Sportifico aktivno koristi 8.000 sportista - društvenu mrežu za sportiste prepoznale FIFA, UEFA i FIBA

Sportifico aktivno koristi 8.000 sportista – društvenu mrežu za sportiste prepoznale FIFA, UEFA i FIBA

Od bivšeg golmana do preduzetnika. Upoznajte Miloša Erića i Sportifico - društvenu mrežu za sportiste koja nastoji da smanji jaz između perspektivnih kandidata, trenera i menadžera.

Sportifico je zajednica koja okuplja aktivne sportiste i trenere, pružajući šansu perspektivnim atletama da kroz komunikaciju i povezivanje sa drugim korisnicima uspešno grade svoju karijeru. Samo neke od funkcionalnosti koje ovaj servis nudi jesu kreiranje ultimativnog sportskog portfolia, jednostavnu i efikasnu organizaciju tima kroz opciju TeamMates koja je namenjena trenerima.

Drugim rečima, Facebook za sportiste.

O tome kako je nastala inicijalna ideja za razvoj ovog servisa, dostupnog u vidu aplikacije za iOS i Android uređaje, ko sve čini Sportifico tim i kako izgleda biznis model iza ovog startapa, razgovarali smo sa osnivačem – Milošem Erićem. Kako saznajemo, Miloš je ljubav prema sportu pretvorio u preduzetničku ideju sa ciljem da poveže sportiste i trenere digitalnim putem:

Počeli smo od weba da bismo posle samo godinu dana dospeli u poziciju da smo kao aplikacija, u više navrata, bili trending u Srbiji kada je preuzimanje servisa sa Play Store prodavnice iz sveta sporta u pitanju.

Govoreći o timu koji stoji iza ovog projekta, Erić ističe za Netokraciju da su upravo ljudi najbolje što ovaj startap ima, ali da pred celom ekipom stoji još dosta obaveza i posla. “Oko desetak mladih i ambicioznih ljudi danas čini Sportifico”, dodaje on, ističući da su u pitanju ljudi sa izraženim predznanjem iz sportske industrije što je od ključnog značaja za razumevanje potreba samih korisnika. Miloš otkriva kako to sve izgleda u praksi:

U našem timu se razvojem poslovanja i marketingom bave sportska novinarka i fudbalski sudija. Brigu o korisnicima vodi fudbalski trener jer smatramo da je relevantnost informacija koje plasiramo najbitnija. Naravno, ovako mlad tim ima ogromnu energiju, što je naša velika prednost. Sa druge strane, prirodno je da nam u određenim poljima nedostaje iskustva, pa smo se okružili stručnim saradnicima iz industrije.

Između ostalog, Miloš kao važnu stavku izdvaja i saradnju sa televizijom Sport Klub koju startap ima od samog početka. Takođe, Sport Klub je prepoznao dosadašnji rezultat Sportifica i činjenicu da članovi tima rade najvažnije sportske događaje kao što su UEFA Super Cup, finale UEFA Lige šampiona i Svetsko prvenstvo u Rusiji 2018. gde je i započeto  sprovođenje zajedničke kampanje na društvenim mrežama.

Osnivač Sportifico aplikacije Miloš Erić smatra da je za sportiste veoma važno da imaju svoje digitalno mesto na kojem će biti povezani.

Razvoj biznisa iz fokusa na sportiste i njihove potrebe

U nastavku razgovora, naš sagovornik napominje da je čitav tim na samom početku doneo odluku da Sportifico bude besplatan za primarne korisnike. Imajući to na umu, monetizacija se obavlja preko komercijalnih partnera, zajedničkim poslovnim aktivnostima i projekata koji se sprovode kroz samu aplikaciju.

Sportifico trenutno ima preko 8.000 registrovanih korisnika iz više od 500 fudbalskih klubova – iz regiona i sveta. Četvrtinu korisnika čine licencirani fudbalski treneri (od UEFA C do UEFA PRO), dok je u prvoj sezoni Sportifico talenata (sezona 16/17) sakupljeno preko 45.000 aplauza koje su korisnici osvojili od strane publike.

Kako tržištu ne manjka sličnih rešenja za sportiste, zanimalo nas je šta je to što Sportifico razlikuje od konkurenata? Erić kaže za Netokraciju da Sportifico sarađuje sa brendovima kao što je Adidas, ali i da je internacionalno prepoznat od strane FIFA, UEFA i FIBA, što ovu kompaniju izdvaja kao vodećeg domaćeg “igrača” iz sveta tehnologije u sportu:

Ono što nas dodatno razlikuje od ostalih jeste i razumevanje potreba onih kojima je Sportifico namenjen. Ključna vrednost kojom se vodimo u svemu što radimo je “It’s about athlete” (sve što radimo je zbog i za dobrobit sportiste). Svi koji imaju dodirnih tačaka sa Sportifico društvenom mrežom to osećaju.

Pripreme za izlazak na globalno tržište sledeći izazov

Komentarišući nedavna pisanja magazina Entrepreneur koji je uvrstio Sportifico među šest najatraktivnijih projekata iz domena društvenih mreža, Erić ne skriva zadovoljstvo rekavši da je to velika čast i odgovornost za ceo tim. “Ovo je samo potvrda velikog truda koji smo uložili. Entrepreneur je došao do nas, kontaktirali su nas i prepoznali naš rad”, dodaje Miloš.

Da je Sportifico servis koji se postepeno i temeljno razvija, možda i najbolje pokazuju povratne informacije od strane korisnika – bitnog faktora za razvoj zbog kojeg je tim u mogućnosti da unapredi servis i time pruži još više mogućnosti mladim ljudima koji ulaze u svet profesionalnog sporta. To je, prema Erićevim rečima, nešto što motiviše čitav tim:

Povratne informacije koje dobijamo kreću se od problema sa aplikacijom (najčešće UX nejasnoće), ali neretko nam predoče i neke greške ili ideje za poboljšanja. Takođe, mnoge naše ideje i kampanje, uključujući i neke segmente trenutnog takmičenja za Adidas tim sezone Sportifico talenata 2017/18 su potekle iz komunikacije sa korisnicima. Prepoznali su našu posvećenost njima, iskrenost u komunikaciji i želji da oni zaista uspeju u sportu.

Za kraj, Miloš je za Netokraciju govorio i o planovima za budućnost koji se tiču poboljšanja na samoj aplikaciji, a koja bi trebala da budu dostupna u narednom periodu. Među novitetima svakako se ističe i biznis sektor koji trenutno pregovara sa jakim svetskim igračima kako bi postali deo Sportifica.

“Fokusirali smo se na izazove koji su pred nama”, zaključuje Erić, dodajući da Sportifico već uveliko planira izlazak na globalno tržište. U tome, kako saznajemo, pomoćiće im mreža jakih partnera, a plan je da se uspeh iz regiona širi dalje na Evropu i svet – snowball efektom.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Kultura 2.0

9 razloga zašto žene ne (p)ostaju preduzetnice

Čula sam više puta da žene preduzetnice njihove kolege muškarci doživljavaju 'neozbiljno' i 'da se ne bave pravim biznisima'. Zašto postoji takva reputacija, i da li je zaista tako? 

Gaming

$12,7 milijardi vredna je akvizicija Zynge od strane Take-Two Interactive čiji je Nordeus ključan deo

Take Two Interactive, jedna od najvećih kompanija u globalnoj game dev industriji, najavila je akviziciju kompanije Zynga za 12,7 milijardi dolara. Na ovaj način pomenuti gigant bi mogao da proširi svoj već bogati portfolio firmi u sklopu kog se nalazi i srpski Nordeus.

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Propustili ste

Karijere

Jovan Krička živi i radi u Amsterdamu i otkriva šta čeka programere koji žele da nastave karijeru u Holandiji

Kako funkcioniše IT industrija u Holandiji i šta može da ponudi domaćim developerima?

Društvene mreže

Facebook, Instagram i Twitter planiraju da omasove NFT sadržaj – šta to znači za korisnike?

Kompanija Meta, u ovom slučaju Instagram i Facebook, planiraju da korisnicima omoguće da kreiraju, prikazuju i prodaju NFT sadržaj u okviru svojih sistema. Štaviše, i Twitter je odlučio da počne sa prikazivanjem NFT-a što nas može uvesti u jednu novu eru društvenih mreža.

Karijere

Razgovori sa seniorima: Kako domaću IT industriju vidi Global Infrastructure and Cloud Architect?

Svoja razmišljanja za Netokraciju deli Igor Kosanović iz kompanije STADA IT Solutions (STADA GIS Serbia).

Office Talks Podcast

Od prvog gosta do globalne booking platforme

Prethodne dve godine slušali smo i čitali kako je pandemija pokosila industriju turizma. Može li se ovaj ogromni globalni sektor oporaviti brže zahvaljujući većem uplivu tehnologija? Upravo o tome razgovaramo u 78. epizodi Office Talks podcasta sa Đorđem Jevtićem iz startapa SerbianBookers.

Tehnologija

Crypto Lifers prvi je projekat umetnika Vladimira Popova koji nam otkriva kako je ušao u NFT svet

Da NFT i digitalna umetnost bazirana na blockchain tehnologiji nije prisutna samo u bogatim društvima i državama pokazuje nam i jedan od domaćin autora NFT kolekcije, Vladimir Popov. Njegov umetnički rad je već objavljen na internetu, a o tome ćemo govoriti u nastavku teksta.

Karijere

ProductDock organizuje ‘Rookie Boot Camp’ – tromesečnu praksu za studente i diplomce koji poznaju Javu

Program prakse biće organizovan u novosadskoj kancelariji ove kompanije od 1. marta, a otvorene su četiri pozicije za praksu. Na kraju programa, svi učesnici u skladu sa postignutim rezultatima imaće priliku za stalno zaposlenje u ProductDock-u.