Splet Tech 2023: Inovacioni ekosistem se neće izgraditi sam

Inovacioni ekosistem se neće izgraditi sam – zato posetite Splet Tech 2023!

Ovogodišnja konferencija Splet Tech održaće se 10. oktobra u MTS Dvorani, a govoriće o svemu onome što čini jedan inovacioni ekosistem: o skaliranju i izlasku na nova tržišta, multidisciplinarnosti u inovativnim timovima, transferu tehnologije i prvom srpskom superklasteru.

Ne tako davno, ekosistem je bila reč iz lekcija ili televizijskih emisija o prirodi, za nas starije – iz Opstanka (veza nije slučajna, ekosistem jeste pitanje opstanka). Danas tu reč koristimo i da opišemo zajednicu u kojoj članovi mogu biti i kompanije, institucije i organizacije, obrazovne ustanove, država i njeni organi… svi koji žive i rastu u istom specifičnom okruženju.

Pisao sam i pričao o tome mnogo puta (na primer ovde) zašto je ekosistemsko razmišljanje budućnost, pa i o pozajmljivanju reči iz biologije jer smo zaista tesno povezani i uzajamno zavisni, inače nema zdravlja i opstanka… Objašnjavamo očigledno? Da, zato što je važno.

Ekosistem inovacija ipak nije džungla

To pogotovo važi za inovacije. Ako nastavimo s biologijom, možemo da kažemo da su one poslovni i tržišni vid mutacija zahvaljujući kojima se bolje prilagođavamo. Nosilac evolucije. Prostijim rečima: ako se ne menjamo, a svet oko nas se menja, nećemo dobro proći.

Istina je: u igri konkurencije, biznisi se često jure da se međusobno eliminišu ili jedni druge progutaju. Ali, kad govorimo o ekosistemu inovacija, opstanak nam donose drukčiji odnosi, takođe prirodni. U simbiozi, na primer, dva organizma funkcionišu zajedno na obostranu korist i pri tome deluju kao jedan. Zajedno su bolje prilagođeni. Baš kao, na primer, velika tradicionalna kompanija koja sarađuje sa tehnološkim startapom – tako da niko nikog ne pojede, niko ne parazitira i svima je lepo, jer je lepo i njihovim korisnicima.

Dakle, ništa nismo izmislili, sve fore već postoje u prirodi. Ali, da završimo s biologijom. Ipak nismo životinje vođene nagonima (bar ne isključivo), a ekosistem inovacija nije džungla. Mi svoj ekosistem moramo da gradimo sami, a prilike za korisne mutacije i simbiozu moramo da stvaramo svesno i zajedno. Pre svega tako što se okupljamo i time bavimo.

Splet Tech konferencija je 10. oktobra

Prošle jeseni, na prvoj konferenciji o inovacijama i inovacionom preduzetništvu, dve hiljade ljudi iz domaćeg ekosistema učestvovalo je u razmeni na temu tehnološkog preduzetništva, najinovativnijih rešenja u Srbiji i tehnološkim trendovima. Ove godine na Splet Tech konferenciji, 10. oktobra u MTS Dvorani, na čak 9 bina u isto vreme, govorićemo o skaliranju i izlasku na nova tržišta, multidisciplinarnosti u inovativnim timovima, transferu tehnologije, prvom srpskom superklasteru… Uz podršku USAID-a, sve to nam spremaju projekti “Preduzmi ideju”, u realizaciji Inicijative “Digitalna Srbija” i “Srbija Inovira”, kod nas u ICT Hub-u.

Bacite pogled ovde, prijavite se. Ekipa govornika je baš ozbiljna.

Ekosistem uživo

 Rekli smo već, prošle godine je Splet Tech okupio par hiljada ljudi, preduzetnika, predstavnika kompanija ili organizacija, pojedinaca… Najlepše od svega je to što, kao što je slučaj i sa celim ekosistemom, niko tamo nije slučajno. Svako je doneo nešto: znanje, radoznalost, potrebu, resurs s kojim ne zna šta će, volju za promenom, ideju, pitanje… a onda se svašta dogodi. Tok informacija je ubrzan i koncentrisan. Ljudi i njihove ideje se brže skontaju i lakše povezuju. Dešavaju se očekivana i neočekivana partnerstva i saradnje. Nova saznanja, sveži uvidi u tržište i razumevanje trendova otvaraju puteve za proširenje poslovanja. Danas, ako misliš da gledaš svoja posla to znači mnogo više od praćenja samo svoje uske oblasti.

Na događajima kao što je Splet Tech možete da vidite funkcionisanje ekosistema uživo. Jedno veliko, živo, grupno, prećutno partnerstvo puno planova, ali spremno na iznenađenja. Još važnije, da u tome učestvujete. Veliki pronalaze kod malih nešto što im je nedostajalo, mali dobijaju pristup resursima velikih, tradicionalni postaju savremeniji i konkurentniji, inovativni pronalaze prilike da se testiraju, dokažu i rastu… Postajemo veštiji u stvarima kao što su podrška, komunikacija, različitost, korišćenje šansi, kultura inovacija, fleksibilnost… A sve to, uz preduzetničku energiju koja je zarazna, je put ka inovacijama, kompletiranju portfolija, konkurentnosti, novim tržištima, rastu profita.

Budeš bolji i svima bude bolje

Ako ste kompanija, takva okupljanja su šanse da postanete bolji i za sebe i za svoje klijente i korisnike. U isto vreme, samim svojim učešćem jačate i ekosistem, koji dalje stvara nove prilike, nove vrednosti, diversifikuje privredu i čini je rezilijentnom. Svima bude bolje – od talentovanih pojedinaca koji tragaju za mestom da daju svoj najveći doprinos, preko biznisa, obrazovnih i naučnih institucija i države, do svih građana.

Možda deluje da se u ekosistemu sve ove lepe stvari dešavaju prirodno i spontano, gotovo same od sebe. To je donekle i tačno, ali samo ako ekosistem postoji i ako postoje njegova okupljanja. Zato je važno biti deo te priče o uključivanju, razmeni i rastu, ili opstanku, ako hoćete. A važno je i podržati ovakve događaje, ne samo pojaviti se i uživati u blagodetima. Inovacioni ekosistem se neće izgraditi sam.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Startapi i poslovanje

Srpsko-američki MotionOps podigao investiciju od $1,2 miliona – sledi širenje tima u Srbiji i dalji razvoj proizvoda

MotionOps zatvorio je 'pre-seed' rundu od gotovo 1,2 miliona dolara predvođenu VC fondom iz Jute Alpine 100. Nikola Cvetković, jedan od osnivača ovog startapa, otkriva nam više o tome kako tim planira da iskoristi investiciju.

Analiza

Rast po svaku cenu više nije ono što startape vodi do investicije – i tu je prilika za srpske timove

Po pitanju investiranja u startape na globalnom nivou, prošla decenija lako bi mogla dobiti titulu zlatne decenije. Problem je bio samo jedan: ti startapi u velikoj većini nisu stavljali naglasak na profitablinost i zdrav rast i, uprkos gubicima koji su se brojali u stotinama miliona, ipak su dostizali valuacije od nekoliko milijardi. Sada su se pravila igre promenila - što može ići u prilog domaćim startapima.

Sponzorisano

Degordian pokreće novi podbrend: Builtt! Fokusiraće se na ecommerce, web i product projekte

Degordian dobija novi specijalizovani spin-off brand koji deluje u 3 vertikale. Upoznajte 'Builtt' koji se bavi izradom web stranica, digitalnih proizvoda i ecommerce rešenja.

Propustili ste

Kultura 2.0

Web pristupačnost čini internet boljim mestom za sve – a posebno za osobe sa invaliditetom

Internet je alat putem kog možemo pronaći gotovo sve što želimo da saznamo, zar ne? Nažalost, to nije slučaj za osobe koje imaju određene invaliditete. Upravo zato je pristupačnost interneta (web accessibillity) sve aktuelnija tema.

Društvene mreže

Hoće li Elon Mask zaista uvesti pretplatu za sve korisnike Twittera?

Ono što se dešava sa Twitterom od momenta akvizicije od strane kontraverznog biznismena Elona Maska može se kategorizovati kao potpuna farsa sa čudnim spletom događaja i okolnostima koji su zadesili ovu društvenu mrežu.

Takmičenje

Bosch Startup Harbour poziva startape da zajedno validiraju ideje i skaliraju biznis – prijave traju do 30. septembra

Startup Harbour je globalna inicijativa kompanije Bosch čiji je cilj kreiranje ekosistema kroz saradnju između 'early stage' startapa i različitih Bosch divizija u oblasti informacionih tehnologija i digitalizacije.

Intervju

Amir Moini pomogao je Netflixu da izgradi Employer Brand iz temelja – a sada dolazi na Empple Festival

Treći po redu Empple Festival 5. oktobra ugostiće Amira Moinija, direktora Employer Branding-a kompanije Moloco u Silicijumskoj dolini.

Internet marketing

Weekend Media Festival po 16. put u Rovinju, ovog puta sa fokusom na HR i veštačku inteligenciju

Weekend Media Festival, jedna od najvećih regionalnih konferencija posvećenih digitalnom marketingu, po 16. put će se održati u Rovinju od 21. do 24. septembra, sa potpuno novim i aktuelnim temama iz digitalnog sveta.

Karijere

Olja Vučićević Gaković: Srpski IT bio je prenaduvani balon koji je morao da pukne – i to je izdvojilo kvalitetne kompanije

Olja Vučićević Gaković ima impresivno poslovno iskustvo: od života i rada u Silicijumskoj dolini i saradnje sa kompanijama kao što su Google, Yahoo i IBM, do povratka u Srbiju i vođenja uspešnih IT kompanija. U intervjuu koji sledi, ona je sa nama podelila svoje mišljenje o srpskoj IT industriji - i zašto smatra da je kriza imala pozitivan uticaj na nju.