Gejming studio Sozap iz Niša kreirao je igru koju je prezelo preko 10 miliona ljudi

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

U proteklih nekoliko godina, posebno od kako je gejming industrija počela ubrzano da se razvija u našoj zemlji, imali smo priliku da razgovaramo sa velikim brojem timova širom Srbije koji razvijaju najrazličitije igre za svetsko tržište.

Iako za neke od njih prvobitno nismo čuli, u velikom broju slučajeva ispostavilo se da gotovo svaki od njih ima igru koja je u svojoj niši veoma poznata, i da su svi ti timovi, svesno ili ne, aktivno doprinosili tome da ovaj sektor, pored blockchain-a, bude prepoznatljiv kao jedna od najvećih snaga domaće IT industrije.

Slična situacija dogodila nam se i sa studijom Sozap, srpsko-švedskom gejming kompanijom koja stoji iza igre Armed Heist i koja se može pohvaliti sa preko 10 miliona preuzimanja – što je verovatno više od bilo kog studija južno od Beograda.

U nastavku teksta sa Markom Dimitrijevićem, marketing menadžerom ovog studija, razgovaramo o tome kako su došli na ideju za pomenutu shooting igru, kako su se uskladili sa kolegama iz Švedske i planiraju li da se posvete i razvoju novih igara.

‘Srpski inat i švedska disciplina na kraju daju dobar proizvod’

Marko nam na početku razgovora otkriva da je ideja o osnivanju ovog game studija zapravo krenula iz Švedske, od strane njihovog CEO-a Radeta Prokopovića, koji je imao ideju o Third-person shooter igri:

Kako je on poreklom sa juga Srbije, krenuo je u potragu za ovdašnjim timom i našao nas, ekipu iz Niša, koji smo već imali nekog iskustva u ovoj industriji. I, da ne zvuči kao kliše, ali još na prvom sastanku smo shvatili da je to to, da isto gledamo na stvari i delimo istu viziju i mišljenje o video igrama.

Pre Sozap-a, dakle, tim u Nišu je već imao nekoliko igara među kojima je, kako dodaje naš sagovornik, najzapaženija bila T.E.C. 3001, prvenstveno na xBox 360. „Ova igra je osvojila prvo mesto na takmičenju Indie Games Summer Uprising i bila je propraćena solidnim uspehom“, priseća se Marko.

Međutim, i pored relativnog uspeha, ona nije mogla da obezbedi finansijsku stabilnost timu, tako da su 2015. godine sa ekipom iz Švedske oformili Sozap i krenuli da rade na igrici Armed Heist – uz konstantno učenje o biznis aspektu industrije video igara:

Inače, Armed Heist je namenjen pre svega muškoj populaciji, a cilj igre je da uspešno obaviš pljačku za koju moraš da odabereš pravo oružje, pancir i neku od stotinak maski koja odgovara tvom stilu i čini te opakim gangsterom. Igrače očekuje devet regiona i više od 300 misija, a često se dodaje nov sadržaj, tako da ljubitelje pucačina ne ostavljamo ravnodušnim.

Najveći deo novca u Armed Heist-u dolazi od kupovine item-a u igri, ali nije zanemarljiv ni revenue koji dolazi od gledanja reklama – objašnjava naš sagovornik.

Na ovoj igri trenutno radi trinaestoro ljudi iz Niša i osmoro ljudi iz Švedske i, kako dodaje Marko, ispostavilo se da kada se pomeša švedska disciplina i srpski inat na kraju može da se dobije dobar proizvod:

Kada smo počeli da radimo na Armed Heist-u studio tim je, naravno, brojao manje ljudi, ali posebno bih naglasio da je na igri radilo nas sedmoro, a da je uobičajan broj ljudi koji radi na ovakvim igrama je barem duplo veći. Poslednjih nekoliko nedelja developmenta Amed Heist-a je bilo bukvalno: Repeat { Eat, Program, Sleep}, ali se to na kraju isplatilo.

I zaista, kada je Armed Heist lansiran, na njihovo iznenađenje, našao je i svoju publiku u Kini. „Oktobra 2018. smo se našli na drugom mestu na listi akcionih igara na Apple Store-u, a sećam se i da smo imali 64.000 instalacija jednog dana. Najzanimljivije je da ni mi sami ne znamo kako smo dospeli tamo jer nismo radili nikakve marketinške aktivnosti u Kini, sve je bilo totalno organski“, objašnjava on.

Svi zaposleni u studiju imaju svoj udeo i postaju shareholderi

Iako u ovom trenutku tim broji preko 20 zaposlenih, Marko objašnjava da Sozap i dalje nastoji da zadrži način funkcionisanja malog tima. Uprkos tome, aktivno rade na tome da se zaposle ljudi na pozicijama koje fale, kako bi niški deo studija mogao samostalno da izbaci igru. On zatim dodaje:

Pored mene koji sam zadužen za sve marketinške aktivnosti u firmi, većinu niškog tima čine Unity developeri i mogu vam reći da što se tiče kvaliteta uopšte ne zaostajemo i da u Nišu može naći veoma kvalitetan kadar. Imamo i dvojcu 3D artista iz Novog Sada, a trenutno smo u potrazi i za Concept artistom.

Ipak, uprkos našim naporima da proširimo tim, i dalje nemamo poziciju Product Manager-a jer kod nas svako ko ima dobru ideju za igru može da iznese svoj predlog i, ako se svima dopada, krećemo da radimo. Trenutno radimo na dva takva projekta, nastalih na osnovu ideja naših kolega koji rade na različitim pozicijama.

Sa druge strane, kada je reč o finansiranju studija, Marko objašnjava da su imali investicije u Švedskoj, a da je novac za prvu igru položen na njihov račun od strane direktora i njegovih najbližih saradnika. „Vremenom, kako je Armed Heist napredovao i broj investitora se povećavao, a Sozap ima i jednu karakteristični stvar“, dodaje on:

Skoro svi zaposleni u Sozapu su takođe i shareholder-i i na taj način svaki pojedinac je motivisan da pored toga što radi šta voli isto ima i neku veću viziju uspeha kompanije. Svakom pojedincu koji dođe u naš studio pružamo ovakvu šansu.

U nastavku razgovora Marko nam je objasnio i da najveći deo novca u Armed Heist-u dolazi od kupovine item-a u igri – ali nije zanemarljiv ni revenue koji dolazi od gledanja reklama. „Naši igrači savršeno razumeju da bi dobili neki item u igri moraju da ga kupe novcem ili svojim vremenom, a zarada koja odatle dolazi uopšte nije mala“, objašnjava on.

Inače, kako dodaje naš sagovornik, jako mali broj igara mogu sebi da priušte taj luksuz da im sva zarada ide od kupovine u aplikaciji. „Upravo zato je veoma važno da dobro optimizujete igru i da ne preterate sa prikazivanjem reklama ili da svojim igračima budete dosadni sa različitim ponudama. Kod ovakivih video igara user experience je jako bitan“, ocenjuje on.

Sozap tim trenutno čini trinaestoro ljudi iz Niša, osmoro ljudi iz Švedske i kolega iz Novog Sada, a aktivno rade i na proširenju tima.

Budućnost je u cross-platform igrama – i to je sledeći korak za ovaj studio

Što se tiče ovog tipa igara, Sozap u Srbiji nema konkurenciju ali, kako dodaje Marko, gejming tržište na globalnom nivou je ogromno, tako da u svakom slučaju nema mesta konkurenciji. „Inače, ja sam za to da svi studiji u Srbiji treba da sarađuju, dele svoja znanja i iskustva i smatram da ovome itekako doprinosi i Gaming asocijacija Srbije koja pruža odličnu podršku, naročito mladim timovima koji su tek na početku“, dodaje Dimitrijević.

U međuvremenu, ovaj studio očekuje objavljivanje multiplayer verzije Armed Heist-a i to je ono što im igrači neprestano traže – toliko da je Marku gotovo svaka treća poruka u inboksu hoće li više taj multiplayer!?

Osim toga, ovaj studio želi da se oproba i na casual segmentu tržišta (budući da je AH midcore igra), a generalno žele i da pokriju ceo spektar različitih projekata kako bi što bolje razumeli tržište:

Do kraja juna biće u soft launch-u naša nova akciona igra koja je namenjena široj publici. Što bi u Politikinom zabavniku rekli za sve od 7 do 107 godina. Igra će ugledati svetlost dana prvo na Play Store-u u određenim zemljama a kasnije, ako se metrike pokažu dobrim, idemo globalno na obe platforme.

Nažalost, u gejming industriji se dešava da neke video igre i ne stignu do global release-a ako ne ispunite određene ciljeve, ali takva je industrija. Iskreno se nadamo da ova naša igra neće biti jedna od takvih.

Do tada, studio će nastaviti da se bavi isključivo igrama za mobilnu platform, a krajnji cilj im je da se bave cross-platform igrama jer, kako ocenjuje naš sagovornik, to je budućnost. „Takođe, verujemo da je e-sports pravac u kome se treba kretati, kao i igre koje su podložne strimovanju, a definitivno planiramo i da dalje širimo tim jer imamo želju da napravimo dobro pozicioniran studio u ovom delu Srbije pa i Balkana“, zaključuje naš sagovornik.

Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.

Startapi i poslovanje

3Lateral kupio parcelu u Novom Sadu vrednu €7,7 miliona evra – da li je na pomolu izgradnja njihovog kampusa?

3Lateral kupio je plac u Novom Sadu od skoro 6.500 m2, a koji je plaćen više od 7,7 miliona evra. Znači li to da ova kompanija planira gradnju kampusa?

Gaming

Ovi momci su vicešampioni eEuro 2020 i profesionalni PES igrači u Srbiji

Većina muške populacije je u školskim danima provodila vreme igrajući čuveni PES sa svojim drugarima. Još tada se znalo ko je glavni u kraju, ko ima talenta za ovu igru i ko 'puni mreže' protivnicima. Upravo taj 'PES talenat', Marko Roksić Roksa i Stefan Slavković Kepa podigli su na profesionalni nivo igranja ove igre, napravivši sjajne individualne i reprezentativne rezultate na svetskom nivou.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Upoznajte Stefana Feješa, najmlađeg programera koji radi u GitHubu i jedinog koji dolazi iz Srbije

Stefan Feješ ima 20 godina, fakultet bi trebalo da završi 2022. godine, a već je kreirao šesti najbrže rastući 'open source' projekat u 2018. godini, govorio na nekim od najpoznatijih 'tech' konferencija širom sveta, a prošlog meseca postao je i najmlađi član GitHub tima.

Kultura 2.0

Kako ste danas?

Pre nekoliko godina jedan lanac privatnih zdravstvenih ustanova preplavio je Beograd bilbordima sa ovim pitanjem. I nikome ko je video nije bilo svejedno. 'Struka' se obrušila na kampanju, a suštinski ni tada ni danas nije bilo jasno koji je tačno problem sa tim što je komunicirano.

Startapi i poslovanje

ICT Hub Venture investirao u beogradski startap Trickest sa ciljem da se podrži razvoj rešenja u oblasti ‘cyber’ bezbednosti

ICT Hub Venture, investicioni fond sa sedištem u Beogradu koji ulaže u startape u ranoj fazi razvoja, investirao je u Trickest, beogradski startap koji se bavi 'cyber' bezbednošću. Cilj je da se podrži razvoj 'cloud-based' platforme koja će omogućiti dinamično testiranje radi pronalaska slabih tačaka i ranjivosti svakog sistema.

Gaming

Kako sam sa C# prešao na C++ i zašto to ne bih uspeo bez mentora?

Industrija video igara definitivno napreduje - kako na svetskoj tako i na domaćoj sceni. Ono što doprinosi njenoj ekspanziji je prisustvo raznih besplatnih 'subscription' ili 'premium game engine'-a, među kojima se najčešće nailazi na rešenja koja koriste C# ili C++. Ovo je moja priča kako sam sa prvog programskog jezika prešao na drugi.

Startapi i poslovanje

Payoneer potvrdio: Kartice su ponovo aktivne za sve korisnike

Kompanija Payoneer upravo je potvrdila da su njihove Prepaid Mastercard kartice ponovo aktivne nakon što je prošle nedelje 'fintech' kompanija Wirecard, njihov provajder, proglasila bankrot.

E-commerce

Gde je nestala besplatna poštarina i da li će AliExpress ikada vratiti ‘Free Shipping’ za Srbiju?

Pisanja medija s početka meseca o tome da AliExpress izbacuje 'free shipping' određenih proizvoda unelo je paniku među mnogima koji kupuju u ovoj online prodavnici. Mi smo analizirali šta je uzrok ovoj promeni i da li uskoro možemo očekivati da se stvari vrate u normalu.