Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta 'Tačka ključanja' - o čemu je zapravo reč?

Srbija postaje deo ruskog tehnološkog projekta ‘Tačka ključanja’ – o čemu je zapravo reč?

Beograd bi mogao da bude prvi inostrani grad u kojem će biti sproveden ruski projekat 'Tačka ključanja' koji podrazumeva multidisciplinarno povezivanje, rad i razmenu ideja iz oblasti nauke, inžejnerstva, obrazovanja i digitalnih tehnologija.

Projekat nazvan Tочка Kипения (Tačka ključanja) već je razvijen u 19 ruskih gradova. U pitanju je specijalna inicijativa koja podrazumeva umrežavanje, razmenu ideja i ikustva, kao i zajednički rad u okviru različitih oblasti među kojima su visokotehnološko preduzetništvo, saobraćajna infrastruktura, medicina, obrazovanje i slično.

Ova inicijativa trebala bi da startuje u Srbiji već početkom aprila, izjavio je za dnevne novine Blic ministar za inovacije i tehnološki razvoj Nenad Popović.

Tačka ključanja s jedne strane predstavlja zapravo hub, centralno mesto na kojem se okupljanju predstavnici iz oblasti obrazovanja, nauke i biznisa, te lokacija na kojoj će svoje ideje i proizvode moći da razvijaju naučnici, privrednici, preduzetnici, članovi javnih organizacija, kao i studenti i teoretičari.

U tom pogledu, mobli bismo reći da je ovaj projekat sličan razvoju Naučno-tehnoloških centara koje država Srbija finansira zahvaljujuči podršci Evropske unije.

S druge strane, pominje se da ruski projekat u sebi sadrži dve komponente: prva komponenta tiče se centralnog mesta za okupljanje zajednice i projekata, dok je druga komponenta univerzitetska što znači da se nadovezuje na već postojeću strukturu i otvara nove mogućnosti visokim obrazovnim institucijama. Koje su to mogućnosti, medijima nije precizirano za vreme posete predsednika Rusije Beogradu.

Da li smo zaboravili na lokalne inicijative?

Projekat Tačka ključanja sprovodi Agencija za strateški inicijative koja za cilj ima otvaranje još većeg broja ovakvih centara širom Rusije. Tokom godina u njima su se održali različiti forumi, konferencije i diskusije u kojima su predstavnici nauke i privrede raspravljali o mnogim pitanjima, sa posebnim fokusom na obrazovanje i na razvoj MSP sektora.

Iako jedna ovakva inicijativa može biti pozitivna, ne treba zaboraviti da u Srbiji već postoji slična inicijativa koja se ogleda upravo kroz rad Naučno-tehnološkog parka, ali i kroz decentralizaciju tehnološkog preduzetništva koju je sproveo SEE ICT sa Startit Centrima.

Pomenuti projekat je razvijen i pokrenut u 19 ruskih gradova. Ostaje ipak da se vidi kako bi pomenuta inicijativa mogla da izgleda u Srbiji.

U ovom trenutku ostaje nejasno i to da li će se projekat širiti izvan Beograda, kao i da li će se u srpskoj prestonici graditi novi tehnološki centar – poput onog na Zvezdari. U izveštavanju medija izostale su i informacije o konkretnim finansijskim ulaganjima, kao i o modalitetu saradnje.

Ostaje i ono centralno pitanje – hoće li Tačka ključanja predstavljati program razmene znanja između ruskih i srpskih studenata, naučnika, istraživača i preduzetnika, ili će u glavnom gradu, ali i širom Srbije, mladima biti omogućeno da razvijaju konkretne tehnologije i tehnološke proizvode sa konkretnim mogućnostima plasiranja na rusko tržište?

Ne osporavamo činjenicu da su Srbiji potrebni slični centri, te slične inicijative – upravo zbog sprečavanja odlaska mladih i talentovanih ljudi bez kojih oporavak i razvoj našeg društva gotovo da nije moguć. Međutim, postavlja se pitanje da li je partner u tom cilju Rusija ili je ovo pak još jedan od grandioznih projekata za koji je upitno da li će i kada ugledati svetlost dana na domaćem tržištu.

Kako vi gledate na širenje projekta Tочка Kипения na Srbiju? Želimo da čujemo vaše mišljenje, javite nam se u komentarima!

Ostavi komentar

  1. Nikola

    Nikola

    18. 1. 2019. u 21:02 Odgovori

    Teško da se nešto može nazvati decentralizovanom incijativom ako drzava i državna firma učestvuju u finansiranju zajedno sa privatnim kompanijama 🙂 To zovemo javno-privatno partnerstvo.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Digitalni mediji

Kako da napravite podcast zbog kojeg nećete morati da prodate bubreg?

Šta morate da znate ukoliko želite da se upustite u avanturu zvanu podcast?

Startapi i poslovanje

Dejan Nikolić (Content Insights): Publika jednom mediju ne sme da bude inventar koji prodaje oglašivačima

U eri kada Facebook, Amazon i Google drže 70% budžeta za digital, kako se mediji mogu izboriti za svoj kolač? Jednostavno - moraju da promene način na koji su do sada poslovali.

Mobilno

Šta za domaće korisnike znači Google-Huawei situacija?

Veliku cenu trgovinskog rata između Sjedinjenih Američkih Država i Kine moraće da plati kompanija Huawei sa kojom Google ovih dana prekida saradnju. Otkrivamo šta to znači za korisnike uređaja ove kineske kompanije.

Propustili ste

Internet marketing

Nagrade možda nisu merilo uspeha, ali nisu loše ukoliko ste agencija koja želi da bira klijente

Kako Ovation BBDO gleda na nagrade iz prethodnog perioda i da li su one rezultovale povećanjem obima posla? Na pitanja Netokracije odgovara Nikola Parun, Head of PR & Digital u ovoj beogradskoj agenciji.

Startapi i poslovanje

BioSense lansirao PARSEC program poslovne akceleracije – ukupna vrednost fonda €2,5 miliona

Kako bi startapima i drugim malim i srednjim preduzećima omogućili pristup neophodnom kapitalu, znanju, tržištima i tehnologiji, evropski projekat PARSEC nudi biznis akceleraciju za tehnološke proizvode i inovacije iz tri sektora: prehrana, energija i životna sredina.

Startapi i poslovanje

EY na #CXZG: Zašto konsultantske kuće ulaze u oblast korisničkog iskustva?

Korisničko iskustvo postaje veći 'buzzword' od digitalne transformacije - toliki da i konsultantske kuće ulaze u ovu oblast. Više o tome razgovaramo sa predstavnicima EY-a u Hrvatskoj.

Internet marketing

Effie 2019: Ove godine bez zlatnog priznanja, agencija Ovation BBDO osvojila najviše nagrada

Na ceremoniji koja je održana u Ateljeu 212, sinoć su dodeljene četiri srebrne i četiri bronzane Effie nagrade za najefektivnije marketinške kampanje koje su realizovane u Srbiji tokom prošle godine.

Startapi i poslovanje

Damjan Geber: Edukacijom o značaju CX-a u fizičkom prostoru, stvaramo konkurentnije tržište

Dizajn je jedan od ključnih elemenata u procesu kreiranja kvalitetnog korisničkog iskustva u 'offline' prodavnicama ali i kancelarijama kompanija. O značaju arhitekture prostora sa poslovne strane, razgovaramo sa Damjanom Geberom, direktorom agencije Brigada.

Startapi i poslovanje

Branko Milutinović: Ne stajemo dok Nordeus ne postane sinonim za fudbalski ekosistem

U kom smeru ide Nordeus? Zašto su se preselili u novu zgradu i da li zapošljavaju? Na kojim to igrama trenutno rade? Na ova i druga pitanja odgovara Branko Milutinović, direktor i jedan od osnivača najuspešnijeg srpskog gejm studija.