Američko-srpski Sounder.fm osigurao $1,8 miliona za bolju pretragu podcasta

Američko-srpski Sounder.fm osigurao $1,8 miliona za bolju pretragu podcasta – i razvojni tim u Novom Sadu

Ukoliko rado slušate podcaste, znate da je zbog nemogućnosti pretrage audio sadržaja veoma teško pronaći one koji govore o konkretnoj temi koja vas zanima. Taj problem rešava Sounder.fm, američko-srpska platforma za hostovanje podcasta čiji je jedan od osnivača bivši COO kompanije Spotify.

Posle prvih koraka u IT industriji i programiranja malih, uglavnom jednostavnih web rešenja, Goran Krgović posebno se zainteresovao za oblast pretrage podataka i načina na koji ona funkcioniše. To polje privuklo ga je toliko da je razvio sopstveni framework odnosno search engine za vertikalnu pretragu, a nakon toga odlučio je da ode korak dalje i sa još dva partnera osnuje prvu kompaniju koja bi se bavila usavršavanjem tog rešenja. Ipak, to nije išlo onako kako je planirao: firma se pretvorila u klasičnu outsourcing kompaniju a Goran je, nezadovoljan konceptom, odlučio da se odvoji.

Međutim, u tom periodu upoznaje svog sadašnjeg partnera i suosnivača Dena Dauertija, koji je tada bio CEO kompanije Rentbits, a kome je Goranovo rešenje pretrage podataka bilo prilično interesantno. Krgović tada postaje njihov CTO i to je označilo početak nove ere u njegovoj karijeri.

Njih dvojica su, kako to obično biva, postali dobri prijatelji i početkom 2019. godine odlučili su da pokrenu Sounder.fmservis za hostovanje podcasta, audio knjiga i newscasta koja njihovim kreatorima istovremeno omogućava i da se bolje povežu sa publikom, lakše dele a uskoro i monetizuju sadržaj, ali i da ga lakše pretražuju.

Platformi za hostovanje ima mnogo, ali Sounder.fm omogućava pretragu audio sadržaja

Den i Goran na samom početku zajedničkog rada, izdvojili su neke od izazova sa kojima se audio industrija suočava, a koje su želeli da reše. Njihov prvobitni proizvod bio je B2C orijentisan, a putem njega su indeksirali i transkribovali preko 20 godina audio materijala učinivši ga pretraživim na mnogo intuitivniji način nego što to nudi konkurencija.

Taj proizvod, objašnjava nam Goran, brzo je privukao angel investitora, a među njima i Kal Amina, bivšeg COO kompanije Spotify, koji je zajedno sa Denom radio u kompaniji Google. „Kal Amin u avgustu je postao CEO i treći osnivač startapa Sounder.fm i tada dolazi do konsolidacije kompanije koja danas finalizira seed rundu finansiranja„, navodi Krgović koji se za Netokraciju priseća kako su uopšte došli na ideju da kreiraju ovu platformu:

Rast i popularizacija podcast zajednice, audio knjiga i newscast sadržaja dovela je do mnogih problema, a jedan od najvećih je taj što je zaista teško pronaći sadržaj na postojećim platformama za slušanje – da pritom sami rezultati te pretrage ne zavise isključivo od pukih meta podataka, odnosno informacija koje korisnik daje o svom sadržaju.

To nas dovodi u rane 2000-te, kad se vrlo lako moglo manipulisati pozicijom na pretraživačima, samim redefinisanjem i optimizacijom meta podataka na web stranici, a audio industrija se upravo nalazi u ovoj fazi. Platformi za hostovanje ima mnogo, neke su od njih besplatne, neke nisu, ali do sada, retki su oni koji pokušavaju da se bave ovom tematikom.

Članovi Sounder.fm tima radili su na visokim pozicijama u kompanijama kao što su Google, AOL, Flipboard i Spotify, a to iskustvo bilo im je korisno i u privlačenju investitora.

Međutim, Sounder.fm nije jedan od njih i predstavlja mnogo više od platforme za hostovanje i upravljanje. Krgović objašnjava:

Platforma se temelji na četiri stuba: Discovery, gde pomažemo autorima da dopru do većeg broja slušalaca, Share, sa alatima poput „pin-point audio share“ omogućavamo lakše deljenje sadržaja, Manage, koji generalno uključuje upravljanje sadržajem, hosting i sindikaciju i Monetize, gde ćemo u skorijoj budućnosti omogućiti korisnicima i monetizaciju audio sadržaja.

Ipak, deo koji se tiče upravljanja sadržajem (Manage) za sada podržava isključivo podcaste, a kako Goran dodaje, krajem godine planiran je i razvoj menadžment platforme za audio knjige.

Transkrajber za sada podržava samo američki engleski, a uskoro i španski i portugalski

Ono po čemu se ovaj servis najviše razlikuje od konkurentskih platformi i ono što mu u odnosu na njih predstavlja krucijalnu prednost je opcija besplatne transkripcije audio sadržaja i njegova pretraga i taj sistem, interno nazvan STS (Sounder Transcription & Search) čini okosnicu svih Sounder.fm servisa.

„Sa druge strane, kada smo audio učinili pretraživim, to je dovelo do mnogih benefita za same autore kao i za slušaoce, a naravno i za veće platforme sa kojima pokušavamo da ostvarimo saradnju“, objašnjava naš sagovornik i dodaje:

Najveća novina koju Sounder.fm donosi je promena pristupa. Plastično to mogu objasniti da pokušavamo da budemo Shopify za audio industriju. Reč kao takva ima veliku moć jer se rečju borimo za slobodu govora, a mi pokušavamo da vratimo tu moć onome koji je izgovara, gde je Sounder.fm isključivo servis koji omogućava veću slobodu tehničkim rešenjima. SaaS u pravom smislu te reči.

U skladu sa tim, Sounder.fm je usput promenio koncept i sada je orijentisan na autore kojima svojim tehničkim rešenjima pruža mogućnost da više vremena posvete kreativnosti, a ti autori, kako dodaje Goran, za sada uglavnom dolaze sa prostora SAD-a i čine njihovu primarnu ciljnu grupu:

Primarni razlog što trenutno ciljamo na korisnike iz SAD je činjenica da naš transkrajber u ovoj verziji podržava samo engleski jezik, specifično američki engleski. Trenutno radimo na razvoju i treniranju modela za španski i portugalski, a kako je Sounder.fm zamišljen kao globalna platforma izuzetno sam ponosan na činjenicu da dosta podkastera dolazi iz Srbije.

Ova platforma, pak, trenutno okuplja 10.000 registrovanih korisnika koji ostvaruju preko milion i po stream-ova mesečno, a tim iza ove platforme je svoje snage trenutno usmerio na akviziciju što većeg broja epizoda i autora jer, kako dodaje Goran, prava vrednost leži upravo u tome.

„Ti brojevi biće još bolji kada Sounder.fm izađe iz Beta verzije krajem drugog kvartala ove godine, a u novoj verziji platforme, primat će biti na besplatnom hostovanju sadržaja, dok će poslovni model biti preusmeren na razvoj marketplace-a koji će kreatorima kroz mikro servise biti omogućena kako vizuelna, tako i funkcionalna nadogradnja svojih podcast stranica hostovanih na Sounderu“, pojašnjava nam naš sagovornik.

Razvoj proizvoda u Srbiji ima brojne prednosti, ali startap kultura i dalje nije na adekvatnom nivou

Ovaj startap upravo je završio seed rundu koja je iznosila 1.8 miliona dolara, a koju je vodio Ulu Ventures zajedno sa Newark Venture Partners, Google alumnijima i većim brojem angel investitora iz tehnološke industrije i kompanija kao sto su Google, Spotify i druge.

Kako im se pokazalo, iskustvo članova tima koji su bili na visokim pozicijama u kompanijama kao što su Google, AOL, Flipboard i Spotify, bilo im je u tom procesu od izuzetnog značaja – ne samo iz razloga što zvučna imena privlače investitore, nego iz razloga što pokušavaju da preslikaju kulturu i vrednosti iz takvih kompanija – objašnjava Goran za Netokraciju.

Međutim, uprkos tom internacionalnom iskustvu, tim je odlučio da ceo proizvod razvija u Novom Sadu (sa izuzetkom UX lead-a koji se nalazi u Amsterdamu) i za to je, kako navodi Krgović, bilo mnogo razloga – i ekonomskih i kulturoloških i kadrovskih. „Moji suosnivači su oduševljeni znanjem i kulturom svih članova tima, koji se zaista razlikuje od sličnih timova na drugoj strani okeana i definitivno će centar u Novom Sadu ostati okosnica kompletnog razvoja“, navodi on.

Korisnici ovog servisa, osim hostovanja svojih pocasta, imaju i opciju da se bolje povežu sa publikom, lakše dele i monetizuju sadržaj, ali i da ga lakše pretražuju.

Ali, uprkos brojnim prednostima, znanju i kulturi, razvoj proizvoda u Srbiji sa sobom nosi i određene izazove. Naš sagovornik pojašnjava:

Srbiji manjka startap kultura koja se mnogo razlikuje od „outsourcing“ kulture, odnosno metodologije rada. Za startap važi pravilo da se posvećuje veća pažnja na međusobni odnos brzine rada i kvaliteta, dok sam mišljenja da to ne važi za „outsourcing“ gde se podvlađuje klijentu i njegovim željama. Startap okruženje je mnogo liberalnije i uključuje i davanje ideja, a ne samo rešenja.

Ipak, iz ovog startapa su počeli da posvećuju pažnju i lokalnoj podcast zajednici, sa kojom su već ostvarili neke saradnje (konkretno, sa Podcast.rs i Beogradskom Otvorenom Školom), te smatraju da će ta međusobna saradnja biti od krucijalnog značaja i za njihov razvojni centar, i za zajednicu – jer razmenom ideja itekako mogu pomoći jedni drugima.

Krajem godine slede nove investicije i proširenje novosadskog tima

Pri kraju razgovora, Goran nam je otkrio i da ovaj tim trenutno broji 25 zaposlenih (od čega je 15 članova tima u razvojnom centru u Novom Sadu), a otkriva i da će se razvojni tim širiti na preko 50 zaposlenih posle serije A koju očekuju krajem ove godine. To će, otkriva on, uglavnom biti softverski inženjeri, ali planiraju da pronađu i kadrove iz oblasti akustike i menadžmenta.

Osim toga, pred sebe su postavili i sledeći cilj: da zvanično puste novu verziju platforme, unaprede transkrajber i puste tzv. Enterprise stack koji je, kako objašnjava naš sagovornik, u suštini dedicated cloud svih Sounder.fm servisa namenjen većim klijentima i izdavačima. Goran na to dodaje:

Pored toga, očekuje nas i lansiranje prve verzije platforme za monetizaciju audio sadržaja, a dugoročno gledano, fokus će biti na implementaciji novih jezika, izradi i razvoju ostalih delova ekosistema poput Marketplace-a – sve u skladu sa gore navedena četiri stuba, kao i na najvažnijem segmentu, a to je globalna akvizicija i popularizacija podkasta.

Naravno, pored ostvarivanja tih poslovnih ciljeva, pred sebe su postavili i misiju da u njihovom radnom okruženju uvek bude dobre zabave i iskrenog smeha i, kako Goran dodaje na kraju razgovora, slobode govora – u skladu sa njihovom misijom i kulturom.


Odgovori

Tvoja e-mail adresa neće biti objavljena.

Popularno

Startapi i poslovanje

Uz ‘Fleksibilni petak’ Nordeus omogućio zaposlenima da sami organizuju poslednji radni dan u nedelji

Dok se zaposleni u Nordeusu nakon 'full remote' režima ne vrate u kancelariju, kompanija im omogućava da njihova radna nedelja traje 4 dana - ukoliko to žele. Fleksibilni petak startovao je 8. maja, a u nastavku otkrivamo kako to izgleda u praksi.

Tehnologija

Šta novi IPS QR kodovi donose malim trgovcima i njihovim kupcima – i kako ih implementirati?

Usluga instant plaćanja na prodajnim mestima uz pomoć IPS QR kodova zvanično je puštena u protokol u Srbiji krajem februara. U nastavku analiziramo na šta trgovci treba da obrate pažnju ako isti uvode u svoje procese naplate.

Kultura 2.0

Milica Čalija: Pokrenuli smo ‘Kupujmo iz Srbije’ jer želimo da mali proizvođači prežive pandemijsku krizu

Akcija 'Kupujmo iz Srbije' pokrenuta je sa ciljem da se kroz predstavljanje malih proizvođača putem društvenih mreža doprinese borbi da njihovi biznisi prežive aktuelnu pandemiju. U tekstu koji sledi, sa inicijatorkom projekta razgovaramo o samoj akciji i daljim koracima za pomoć malim preduzetnicima u Srbiji.

Propustili ste

Gaming

Preko 10 miliona ljudi preuzelo je igru srpsko-švedskog studija Sozap – a za domaći tim to je samo početak

Armed Heist je 'mobile' igra studija Sozap i verovatno je najviše preuzimana igra bilo kog domaćeg studija južno od Beograda. Sa predstavnicima niškog ogranka ove gejming kompanije razgovaramo o pomenutoj igri i planovima za budućnost.

Netokracija

Popunite anketu o stanju plata u srpskoj IT i digitalnoj industriji nakon COVID-19

Učestvovanje u anketi je anonimno, zahteva svega nekoliko minuta i biće moguće dok ne prikupimo relevantnu količinu materijala.

Karijere

Kada je pravo vreme da uvećate vaš tim – iz ugla kreativne agencije i IT kompanije

Skaliranje - naizgled strana reč koju ako prebacite u kontekst preduzetništva i poslovanja znači mnogo. Ovog puta govorimo o rastu timova u kreativnoj i IT industriji, o tome kako efikasno voditi ovaj proces i kako izbeći izazove na tom putu.

Kultura 2.0

Mojih 5: Nemanja Čedomirović

Nemanja Čedomirović vodi GrowIT i sa svojim timom pomaže kompanijama da usvoje agilni način rada, a ove nedelje u specijalu 'Mojih 5' deli svoje preporuke sadržaja koji mu je ovih dana okupirao pažnju.

E-commerce

Nikola i Sonja pokrenuli su Prodajadelova.rs jer žele da promene način na koji održavamo naše četvorotočkaše

Napustio je dobro plaćen posao i visoku poziciju u kompaniji Würth sa ciljem da započne svoj posao iz snova. Ovo je priča o Nikoli Đuroviću koji je sa suprugom Sonjom pokrenuo sajt Prodajadelova.rs sa namerom da promeni percepciju kupovine auto delova i servisiranja vašeg četvorotočkaša.

Ekskluzivno

U 2019. godini potrošili smo €47,05 miliona na digitalno oglašavanje

Rezultati o ukupnom utrošku na digitalno oglašavanje u prethodnoj godini konačno su tu. Gle čuda - i ovoga puta tržište digitalnog oglašavanja u Srbiji zadržalo je dvocifren rast, ostvarivši jedan od najboljih rezultata otkako se istraživanje vrši.