€1.500.000 za NTP Beograd - EU preuzima finansiranje parka

€1.500.000 za NTP Beograd – EU preuzima finansiranje parka

Evropska komesarka za digitalno društvo i ekonomiju Marija Gabrijel, najavila je da će od sledeće godine Evropska unija preuzeti finansiranje Naučno-tehnološkog parka u Beogradu u iznosu od 1,5 miliona evra.

Marija Gabrijel je nakon posete Naučno-tehnološkom parku, koji je obišla u društvu premijerke Ane Brnabić, ministarke za evropske integracije Jadranke Joksimović i šefa delegacije EU u Srbiji Sema Fabricija, istakla da je veoma zadovoljna radom NTP Beograd, mladim ljudima i njihovim idejama.

Kako piše RTS, Marija je dodala kako je Srbija na pravi način iskoristila sredstva iz bespovratnih fondova EU i da se to može videti jer su je dočekali mladi, talentovani ljudi koji su svoje ideje pretvorili u proizvode i usluge koje danas prodaju:

Drago mi je što sam videla sjajne primere, vi radite ne samo na idejama već te ideje realizujete u stvarnost. Videli smo kako sve te usluge koje nudite mogu da pomognu građanima, poljoprivrednicima, privredi, kao i da digitalizacija može da pomogne tradicionalnim i modernim sektorima.

Samo neki od konkretnih rezultata koji su postignuti u NTP na Zvezdari, ogledaju se kroz 17 kompanija koje su ostvarile dobit prodajom proizvoda i usluga, devet kompanija koje su uspostavile međunarodnu saradnju, dve kompanije koje su obezbedile distributere za američko tržište, kao i da u Naučno-tehnološkom parku danas radi 1.000 ljudi.

Sledi izgradnja NTP u Nišu

Sa druge strane, premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da je trenutno u procesu javna rasprava oko Zakona o Fondu za nauku, te očekuje da će on proći Skupštinu do kraja godine i da će Srbija od 1. januara dobiti poseban Fond za nauku:

Cilj države je da tehnološki centri i startap kompanije postoje u svakom većem gradu u Srbiji, a uz povoljan kredit Evropske investicione banke (EBRD) od dodatnih 60 miliona evra biće proširen Naučno-tehnološki park, izgrađena nova zgrada u okviru Instituta za fiziku, nova zgrada FON-a i laboratorija za ETF.

Premijerka je podsetila da se trenutno u Novom Sadu gradi Naučno-tehnološki park od 29.000 kvadratnih metara, te veruje da će izgradnja NTP u Nišu započeti u narednom periodu.

U današnjem razgovoru sa komesarkom Marijom Gabrijel, ministarka za evropske integracije Jadranka Joksimović rekla je da Srbija iz IPA fondova godišnje dobije oko 200 miliona evra za projekte iz različitih delatnosti, a od 2013. godine namenjeno je 24 miliona evra za razvoj inovativnog preduzetništva.

„Očekujem jedan značajniji paket sredstava za inovacionu delatnost i mislim da će biti realno oko sedam i po miliona evra iz EU, a oko dva i po miliona iz budžeta za razvoj ove delatnosti“, zaključila je na kraju Joksimovićeva.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Internet marketing

Zašto je Jala Brat bolji u marketingu od 97% balkanskih kompanija?

Šta znači kad neko na Balkanu u samo 24 sata nakon objavljivanja albuma uspije skupiti preko 1.000.000 pregleda na svih 6 pjesama? Znači da je razvalio - ili da se Justin Bieber preselio nama?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?

SEO i pretraga

Stiže Netokracijina edukacija o SEO trikovima – promo cene karata do 22. septembra!

Netokracija Srbija nastavlja sa organizacijom edukacija, a na red je došla ona o SEO trikovima. Želite da naučite tehnike koje garantuju uspeh na rezultatima pretraga? Čekamo vas 30. septembra u Beogradu!

Propustili ste

Internet marketing

Za srpske agencije jedan SoMo Borac – McCann osvojio nagradu u kategoriji Digitalni Mix

Dobitnici nagrade SoMo Borac za najbolje marketinške kampanje proglašeni su tokom drugog dana Weekend Media Festivala. Predstavnici iz Srbije pobedili su samo u kategoriji Digital Mix, gde su pobedu odneli Drive i McCann Beograd, dok su finalisti u drugim kategorijama bili i Communis i Fullhouse Ogilvy.

Kultura 2.0

Kuda ide muzički biznis u regionu i Srbiji – otkrivaju nam Rasta, Severina i Relja (Bassivity)

Muzika je odavno postala unosan biznis, a rastu ove industrije doprinose novi trendovi poput tehnologije produkcije pesama i spotova, streaming servisi ali i YouTube. Da li i naš region polako ulazi u moderni svet muzičkog biznisa?

Internet marketing

Zašto Dejv Birs kaže da kreativnost nije bogom dan talenat već stvar koju svako može da nauči?

Ovogodišnji Webiz Networking Night ugostiće nagrađivanog britanskog autora i govornika Dejva Birsa. Sa Dejvom razgovaram o tome kako nekonvencionalne stvari prodati šefu.

Netokracija

Kako do uspešnog Employer Branding ekosistema?

Marketari i HR menadžeri, spremite se – početkom oktobra vraća se Netokracijina Employer Branding konferencija! Kada 3. oktobra završite sa poslom pridružite nam se u ICT Hub-u gde ćemo govoriti o razvoju Employer Branding ekosistema u kompanijama. Čekamo vas!

Internet marketing

Kako su brendovi odigrali marketinšku utakmicu tokom Svetskog prvenstva u Kini?

Sa sportske strane svetsko prvenstvo u košarci želimo da zaboravimo što pre, ali sa marketinške strane priča je drugačija jer su brendovi ovaj put bili veoma aktivni. Ipak, da li su u potpunosti iskoristili 'hype' takmičenja u Kini?

Karijere

Pripadnici Generacije Z u Srbiji otkrivaju šta je za njih posao iz snova i koliko rizikuju da dođu do njega

Šta je za mlade karijera? Da li maštaju o poslu u korporaciji i velikoj plati ili pre biraju projekte na kojima mogu da uče i da budu nezavisni? Koliko su zaista spremni da izađu iz zone komfora kada je posao u pitanju i šta je to što poslodavci moraju da znaju o Generaciji Z?