Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

Infobip ❤️ Netokracijašta akvizicija znači za vas i za nas?

Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

U moru aplikacija koje imamo u našem telefonu a koje koristimo za svakodnevno dopisivanje sa kolegama i rodbinom, pojavio se nov servis - Clubhouse. Da li nam je zaista potrebna još jedna aplikacija za komunikaciju?

Aplikacija Clubhouse funkcioniše kao audio platforma za glasovnu komunikaciju sa drugim korisnicima, koji se priključuju nakon poziva koji dobiju od svojih prijatelja – za sada samo korisnika iOS uređaja jer verzija za Android nije dostupna, ali bi mogla da se uskoro nađe na Google Play prodavnici.

Iza ove aplikacije stoji kompanija Alpha Exploration Co čija je vrednost porasla na jednu milijardu dolara, nakon što je Clubhouse podigao seriju B investiciju u januaru ove godine. Poređenja radi, ovaj servis je u maju 2020. godine vredeo 100 miliona dolara, pa je jasno da je zabeležen značajan rast u prethodnom periodu.

Kada smo već kod brojki, vredno je napomenuti da je Clubhouse od 1.500 korisnika u maju 2020. zabeležio nestvaran rast do 2 miliona ljudi koji su koristili ovaj servis u januaru. Štaviše, aplikacija je zauzela šesto mesto u kategoriji Social Media Network na AppStore prodavnici što, ako uzmemo u obzir popularnost Apple uređaja, predstavlja ogroman uspeh.

Ovo je, zapravo, još jedna društvena mreža koja omogućava ljudima da putem audio poruka, tačnije kroz razgovor u realnom vremenu, razgovaraju o različitim temama, razmenjuju ideje i upoznaju nove ljude širom sveta, pa i da se priključuju otvorenim sobama u okviru kojih mogu da slušaju tuđe konverzacije na temu koja ih interesuje. Detalje o aplikaciji iz “prve ruke” možete saznati u tekstu naših kolega iz Hrvatske, a mi ćemo se potruditi da vam i ovde otkrijemo nekoliko bitnih detalja.

Pre nego što to uradimo, bitno je i napomenuti da iako u svojoj osnovi izgleda kao veoma jednostavan servis putem kojeg se ne razmenjuje ogroman broj sadržaja, The Verge je još ranije pisao da je pomenuti startap imao velike probleme kada je reč o moderaciji sadržaja na samoj mreži.

Aplikacija funkcioniše isključivo na osnovu poziva od strane drugih prijatelja, na osnovu čega možete i da pristupite servisu.

Čini se da na tom polju stvari i nisu krenule nabolje s obzirom na to da su se u medijima u SAD-u pokrenule kritike na račun ove mreže koja slabo filtrira korisnike koji se služe rasizmom i mizogonijom. Ipak, kreatori ove aplikacije su još tada naveli da sam servis nedvosmisleno osuđuje sve oblike rasizma, govora mržnje i zlostavljanja, kao što je navedeno u njihovim uslovima korišćenja usluge, i ima uspostavljene postupke poverenja i bezbednosti za istragu i rešavanje svakog kršenja ovih pravila.

I mi smo imali priliku da isprobamo aplikaciju – a evo i utisaka

Ovu aplikaciju časopis Vogue još početkom januara opisao je kao spajanje audio razgovora u stilu podcasta uživo, panel diskusija, mogućnost umrežavanja i korisne upotrebe u više soba (zaključane i privatne opcije su dostupne tako da možete razgovarati i sa prijateljima). Ono što je bitno napomenuti jeste da sam zvuk, tačnije audio poruke, ne izlaze izvan aplikacije i ne postoji snimanje razgovora u pozadini koji bivaju sačuvani – nešto slično poput zaštite privatnosti na messaging servisima.

Međutim, na koji način funkcioniše sama aplikacija i šta je sve potrebno da znate o njoj kada se prvi put prijavljujete?

Dolazak u samu aplikaciju funkcioniše na osnovu poziva od strane drugih korisnika iOS uređaja, što smo i pomenuli na početku. Upravo taj poziv dobijate kao detaljni link sa grafikom u poruci na vašem telefonu, a nakon što kliknete na isti, telefon vas usmerava na AppStore prodavnicu, odakle i preuzimate aplikaciju. Sama instalacija se odvija bez problema, a posle toga na korisniku je da podesi svoj profil ubacivanjem broja svog telefona, korisničkog imena i fotografije.

Pre ulaska u ovu društvenu mrežu u okviru koje se mogu videti različite sobe sa različitim temama o kojima razni korisnici razgovaraju, na vama je da odredite koje ćete poznanike i korisnike na početku zapratiti na ovoj mreži. Ono što je zanimljivo u ovim početnim koracima podešavanja jeste to da je Clubhouse povezan sa Twitterom pa, ukoliko koristite ovu društvenu mrežu, podatke sa iste možete vrlo jednostavno preuzeti, pa nećete morati manuelno da upisujete sve što treba.

Sam interfejs aplikacije je jednostavan i sveden, pa je i koordinacija kroz Clubhouse prosta i vrlo lako se možete snaći bilo da je u pitanju pretraživanje soba, korisnika, grupa i tome slično. Kada već pominjemo korišćenje ove društvene mreže i njenu funkcionalnost, onda bi bio red da se osvrnemo na to šta ona tačno nudi korisnicima. Clubhouse se, na neki način, može najlakše opisati kao radio bez kontorle, ili velika baza neformalnih “podkasta” koje uređuju i projektuju sami korisnici.

Sve to je omogućeno kroz audio poruke, tačnije komunikaciju u sobama, u kojima u nekom trenutku može biti od 20 pa sve do 400 i više ljudi. Pored soba za razgovor, ovaj servis nudi i kreiranje takozvanih klubova, nešto nalik na grupe u okviru Facebooka, ali je za njihovo kreiranje potrebno da određeno vreme konstantno provedete u vođenju određene sobe na određenu temu, nakon čega dobijate uslov za kreiranje kluba.

Jedan od grafičkih primera soba za komunikaciju (desno), kao i predloženih kanala sa različitim temama.

Recimo da se, osim komunikacije, Clubhouse može opisati i kao jednostavnija verzija LinkedIn-a, jer putem jednostavnih razgovora vrlo lako možete napraviti i poslovne kontakte, upoznati nove ljude iz industrije, razmeniti znanja i ideje.

Da li vam je Clubhouse zaista potreban?

Dolazak ove aplikacije koja je pokupila za kratko vreme ogromnu popularnost, desio se u pravom trenutku, tačnije u vremenu kada svi zavisimo od servisa za audio i video komunikaciju sa kolegama i poslovnim partnerima. Pandemija korona virusa nam je jednostavno uvela neka nova pravila i navike, pa se čini da smo se za godinu dana već privikli na neke nove kanale komunikacije.

Da li nam je Clubhouse, ipak, pored mnoštva drugih aplikacija i servisa, baš u ovom trenutku potreban?

Ja iskreno mislim da nije, iz razloga što već imamo ustaljene i proverene načine komunikacije koji se ne menjaju tako lako. Ipak, svaka promena donosi nešto novo sa sobom i verujem da bi bilo korektno u nekom narednom periodu dati šansu Clubhouse-u koji dolazi sa nekim novim funkcijama i metodama koje mogu da budu zanimljive pojedinim korisnicima.

Sve je ipak stvar navike, a ono što u svakom slučaju predstavlja benefit, jeste činjenica da smo pored svih ostalih servisa za razgovor, uključujući i sve popularnije Zoom i Discord, dobili još jedan izbor. Pa ko voli, neka proba, ali nije nužno da ispratimo baš svaki trend, zar ne?


Pišite nam u komentaru da li ste već stigli da probate Clubhouse i koji su vam utisci o aplikaciji.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Šta posle godine u kojoj se mehur izduvao?

Tema za ovaj, poslednji članak u godini, došla je prirodno. Svakodnevno me prati u razgovorima s kolegama, startapima, investitorima, u sadržajima koje svakodnevno čitam ili slušam.

Novost

NBS: Dodeljene prve dozvole za kripto-menjačnice u Srbiji

Narodna banka Srbije (NBS) je 16. decembra izdala dozvole dvema domaćim kripto-menjačnicama. Šta to sve podrazumeva pitali smo Aleksandra Matanovića, osnivača kompanije (menjačnice) ECD, jedne od dobitnica dozvole.

Office Talks Podcast

Događaji koji su obeležili domaći IT u 2022.

Još jedna intenzivna i turbulentna godina u lokalnoj i globalnoj IT industriji polako ostaje iza nas. U 124. epizodi Office Talks podkasta tradicionalno prelazimo najznačajnije momente iz IT ekosistema u prethodnih 365 dana.

Propustili ste

Office Talks Podcast

DevRel – Kako se grade dobri odnosi sa programerima?

Gosti 126. epizode Office Talks podkasta bili su Nenad Vitorović (Tenderly) i Lav Leon Hudak (MVP Workshop) koji su nam govorili o značaju dobrih odnosa sa programerima, ali i o kvalitetnoj zajednici i sadržaju usmerenim ka programerima, a koji sve više dolaze do izražaja.

Novost

Shift Miami: Infobipova konferencija posvećena developerima stiže u Ameriku

Ovo je prvi korak ka internacionalizaciji jedne od najvećih evropskih konferencija posvećenih developerima koja se već 10 godina održava u Hrvatskoj.

Novost

Degordian akvizirao Shopycode – srpsku agenciju za e-commerce razvoj

Internacionalna digital-first agencija Degordian akvizirala je Shopycode, srpsku programersku kompaniju specijalizovanu za e-commerce.

Istraživanje

Predstavljamo rezultate ankete o platama dizajnera digitalnih proizvoda i usluga u Srbiji

Prva anketa ovog tipa sprovedena je na uzorku od oko 700 učesnika. Podaci pokazuju da je 71% dizajnera ušlo na tržište u poslednjih 8 godina, dok je 57% ušlo u poslednjih 6 godina.

Društvene mreže

OnlyFans: Kako su poznate ličnosti normalizovale ‘online’ prostituciju?

U ovoj kolumni, otkrivam vam zašto 'girl power' na internetu nije izraz feminističke borbe i zašto se 'online' prodaja vlastite intime ne razlikuje od prostitucije.

Kultura 2.0

Beckoning je animirani film Save Živkovića – Epic Games i 3Lateral bili deo projekta

Kreiranje dugometražnih animiranih filmova je oduvek bilo nedostižno malim timovima kreativaca pre svega zbog produkcijskih ograničenja, ali zahvaljujući novim tehnologijama situacija se znatno promenila.