U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona - zapošljavaju 1.700 radnika

U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona – zapošljavaju 1.700 radnika

Analiziramo prvi deo istraživanja o domaćoj startap sceni koji je sprovela Inicijativa "Digitalna Srbija" kao uvod u predstojeće Startup Genome istraživanje.

Ovo istraživanje domaćih startapa, dakle, predstavlja svojevrsnu pripremu za predstojeće globalno istraživanje startap scene kompanije Startup Genome u koje će 2019. godine biti uvršten beogradsko-novosadski startap ekosistem (referentna tačka) – čime će Srbija postati jedina država u ovom delu Evrope koja je njime obuhvaćena.

U samoj analizi učestvovalo je 106 tehnoloških biznisa koji imaju potencijal velikog rasta i barem jednog zaposlenog sa punim radnim vremenom i/ili 10.000 dolara investicije treće strane (ili prihoda u istom iznosu). Međutim, izveštajem se procenjuje da u ovom trenutku na prostoru Srbije posluje oko domaćih 200 startapa.

77% startapa registrovano u Srbiji

Polovina startapa koji su učestvovali u istraživanju osnovano je pre više od dve godine, a 78% ispitanika već je lansiralo svoj proizvod. Najveći broj registrovan je u Srbiji (77%), zatim slede Sjedinjene Američke Države (8%) koje su, pored Evrope, ciljano tržište za većinu startapa. Ipak, 21% startapa registrovano je u više od jedne države.

Ovi startapi zapošljavaju 1.700 radnika, a 3% kompanija zapošljava više od 100 zaposlenih u svojim redovima. Najveći procenat, tačnije njih 76%, ima jednog do desetoro zaposlenih.

Industrije u kojima startapi posluju su najvećim delom Enterprise Solutions, zatim slede oblasti Gaming-a, AI, Big Data and Analytics, Smart City, Blockchain i Crypto.

Kompanije kao svoju primarnu ciljnu grupu (B2B) prepoznaje 57% startapa, a 41% navodi potrošače kao korisnike svojih proizvoda. Najmanji procenat, svega 2%, okrenut je rešenjima za državne sisteme i nevladinim organizacijama.

U koje startape se najviše investiralo?

Rezultati takođe pokazuju da je ukupan iznos investicije u domaće startape koji su učestvovali u istraživanju iznosio 143 miliona evra. Od toga je 4% startapa dobilo ivesticije u iznosu od preko 5 miliona evra, a najveći procenat (38%) dobilo je investiciju od 100.000 do 1.000.000 evra.

Dakle, 3,45 % startapa dobilo je 85% ukupnih investicija.

Ako se obratimo pažnju na to u koju oblast poslovanja startapa su third party subjekti ulagali najviše novca situacija je sledeća:

  • 4,58 miliona evra investirano je u startape kojima je primarna industrija Enterprise Solutions,
  • 3,76 miliona evra u one kojima je primarna industrija Blockchain i Crypto,
  • 3,68 miliona evra u one kojima je primarna industrija sport,
  • 2,12 miliona evra u one kojima je primarna Consumer Electronics,
  • 1,65 miliona evra investirano je u stratape kojima je primarna industrija AI, Big Data and Analytics, itd.

Iz ovog preseka, kako navode kreatori istraživanja, isključena su dva startapa koja su primila najveće investicije. Najveće investicije (8,52 miliona) dobili su startapi čije je ciljno tržište SAD, a 7,8 miliona evra dobili su oni timovi koji ciljaju na evropsko tržište.

Iz Inicijative „Digitalna Srbija“ napominju da će ovi rezultati poslužiće kao osnova za dalje istraživanje i dublju analizu koja tek predstoji, a koje će Startup Genome sprovesti u saradnji sa domaćim partnerima – Inicijativa „Digitalna Srbija“ i Unicef Srbija.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Vlada najavila kraj angažovanju paušalaca na puno radno vreme – kompanijama koje ih zaposle slede olakšice od 70%

Angažovanje preduzetnika za poslove koji bi suštinski trebalo da spadaju u domen klasičnog radnog odnosa predmet je upravo predstavljenih izmena Zakona o porezu na dohodak građana i Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje. Izmene stupaju na snagu 1. januara 2020. godine.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Nike, IBM i McDonald’s koriste srpski Vacation Tracker kako bi pratili godišnje odmore svojih zaposlenih

Praćenje godišnjih odmora, bolovanja i slobodnih dana u kompanijama sa velikim brojem zaposlenih često ume da bude komplikovan i zamoran proces. Rešenje ovog izazova u vidu digitalnog servisa Vacation Tracker ponudio je razvojni tim kompanije Cloud Horizon u Srbiji.

Kultura 2.0

Za 600 dinara mesečno UčiSlobodno.com pomoći će vašem osnovcu da savlada matematiku i fiziku

'E-learning' za osnovce u Srbiji ne postoji? Onda niste čuli za platformu Uči Slobodno.

Gaming

Kako je tim beogradskog Ubisofta razvijao ‘Ghost Recon Breakpoint’ – za milione ljudi širom sveta

'Ghost Recon Breakpoint' je nova igra kompanije Ubisoft koja je u globalnoj 'gaming' zajednici već prikupila veliki broj pozitivnih reakcija igrača širom planete. U razgovoru sa jednim od članova tima koji je radio na razvoju ove igre otkrivamo kako je proces tekao 'iza kulisa'.

Startapi i poslovanje

Osnovano udruženje ‘Novi Taksi’ čiju će aplikaciju napraviti kompanija CarGo – nazire li se rešenje spora?

Kompanija CarGo Technologies i predsednik novoformiranog udruženja 'Novi taksi' potpisali su danas memorandum kojim se ova tehnološka kompanija obavezala da će napraviti aplikaciju za novu taksi firmu u Srbiji.

Tehnologija

Kosta Andrić: Vreme novih poslovnih modela za domaće kompanije nije nešto što se čeka – već je tu

Koji su to alternativni biznis modeli koji će kompanije koje posluju na domaćem tržištu učiniti relevantnim u budućnosti? Da li su one uopšte spremne na taj korak? Odgovore nam daje Kosta Andrić, Managing Partner organizacije ICT Hub, koja i ove godine 22. oktobra organizuje Corporate Innovation Conference.

E-commerce

Aplikacija 60seconds omogućava vam da kupujete u omiljenim prodavnicama – po cenama koje sami odredite

Ako bismo vam rekli da određeni proizvod možete kupiti 'online' po ceni koju sami dogovorite sa brendom mislili biste da vas lažemo, zar ne? Ipak, aplikacija 60seconds nudi upravo tu mogućnost, a o čemu se zapravo radi i kako ona funkcioniše, razgovarali smo sa suosnivačem ovog servisa.