Inbound Marketing ili - volimo te, kupcu naš nasušni!

Inbound Marketing ili – volimo te, kupcu naš nasušni!

Čemu tekst o nečemu što je 'old news'? Pa, i content marketing je 'old news', a o njemu svi pričaju u Srbiji - ne znajući da je isti samo jedan deo mnogo kompleksnije veštine privlačenja kupaca, poznatije kao Inbound Marketing.

Za one sa jeftinijim kartama, content marketing, marketing na društvenim mrežama, SEO i brending zajedno čine Inbound Marketing. A ako ste čitali knjigu Set Godina, premijerno izdatu davne 1999. godine, možda vam se više dopadne naziv Permission Marketing.

O čemu se radi? O tome da oglašivači i agencije više ne guraju ljudima svoje proizvode pod nos i u džep, već se na finjaka prišunjaju publici, pažljivo osluškujući i vodeći računa o tome šta ljudi zaista žele i šta im je potrebno. Dakle, consumer-centric pristup, nikada do sada pomenut i viđen. Hahahahahaha.

Podgrevanje tople vode

Jasno je da Inbound Marketing nije čak ni otkrivanje tople vode. To je podgrevanje tople vode koja se ohladila. Zašto? Consumer-centric pristup je verovatno najeksploatisanija sintagma u biznisu komunikacija. Nema kompanije, brenda (a ni brifa) koji ne sadrži consumer-centric pristup. Svima su kupci važni, najvažniji. Osim, naravno, kada dođe do prakse. Jer, u praksi često ta velika ljubav i opsednutost kupcem naprasno iščezava i postaje naredba MAKE THE LOGO BIGGER. Dakle, ta consumer-centric voda je topla do trenutka kada je treba popiti, a potom se u istu gura led, pa od ugodnog čaja postaje nešto sasvim pedeseto. I ne baš mnogo privlačno.

Domaće kompanije (čast izuzecima) nemaju baš mnogo sluha za pravi consumer-centric pristup. Svi koji rade u komunikacijama će se (makar ćutke) složiti sa mnom. Svašta drugo je u centru: brend, profit, vreme…

Za istinski Inbound marketing je potrebno dobro istražiti i profilisati potrošača (formirati personu kupca), bez predrasuda, i videti šta ga zaista interesuje. Potrebno je najpre zainteresovati ga, ponuditi mu neku vrednost, rešenje za problem. I sve to (bez pominjanja brenda ili usluge).

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Postoje četiri faze Inbound Marketinga i prodajnog procesa: Attract, Convert, Close, Delight, dok putanju kupca čine 3 faze: Awareness, Consideration, Decision. Dobro poznavanje putanje kupca preduslov je za kreiranje adekvatnog sadržaja (tj. content-a). Svaka interakcija između kompanije i kupca mora biti potpuno prilagođena fazi putanje.

  1. Tokom faze awareness-a, kupac iskazuje simptome problema ili mogućnosti. Samim tim, on pretražuje, kako bi se edukovao ili bolje razumeo problem.
  2. U fazi consideration-a, kupac je jasno definisao problem ili mogućnost i pretražuje opcije za rešenje problema.
  3. Kada se odluči za strategiju, metod ili pristup rešenju, to je faza decision-a. Na kraju te faze, kupac donosi odluku o kupovini.

Kako to izgleda u stvarnom životu? Recimo da vas grebe grlo i bole mišići. Prvo ćete se zapitati šta vam je. Potom ćete ustanoviti da, npr. imate faringitis. A zatim ćete odlučiti kako ćete da rešite taj problem – otići kod lekara, vračare ili u apoteku.

Recept bez pregleda? Pa zaboga, nismo u Americi…

A kako izgleda iz pozicije oglašivača (u ovom slučaju, da vidimo kako to izgleda iz ugla doktora)? Doktor će prvo saslušati vaše simptome, potom će vam reći koje su vaše opcije da vam bude bolje i na kraju napisati recept.

Da li biste se lepo osećali da uđete kod doktora, a on vas niti sasluša, niti vam predoči opcije – već vam odmah, s vrata, napiše recept?

To se isto dešava sa sadržajem! Pre no što uopšte saslušaju probleme svoje publike i ponude im opcije, kompanije veličaju svoje brendove i proizvode i objašnjavaju zašto su oni najbolje rešenje. Naravno, ovo je samo jedan deo inbound-a – o celoj tehnici bi se dalo pisati i pisati. Kompleksna je i neprekidno se menja, kao što se menja i ponašanje potrošača. Valja održati korak sa njima.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Infobip Connect — unapredite svoj startap uz AI tehnologije!

Uz podršku kompanije Tenderly, Infobip u Beogradu organizuje meetup posvećen startapima koji žele da implementiraju veštačku inteligenciju u svoje poslovanje.

Karijere

Sanja Žugić preuzima vođenje studija Playstudios Europe

Zahvaljujući stručnim i sposobnim ljudima, 'game dev' industrija u Srbiji i dalje raste. Donosimo vam još jednu u nizu inspirativnih priča koja dokazuje ovu tvrdnju.

Tehnologija

Domaća aplikacija ‘Vozzi’ za pomoć na putu zvanično prestaje sa radom

Servis 'Vozzi' za pomoć vozačima na putu o kojem je Netokracija ranije pisala, zvanično prestaje sa radom usled komplikacija sa poslovanjem na domaćem tržištu. Saopštenje ove kompanije, prenosimo u celosti.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Biznis podcasti omladinu kvare?

U 186. epizodi podkasta govorili smo o sve većoj ekspanziji zapaljivog sadržaja o izgradnji biznisa, uspehu i brzom obogaćivanju. Sve to smo uporedili i analizirali sa realnim pričama o izgradnji preduzetništva u Srbiji i gde zapravo u ovom slučaju postoje kontradiktornosti.

Najava

Otvoren konkurs za StarTech grantove do $50.000

Konkurs je deo šireg projekta kompanije Philip Morris, ukupno vrednog osam miliona evra, koji sprovodi NALED uz podršku Vlade Srbije.

Tehnologija

Digital Day 2024: Kako AI oblikuje budućnost?

Ovogodišnji Digital Day posvećen je veštačkoj inteligenciji, a vodeći stručnjaci iz ove oblasti govoriće o tome kako ona oblikuje savremeni poslovni svet.

Karijere

Galaksija kup: Srednjoškolci iz Srbije prave hardvere koji menjaju živote ljudi!

Pametne naočare za ljude oštećenog sluha, makro programabilna tastatura i daljinski sistem za kontrolu prikupljanja reciklažnog otpada. Upoznajte inovativne projekte učenika koji su osvojili prva tri mesta na ovogodišnjem Galaksija kupu — takmičenju srednjoškolaca elektrotehničkih škola iz cele Srbije.

Intervju

Domaća kompanija Vega IT nastavlja globalno širenje otvaranjem kancelarije u Londonu

Tokom prošle godine postali smo svedoci značajnih turbulencija u IT industriji. Dok se mnoge globalne kompanije fokusiraju na optimizaciju troškova, zamrzavanje plata i masovna otpuštanja, Vega IT, kao domaći igrač, nastavlja sa širenjem na globalno tržište.

Startapi i poslovanje

LavitFlow je ‘alat za sve’ koji koristi 180 programera, product menadžera i web dizajnera

U pitanju je proizvod kompanije Lav IT Solutions koji ubrzava radne procese zaposlenih u savremenom poslovnom svetu. A kako? Pitali smo Miroslava Ostojića, osnivača pomenute kompanije.