U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona - zapošljavaju 1.700 radnika

U 106 srpskih startapa investirano $143 miliona – zapošljavaju 1.700 radnika

Analiziramo prvi deo istraživanja o domaćoj startap sceni koji je sprovela Inicijativa "Digitalna Srbija" kao uvod u predstojeće Startup Genome istraživanje.

Ovo istraživanje domaćih startapa, dakle, predstavlja svojevrsnu pripremu za predstojeće globalno istraživanje startap scene kompanije Startup Genome u koje će 2019. godine biti uvršten beogradsko-novosadski startap ekosistem (referentna tačka) – čime će Srbija postati jedina država u ovom delu Evrope koja je njime obuhvaćena.

U samoj analizi učestvovalo je 106 tehnoloških biznisa koji imaju potencijal velikog rasta i barem jednog zaposlenog sa punim radnim vremenom i/ili 10.000 dolara investicije treće strane (ili prihoda u istom iznosu). Međutim, izveštajem se procenjuje da u ovom trenutku na prostoru Srbije posluje oko domaćih 200 startapa.

77% startapa registrovano u Srbiji

Polovina startapa koji su učestvovali u istraživanju osnovano je pre više od dve godine, a 78% ispitanika već je lansiralo svoj proizvod. Najveći broj registrovan je u Srbiji (77%), zatim slede Sjedinjene Američke Države (8%) koje su, pored Evrope, ciljano tržište za većinu startapa. Ipak, 21% startapa registrovano je u više od jedne države.

Ovi startapi zapošljavaju 1.700 radnika, a 3% kompanija zapošljava više od 100 zaposlenih u svojim redovima. Najveći procenat, tačnije njih 76%, ima jednog do desetoro zaposlenih.

Industrije u kojima startapi posluju su najvećim delom Enterprise Solutions, zatim slede oblasti Gaming-a, AI, Big Data and Analytics, Smart City, Blockchain i Crypto.

Kompanije kao svoju primarnu ciljnu grupu (B2B) prepoznaje 57% startapa, a 41% navodi potrošače kao korisnike svojih proizvoda. Najmanji procenat, svega 2%, okrenut je rešenjima za državne sisteme i nevladinim organizacijama.

U koje startape se najviše investiralo?

Rezultati takođe pokazuju da je ukupan iznos investicije u domaće startape koji su učestvovali u istraživanju iznosio 143 miliona evra. Od toga je 4% startapa dobilo ivesticije u iznosu od preko 5 miliona evra, a najveći procenat (38%) dobilo je investiciju od 100.000 do 1.000.000 evra.

Dakle, 3,45 % startapa dobilo je 85% ukupnih investicija.

Ako se obratimo pažnju na to u koju oblast poslovanja startapa su third party subjekti ulagali najviše novca situacija je sledeća:

  • 4,58 miliona evra investirano je u startape kojima je primarna industrija Enterprise Solutions,
  • 3,76 miliona evra u one kojima je primarna industrija Blockchain i Crypto,
  • 3,68 miliona evra u one kojima je primarna industrija sport,
  • 2,12 miliona evra u one kojima je primarna Consumer Electronics,
  • 1,65 miliona evra investirano je u stratape kojima je primarna industrija AI, Big Data and Analytics, itd.

Iz ovog preseka, kako navode kreatori istraživanja, isključena su dva startapa koja su primila najveće investicije. Najveće investicije (8,52 miliona) dobili su startapi čije je ciljno tržište SAD, a 7,8 miliona evra dobili su oni timovi koji ciljaju na evropsko tržište.

Iz Inicijative „Digitalna Srbija“ napominju da će ovi rezultati poslužiće kao osnova za dalje istraživanje i dublju analizu koja tek predstoji, a koje će Startup Genome sprovesti u saradnji sa domaćim partnerima – Inicijativa „Digitalna Srbija“ i Unicef Srbija.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Karijere

Čime se bavi IT admin i da li je on zadužen za baš sve tehničke probleme u kompaniji?

IT administratori imaju multifunkcionalne zadatke radeći na održavanju sistema, mrežnih infrastruktura i sajber bezbednosti. Kako u realnim uslovima izgleda baviti se ovom profesijom?

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.