Inbound Marketing ili - volimo te, kupcu naš nasušni!

Inbound Marketing ili – volimo te, kupcu naš nasušni!

Čemu tekst o nečemu što je 'old news'? Pa, i content marketing je 'old news', a o njemu svi pričaju u Srbiji - ne znajući da je isti samo jedan deo mnogo kompleksnije veštine privlačenja kupaca, poznatije kao Inbound Marketing.

Za one sa jeftinijim kartama, content marketing, marketing na društvenim mrežama, SEO i brending zajedno čine Inbound Marketing. A ako ste čitali knjigu Set Godina, premijerno izdatu davne 1999. godine, možda vam se više dopadne naziv Permission Marketing.

O čemu se radi? O tome da oglašivači i agencije više ne guraju ljudima svoje proizvode pod nos i u džep, već se na finjaka prišunjaju publici, pažljivo osluškujući i vodeći računa o tome šta ljudi zaista žele i šta im je potrebno. Dakle, consumer-centric pristup, nikada do sada pomenut i viđen. Hahahahahaha.

Podgrevanje tople vode

Jasno je da Inbound Marketing nije čak ni otkrivanje tople vode. To je podgrevanje tople vode koja se ohladila. Zašto? Consumer-centric pristup je verovatno najeksploatisanija sintagma u biznisu komunikacija. Nema kompanije, brenda (a ni brifa) koji ne sadrži consumer-centric pristup. Svima su kupci važni, najvažniji. Osim, naravno, kada dođe do prakse. Jer, u praksi često ta velika ljubav i opsednutost kupcem naprasno iščezava i postaje naredba MAKE THE LOGO BIGGER. Dakle, ta consumer-centric voda je topla do trenutka kada je treba popiti, a potom se u istu gura led, pa od ugodnog čaja postaje nešto sasvim pedeseto. I ne baš mnogo privlačno.

Domaće kompanije (čast izuzecima) nemaju baš mnogo sluha za pravi consumer-centric pristup. Svi koji rade u komunikacijama će se (makar ćutke) složiti sa mnom. Svašta drugo je u centru: brend, profit, vreme…

Za istinski Inbound marketing je potrebno dobro istražiti i profilisati potrošača (formirati personu kupca), bez predrasuda, i videti šta ga zaista interesuje. Potrebno je najpre zainteresovati ga, ponuditi mu neku vrednost, rešenje za problem. I sve to (bez pominjanja brenda ili usluge).

Postoje četiri faze Inbound Marketinga i prodajnog procesa: Attract, Convert, Close, Delight, dok putanju kupca čine 3 faze: Awareness, Consideration, Decision. Dobro poznavanje putanje kupca preduslov je za kreiranje adekvatnog sadržaja (tj. content-a). Svaka interakcija između kompanije i kupca mora biti potpuno prilagođena fazi putanje.

  1. Tokom faze awareness-a, kupac iskazuje simptome problema ili mogućnosti. Samim tim, on pretražuje, kako bi se edukovao ili bolje razumeo problem.
  2. U fazi consideration-a, kupac je jasno definisao problem ili mogućnost i pretražuje opcije za rešenje problema.
  3. Kada se odluči za strategiju, metod ili pristup rešenju, to je faza decision-a. Na kraju te faze, kupac donosi odluku o kupovini.

Kako to izgleda u stvarnom životu? Recimo da vas grebe grlo i bole mišići. Prvo ćete se zapitati šta vam je. Potom ćete ustanoviti da, npr. imate faringitis. A zatim ćete odlučiti kako ćete da rešite taj problem – otići kod lekara, vračare ili u apoteku.

Recept bez pregleda? Pa zaboga, nismo u Americi…

A kako izgleda iz pozicije oglašivača (u ovom slučaju, da vidimo kako to izgleda iz ugla doktora)? Doktor će prvo saslušati vaše simptome, potom će vam reći koje su vaše opcije da vam bude bolje i na kraju napisati recept.

Da li biste se lepo osećali da uđete kod doktora, a on vas niti sasluša, niti vam predoči opcije – već vam odmah, s vrata, napiše recept?

To se isto dešava sa sadržajem! Pre no što uopšte saslušaju probleme svoje publike i ponude im opcije, kompanije veličaju svoje brendove i proizvode i objašnjavaju zašto su oni najbolje rešenje. Naravno, ovo je samo jedan deo inbound-a – o celoj tehnici bi se dalo pisati i pisati. Kompleksna je i neprekidno se menja, kao što se menja i ponašanje potrošača. Valja održati korak sa njima.

Ostavi komentar

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Disney+ je konačno dostupan i kod nas, ali evo šta korisnici u Srbiji ne dobijaju

Od ovog meseca, korisnici iz Srbije i regiona konačno imaju priliku da se pretplate na Disney+ striming platformu, ali uz određena ograničenja.

Startapi i poslovanje

Domaći OTA Sync podigao €250.000 – prva investicija Telekomovog VC fonda

Domaći startap OTA Sync podigao je investiciju u vrednosti od skoro 250.000 evra od strane zajedničkih investitora TS Ventures Fonda, DSI grupe poslovnih anđela i Startup Wise Guys fonda iz Estonije.

Intervju

Nakon 15 godina u medijima Ivan Jelić karijeru nastavlja u kompaniji Sourcefabric

Posle 15 godina rada na domaćem medijskom tržištu kao deo web tima B92, Ivan Jelić nastaviće svoju karijeru u kompaniji Sourcefabric. U intervjuu sa njim otkrivamo kako se odlučio da svoje nove profesionalne korake gradi u firmi koja razvija softver za medije.

Propustili ste

Novost

Uvod u blokčejn: Novi vodič odgovara na pitanja o osnovama ove tehnologije

Ovaj vodič nam donosi osnove blockchain tehnologije, uvod u blockchain ekonomiju, kao i odgovore na pitanja kako ova tehnologija utiče na vaš online identitet i koja je njena budućnost.

Startapi i poslovanje

Florence Healthcare sa velikom kancelarijom u Beogradu obezbedio novih $27 miliona investicije

Cilj ove investicije je da podrži misiju kompanije da u narednoj deceniji udvostruči rezultate kliničkih istraživanja tako što će omogućiti remote pristup njihovoj dokumentaciji.

Internet marketing

Kreativna agencija Redvertex otvara kancelarije u Beogradu – zapošljavaju 3D artiste i arhitekte

Jedna od vodećih svetskih kreativnih agencija iz oblasti arhitektonske vizualizacije i marketinga posvećene svetskoj industriji nekretnina, otvara svoju kancelariju u prestonici Srbije.

Novost

Ximedes sa kancelarijama u Novom Sadu akvizirao holandski Ginger Payments – širenje tima prva stvar na spisku

Ximedes, evropska softverska firma aktivna u fintech oblasti sa kancelarijama u holandskom Harlemu, Hamburgu, Stokholmu i Novom Sadu, akvizirala je kompaniju Ginger Payments koja je vodeći provajder platforme za onlajn plaćanje sa sedištem u Amsterdamu.

Web 3.0

Solana x Jump Hacker House konferencija o web3 tehnologiji dolazi u Beograd početkom jula

'Solana x Jump Hacker House Beograd', konferencija za softverske inženjere i tehnološke biznise zainteresovane za blockchain i web3 tehnologije biće održana u Beogradu od 02. do 06. jula.

Gaming

Highwater nova je igra srpskog Demagog studija koja ove godine dolazi na konzole i PC

Nakon uspeha video igre 'Golf Club: Wasteland' i najave igre 'The Cub', srpski game dev studio Demagog najavio je svoj novi naslov 'Highwater' koji bi uskoro trebalo da bude dostupan za gejmere širom sveta.