Social Serbia istraživanje: Instagram i TikTok beleže rast korisnika

Social Serbia istraživanje: Instagram i TikTok beleže rast korisnika, sve veća popularnost domaćih podkasta

Novi rezultati tradicionalnog, sedmog po redu istraživanja stanja društvenih medija koje svake godine dolazi iz beogradske agencije Pioniri, upravo su objavljeni.

Zajedno sa istraživačkom agencijom Smart Plus Research, Pioniri vrše opsežno ispitivanje online populacije Srbije, čiji je cilj uočavanje promena, novih tendencija i navika korisnika u sferi digitala ili još bliže – social media komunikacije i platformi.

Ovogodišnje izdanje istraživanja sedmo je po redu i sprovedeno je tokom marta, a obuhvatilo je reprezentativni uzorak od 1.000 ispitanika podeljenih u šest uzrasnih kategorija na osnovu demografskih karakteristika. Na ovaj način, kroz više od 30 pitanja u vezi sa online ponašanjem, poverenjem u reklame, upotrebom platformi i društvenih mreža, dobijeni su vredni i aktuelni uvidi.

Najzanimljivi rezultati sedmog izdanja odnosi se na praćenje uporednog rasta i pada popularnosti društvenih mreža. Mreža koja već treću godinu zaredom ostvaruje najveći rast je TikTok koji je sa prošlogodišnjih 25% porastao na 30%.

Rast beleži i Instagram, na kome je prisutno 79% korisnika društvenih mreža, dok je Facebook sa 89% iz 2022. pao na 87%. Platforma BeReal ispostavila se kao kratkotrajna senzacija, barem među opštom online populacijom – otvoren nalog na njoj ima samo 1% korisnika.

ChatGPT nije popularan koliko se očekivalo

Osim što ekspanzija podkasta kao formata i dalje traje, ove godine je došlo i do krupnog porasta u popularnosti domaćih podkasta u odnosu na strane. Skoro 2/3 publike više prati domaće podkaste, 12% daje prednost stranim autorima, a 23% jednako prati i jedne i druge.

Social Serbia 2023 istraživanje otkriva da je poverenje u influensere na istom nivou kao i prethodnih godina, te da će oko 40% publike dati šansu njihovim preporukama. Agencije su ove godine po drugi put istraživale i pojedinačnu popularnost domaćih influensera, a lista deset najpopularnijih u Srbiji nalazi se na linku istraživanja.

Svake godine istraživanje biva prošireno sa novim i aktuelnim temama, a jedna od njih je ovoga puta upotreba veštačke inteligencije. Iz odgovora ispitanika, pomenuta agencija je došla do podatka da je za sada 12% korisnika interneta u Srbiji koristilo ChatGPT i to najviše u svrhe pretrage, pisanja tekstova i sastava i prevođenja.

Deo rezultata ovog istraživanja dostupan je svima na linku, a celokupno istraživanje sa detaljno analiziranim rezultatima moguće je naručiti putem kontakt forme na istoj stranici.


Želiš da podeliš svoje mišljenje o ovoj temi? Komentari su otvoreni na našoj Facebook i LinkedIn stranici!

Popularno

Novost

Posetili smo promociju pet srpskih startapa u Cirihu

Ovim povodom, osnivači pet domaćih startapa pitch-ovali su svoje ideje pred investitorima, a Lav Odrović imenovan je za počasnog predstavnika Privredne komore Srbije u Švajcarskoj.

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Propustili ste

Startapi i poslovanje

Hipokratija: Izaberi lekara uz preko 6.000 recenzija pacijenata iz Srbije

Na platformi Hipokratija, pacijenti ostavljaju iskrene recenzije o medicinskim uslugama širom Srbije kako bi pomogli drugim ljudima u odabiru pravog lekara.

Office Talks Podcast

Više rada a manje povišica za programere

U novoj epizodi Office Talks podkasta razgovarali smo o stanju na IT tržištu koje je i dalje uzdrmano otkazima i smanjenom broju zapošljavanja stručnih kadrova.

Digitalni mediji

Social Serbia 2024: Ljudi u Srbiji se plaše AI alata i manje veruju influenserima!

Kakvo je stanje u digitalu, koje platforme koristimo, kome verujemo i šta se u navikama korisnika promenilo u poslednjih godinu dana – pitanja su na koja odgovara upravo objavljeno istraživanje Social Serbia 2024.

Karijere

Na koji ćeš faks? Poseti Metaverse sajam obrazovanja koji je okupio 128.000 studenata

Predstavljamo vam virtuelni 3D sajam obrazovanja zasnovan na Metaverse tehnologiji, koji mladima u Srbiji i regionu značajno olakšava potragu za idealnim izborom fakulteta i budućim zaposlenjem!

Novost

Otvoren Mejkers lab konkurs: 25.000 učenika imaće pristup učionicama budućnosti!

Grupa za obrazovanje koju čine Nordeus Fondacija, Centar za promociju nauke, Dostignuća mladih u Srbiji i Inicijativa Digitalna Srbija, otvorila je konkurs za pokretanje Mejkers lab učionica u srednjim školama širom Srbije.

Karijere

Kako je kompanija ASEE uz Miloša Ljevaju stvorila jak tim za cyber bezbednost

Ovo je inspirativna priča o Milošu Ljevaji, superheroju u poslovnom i privatnom životu. Igra za "plavi", odbrambeni tim. Počeo je da radi kao priznati IT stručnjak u ASEE Grupi na strateškom razvoju u oblasti sajber bezbednosti još 2010. godine, ali njegova avantura se nije tu zaustavila.