Iz ovog preseka, kako navode kreatori istraživanja, isključena su dva startapa koja su primila najveće investicije. Najveće investicije (8,52 miliona) dobili su startapi čije je ciljno tržište SAD, a 7,8 miliona evra dobili su oni timovi koji ciljaju na evropsko tržište.

Iz Inicijative „Digitalna Srbija“ napominju da će ovi rezultati poslužiće kao osnova za dalje istraživanje i dublju analizu koja tek predstoji, a koje će Startup Genome sprovesti u saradnji sa domaćim partnerima – Inicijativa „Digitalna Srbija“ i Unicef Srbija.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Sponzorisano

HTEC: Kako smo iz korena promenili posao klijenta koji posluje globalno već 30 godina?

Da biste kao kompanija zadržali svoje stručnjake neophodno je da znate šta oni misle o vama. Veliki broj zaposlenih znači i isto toliko papira za evaluaciju. Tu na scenu stupa rešenje koje je razvio i implementirao domaći HTEC za kompaniju Great Place to Work.

Internet marketing

Ultimativni spisak konferencija i događaja za digitalne marketare

Konferencije predstavljaju pravu priliku za sticanje novih saznanja i važnih kontakata. Godina samo što je počela i sada je pravo vreme da se upoznate sa događajima u Evropi koji su pristupačni za obići.

Karijere

Kako smo spustili fluktuaciju tehničkog kadra ispod 10 procenata

Dok čitava domaća IT industrija raste, manjak kvalifikovanog kadra i česta fluktuacija zaposlenih ostaju među glavnim problemima sa kojima se menadžment suočava. Kako edukovati novi kadar, a u isto vreme zadržati top talenat u svojim redovima?

Propustili ste

Karijere

Šta vaši (budući) senior programeri zaista žele?

Šta je za programere zanimljiv projekat i kada se odlučuju na promenu radnog mesta?

Društvene mreže

Greška u softveru Instagrama glavni je uzrok naglog pada broja pratilaca

Korisnici Instagrama ovih dana žale se na naglu promenu broja pratilaca. Prema poslednjim informacijama, glavni uzrok problema je 'bug' u softveru ove društvene mreže.

Kultura 2.0

Razum i uticajnost

Nema sumnje da su influenseri tu da ostanu, pa čak i pored svih skandala i glavobolja koje prate saradnju sa njima. Bili veliki ili mali, brendovi su se po oprobanom „kud svi tu i mali Mujo“ sistemu uhvatili u kolo iz kojeg nema lakog izlaska. Retko ko tu zapravo stane da razmisli o tome šta […]

Mobilno

Kako izmeriti zagađenost vazduha u vašem gradu?

Prethodnih dana sve češće se govori zagađenju vazduha u Srbiji. Merne stanice svakodnevno prikupljaju podatke o kvalitetu vazduha, a nivo štetnosti možemo pratiti upravo putem naših pametnih telefona.

Internet marketing

Šta treba da znate ako izdajete stan putem sajta Airbnb?

U Beogradu trenutno ima preko 4.000 aktivnih izdavača na Airbnb-u uz godišnji rast oko 45%. Platforma ima ogroman broj mogućnosti, a ovo su neke od osnovnih koje biste trebali da zapamtite ukoliko izdajete stan putem ovog sajta.

Karijere

Poslovi.infostud.com lansirali Employer Branding Studio kako bi HR potrebe klijenta zadovoljili pod ‘jednim krovom’

Usluge Employer Branding Studija već koriste najveći srpski poslodavci - među njima nisu samo tehnološke kompanije.