Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

Šta je to Clubhouse i da li korisnicima donosi nešto novo?

U moru aplikacija koje imamo u našem telefonu a koje koristimo za svakodnevno dopisivanje sa kolegama i rodbinom, pojavio se nov servis - Clubhouse. Da li nam je zaista potrebna još jedna aplikacija za komunikaciju?

Aplikacija Clubhouse funkcioniše kao audio platforma za glasovnu komunikaciju sa drugim korisnicima, koji se priključuju nakon poziva koji dobiju od svojih prijatelja – za sada samo korisnika iOS uređaja jer verzija za Android nije dostupna, ali bi mogla da se uskoro nađe na Google Play prodavnici.

Iza ove aplikacije stoji kompanija Alpha Exploration Co čija je vrednost porasla na jednu milijardu dolara, nakon što je Clubhouse podigao seriju B investiciju u januaru ove godine. Poređenja radi, ovaj servis je u maju 2020. godine vredeo 100 miliona dolara, pa je jasno da je zabeležen značajan rast u prethodnom periodu.

Kada smo već kod brojki, vredno je napomenuti da je Clubhouse od 1.500 korisnika u maju 2020. zabeležio nestvaran rast do 2 miliona ljudi koji su koristili ovaj servis u januaru. Štaviše, aplikacija je zauzela šesto mesto u kategoriji Social Media Network na AppStore prodavnici što, ako uzmemo u obzir popularnost Apple uređaja, predstavlja ogroman uspeh.

Ovo je, zapravo, još jedna društvena mreža koja omogućava ljudima da putem audio poruka, tačnije kroz razgovor u realnom vremenu, razgovaraju o različitim temama, razmenjuju ideje i upoznaju nove ljude širom sveta, pa i da se priključuju otvorenim sobama u okviru kojih mogu da slušaju tuđe konverzacije na temu koja ih interesuje. Detalje o aplikaciji iz “prve ruke” možete saznati u tekstu naših kolega iz Hrvatske, a mi ćemo se potruditi da vam i ovde otkrijemo nekoliko bitnih detalja.

Pre nego što to uradimo, bitno je i napomenuti da iako u svojoj osnovi izgleda kao veoma jednostavan servis putem kojeg se ne razmenjuje ogroman broj sadržaja, The Verge je još ranije pisao da je pomenuti startap imao velike probleme kada je reč o moderaciji sadržaja na samoj mreži.

Aplikacija funkcioniše isključivo na osnovu poziva od strane drugih prijatelja, na osnovu čega možete i da pristupite servisu.

Čini se da na tom polju stvari i nisu krenule nabolje s obzirom na to da su se u medijima u SAD-u pokrenule kritike na račun ove mreže koja slabo filtrira korisnike koji se služe rasizmom i mizogonijom. Ipak, kreatori ove aplikacije su još tada naveli da sam servis nedvosmisleno osuđuje sve oblike rasizma, govora mržnje i zlostavljanja, kao što je navedeno u njihovim uslovima korišćenja usluge, i ima uspostavljene postupke poverenja i bezbednosti za istragu i rešavanje svakog kršenja ovih pravila.

I mi smo imali priliku da isprobamo aplikaciju – a evo i utisaka

Ovu aplikaciju časopis Vogue još početkom januara opisao je kao spajanje audio razgovora u stilu podcasta uživo, panel diskusija, mogućnost umrežavanja i korisne upotrebe u više soba (zaključane i privatne opcije su dostupne tako da možete razgovarati i sa prijateljima). Ono što je bitno napomenuti jeste da sam zvuk, tačnije audio poruke, ne izlaze izvan aplikacije i ne postoji snimanje razgovora u pozadini koji bivaju sačuvani – nešto slično poput zaštite privatnosti na messaging servisima.

Međutim, na koji način funkcioniše sama aplikacija i šta je sve potrebno da znate o njoj kada se prvi put prijavljujete?

Dolazak u samu aplikaciju funkcioniše na osnovu poziva od strane drugih korisnika iOS uređaja, što smo i pomenuli na početku. Upravo taj poziv dobijate kao detaljni link sa grafikom u poruci na vašem telefonu, a nakon što kliknete na isti, telefon vas usmerava na AppStore prodavnicu, odakle i preuzimate aplikaciju. Sama instalacija se odvija bez problema, a posle toga na korisniku je da podesi svoj profil ubacivanjem broja svog telefona, korisničkog imena i fotografije.

Pre ulaska u ovu društvenu mrežu u okviru koje se mogu videti različite sobe sa različitim temama o kojima razni korisnici razgovaraju, na vama je da odredite koje ćete poznanike i korisnike na početku zapratiti na ovoj mreži. Ono što je zanimljivo u ovim početnim koracima podešavanja jeste to da je Clubhouse povezan sa Twitterom pa, ukoliko koristite ovu društvenu mrežu, podatke sa iste možete vrlo jednostavno preuzeti, pa nećete morati manuelno da upisujete sve što treba.

Sam interfejs aplikacije je jednostavan i sveden, pa je i koordinacija kroz Clubhouse prosta i vrlo lako se možete snaći bilo da je u pitanju pretraživanje soba, korisnika, grupa i tome slično. Kada već pominjemo korišćenje ove društvene mreže i njenu funkcionalnost, onda bi bio red da se osvrnemo na to šta ona tačno nudi korisnicima. Clubhouse se, na neki način, može najlakše opisati kao radio bez kontorle, ili velika baza neformalnih “podkasta” koje uređuju i projektuju sami korisnici.

Sve to je omogućeno kroz audio poruke, tačnije komunikaciju u sobama, u kojima u nekom trenutku može biti od 20 pa sve do 400 i više ljudi. Pored soba za razgovor, ovaj servis nudi i kreiranje takozvanih klubova, nešto nalik na grupe u okviru Facebooka, ali je za njihovo kreiranje potrebno da određeno vreme konstantno provedete u vođenju određene sobe na određenu temu, nakon čega dobijate uslov za kreiranje kluba.

Jedan od grafičkih primera soba za komunikaciju (desno), kao i predloženih kanala sa različitim temama.

Recimo da se, osim komunikacije, Clubhouse može opisati i kao jednostavnija verzija LinkedIn-a, jer putem jednostavnih razgovora vrlo lako možete napraviti i poslovne kontakte, upoznati nove ljude iz industrije, razmeniti znanja i ideje.

Da li vam je Clubhouse zaista potreban?

Dolazak ove aplikacije koja je pokupila za kratko vreme ogromnu popularnost, desio se u pravom trenutku, tačnije u vremenu kada svi zavisimo od servisa za audio i video komunikaciju sa kolegama i poslovnim partnerima. Pandemija korona virusa nam je jednostavno uvela neka nova pravila i navike, pa se čini da smo se za godinu dana već privikli na neke nove kanale komunikacije.

Da li nam je Clubhouse, ipak, pored mnoštva drugih aplikacija i servisa, baš u ovom trenutku potreban?

Ja iskreno mislim da nije, iz razloga što već imamo ustaljene i proverene načine komunikacije koji se ne menjaju tako lako. Ipak, svaka promena donosi nešto novo sa sobom i verujem da bi bilo korektno u nekom narednom periodu dati šansu Clubhouse-u koji dolazi sa nekim novim funkcijama i metodama koje mogu da budu zanimljive pojedinim korisnicima.

Sve je ipak stvar navike, a ono što u svakom slučaju predstavlja benefit, jeste činjenica da smo pored svih ostalih servisa za razgovor, uključujući i sve popularnije Zoom i Discord, dobili još jedan izbor. Pa ko voli, neka proba, ali nije nužno da ispratimo baš svaki trend, zar ne?


Pišite nam u komentaru da li ste već stigli da probate Clubhouse i koji su vam utisci o aplikaciji.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

Šta rade zaposleni dok HR menadžeri spavaju? Kritikuju LGBT zajednicu i leče decu SMS porukama

Koliko ste upoznati sa kulturom ćutanja, skretanja pogleda i sleganja ramena koja je nikad prisutnija u domaćoj IT zajednici?

E-commerce

Deltin ‘Ananas’ unaprediće domaći e-commerce ne investicijom od €100 miliona, već brigom o korisnicima. Može li on to?

Kompanija Delta Holding najavila je da nakon 30 godina poslovanja u različitim oblastima u 2021. godini ulazi u e-commerce. Analiziram kako bi novi biznis mogao da izgleda i na čemu se mora zasnivati kako bi se takmičio sa konkurencijom.

Kultura 2.0

Sirenin krug poverenja: Zašto founderi toliko često biraju nepotizam?

Nepotizam je neiskren način da se ljudima veruje. Pogotovo u poslu.

Propustili ste

Office Talks Podcast

Prevara od 70 miliona dolara – ko je kriv?

U 36. epizodi Netokracijinog Office Talks podcasta ugostili smo novinara BIRN-a, Aleksandra Đorđevića, sa kojim smo razgovarali o Internet prevarama. Reč je o nepostojećim sajtovima za kupovinu kriptovaluta i berzama, te call centrima koji su nedavno dospeli u žižu javnosti.

Kultura 2.0

Oporezivanje digitalne imovine u Srbiji: Koje obaveze imaju fizička i pravna lica?

Do decembra 2020. godine poreski propisi nisu izričito prepoznavali digitalnu imovinu i to je vodilo nepovoljnom poreskom tretmanu transakcija koje uključuju digitalnu imovinu, ali i pravnoj nesigurnosti o tome kako se digitalna imovina oporezuje. U tekstu objašnjavamo kako sada stoje stvari po tom pitanju.

Startapi i poslovanje

Američko-srpska podcast platforma Sounder.fm osigurala novu investiciju od $2.15 miliona

Nakon prošlogodišnje investicije od 1,8 miliona dolara, ova platforma za hostovanje i laku pretragu podcasta, audio knjiga i newscasta, prikupila je još 2,15 miliona dolara.

Startapi i poslovanje

NBS: U 2020. godini Srbija izvezla €1,37 milijardi ICT usluga

Sporiji rast nego u 2019. godini mogao bi biti opravdan aktuelnom pandemijom.

Novost

Program ‘Tačka povratka’ objavio vodič za lakši povratak Srba iz dijaspore u domovinu

Program za povezivanje sa srpskom dijasporom 'Tačka povratka' objavio je besplatan online 'Vodič za povratnike', namenjen građanima u dijaspori, bilo da su se već odlučili da se vrate u Srbiju, tek razmišljaju o povratku, ili ih zanimaju prilike za poslovnu saradnju.

Kultura 2.0

Platforma net.kabinet predstavlja interdisciplinarni kurs ‘Epidemija’ za srednjoškolce

Fondacija Petlja, Inicijativa 'Digitalna Srbija' i UNICEF predstavili su kurs "Epidemija" koji povezuje znanja o fenomenu epidemije iz ugla biologije, hemije, matematike i informatike. Kurs se sastoji iz tekstova, ilustracija, kvizova, a narator je glumac Miloš Biković.