Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

U moru aplikacija koje imamo u našem telefonu a koje koristimo za svakodnevno dopisivanje sa kolegama i rodbinom, pojavio se nov servis - Clubhouse. Da li nam je zaista potrebna još jedna aplikacija za komunikaciju?

Aplikacija Clubhouse funkcioniše kao audio platforma za glasovnu komunikaciju sa drugim korisnicima, koji se priključuju nakon poziva koji dobiju od svojih prijatelja – za sada samo korisnika iOS uređaja jer verzija za Android nije dostupna, ali bi mogla da se uskoro nađe na Google Play prodavnici.

Iza ove aplikacije stoji kompanija Alpha Exploration Co čija je vrednost porasla na jednu milijardu dolara, nakon što je Clubhouse podigao seriju B investiciju u januaru ove godine. Poređenja radi, ovaj servis je u maju 2020. godine vredeo 100 miliona dolara, pa je jasno da je zabeležen značajan rast u prethodnom periodu.

Kada smo već kod brojki, vredno je napomenuti da je Clubhouse od 1.500 korisnika u maju 2020. zabeležio nestvaran rast do 2 miliona ljudi koji su koristili ovaj servis u januaru. Štaviše, aplikacija je zauzela šesto mesto u kategoriji Social Media Network na AppStore prodavnici što, ako uzmemo u obzir popularnost Apple uređaja, predstavlja ogroman uspeh.

Ovo je, zapravo, još jedna društvena mreža koja omogućava ljudima da putem audio poruka, tačnije kroz razgovor u realnom vremenu, razgovaraju o različitim temama, razmenjuju ideje i upoznaju nove ljude širom sveta, pa i da se priključuju otvorenim sobama u okviru kojih mogu da slušaju tuđe konverzacije na temu koja ih interesuje. Detalje o aplikaciji iz “prve ruke” možete saznati u tekstu naših kolega iz Hrvatske, a mi ćemo se potruditi da vam i ovde otkrijemo nekoliko bitnih detalja.

Pre nego što to uradimo, bitno je i napomenuti da iako u svojoj osnovi izgleda kao veoma jednostavan servis putem kojeg se ne razmenjuje ogroman broj sadržaja, The Verge je još ranije pisao da je pomenuti startap imao velike probleme kada je reč o moderaciji sadržaja na samoj mreži.

Aplikacija funkcioniše isključivo na osnovu poziva od strane drugih prijatelja, na osnovu čega možete i da pristupite servisu.

Čini se da na tom polju stvari i nisu krenule nabolje s obzirom na to da su se u medijima u SAD-u pokrenule kritike na račun ove mreže koja slabo filtrira korisnike koji se služe rasizmom i mizogonijom. Ipak, kreatori ove aplikacije su još tada naveli da sam servis nedvosmisleno osuđuje sve oblike rasizma, govora mržnje i zlostavljanja, kao što je navedeno u njihovim uslovima korišćenja usluge, i ima uspostavljene postupke poverenja i bezbednosti za istragu i rešavanje svakog kršenja ovih pravila.

I mi smo imali priliku da isprobamo aplikaciju – a evo i utisaka

Ovu aplikaciju časopis Vogue još početkom januara opisao je kao spajanje audio razgovora u stilu podcasta uživo, panel diskusija, mogućnost umrežavanja i korisne upotrebe u više soba (zaključane i privatne opcije su dostupne tako da možete razgovarati i sa prijateljima). Ono što je bitno napomenuti jeste da sam zvuk, tačnije audio poruke, ne izlaze izvan aplikacije i ne postoji snimanje razgovora u pozadini koji bivaju sačuvani – nešto slično poput zaštite privatnosti na messaging servisima.

Međutim, na koji način funkcioniše sama aplikacija i šta je sve potrebno da znate o njoj kada se prvi put prijavljujete?

Dolazak u samu aplikaciju funkcioniše na osnovu poziva od strane drugih korisnika iOS uređaja, što smo i pomenuli na početku. Upravo taj poziv dobijate kao detaljni link sa grafikom u poruci na vašem telefonu, a nakon što kliknete na isti, telefon vas usmerava na AppStore prodavnicu, odakle i preuzimate aplikaciju. Sama instalacija se odvija bez problema, a posle toga na korisniku je da podesi svoj profil ubacivanjem broja svog telefona, korisničkog imena i fotografije.

Pre ulaska u ovu društvenu mrežu u okviru koje se mogu videti različite sobe sa različitim temama o kojima razni korisnici razgovaraju, na vama je da odredite koje ćete poznanike i korisnike na početku zapratiti na ovoj mreži. Ono što je zanimljivo u ovim početnim koracima podešavanja jeste to da je Clubhouse povezan sa Twitterom pa, ukoliko koristite ovu društvenu mrežu, podatke sa iste možete vrlo jednostavno preuzeti, pa nećete morati manuelno da upisujete sve što treba.

Sam interfejs aplikacije je jednostavan i sveden, pa je i koordinacija kroz Clubhouse prosta i vrlo lako se možete snaći bilo da je u pitanju pretraživanje soba, korisnika, grupa i tome slično. Kada već pominjemo korišćenje ove društvene mreže i njenu funkcionalnost, onda bi bio red da se osvrnemo na to šta ona tačno nudi korisnicima. Clubhouse se, na neki način, može najlakše opisati kao radio bez kontorle, ili velika baza neformalnih “podkasta” koje uređuju i projektuju sami korisnici.

Sve to je omogućeno kroz audio poruke, tačnije komunikaciju u sobama, u kojima u nekom trenutku može biti od 20 pa sve do 400 i više ljudi. Pored soba za razgovor, ovaj servis nudi i kreiranje takozvanih klubova, nešto nalik na grupe u okviru Facebooka, ali je za njihovo kreiranje potrebno da određeno vreme konstantno provedete u vođenju određene sobe na određenu temu, nakon čega dobijate uslov za kreiranje kluba.

Jedan od grafičkih primera soba za komunikaciju (desno), kao i predloženih kanala sa različitim temama.

Recimo da se, osim komunikacije, Clubhouse može opisati i kao jednostavnija verzija LinkedIn-a, jer putem jednostavnih razgovora vrlo lako možete napraviti i poslovne kontakte, upoznati nove ljude iz industrije, razmeniti znanja i ideje.

Da li vam je Clubhouse zaista potreban?

Dolazak ove aplikacije koja je pokupila za kratko vreme ogromnu popularnost, desio se u pravom trenutku, tačnije u vremenu kada svi zavisimo od servisa za audio i video komunikaciju sa kolegama i poslovnim partnerima. Pandemija korona virusa nam je jednostavno uvela neka nova pravila i navike, pa se čini da smo se za godinu dana već privikli na neke nove kanale komunikacije.

Da li nam je Clubhouse, ipak, pored mnoštva drugih aplikacija i servisa, baš u ovom trenutku potreban?

Ja iskreno mislim da nije, iz razloga što već imamo ustaljene i proverene načine komunikacije koji se ne menjaju tako lako. Ipak, svaka promena donosi nešto novo sa sobom i verujem da bi bilo korektno u nekom narednom periodu dati šansu Clubhouse-u koji dolazi sa nekim novim funkcijama i metodama koje mogu da budu zanimljive pojedinim korisnicima.

Sve je ipak stvar navike, a ono što u svakom slučaju predstavlja benefit, jeste činjenica da smo pored svih ostalih servisa za razgovor, uključujući i sve popularnije Zoom i Discord, dobili još jedan izbor. Pa ko voli, neka proba, ali nije nužno da ispratimo baš svaki trend, zar ne?


Pišite nam u komentaru da li ste već stigli da probate Clubhouse i koji su vam utisci o aplikaciji.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Propustili ste

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.

Tehnologija

Ovo su najtraženije kriptovalute koje trenutno možete naći na tržištu

Kriptovalute već godinama unazad imaju sve značajniji upliv u svetskoj ekonomiji, trgovini i digitalnim transakcijama. Čini se da će svoj zenit popularnosti tek dostići, a do tada smo vam spremili još jedan edukativan tekst o trgovanju sa ovim "novčićima" uz osvrt na to koji od njih su trenutno najpopularniji na tržištu.

Startapi i poslovanje

Novi Zakon o inovacionoj delatnosti bitan je za osnivače startapa – ali i za investitore

Startap kao pojam po prvi put je prepoznat jednim zakonom Republike Srbije. O pravnom okviru za dalji razvoj srpskog startap sistema razgovaramo sa direktorom Inicijative „Digitalna Srbija“.

Kultura 2.0

Roditelji, Snapchat nije samo aplikacija za filtere – vodite računa koje opcije su uključene vašoj deci

Ako imate dete uzrasta osnovne škole, velika je verovatnoća da ima instaliran Snapchat u telefonu (ako poseduje telefon) i da skuplja 'vatrice' sa drugarima. Ipak, morate preduzeti određene korake da ih zaštitite.

Startapi i poslovanje

Američki Rho sa novih $75 miliona zaposlio više od 30 ljudi u Beogradu i najavio novo širenje

Njujorški 'fintech' nedavno je zatvorio Series B investiciju, a kompanija je od letos prisutna u srpskoj prestonici gde aktivno radi na razvoju lokalnog tima. Cilj je zaposliti top talenat, pri čemu iz kompanije kažu da nude plate u rangu globalnih razvojnih centara i druge benefite.