Sportifico aktivno koristi 8.000 sportista - društvenu mrežu za sportiste prepoznale FIFA, UEFA i FIBA

Sportifico aktivno koristi 8.000 sportista – društvenu mrežu za sportiste prepoznale FIFA, UEFA i FIBA

Od bivšeg golmana do preduzetnika. Upoznajte Miloša Erića i Sportifico - društvenu mrežu za sportiste koja nastoji da smanji jaz između perspektivnih kandidata, trenera i menadžera.

Sportifico je zajednica koja okuplja aktivne sportiste i trenere, pružajući šansu perspektivnim atletama da kroz komunikaciju i povezivanje sa drugim korisnicima uspešno grade svoju karijeru. Samo neke od funkcionalnosti koje ovaj servis nudi jesu kreiranje ultimativnog sportskog portfolia, jednostavnu i efikasnu organizaciju tima kroz opciju TeamMates koja je namenjena trenerima.

Drugim rečima, Facebook za sportiste.

O tome kako je nastala inicijalna ideja za razvoj ovog servisa, dostupnog u vidu aplikacije za iOS i Android uređaje, ko sve čini Sportifico tim i kako izgleda biznis model iza ovog startapa, razgovarali smo sa osnivačem – Milošem Erićem. Kako saznajemo, Miloš je ljubav prema sportu pretvorio u preduzetničku ideju sa ciljem da poveže sportiste i trenere digitalnim putem:

Počeli smo od weba da bismo posle samo godinu dana dospeli u poziciju da smo kao aplikacija, u više navrata, bili trending u Srbiji kada je preuzimanje servisa sa Play Store prodavnice iz sveta sporta u pitanju.

Govoreći o timu koji stoji iza ovog projekta, Erić ističe za Netokraciju da su upravo ljudi najbolje što ovaj startap ima, ali da pred celom ekipom stoji još dosta obaveza i posla. „Oko desetak mladih i ambicioznih ljudi danas čini Sportifico“, dodaje on, ističući da su u pitanju ljudi sa izraženim predznanjem iz sportske industrije što je od ključnog značaja za razumevanje potreba samih korisnika. Miloš otkriva kako to sve izgleda u praksi:

U našem timu se razvojem poslovanja i marketingom bave sportska novinarka i fudbalski sudija. Brigu o korisnicima vodi fudbalski trener jer smatramo da je relevantnost informacija koje plasiramo najbitnija. Naravno, ovako mlad tim ima ogromnu energiju, što je naša velika prednost. Sa druge strane, prirodno je da nam u određenim poljima nedostaje iskustva, pa smo se okružili stručnim saradnicima iz industrije.

Između ostalog, Miloš kao važnu stavku izdvaja i saradnju sa televizijom Sport Klub koju startap ima od samog početka. Takođe, Sport Klub je prepoznao dosadašnji rezultat Sportifica i činjenicu da članovi tima rade najvažnije sportske događaje kao što su UEFA Super Cup, finale UEFA Lige šampiona i Svetsko prvenstvo u Rusiji 2018. gde je i započeto  sprovođenje zajedničke kampanje na društvenim mrežama.

Osnivač Sportifico aplikacije Miloš Erić smatra da je za sportiste veoma važno da imaju svoje digitalno mesto na kojem će biti povezani.

Razvoj biznisa iz fokusa na sportiste i njihove potrebe

U nastavku razgovora, naš sagovornik napominje da je čitav tim na samom početku doneo odluku da Sportifico bude besplatan za primarne korisnike. Imajući to na umu, monetizacija se obavlja preko komercijalnih partnera, zajedničkim poslovnim aktivnostima i projekata koji se sprovode kroz samu aplikaciju.

Sportifico trenutno ima preko 8.000 registrovanih korisnika iz više od 500 fudbalskih klubova – iz regiona i sveta. Četvrtinu korisnika čine licencirani fudbalski treneri (od UEFA C do UEFA PRO), dok je u prvoj sezoni Sportifico talenata (sezona 16/17) sakupljeno preko 45.000 aplauza koje su korisnici osvojili od strane publike.

Kako tržištu ne manjka sličnih rešenja za sportiste, zanimalo nas je šta je to što Sportifico razlikuje od konkurenata? Erić kaže za Netokraciju da Sportifico sarađuje sa brendovima kao što je Adidas, ali i da je internacionalno prepoznat od strane FIFA, UEFA i FIBA, što ovu kompaniju izdvaja kao vodećeg domaćeg „igrača“ iz sveta tehnologije u sportu:

Ono što nas dodatno razlikuje od ostalih jeste i razumevanje potreba onih kojima je Sportifico namenjen. Ključna vrednost kojom se vodimo u svemu što radimo je „It’s about athlete“ (sve što radimo je zbog i za dobrobit sportiste). Svi koji imaju dodirnih tačaka sa Sportifico društvenom mrežom to osećaju.

Pripreme za izlazak na globalno tržište sledeći izazov

Komentarišući nedavna pisanja magazina Entrepreneur koji je uvrstio Sportifico među šest najatraktivnijih projekata iz domena društvenih mreža, Erić ne skriva zadovoljstvo rekavši da je to velika čast i odgovornost za ceo tim. „Ovo je samo potvrda velikog truda koji smo uložili. Entrepreneur je došao do nas, kontaktirali su nas i prepoznali naš rad“, dodaje Miloš.

Da je Sportifico servis koji se postepeno i temeljno razvija, možda i najbolje pokazuju povratne informacije od strane korisnika – bitnog faktora za razvoj zbog kojeg je tim u mogućnosti da unapredi servis i time pruži još više mogućnosti mladim ljudima koji ulaze u svet profesionalnog sporta. To je, prema Erićevim rečima, nešto što motiviše čitav tim:

Povratne informacije koje dobijamo kreću se od problema sa aplikacijom (najčešće UX nejasnoće), ali neretko nam predoče i neke greške ili ideje za poboljšanja. Takođe, mnoge naše ideje i kampanje, uključujući i neke segmente trenutnog takmičenja za Adidas tim sezone Sportifico talenata 2017/18 su potekle iz komunikacije sa korisnicima. Prepoznali su našu posvećenost njima, iskrenost u komunikaciji i želji da oni zaista uspeju u sportu.

Za kraj, Miloš je za Netokraciju govorio i o planovima za budućnost koji se tiču poboljšanja na samoj aplikaciji, a koja bi trebala da budu dostupna u narednom periodu. Među novitetima svakako se ističe i biznis sektor koji trenutno pregovara sa jakim svetskim igračima kako bi postali deo Sportifica.

„Fokusirali smo se na izazove koji su pred nama“, zaključuje Erić, dodajući da Sportifico već uveliko planira izlazak na globalno tržište. U tome, kako saznajemo, pomoćiće im mreža jakih partnera, a plan je da se uspeh iz regiona širi dalje na Evropu i svet – snowball efektom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Tehnologija

5G mreža nas neće štetno ‘ozračiti’, ali širenje dezinformacija i lažnih vesti sigurno hoće

Fizička pojava kao što je štetno zračenje ne mora nužno uvek da dođe iz nuklearnog reaktora, sunca ili radona, već se javlja u različitim oblicima - u čemu bi, prema pisanju pojedinih medija, svoju ulogu mogla da odigra i 5G mreža.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Mobilno

Marko Obradović Edge: 5 saveta za bolju fotografiju mobilnim telefonom

Kako do najbolje fotografije sa vašeg odmora - uz pomoć pametnog telefona? Nagrađivani fotograf Marko Obradović Edge otkriva nam svojih 5 saveta.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Car:go testira električne trotinete: 999 dinara za poslovne korisnike, uskoro i za ostale članove Udruženja

Električni trotineti najpre će biti na raspolaganju samo kompanijskim Car:Go klijentima i test faza ovog projekta trajaće mesec dana. Nakon toga sledi ekspanzija ove usluge.

Startapi i poslovanje

CESA 2019: Otvorene prijave za startape u Centralnoj i Istočnoj Evropi

Udruženje The Startup Awards po šesti put okuplja startape različitih faza razvoja i delatnosti iz ovog dela Evrope. Nominacije traju do početka avgusta, dok se zainteresovani mogu prijaviti u 16 različitih kategorija.

Gaming

Humanitarni esport turnir Good Game dolazi u Beograd – prijavite vaš tim i igraje protiv drugih IT kompanija

Dom omladine u Beogradu biće domaćin prvog Good Game B2B esport turnira koji će se održati u prestonici sa ciljem povezivanja većih kompanija i prikupljanja sredstava za mlade preduzetnike. Sa idejnim tvorcem takmičenja razgovaramo o nastanku istog i planovima za naredni period.

Ekskluzivno

Francuski Groupe Up kupio manjinski udeo u kompaniji FitPass – u startu ekspanzija na 5 novih tržišta

Domaća kompanija FitPass upravo je ekskluzivno za Netokraciju objavila prodaju udela u kapitalu ovoj francuskoj multinacionalnoj kompaniji i partnerstvo koje je tom prilikom sklopljeno.

Društvene mreže

SHARE Fondacija saopštila: Twitter imenuje predstavnika za Srbiju

Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti predviđa obavezu gotovo svih velikih IT kompanija da imenuju predstavnike u Srbiji. Prva u nizu koja to čini je Twitter.

Tehnologija

Želja nam je da kartice koristimo u lokalnim marketima i na pijacama – pokazalo je Masterindex 2019. istraživanje

Najnoviji rezultati MasterIndex istraživanja pokazali su da 8 od 10 korisnika kartica u Srbiji poseduje debitnu karticu, dok 40% korisnika poseduje kreditnu, a čak jedna petina obe kartice.