Inbound Marketing ili - volimo te, kupcu naš nasušni!

Inbound Marketing ili – volimo te, kupcu naš nasušni!

Čemu tekst o nečemu što je 'old news'? Pa, i content marketing je 'old news', a o njemu svi pričaju u Srbiji - ne znajući da je isti samo jedan deo mnogo kompleksnije veštine privlačenja kupaca, poznatije kao Inbound Marketing.

Za one sa jeftinijim kartama, content marketing, marketing na društvenim mrežama, SEO i brending zajedno čine Inbound Marketing. A ako ste čitali knjigu Set Godina, premijerno izdatu davne 1999. godine, možda vam se više dopadne naziv Permission Marketing.

O čemu se radi? O tome da oglašivači i agencije više ne guraju ljudima svoje proizvode pod nos i u džep, već se na finjaka prišunjaju publici, pažljivo osluškujući i vodeći računa o tome šta ljudi zaista žele i šta im je potrebno. Dakle, consumer-centric pristup, nikada do sada pomenut i viđen. Hahahahahaha.

Podgrevanje tople vode

Jasno je da Inbound Marketing nije čak ni otkrivanje tople vode. To je podgrevanje tople vode koja se ohladila. Zašto? Consumer-centric pristup je verovatno najeksploatisanija sintagma u biznisu komunikacija. Nema kompanije, brenda (a ni brifa) koji ne sadrži consumer-centric pristup. Svima su kupci važni, najvažniji. Osim, naravno, kada dođe do prakse. Jer, u praksi često ta velika ljubav i opsednutost kupcem naprasno iščezava i postaje naredba MAKE THE LOGO BIGGER. Dakle, ta consumer-centric voda je topla do trenutka kada je treba popiti, a potom se u istu gura led, pa od ugodnog čaja postaje nešto sasvim pedeseto. I ne baš mnogo privlačno.

Domaće kompanije (čast izuzecima) nemaju baš mnogo sluha za pravi consumer-centric pristup. Svi koji rade u komunikacijama će se (makar ćutke) složiti sa mnom. Svašta drugo je u centru: brend, profit, vreme…

Za istinski Inbound marketing je potrebno dobro istražiti i profilisati potrošača (formirati personu kupca), bez predrasuda, i videti šta ga zaista interesuje. Potrebno je najpre zainteresovati ga, ponuditi mu neku vrednost, rešenje za problem. I sve to (bez pominjanja brenda ili usluge).

Molimo vas da prihvatite sve kolačiće kako biste mogli da vidite ovaj sadržaj

Postoje četiri faze Inbound Marketinga i prodajnog procesa: Attract, Convert, Close, Delight, dok putanju kupca čine 3 faze: Awareness, Consideration, Decision. Dobro poznavanje putanje kupca preduslov je za kreiranje adekvatnog sadržaja (tj. content-a). Svaka interakcija između kompanije i kupca mora biti potpuno prilagođena fazi putanje.

  1. Tokom faze awareness-a, kupac iskazuje simptome problema ili mogućnosti. Samim tim, on pretražuje, kako bi se edukovao ili bolje razumeo problem.
  2. U fazi consideration-a, kupac je jasno definisao problem ili mogućnost i pretražuje opcije za rešenje problema.
  3. Kada se odluči za strategiju, metod ili pristup rešenju, to je faza decision-a. Na kraju te faze, kupac donosi odluku o kupovini.

Kako to izgleda u stvarnom životu? Recimo da vas grebe grlo i bole mišići. Prvo ćete se zapitati šta vam je. Potom ćete ustanoviti da, npr. imate faringitis. A zatim ćete odlučiti kako ćete da rešite taj problem – otići kod lekara, vračare ili u apoteku.

Recept bez pregleda? Pa zaboga, nismo u Americi…

A kako izgleda iz pozicije oglašivača (u ovom slučaju, da vidimo kako to izgleda iz ugla doktora)? Doktor će prvo saslušati vaše simptome, potom će vam reći koje su vaše opcije da vam bude bolje i na kraju napisati recept.

Da li biste se lepo osećali da uđete kod doktora, a on vas niti sasluša, niti vam predoči opcije – već vam odmah, s vrata, napiše recept?

To se isto dešava sa sadržajem! Pre no što uopšte saslušaju probleme svoje publike i ponude im opcije, kompanije veličaju svoje brendove i proizvode i objašnjavaju zašto su oni najbolje rešenje. Naravno, ovo je samo jedan deo inbound-a – o celoj tehnici bi se dalo pisati i pisati. Kompleksna je i neprekidno se menja, kao što se menja i ponašanje potrošača. Valja održati korak sa njima.

Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki Index Health osigurao dodatnih $3 miliona investicije za unapređenje proizvoda

Startap domaćeg osnivača Luke Ivićevića, Index Health iz Majamija, koji nudi usluge telemedicine zasnovane na personalizovanim podacima pacijenata, podigao je novih $3 miliona u 'seed' rundi investiranja.

Karijere

Borislav Vesnić: I game dev industrija u Srbiji se suočava sa otkazima, ali i dalje je u blagom porastu

Visoki porezi i nedostatak mentorstva u vođenju biznisa i dalje su glavni neprijatelji domaće gejming industrije, kaže Borislav Vesnić, jedan od osnivača Tricoman Studios. O tome, ali i o drugim izazovima (i dobrim stranama) njegovog preduzetničkog puta sa njim razgovaramo u intervjuu koji sledi.

Tehnologija

Mislav Malenica: Razvoj veštačke inteligencije nije uticao na otkaze u IT industriji

Mislav Malenica, osnivač AI startapa Mindsmiths i potpredsednik organizacije Cro AI, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu bio je jedan od panelista, a u intervjuu za Netokraciju objasnio je zašto veštačka inteligencija ne može zameniti ljude i kako takav stav štetno utiče na njen razvoj.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Srpsko-nemački randevu.tech zatvorio ‘pre-seed’ investiciju od € 325.000

ICT Hub Venture, TS Ventures Fond i Earlybird Vision Lab inkubator udruženo su investirali u randevu.tech - tehnološku kompaniju sa sedištem u Berlinu i Beogradu koja transformiše način na koje kompanije grade i razvijaju B2B marketplace rešenja i digitalne proizvode.

Office Talks Podcast

Stanje IT industrije i odnos programera prema HR-u

U 169. epizodi Office Talks podkasta sa Ivom Marinković (Smallpdf) i Anom Golobočanin (Daon), analiziramo trenutno stanje na IT tržištu kao i probleme sa kojima se susreću tehnološke kompanije.

Karijere

Popunite anketu o transparentnosti IT plata u Srbiji

Inicijativa "Anketa o platama - Transparentnost zarada u IT industriji" biće anonimna, a pokrenuta je sa ciljem unapređenja transparentnosti i otvorenosti unutar srpske IT zajednice.

Novost

Trickest lansira javnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a

Trickest, startap koji posluje u domenu automatizacije cybersecurity procesa, lansirao je svima dostupnu verziju svoje platforme za orkestraciju security workflow-a.

Upoznajte poslodavce

STADA GIS Serbia ima tim od 150 ljudi u Beogradu i Vršcu – i trenutno traži nove kolege

Kako izgleda poslovanje u okviru kompanije STADA GIS Serbia? Otkrivamo u tekstu koji sledi.

Startapi i poslovanje

Sofascore ima preko 25 miliona aktivnih korisnika mesečno, a ljudi iz Srbije najviše prate košarku

Svi ljubitelji sporta ali i sportskog klađenja, gotovo sigurno imaju instaliranu aplikaciju Sofascore na svojim telefonima. O tome kako ovaj servis funkcioniše i kako izgleda poslovanje ove kompanije, razgovarali smo sa osnivačem Ivanom Bešlićem.