Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

U moru aplikacija koje imamo u našem telefonu a koje koristimo za svakodnevno dopisivanje sa kolegama i rodbinom, pojavio se nov servis - Clubhouse. Da li nam je zaista potrebna još jedna aplikacija za komunikaciju?

Aplikacija Clubhouse funkcioniše kao audio platforma za glasovnu komunikaciju sa drugim korisnicima, koji se priključuju nakon poziva koji dobiju od svojih prijatelja – za sada samo korisnika iOS uređaja jer verzija za Android nije dostupna, ali bi mogla da se uskoro nađe na Google Play prodavnici.

Iza ove aplikacije stoji kompanija Alpha Exploration Co čija je vrednost porasla na jednu milijardu dolara, nakon što je Clubhouse podigao seriju B investiciju u januaru ove godine. Poređenja radi, ovaj servis je u maju 2020. godine vredeo 100 miliona dolara, pa je jasno da je zabeležen značajan rast u prethodnom periodu.

Kada smo već kod brojki, vredno je napomenuti da je Clubhouse od 1.500 korisnika u maju 2020. zabeležio nestvaran rast do 2 miliona ljudi koji su koristili ovaj servis u januaru. Štaviše, aplikacija je zauzela šesto mesto u kategoriji Social Media Network na AppStore prodavnici što, ako uzmemo u obzir popularnost Apple uređaja, predstavlja ogroman uspeh.

Ovo je, zapravo, još jedna društvena mreža koja omogućava ljudima da putem audio poruka, tačnije kroz razgovor u realnom vremenu, razgovaraju o različitim temama, razmenjuju ideje i upoznaju nove ljude širom sveta, pa i da se priključuju otvorenim sobama u okviru kojih mogu da slušaju tuđe konverzacije na temu koja ih interesuje. Detalje o aplikaciji iz “prve ruke” možete saznati u tekstu naših kolega iz Hrvatske, a mi ćemo se potruditi da vam i ovde otkrijemo nekoliko bitnih detalja.

Pre nego što to uradimo, bitno je i napomenuti da iako u svojoj osnovi izgleda kao veoma jednostavan servis putem kojeg se ne razmenjuje ogroman broj sadržaja, The Verge je još ranije pisao da je pomenuti startap imao velike probleme kada je reč o moderaciji sadržaja na samoj mreži.

Aplikacija funkcioniše isključivo na osnovu poziva od strane drugih prijatelja, na osnovu čega možete i da pristupite servisu.

Čini se da na tom polju stvari i nisu krenule nabolje s obzirom na to da su se u medijima u SAD-u pokrenule kritike na račun ove mreže koja slabo filtrira korisnike koji se služe rasizmom i mizogonijom. Ipak, kreatori ove aplikacije su još tada naveli da sam servis nedvosmisleno osuđuje sve oblike rasizma, govora mržnje i zlostavljanja, kao što je navedeno u njihovim uslovima korišćenja usluge, i ima uspostavljene postupke poverenja i bezbednosti za istragu i rešavanje svakog kršenja ovih pravila.

I mi smo imali priliku da isprobamo aplikaciju – a evo i utisaka

Ovu aplikaciju časopis Vogue još početkom januara opisao je kao spajanje audio razgovora u stilu podcasta uživo, panel diskusija, mogućnost umrežavanja i korisne upotrebe u više soba (zaključane i privatne opcije su dostupne tako da možete razgovarati i sa prijateljima). Ono što je bitno napomenuti jeste da sam zvuk, tačnije audio poruke, ne izlaze izvan aplikacije i ne postoji snimanje razgovora u pozadini koji bivaju sačuvani – nešto slično poput zaštite privatnosti na messaging servisima.

Međutim, na koji način funkcioniše sama aplikacija i šta je sve potrebno da znate o njoj kada se prvi put prijavljujete?

Dolazak u samu aplikaciju funkcioniše na osnovu poziva od strane drugih korisnika iOS uređaja, što smo i pomenuli na početku. Upravo taj poziv dobijate kao detaljni link sa grafikom u poruci na vašem telefonu, a nakon što kliknete na isti, telefon vas usmerava na AppStore prodavnicu, odakle i preuzimate aplikaciju. Sama instalacija se odvija bez problema, a posle toga na korisniku je da podesi svoj profil ubacivanjem broja svog telefona, korisničkog imena i fotografije.

Pre ulaska u ovu društvenu mrežu u okviru koje se mogu videti različite sobe sa različitim temama o kojima razni korisnici razgovaraju, na vama je da odredite koje ćete poznanike i korisnike na početku zapratiti na ovoj mreži. Ono što je zanimljivo u ovim početnim koracima podešavanja jeste to da je Clubhouse povezan sa Twitterom pa, ukoliko koristite ovu društvenu mrežu, podatke sa iste možete vrlo jednostavno preuzeti, pa nećete morati manuelno da upisujete sve što treba.

Sam interfejs aplikacije je jednostavan i sveden, pa je i koordinacija kroz Clubhouse prosta i vrlo lako se možete snaći bilo da je u pitanju pretraživanje soba, korisnika, grupa i tome slično. Kada već pominjemo korišćenje ove društvene mreže i njenu funkcionalnost, onda bi bio red da se osvrnemo na to šta ona tačno nudi korisnicima. Clubhouse se, na neki način, može najlakše opisati kao radio bez kontorle, ili velika baza neformalnih “podkasta” koje uređuju i projektuju sami korisnici.

Sve to je omogućeno kroz audio poruke, tačnije komunikaciju u sobama, u kojima u nekom trenutku može biti od 20 pa sve do 400 i više ljudi. Pored soba za razgovor, ovaj servis nudi i kreiranje takozvanih klubova, nešto nalik na grupe u okviru Facebooka, ali je za njihovo kreiranje potrebno da određeno vreme konstantno provedete u vođenju određene sobe na određenu temu, nakon čega dobijate uslov za kreiranje kluba.

Jedan od grafičkih primera soba za komunikaciju (desno), kao i predloženih kanala sa različitim temama.

Recimo da se, osim komunikacije, Clubhouse može opisati i kao jednostavnija verzija LinkedIn-a, jer putem jednostavnih razgovora vrlo lako možete napraviti i poslovne kontakte, upoznati nove ljude iz industrije, razmeniti znanja i ideje.

Da li vam je Clubhouse zaista potreban?

Dolazak ove aplikacije koja je pokupila za kratko vreme ogromnu popularnost, desio se u pravom trenutku, tačnije u vremenu kada svi zavisimo od servisa za audio i video komunikaciju sa kolegama i poslovnim partnerima. Pandemija korona virusa nam je jednostavno uvela neka nova pravila i navike, pa se čini da smo se za godinu dana već privikli na neke nove kanale komunikacije.

Da li nam je Clubhouse, ipak, pored mnoštva drugih aplikacija i servisa, baš u ovom trenutku potreban?

Ja iskreno mislim da nije, iz razloga što već imamo ustaljene i proverene načine komunikacije koji se ne menjaju tako lako. Ipak, svaka promena donosi nešto novo sa sobom i verujem da bi bilo korektno u nekom narednom periodu dati šansu Clubhouse-u koji dolazi sa nekim novim funkcijama i metodama koje mogu da budu zanimljive pojedinim korisnicima.

Sve je ipak stvar navike, a ono što u svakom slučaju predstavlja benefit, jeste činjenica da smo pored svih ostalih servisa za razgovor, uključujući i sve popularnije Zoom i Discord, dobili još jedan izbor. Pa ko voli, neka proba, ali nije nužno da ispratimo baš svaki trend, zar ne?


Pišite nam u komentaru da li ste već stigli da probate Clubhouse i koji su vam utisci o aplikaciji.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Startapi i poslovanje

TS Ventures ime je Telekomovog fonda vrednog 25 miliona evra – vodiće ga Davor Sakač

Novi fond poslovaće nezavisno od matične kompanije, a odluku o investiranju donosiće panel domaćih i inostranih eksperata. Prvi čovek TS Ventures fonda otkriva nam više detalja o novom poduhvatu.

Office Talks Podcast

Društvena igra iz Srbije koja osvaja svet

U 60. epizodi Office Talks podcasta imali smo zanimljive goste, tačnije Dušana Jovčića i Davida Bilobrka koji su osnivači studija za razvoj društvenih igara, Kerber Games.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Za domaći Alt Labs stiže milionska investicija u tokenima za dalju decentralizaciju data centara

Ovaj tim dobio je prvi finansijski doprinos prikupljanjem vrednosti od preko milion dolara od Protocol Labs-a za razvoj svog ekosistema Filmine čiji je krajnji cilj decentralizacija data centara.

Office Talks Podcast

U čemu je tajna najboljih IT poslodavaca?

O brendiranju poslodavaca sve se više priča u korporativnom i IT svetu u Srbiji. Čini se da je ovo jedna od retkih oblasti gde naša zemlja ne kaska mnogo za razvijenim državama. Upravo o ovoj oblasti i dobrim praksama razgovaramo sa Katarinom Šonjić - Employer Branding konsultantom.

Startapi i poslovanje

Domaći Tapni osigurao €200.000 investicije od investitora okupljenih oko Inicijative Digitalna Srbija

Poslovni anđeli koja okuplja DSI investirali su 200.000 evra u domaći startap Tapni koji nudi rešenje za digitalizovanje vizit karti tj. razmenu poslovnih kontakata.

Startapi i poslovanje

Joberty osigurao $350.000 investicije za dalje širenje – sledi beta verzija u Hrvatskoj, a potom i testiranje u Kaliforniji

Joberty, online platforma IT poslova koja povezuje poslodavce i kandidate, obezbedila je investiciju u ranoj fazi razvoja od strane anđela investitora Kroog Ventures. Nikola Mijailović, direktor i jedan od osnivača, otkriva buduće planove.

Tehnologija

Plaćali ste CarGo putem PayPala? NBS će vam poslati sporazum o priznanju krivice

Zatekla vas je koverta i u prvi mah ne verujete šta čitate. Bez panike, uz sporazumno priznanje krivice ne plaćate nikakvu kaznu.

Kultura 2.0

Grafička novela o Nikoli Tesli beleži uspeh na Kickstarteru – za početak planirano štampanje 2.000 primeraka

Crowdfunding kampanja pokrenuta u Srbiji za štampu grafičke novele 'Tesla: čovek koji je definisao budućnost' čiji je autor Danijele Meuči, postigla je uspeh za samo 48 sati. Ovaj projekat je podržala publika iz celog sveta, dok će kampanja biti aktivna do 7. oktobra.